Újdonság a ŠKODA-ról
2019.07.07.

Megkezdődött az új városi SUV, a ŠKODA KAMIQ gyártása

Megkezdődött az új városi SUV, a ŠKODA KAMIQ gyártása›A kompakt városi SUV a márka székhelyén, Mladá Boleslavban gördül le a szerelőszalagról›A KAMIQ a ŠKODA harmadik SUV-modellje az európai piacok számára›A ŠKODA KAMIQ a mindennapok optimális kísérője a fiatal és életstílus-központú vásárlói célcsoport számáraMladá Boleslav / Budapest, 2019. július 17. – A ŠKODA székhelyén, Mladá Boleslavban működő üzemben július 7-én legördült a szerelőszalagról az első ŠKODA KAMIQ. A kompakt városi SUV alulról teszi teljessé a ŠKODA palettáját a SUV-modellek piaci szegmensében. A KAMIQ a KODIAQ és a KAROQ mellett a ŠKODA immár harmadik SUV-modellje az európai piacok számára, és a SUV-modellek előnyeit – mint a nagyobb szabad hasmagasság és a magasabb üléspozíció – a kompakt modellek mozgékonyságával ötvözi.A ŠKODA székhelyén, Mladá Boleslavban működő üzemben megkezdődött az új városi SUV, a ŠKODA KAMIQ sorozatgyártása. A ŠKODA modellpalettájának legújabb tagja mellett az OCTAVIA, a FABIA, a SCALA és a KAROQ sorozat tagjai is készülnek itt.Dr. Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja hangsúlyozta: „Egy új ŠKODA gyártáskezdete minden alkalommal különleges esemény számunkra. Az elmúlt hónapok során minden feltételt biztosítottunk a termelés és a logisztika területein annak érdekében, hogy a KAMIQ sikeresen jelenhessen meg a városi SUV-modellek piaci szegmensében és meggyőződésünk, hogy – a ŠKODA modelljeire jellemző módon – magas minőségi színvonalával és számos praktikus megoldásával a KAMIQ is ügyfeleink megelégedésére szolgál majd.”KAMIQ sorozata gyártásába a ŠKODA mintegy 100 millió eurót invesztált Mladá Boleslavban. A gyártósort az MQB27 padlóvázra adaptálták, új présszerszámok készültek, a fényező- és a karosszériaüzemben, illetve a végszereldében pedig az alapvető változások mellett – például az új, két részre osztott LED-fényszórók szerelését is lehetővé téve – különböző részletmódosításokat is eszközöltek. Naponta 400 új KAMIQ készülhet Mladá Boleslavban.Az új ŠKODA KAMIQ a Volkswagen-csoport modulrendszerű keresztmotoros platformjának műszaki alapjaira épül, és modern infotainment-, illetve vezetői segédrendszerekkel, érzelmekben gazdag dizájnnal és számos „Simply Clever” megoldással bizonyul meggyőzőnek. Bőséges térkínálata a családok és az életstílus-központú ügyfelek számára egyaránt tökéletes kísérővé avatja.4241 milliméteres hosszúságával a KAMIQ minden utasa és csomagjaik számára bőséges térkínálattal szolgál. Korszerű vezetői segédrendszereinek, hatékony és takarékos motorjainak, illetve a legkorszerűbb hálózatba kapcsolhatósági megoldásainak köszönhetően tökéletesen megfelel a fiatal nagyvárosi vásárlói célcsoport igényeinek. A ŠKODA a hajtásrendszer tekintetében is kielégíti e járműszegmens vásárlóinak igényeit, és kizárólag elsőkerék-hajtással kínálja új városi SUV-modelljét.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2019.06.01.

Széleskörű frissítés a ŠKODA ConnectApp felhasználói számára

Széleskörű frissítés a ŠKODA ConnectApp felhasználói számára›Az ügyfelek a jövőben még áttekinthetőbb, gyorsabb és pontosabb információkat élvezhetnek›A ŠKODA ConnectApp könnyebb hozzáférést, modulrendszerű felépítést és új egyéni beállítási lehetőségeket kínál›A megújult alkalmazásban az ügyfelek tapasztalatai is megjelennekMladáBoleslav / Budapest, 2019. május 22. – Átfogó frissítésen esett át a ŠKODA ConnectApp, amely során a ŠKODA nagymértékben figyelembe vette ügyfelei tapasztalatait, s ezek az alkalmazás új verziójában is megjelennek. Az okostelefonokhoz és a rövidesen érkező verziójában már okosórákhoz is rendelkezésre álló ŠKODA Connect a jövőben még inkább áttekinthető és felhasználóbarát módon, emellett jóval rövidebb válaszidőkkel működik és új egyéni beállítási lehetőségekkel is szolgál. A frissítés az új megjelenésre és számos járműinformáció elérhetőségére is kiterjed.A frissített ŠKODA ConnectAppAndroid és iOS operációs rendszerű mobiltelefonokon, illetve rövidesen különböző okosórákon (watchOS, Tizen OS, Wear OS) használható, s az adott AppStore kínálatából díjmentesen tölthető le. Előző verziójához képest számos fejlesztést kínál a ŠKODA Connect a felhasználói számára, akiknek korábbi tapasztalatai alapján az architektúra és adatstruktúrák újszerű áttekintését fejlesztették ki, amellyel még egyszerűbb és intuitívebb a használat. Új, modulrendszerű felépítésével emellett jóval rugalmasabban is reagálhat az alkalmazás, a különböző belépési pontok révén pedig a felhasználó lényegesen gyorsabban mozoghat benne. Az egységes megjelenésről az összes digitális csatornán megújult dizájn gondoskodik.Új egyéni beállítási lehetőségek és számos fejlesztésA ŠKODA ConnectApp a személyre szabás széleskörű lehetőségeivel szolgál felhasználóinak, amelyek immár túlmutatnak a név szerinti megszólításon, mostantól például az egyes információk – mint a járműállapot, a menetadatok és a parkolási pozíció – görgetési sorrendje is igény szerint határozható meg. Mindezeken túl e megjelenítések közül már akár háromhoz is rendelhető gyorselérés, így közvetlenül nyitóoldalról („Garázs”) egyetlen kattintással hívhatók le. Az alkalmazás kezelőfelületének háttérszíne az adott autó színéhez igazodik.A ŠKODA ConnectApp számos funkciója gyorsabb és könnyebben kezelhető. A vezetőt a tervezett utazás előtt a közlekedési helyzet szerint az esedékes indulási időre emlékeztető TripPlanner, az állóhelyzeti fűtés online-kezelése, illetve a pillanatnyi járműállapot távoli lekérdezése egyaránt áttekinthetőbbé, míg a menetadatok – mint a megtett táv és az üzemanyag-fogyasztás – könnyebben áttekinthetővé váltak, a parkolási pozíció megjelenítéséhez pedig továbbfejlesztett térképet használ az alkalmazás.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2019.05.01.

Első ízben bővíti az új ŠKODA SUPERB SCOUT a SUPERB-családot

Első ízben bővíti az új ŠKODA SUPERB SCOUT a SUPERB-családot›Multifunkcióslifestyle-kombi megnövelt szabadmagassággal és összkerékhajtással›Robusztus offroad-stílusú karosszériaburkolatok és 18 colos könnyűfém keréktárcsák›Új Mandarinnarancs metál külső fényezés kizárólag a SUPERB SCOUT számáraMladáBoleslav / Pozsony/ Budapest, 2019. június 3. – Első ízben kínálja robusztus SCOUT változatban zászlóshajóját a ŠKODA. Az új SUPERB SCOUT tökéletesen ötvözi elegáns formavilágát és terepes erényeit multifunkciós és robusztus lifestyle-járművé, amiről a kizárólag Combi változatban és összkerékhajtással készülő modell már alapkivitelben egyebek mellett terepes karosszériakiegészítőivel, 18 col peremátmérőjű „Braga” könnyűfém keréktárcsáival, a 15 milliméterrel megnövelt szabadmagasságot is magában foglaló, gyenge minőségű utakra összeállított csomagjával, illetve különleges SCOUT-kivitelű utasterével gondoskodik. Kifejezetten a modell számára szerepel a palettán az új Mandarinnarancs metál külső fényezés.A ŠKODA SUPERB SCOUT formájában a cseh márka új csúcsmodellel egészíti ki offroad-változatai kínálatát, amely változatlan hosszúság és szélesség mellett a kalandra termett modellek erényeivel és hangulatával kombinálja az elegáns ŠKODA SUPERB COMBI tágas térkínálatát. A hajtásrendszer, illetve a jármű aljának kőfelverődések elleni védőburkolatát és a 15 milliméterrel megnövelt szabadmagasságot egyaránt magában foglaló, gyenge minőségű utakra összeállított, az alapkivitelhez tartozó csomag, valamint az összkerékhajtás révén a SUPERB SCOUT a műutaktól távol is kedvező benyomást kelt. Mindezt a menetprofil-választás (DrivingModeSelect) további Offroad üzemmódja is segíti, az adaptív futóműszabályzás (DCC) pedig extrafelszerelésként rendelhető.Két erőteljes és gazdaságos motorA ŠKODA SUPERB SCOUT kizárólag egyaránt erős, benzin- és dízelüzemű erőforrásokkal kapható. A 2.0 TDI dízelaggregát teljesítménye 140 kW (190 LE), 400 newtonméter maximális forgatónyomatékát pedig hétfokozatú DSG sebességváltón keresztül továbbítja a négy kerék felé. A 2.0 TDI AdBlue-befecskendezésével, SCR-katalizátorával és dízel-részecskeszűrőjével megfelel az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásainak.A benzines 2.0 TSI erőforrás 200 kW (272 LE) teljesítményt és 350 newtonméter maximális forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. Ez a motor is már alapkivitelben hétfokozatú DSG sebességváltóhoz és összkerékhajtáshoz csatlakozik, s Otto-részecskeszűrőjével szintén teljesíti az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásait. A ŠKODA SUPERB SCOUT mindkét motorja tartalmazza az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System), illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás rendszereit is, így különösen gazdaságos üzeműek.Robusztus karosszériaburkolatok, illetve alumíniumhatású és krómozott díszítőelemekA ŠKODA jól ismert SCOUT-modelljeinek stílusában az új SUPERB SCOUT is markáns offroad-külsővel jelenik meg. Új tervezésű, megnövelt hűtőrácsa – mint minden új SUPERB modellen – az első lökhárítóba nyúlik és a SPORTLINE kivitelhez hasonlóan fekete kettős lamellázattal készül, ez esetben krómozott szegéllyel. A SUPERB-család további tagjaitól eltérően a SCOUT új tervezésű, egyaránt alumíniumhatású alsó védőlemezekkel kiegészített, robusztus első és hátsó lökhárítót kapott, míg kerékjáratait, oldalküszöbeit és ajtói alsó részét műanyagborítások óvják. Nemes hatású megoldás a tetősínek és az oldalablakok szegélyének egyaránt krómozott kivitele, a külső visszapillantó tükrök házai pedig alumíniumhatású felületűek. A sárvédőkön különleges SCOUT-plakettek tűnnek fel.Alapkivitelében az új SUPERB SCOUT 18 col peremátmérőjű, opcióként kétárnyalatú „Braga” könnyűfém keréktárcsákkal szerelt kerekeken gördül, extrafelszerelésként pedig ugyancsak kéttónusú kivitelben a 19 colos „Manaslu” keréktárcsák is választhatók. Kifejezetten a modell számára szerepel a palettán az új Mandarinnarancs metál külső fényezés. Az akár 2200 kilogramm vontatható tömeggel vonójárműnek is kiváló SUPERB SCOUT extrafelszerelésként rendelhető, kihajtható vonófeje mechanikus kireteszelésű.Fahatású elemek és SCOUT-specifikus ülésekUtasterében különleges fahatású dekorbetétekkel fogad a ŠKODA SUPERB SCOUT, amelyek az első ülésekhez hasonlóan SCOUT-logót hordoznak. Az üléskárpitok SCOUT-specifikus szövetből kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készülnek, kívánságra pedig barna díszvarrású Alcantara®/bőr kárpitozás, az első ülések első felére pedig új kontrasztárnyalatú szegély is rendelhető. Az ülésfűtés elöl az alapkivitel része, hátul opcióként rendelhető a külső üléshelyekre. A központi monitor offroad-képernyőkkel egészül ki, s beszálláskor speciális logóval köszönti a vezetőt.A hátul helyet foglalók térdmagasságban mérhető bőséges lábtér jellemezte, magas színvonalú kényelme a ŠKODA modelljeire jellemző „SimplyClever” ötletek sorával növelhető tovább. Az első utasülés például kívánságra hátulról is elektromosan állítható, az extraként kínált alváscsomag pedig megnövelt méretű, kényelmes fejtámlákat, valamint plédet is tartalmaz. Amint a SUPERB minden Combi változata, a SCOUT is kategóriája legnagyobb, 660 és 1950 liter között variálható csomagterével érkezik. A csomagtérajtó kívánságra elektromosan mozgatható, az extrafelszerelésként rendelhető „virtuális pedál” (VirtualPedal) technikájával pedig a hátsó lökhárító alatti egyszerű lábmozdulattal is nyitható.2006 – megérkezik a ŠKODA első SCOUT-modelljeAz offroad-stílusú, robusztus modellek immár nagy hagyományokra tekinthetnek vissza a ŠKODA kínálatában, 13 évvel ezelőtt mutatkozott be ugyanis elsőként a ŠKODA OCTAVIA második generációjának masszív offroad-külsejű kivitele. A lifestyle-karakterű terepes modell gyorsan széles rajongói táborra tett szert, s az OCTAVIA harmadik nemzedékében is folytatódott a már alapkivitelben összkerékhajtással készülő kombi népszerűsége. KODIAQ (2017) és KAROQ (2018) család megfelelő tagjaival a cseh autógyártó SUV-modellpalettájára is sikerrel terjesztette ki SCOUT-koncepcióját.*Minden energiafogyasztás- és menetteljesítmény-adat előzetes érték.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2019.04.01.

Premier Pozsonyban – SUPERB iV és CITIGOeiV

Premier Pozsonyban – SUPERB iV és CITIGOeiV modelljeivel lép a ŠKODA az elektromos mobilitás korszakába és bemutatja felfrissített SUPERB sorozatát›A ŠKODA átdolgozta zászlóshajóját, a SUPERB iV formájában pedig első ízben mutat be hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású modellváltozatot›A CITIGOeiV a cseh gyártó első tisztán elektromos hajtásrendszerű, sorozatgyártású modellje›Két iV-modellje premierjével a ŠKODA immár az elektromos mobilitás területére lép›Hosszú évek óta az IIHF Jégkorong-világbajnokság főtámogatójaként, a ŠKODA ›Pozsonyban tart első ízben modellpremiert e sportesemény keretébenMladáBoleslav / Pozsony/ Budapest, 2019. május 29. – Függöny fel: az idei IIHF Jégkorong-világbajnokság alkalmával, a negyeddöntő mérkőzések napján, a cseh autógyártó Szlovákia fővárosában, Pozsonyban mutatja be a nyilvánosság előtt első elektromos hajtásrendszerű, sorozatgyártású modelljeit, illetve felfrissített SUPERB zászlóshajóját. SUPERB iV és CITIGOeiV modelljeivel a ŠKODA már az elektromos mobilitás korszakába lép. Immár hosszú évek óta az IIHF Jégkorong-világbajnokság főtámogatójaként a ŠKODA ezúttal tart első ízben modellpremiert e sportesemény keretében.Amint Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Ma a ŠKODA belép az elektromos mobilitás korszakába – egészen különleges pillanat a vállalat életében, amely jövőre ünnepli 125. születésnapját. Mindjárt két modell is jelzi az új kezdetet: első tisztán elektromos hajtásrendszerű modellünk, a CITIGOeiV, amellyel megjelenünk az elektromos mobilitás területén, illetve a márka első hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású modelljeként a SUPERB iV. Emellett SUPERB zászlóshajónk felfrissített változatát is bemutatjuk, tovább finomított dizájnnal és új technikákkal.”Mindezeken túl a ŠKODA első ízben köti össze sporttámogatói tevékenységét modellbemutatóval, amivel a vállalat a jégkorong-világbajnoksággal hosszú évek óta tartó kapcsolatát is hangsúlyozza.A ŠKODA AUTO és az IIHF Jégkorong-világbajnokság kapcsolata időközben a leghosszabb főtámogatói tevékenység a sportvilágbajnokságok történetében, a 27 világbajnoki torna világrekord e kategóriában. A dinamikus, vonzó, ugyanakkor szimpatikus sportág jól illik a cseh autógyártóhoz, s a kerékpársport mellett a ŠKODA szponzori stratégiájának egyik alappillére. A márka már 1992-ben is a világbajnoki döntő Prágában és Pozsonyban rendezett mérkőzéseinek hivatalos jármű-partnereként szerepelt, 1993 óta pedig az IIHF Jégkorong-világbajnokság hivatalos főszponzora és jármű-partnere. Most ismét Szlovákia fővárosában, az idei világbajnokságon válik teljessé a kör: Pozsony ideális helyszín a világbajnokság keretében tartott első világpremier, valamint az új ŠKODA CITIGOeiV bemutatója számára. A tisztán elektromos hajtásrendszerű kisautó gyártása még az idén megkezdődik itt.Christian Strube, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Megjelenésünk az elektromos mobilitás területén fontos lépés a ŠKODA számára a jövő felé. A CITIGOeiV és a hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású SUPERB iVazonban csupán a kezdet, már 2020-ban érkezik ugyanis az első olyan tisztán elektromos hajtásrendszerű ŠKODA, amely a Volkswagen-csoport modulrendszerű elektromos platformjára (MEB) épül.”ŠKODA SUPERB iV – 160 kW (218 LE) rendszerteljesítménnyelA ŠKODA SUPERB iV – mint minden SUPERB – Kvasinyban készül és a ŠKODA első modellje, amely hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerrel készül. A SUPERB iV hajtásáról egy 115 kW (156 LE) teljesítményű 1.4 TSI benzines erőforrás és egy 85 kilowattos elektromos motor gondoskodik. A maximális rendszerteljesítmény 160 kW (218 LE), ami a dinamika kárára kötött kompromisszumok nélkül teszi lehetővé a magas fokon hosszú távon fenntartható mobilitást. A ŠKODA SUPERB iV megfelel az Euro 6d-TEMP előírásainak, szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 40 gramm alatt alakul. 13 kilowattórás akkumulátora a WLTP-ciklus szerint 55 kilométer tisztán elektromos, azaz helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli hatótávot kínál és a normál háztartási elektromos csatlakozóról, falitöltőről (Wallbox) vagy menet közben a benzinmotor, illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás segítségével is feltölthető. A benzinmotorral együttesen már 850 kilométer hatótáv adódik. A SUPERB iV mindemellett az infotainment-rendszerek legújabb generációját is kínálja.A SUPERB-család: tovább finomított dizájn és bőséges hely a mindennapokbanA ŠKODA modellfrissítés keretében továbbfejlesztette SUPERB sorozatát, a csúcsmodell így új technikákkal és még nemesebb stílusú utastérrel csábít. Első ízben áll rendelkezésre sorozatgyártású ŠKODA modellhez LED Matrix fényszóró, de több új vezetői segédrendszer is bemutatkozik, mint például a követési távolság előretekintő adaptív szabályzása, s a SideAssist 70 méter működési tartományú technikája is megjelenik a csúcsmodell kínálatában. A motorpalettán a hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtás mellett három-három dízel, illetve benzinüzemű erőforrás sorakozik, amelyek a 88 kW (120 LE) és 200 kW (272 LE) közötti teljesítménytartományt ölelik fel.A dinamikus és elegáns formavilágot új hűtőrács és a LED-technikájú hátsó lámpatestek között húzódó, új krómozott díszléc teszi még karakteresebbé. Új első legterelőjével a SUPERB hosszúsága nyolc milliméterrel 4869 milliméterre, a COMBI változaté hat milliméterrel 4862 milliméterre nőtt, míg tengelytávjuk, szélességük és magasságuk egyaránt változatlan maradt. Az utastér stílusát krómozott díszítőelemek, új üléskárpitok és színes kontrasztárnyalatú díszvarrások frissítik. Kiemelkedően tágas térkínálatával, és a ŠKODA SUPERB 625, illetve a ŠKODA SUPERB COMBI 660 literes csomagtartójával a modellsorozat továbbra is mércéül szolgál kategóriájában.CITIGOeiV modelljével a ŠKODA immár a tisztán elektromos modellek korába lépA ŠKODA CITIGOeiV a cseh gyártó első tisztán elektromos hajtásrendszerű, sorozatgyártású modellje. A helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli városi kisautó 3597 milliméteres hosszúságával tökéletesen alkalmas a nagyvárosok forgalmára. Elektromos motorjának teljesítménye 61 kW (83LE), lítiumion-akkumulátora pedig a WLTP-ciklus szerint akár 265 kilométer hatótávot is lehetővé tesz. Ha lemerült, 40 kilowattos egyenáramú gyorstöltőről CCS-kábellel (CombinedCharging System) egy óra alatt ismét 80 százalékig feltölthető.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2019.03.01.

ŠKODA KAMIQ – az új városi SUV

ŠKODA KAMIQ – az új városi SUV›A következő lépés a sikeres európai SUV kampányban› A ŠKODA KAMIQ ötvözi a SUV autók előnyeit egy kompakt autó agilitásával› Világpremier 2019 márciusban a Genfi AutószalononMladáBoleslav / Budapest, 2019. március 4. – A ŠKODA egy harmadik modellel egészíti ki európai SUV választékát: ŠKODA KAMIQ. A ŠKODA KODIAQ és KAROQ modellekhez hasonlóan a KAMIQ neve is az észak-kanadai és grönlandi inuitok nyelvéből származik: valami tökéletesen illeszkedőt jelent. A növekvő városi SUV szegmensbe tartozó ŠKODA KAMIQ tökéletesen egyesíti egy szabadidőautó előnyeit – mint a megemelt hasmagasság és üléspozíció – egy városi kompakt autó agilitásával. Az új KAMIQ emocionális dizájnnal, korszerű asszisztens, infotainment rendszerekkel, tágas helykínálattal és számos SimplyClever megoldással megfelel számos ügyfélkör igényeinek.A ŠKODA AUTO vezérigazgatója, Bernhard Maier elmondta: „A ŠKODA KAMIQ bevezetésével kiteljesedik SUV portfóliónk. Az első városi crossoverként a ŠKODA KAMIQ új vásárlókatfog vonzani a ŠKODA márka számára. A ŠKODA KAMIQ vonzó csomagot kínál, és kombinálja a SUV jellegzetes jellemzőit, mint a megemelt üléspozíció, valamint a jó rálátás az útra, agilis vezethetőséggel, vonzó megjelenés, magas szintű biztonsággal és a legmodernebb konnektivitással. Mindehhez adódóan a tágas tér és sok SimplyClever funkció teszi az autót igazi Škodává.A ŠKODA KAMIQ folytatja a KODIAQ-kal és a KAROQ-kal megismert sikeres SUV dizájn nyelvet, kiegészülve új vizuális elemekkel, mint például az osztott fényszórók fölött található nappali menetfény. A városi SUV az MQB platformon alapul, és a 4241 mm hosszúsággal a Škodától már megszokott tágas helyet kínál. A modern asszisztens rendszerek, a hatékony hajtásláncok, a legújabb infotainment rendszerek és a legmodernebb konnektivitási megoldások biztosítják, hogy a ŠKODA KAMIQ tökéletesen megfelel a modern mobilitási követelményeknek.           A KAMIQ név folytatja a ŠKODA SUV modellek már ismerős névadási koncepcióját. A nagyobb modellek, a ŠKODA KAROQ és a ŠKODA KODIAQ nevei is K betűvel kezdődnek, és Q-val végződnek.„A SUV családunk bővítésénél nemcsak egységes formatervezési koncepcióra összpontosítottunk, de a névadási koncepció is kiemeli a modellek egy családba tartozását. Az inuitok nyelvén a KAMIQ olyan dolgokat testesít meg, amelyekben bármilyen helyzetben jól érezheti magát és saját karakterrel rendelkezik. Ez tökéletesen illeszkedik ehhez az autóhoz ”- magyarázta Alain Favey, a ŠKODA AUTO Értékesítésértés marketingért felelős igazgatósági tag.A KAMIQ-kal a ŠKODA egy újcélcsoportot céloz, akik modern, városi életmódot.Dizájn: Egy ŠKODA SUV kompakt formávalAz új ŠKODA KAMIQ első részén széles hűtőrács található, kettős lécekkel és határozott vonalakkal a motorháztetőn. A robusztus első spoiler kiemeli az autó terepjáró jellegét. A oldalnézet kompakt, nagyméretű 16 és 18”-os keréktárcsákkal, és az emelt motorháztetővel, az autó robusztus és dinamikus megjelenésű; a tetővonal és a nagyobb hasmagasság továbberősíti ezt a benyomást. Az oldalsó nézet kiegyensúlyozott arányokat és kortalan dizájnt mutat, dinamikus és sportos megjelenéssel kombinálva. A hátsó rész a Škodára jellemző „C” alakú hátsó fényszóróknak új értelmezését mutatja be. A diffúzor kiemeli az autó nagyobb hasmagasságát és erőteljes megjelenését.„A ŠKODA KAMIQ-kal határozottan továbbfejlesztettük a sikeres SUV formanyelvünket, és a kompakt méretei ellenére is egy robosztus megjelenésű autót kaptunk. A KAMIQ a ŠKODA SUV család tagjaként azonnal felismerhető, köszönhetően a nagy, függőleges hűtőrácsnak, a motorháztető és a fényszórók határozott vonalainak. Az új funkciók, mint a nappali menetfények a fényszórók fölött, ismételten megerősítik a független és egyedi identitást ”- magyarázta Oliver Stefani, a ŠKODA Design vezetője.Az új ŠKODA SUV a márka első modellje, amely a LED osztott fényszórókat nappali menetfénnyel látja el, amelyek a full LED változatban a főfényszórók fölött négy drágakőnek tűnnek. A kifinomult megjelenést a kristályos hatások, valamint a csillogó ékszerként megjelenő LED-egységek egészítik ki. A full LED változat ködfényszórókat is tartalmaz, statikus kanyarfényszórókkal, valamint - először a ŠKODA kínálatában - dinamikus első és hátsó irányjelzőkkel. Az elülső irányjelzők egyedi LED-ekre osztottak. Amikor a vezető bekapcsolja az irányjelzőt, a fények kifelé mozognak egy oldalirányú mozgásban.Belső tér: jó rálátás az útra, rengeteg hely és kényelemA KAMIQ a cseh márka második modellje, amely az új beltéri koncepcióval érkezik. Belsejében a különálló kijelző dominál, amely a vezető látóterében ideális helyen van, és a 9,2”-os változat az egyik legnagyobb a szegmensében. A kijelző alatt egy ergonomikus kéztartó is található az érintőképernyő könnyebb használatához. Az opcionális digitális műszerfal a maga 10,25”-osméretével a szegmens legnagyobb kijelzői közé tartozik. Az újratervezett műszerfal a külső attraktív formanyelvet követi. Az oldalsó szellőzőnyílások az ajtókba nyúlnak, vizuálisan növelve a KAMIQ tágasságát.Az új dekorbetétekkel rendelkező műszerfal és az első ajtók burkolatai kiváló minőségű, új, kristályszerkezetre emlékeztető puha felülettel rendelkeznek. Ez a későbbiekben is meghatározó lesz a ŠKODA márka stílusában. A három színben kapható fehér, piros és rézszínű hangulatvilágítás is segíti a kellemes térérzetet. Ezek vizuális kiemelést adnak az árnyalatoknak és az üléshuzatok hangsúlyos varrásainak. A ŠKODA KAMIQ magasabb üléshelyzetet is kínál a ŠKODA SCALA modellhez képest.Az új ŠKODA crossover belseje nemcsak a tér tágasságával nyűgöz le, hanem a magasabb járműszegmenseknél megismert kényelmi funkciókkal is, mint például a fűtött kormánykerék és a fűtött szélvédő. A KAMIQ fűthető üléseket is kínál, nem csak a két első, de a hátsó ülésekhez is.Karosszéria: Tágas utastér a kompakt külső méretek ellenéreAz új ŠKODA KAMIQ 4241 mm hosszú és 1793 mm széles, magassága 1531 mm. A tengelytáv 2651 mm. Ez a hátsó utasok számára előnyös különösen, akik 73 mm-es helyet élvezhetnek a térd magasságában. A csomagtér kapacitása 400 liter, ami a hátsó ülések lehajtásakor 1395 literre nő. Opcionális kiegészítőként az első utasoldali háttámla is ledönthető, így akár 2447 mm hosszú elemek is könnyedén szállíthatók.Hajtásláncok: Öt motor és opcionálisan állítható üzemmódokA ŠKODA KAMIQ minden motorja közvetlen befecskendezéses és turbófeltöltővel rendelkezik. Fékenergia-visszanyeréssel és Stop / Start technológiával rendelkeznek, és megfelelnek a jelenleg legszigorúbb Euro 6d TEMP kibocsátási szabványnak. A belépő szintű motor egy 1.0 TSI  70 kW (95 LE) teljesítménnyel. Ez a háromhengeres 1.0 literes hengerűrtartalmú motor maximálisan 175 Nm nyomatékot biztosít, és ötfokozatú manuális sebességváltóval rendelkezik.A 85 kW (115 LE) teljesítményű 1.0 TSI 6 fokozatú sebességváltóval rendelkezik, de opcionálisan 7 fokozatú automata DSG váltóval is felszerelhető, és 200 Nm nyomatékot generál. A csúcskategóriás motor a négyhengeres 1.5 TSI, amelynek teljesítménye 110 kW (150 LE) és a legnagyobb nyomaték 250 Nm. Részterhelés esetén aktív henger lekapcsolás technológiájával (ACT) két hengert automatikusan leállít, ezáltal üzemanyagot takarít meg. Ez a motor a 6 sebességes váltó alternatívájaként 7 sebességes DSG-vel is kapható. Mindhárom benzinmotor részecskeszűrővel rendelkezik.A 85 kW (115 LE) teljesítményű, négyhengeres 1.6 TDI dízelmotor 250 Nm nyomatékot kínál; alapkivitelben AdBlue befecskendezős SCR-katalizátorral és dízel részecskeszűrővel van felszerelve. Ez a hatékony dízelmotor alapkivitelben 6 fokozatú kézi sebességváltóval kapható; a 7-fokozatú DSG opcióként rendelhető.Az 1.0 G-TEC legújabb verziója különösen hatékony és környezetbarát módja az új ŠKODA KAMIQ használatának. Ennek a háromhengeres motornak a teljesítménye 66 kW (90 LE) és a legnagyobb nyomatéka 145 Nm, és úgy tervezték, hogy földgázzal (CNG) is működjön. Ez alacsonyabb CO2- és NOx-kibocsátást eredményez a hagyományos üzemanyagokhoz képest. A teljesítményt egy 6 sebességes kézi sebességváltóval továbbítja.A ŠKODA KAMIQ 36 mm-rel nagyobb hasmagassággal rendelkezik, mint az új kompakt modellünk, a ŠKODA SCALA, így a ŠKODA KAMIQ kombinálja a SUV előnyeit a kompakt autó agilis kezelhetőségével. A Sport ChassisControl még dinamikusabb beállítást tesz lehetővé. Ez az opcionális sportos alváz 10 mm-rel alacsonyabb, és a normál üzemmód mellett a Sport üzemmóddal is rendelkezik, ami az elektronikusan szabályozott lengéscsillapítók feszesebb beállítását jelenti.A vezetők a DrivingModeSelect menüben konfigurálhatják a két futómű beállítást, ami a Sport ChassisControl funkcióval van kombinálva.A DrivingModeSelect-ben négyféle vezetői profil közül választhat: Normál, Sport, Eco és Egyéni. Kiegészítőként választható alváz-védelem azok számára, akik off-road módban is szeretnék az autót használni.Biztonság: A legmagasabb szintű asszisztens rendszerekA ŠKODA KAMIQ a legkorszerűbb biztonsági rendszereket kínálja - a Front Assist és a sávtartó rendszer (Lane Assist) már a legalacsonyabb felszereltségi szint esetén is az alapfelszereltség részét képezik. A Front Assist, amely magában foglalja a városi vészfék asszisztenst és a prediktív gyalogosvédelmet, a gépkocsi előtti területet figyeli a városi vezetés közben, ezáltal segítve a balesetek megelőzését. A kamera segítségével a sávtartó (Lane Assist) felismeri a sávjelöléseket, és segít a vezetőnek az autó sávban tartásában. Az opcionális adaptív tempomat (ACC) autópályán akár 210 km/h sebességnél is megtartja a vezető által meghatározott sebességet, vagy automatikusan beállítja az autó sebességét az előtte haladó járművek sebességére. Ez segíti a vezetőt és tovább növeli a biztonságot. A DSG automata váltóval kombinálva a rendszer akár állóra is fékezheti a ŠKODA KAMIQ-ot, és automatikusan elindíthatja azt három másodperc múlva. Az opcionális Driver Alert fáradtságérzékelő rendszer figyelmeztetést ad ki, ha a vezető koncentrációja csökken.A biztonság opcionális rendszerekkel még tovább növelhető. Ha a ŠKODA KAMIQ érzékelői közelgő ütközést észlelnek, az opcionális proaktív utasvédelem (CrewProtectAssist) gyorsan felhúzza a nyitott ablakokat és előfeszíti az első biztonsági öveket. Akár kilenc légzsák, beleértve a térd légzsákot és az oldalsó légzsákokat a hátsó ülésen utazók számára, megvédi az utasokat ütközés esetén. Baleset után a másodlagos ütközésvédelem (Multi-CollisionBrake) megakadályozza, hogy a jármű ellenőrizetlenül tovább haladjon és esetlegesen újabb balesetet okozzon. Ez a rendszer lelassítja és megállítja az autót, majd bekapcsolja a vészvillogókat is.A modern asszisztens rendszerek megakadályozzák a baleseteket és biztosítják a magasszintű aktív biztonságot a ŠKODA KAMIQ-ban. Az opcionális holttér figyelő rendszer (SideAssist) akár 70 méterről is érzékeli az elhaladni szándékozó, vagy az autó holtterében lévő járműveket, és így hatékonyan segíti a járművezetőt autópályákon és kétsávos úttesteken. Ehhez két hátulsó radarrendszert használ, és a külső tükör belső szélén fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt. A hátsó kiállás asszisztens (RearTrafficAlert) tolatásnál figyelmezteti a vezetőt a jármű mögötti keresztirányú forgalomra. A kiállási asszisztens a holttér figyelő rendszer részét képezi.Az opcionális visszapillantó kamera és a Park Assist, amely automatikusan bemanőverezi a ŠKODA KAMIQ-t párhuzamos és keresztirányú parkolóhelyekre, parkolásnál nyújt segítő kezet a vezetőnek. Az integrált ManeuverAssist funkció automatikusan fékezi a városi SUV-ot, ha az érzékelők parkolásnál akadályt észlelnek az autó előtt vagy mögött. Opcióként a távolsági fényszóró szabályozás (AutoLightAssist) is elérhető. Ez a rendszer egy kamerát használ a szembejövő forgalom, valamint a KAMIQ előtt haladó járművek észlelésére, és automatikusan lekapcsolja a távolsági fényszórókat.Konnektivitás: mindig kapcsolatban az eSIM-nek köszönhetőenAz új ŠKODA KAMIQ esetében három infotainment rendszer áll rendelkezésre. A legmodernebb Amundsen információs és szórakoztató rendszer egy 9,2“-os, külön álló érintőképernyővel rendelkezik, mely magasan a vezető látóterében helyezkedik el. Ez a képernyő a szegmensen belül a legnagyobbak közé tartozik. Hasonlóan a KAMIQ 10,25”-os digitális műszerfalához, ami pedig öt különböző megjelenítési elrendezéssel - Classic, Basic, Modern, Sport és Extended- rendelkezik. Még a Bolero infotainment rendszer is 8”-oskijelzővel rendelkezik, míg a belépő szintű Swing rendszer 6,5”-os képernyővel és négy első hangszóróval rendelkezik. A Bolero és az Amundsen nyolc hangszóróval rendelkezik; az opcionális 405 wattos ŠKODA Sound System pedig tíz hangszóróval.„A ŠKODA KAMIQ-ot az infotainment rendszerek legújabb generációjával szereltük fel. Mindig online és az információs és szórakoztató alkalmazások a legújabb ŠKODA Connect szolgáltatásokat kínálják. Emiatt is tökéletes választás a KAMIQ a városi-terepjárót használó fiatal, online-orientált célcsoport számára ”mondta Christian Strube, a ŠKODA AUTO igazgatósági tagja.Az állandó internetkapcsolat biztosítja a KAMIQ-nak az eCall-t, amely baleset esetén információt szolgáltat az autó helyéről és állapotáról, és a prokatív szervizt, amely kapcsolatban áll a márkakereskedéssel a szervizlátogatások összehangolásához.Az autó nagyfokú konnektivitása lehetővé teszi a távoli gépjármű-hozzáférést a ŠKODA Connect alkalmazás vagy webes portál segítségével. Ez a funkció lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy lezárják és kinyissák autójukat, vagy ellenőrizzék, hogy az összes ablak zárva van - mindezt távolról. Ezen túlmenően, az autótulajdonosok kényelmesen kérhetnek le információkat távolról, akár a saját nappalijuk kényelméből, és megtudhatják például, mennyi üzemanyag maradt a tartályban. Egyéb jármű- és vezetési adatok, mint például az autó kilométeróra-állása vagy az utazási sebesség is elérhetők.Az Amundsen infotainment rendszerhez telepíthető, a Shopban elérhető infotainment alkalmazások hozzáférést biztosítanak további autós szolgáltatásokhoz. A Hírek alkalmazás segítségével például a KAMIQ tulajdonosok előfizethetnek hírcsatornákra; az Időjárás alkalmazás pedig egész Európát lefedi. Az online forgalmi információk pontosabb becsléseket adnak az útvonal- és utazási időkre vonatkozóan; a forgalmi dugókat és az alternatív útvonalakat valós időben frissítik. Az online adatok a rendelkezésre álló parkolóhelyek és az aktuális üzemanyagárak megjelenítését, valamint a hangvezérlő funkciót is szolgáltatják, amely teljes mondatokat és dialektusokat is megért a ŠKODA szerver használatával.SimplyClever: Új koncepciók a ŠKODA városi SUV számáraÖsszességében a ŠKODA KAMIQ több mint húsz SimplyClever funkciót kínál. A KAMIQ az első autó a szegmensében, mely az ajtónyitáskor automatikusan aktiválódó okos ajtóél-védelmet kínálja. Ez a rendszer megakadályozza a KAMIQ és a közeli járművek sérülését, különösen a város szűk parkolóhelyein. Az opcionális elektromos csomagtér-ajtó egy másik kényelmes eszköz a heti bevásárlás bepakolásánál. A hátsó ajtó egy gombnyomással nyitható és zárható; az integrált tip-to-close funkciónak köszönhetően a nyitott csomagtér-ajtó könnyedén meghúzva is lezárható. Az Ambitionfelszereltségi szinttől felfelé egy kivehető LED zseblámpa található a csomagtér oldalán. A behajtható vonóhorog elektromos feloldásához szükséges gomb szintén a csomagtartóban található.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2019.02.28.

A SKODA AUTO megkezdte az új SCALA kompakt modell gyártását MladáBoleslavban

A SKODA AUTO megkezdte az új SCALA kompakt modell gyártását MladáBoleslavban›A ŠKODA a SCALA-val új mércét állít fel a kompakt szegmensben› A ŠKODA első, a Volkswagen-csoport MQB-A0 platformjára épülő modellje› Három benzinmotor és egy TDI a választékban; a CNG-verzió még ebben az évben bemutatkozikMladáBoleslav / Budapest, 2019. február 13. – Legördült a gyártósorról az első ŠKODA SCALA a ŠKODA AUTOMladáBoleslav-i főüzemében. A teljesen új kompakt modell gyártásának megkezdésével egy új technológiai fejezet kezdődött a cseh autógyártó számára: a ŠKODA SCALA a márka első modellje, amely a Volkswagen-Csoport MQB-A0 platformján alapul.A ŠKODA vezérigazgatója, Bernhard Maier elmondta: „Az új ŠKODA SCALA-val új fejezetet kezdünk a ŠKODA kompakt választékában. Ez egy teljesen új modell, amely a szegmensében a technológia, a biztonság és a tervezés szempontjából referenciát jelent. Meggyőződésünk, hogy a SCALA-nak a legjobb esélye van a ŠKODA kompakt szegmensének újradefiniálására.”Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO termelési és logisztikai igazgatósági tagja hangsúlyozza: "A teljesen új ŠKODA SCALA gyártásának kezdete különleges alkalom az egész vállalat számára, különösen a munkatársaink számára. Az új modellt MladáBoleslav-ban tervezték és fejlesztették - és a mai naptól itt is készül.”A SCALA a márka első modellje, amely a Volkswagen-csoport MQB-A0 platformján alapul. Ez lehetővé teszi a magasabb szintű szegmensekből származó innovatív segédrendszerek használatát, és még nagyobb biztonságot és kényelmet biztosít a kompakt autós szegmensben. A sávtartó-asszisztens mellett a ŠKODA a holttérfigyelőt vagy a sávváltást segítő rendszert hátsó forgalmi riasztással és az adaptív sebességtartó automatikát is kínálja a SCALA számára. Teljes LED-es fényszórók és hátsó lámpák is rendelkezésre állnak.Az ügyfelek jelenleg négy motorváltozat közül választhatnak: három benzinmotor és egy TDI. Az ötödik változat, a földgázos hajtású CNG-változat, még az idén bemutatkozik. A teljesítmény a 66 kW (90 LE) és 110 kW (150 LE) között változik. Mindegyikük turbófeltöltővel és közvetlen befecskendezéssel rendelkezik, és megfelel az Euro 6d-TEMP kibocsátási szabványnak. A Stop / Start rendszerrel és a fék energia-visszanyerési technológiával is rendelkeznek. A belépő szintű verziók 2019 második negyedévében kerülnek a márkakereskedésekbe. A SCALA a márka első európai modellje, amely aa hátsó ajtón lévő „ŠKODA” feliratot nagybetűkből rakja ki.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2019.02.16.

A ŠKODA a VISION iV tanulmánnyal a márka elektromos jövőjébe enged bepillantást

›A ŠKODA felfedi az első vázlatokat a Genfi Autószalonon bemutatkozó koncepcióautóról›A dinamikus vonalakkal megrajzolt kupé a Moduláris Elektromos Platformra (Modular Electric Drive Kit - MEB) épül›A ŠKODA 2022. év végéig több, mint tíz elektromos modellt mutat be›A cseh autógyártó két milliárd eurót fordít alternatív hajtásrendszerekre és új mobilitási szolgáltatásokraMladáBoleslav / Budapest, 2019. február 15. – A cseh autógyártó a Genfi Autószalonon (március 5. és 17. között) mutatja be ŠKODA VISION iV tanulmányautóját, amely a márka következő lépése az elektromos mobilitás irányába. Előzetesen két vázlatot tett közzé a márka, amelyekkel fel szeretné kelteni az ügyfelek érdeklődését az első Moduláris Elektromos Platformra (Modular Electric Drive Kit) épülő modellje iránt. A négyajtós crossover kupé formavilágát sportos és érzelemgazdag vonalvezetés teszi igazán figyelemre méltóvá.A ŠKODA VISION iV tanulmány 22 col átmérőjű, aerodinamikai szempontból optimalizált keréktárcsái, erőteljesen megformált sárvédői és hangsúlyos, kupészerű tetővonala atletikus megjelenést kölcsönöznek az újdonságnak. Az autó első és hátsó részét összekötő jellegzetes tornádóvonal még inkább kiemeli az ajtók letisztult, kilincs nélküli felületeit. A ránézésre cápa uszonyra emlékeztető kamerák a hagyományos külső visszapillantó tükrök helyén találhatóak.Az autó orrkialakítását a ŠKODA jellegzetes széles hűtőrácsának újragondolt változata határozza meg, amelyet finoman megrajzolt függőleges osztásokkal és kristályhatású formai elemek kombináltak. A hűtőrács felső részén végig futó vízszintes fénycsík és a feltűnően nagyméretű légbeömlők még inkább kihangsúlyozzák a tanulmány sportos megjelenését. Az erőteljes megjelenést kölcsönző farkialakítás meghatározó részletei az áramvonalas légterelő perem és a LED hátsó lámpák kristályhatású formai elemei. Ezek újra értelmezik a ŠKODA jellegzetes C-alakzatú fénygrafikáját és a hátsó diffúzor felett elhelyezkedő fénycsíkkal együtt a jármű szélességét hangsúlyozzák. A hátsó rész másik figyelemreméltó eleme a ŠKODA felirat, ahol minden egyes betű piros megvilágítást kapott.A 2019-es év a ŠKODA számára az elektromobilitás világába való belépést jelenti. 124 évvel a vállalat megalapítása után a cseh autógyártó bemutatja a SUPERB PHEV hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modelljét és a CITIGO tisztán elektromos változatát. 2020-ban az első, Moduláris Elektromos Platformra (Modular Electric Drive Kit) épülő sorozatgyártású modell is megérkezik. A következő négy év során a ŠKODA közel két milliárd eurót fordít alternatív hajtásrendszerekre és új mobilitási szolgáltatásokra, 2022. év végéig pedig több, mint tíz elektromos modell jelenik meg a cseh autógyártó kínálatában.
Bővebben
Esemény
2019.01.31.

60 éves a ŠKODA OCTAVIA

60 éves a ŠKODA OCTAVIA›a ŠKODA OCTAVIA gyártása 1959 januárjában kezdődött el›az OCTAVIA mai utóda 1996 áprilisában vette át a „stafétabotot” elődeitől › hat millió eladott OCTAVIA a ŠKODA kínálatnak legnagyobb számban értékesített modelljeMladáBoleslav / Budapest, 2019. január 31. – A ŠKODA OCTAVIA a gyártás beindításának 60. évfordulóját ünnepli. E legendás modellből az első példányok 1959 januárjában gördültek le a MladaBoleslav-i gyártósorokról. A népszerű kompakt modell örökségét a modern korszak első Octavia nemzedéke az 1990-es évek közepétől folytatta.A jól hangzó OCTAVIA név pont 60 évvel ezelőtt kezdte gazdagítani a ŠKODA modell kínálatát. Nem véletlen, hogy a nevet a latin „OCTAVIA” szóból vették, melynek jelentése a „nyolcadik”, minthogy az új jövevény a márka nyolcadik modellje volt a második világháborút követően, és ugyancsak a nyolcadik ŠKODA modell volt az akkor legkorszerűbbnek számító független felfüggesztéssel gyártott modellek között, amit az autógyár 1933-ban vezetett be. A ŠKODA OCTAVIA első kétajtós modellje 1959 januárjában hagyta el a MladaBoleslav-i gyárat, az első néhány hét során még az Š 440 és az Š 445 nevű elődökkel együtt. Az OCTAVIA motorháztetője alatt egy robusztus, négyhengeres, 1.1 literes, 29.4 kW(40 LE) teljesítményű motor volt, az autó hátsó kerék hajtással, és négy fokozatú sebességváltóval működött. Az autó csúcs sebessége 110km/óra volt, átlagos fogyasztása pedig 7.7 liter benzin volt 100 kilométeren. A vonzó, kecses karosszéria legalább akkora benyomást keltett mit az akkori OCTAVIA menettulajdonságai. Az olyan műszaki újítások mint elöl a csavar rugók torziós keresztrudas stabilizátorral, nagyfokú utazási kényelmet és könnyű vezethetőséget adtak az OCTAVIA-nak, míg az aszimmetrikus fényszórók 1959-ben történt bevezetése tovább javította az aktív biztonságot is. A ŠKODA 1959-ben az OCTAVIA SUPER-rel bemutatott egy jóval erősebb változatot is, amiben 1.2 literes motor volt, 33 kW-os (45 LE) csúcsteljesítménnyel. Ekkor már a hazai és a külföldi piacokon is nagy kereslet mutatkozott az OCTAVIÁ-k 1960. március 10-én a Genfi Autószalonon mutatkozott be a sportos ŠKODA OCTAVIA Touring Sport (TS), ami 37 kW-os (50 LE) teljesítményű motorral büszkélkedhetett. A ŠKODA ekkor kereste meg a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), hogy a TS-t homologizálja, azaz ezt a típust fogadja be a nem módosított közúti járművek verseny osztályába, így egyengetve az utat a 130 km/órás sebességű kétajtós modell előtt a motorsportban. A híres Monte Carlo-i ralin saját osztályában 1961-ben, 1962-ben és 1963-ban aratott győzelmeivel az OCTAVIA mesterhármast ért el.1960. szeptember 11-én a ŠKODABrnoban mutatta be először az OCTAVIA COMBI-t a vízszintesen két részben nyitható hátsó ajtóval. A kompakt külső méretei ellenére a gépkocsiban kényelmesen elfért öt személy, és a csomagtartó mérete 690 liter volt, a rakodó hosszúság pedig 0.965 méter. A hátsó üléstámlák ledöntése után a csomagtér 1050 literig volt növelhető.A kétajtós szedánt 1964-ig gyártották, az utolsó példány, egy szürke OCTAVIA SUPER április 11-én gördült le a MladaBoleslav-i üzem gyártósoráróll. Utódaként ezt követően jelent meg a teljesen új, önhordó karosszériával rendelkező farmotoros ŠKODA 1000/1100MB. Az utolsó OCTAVIA COMBI 1971. december 21-én hagyta el a Kvasiny üzem gyártósorát. 1959 és 1971 között összesen 360 000 a ŠKODA OCTAVIA-t gyártottak, beleértve a több mint 54 000 kombi változatot is.A robusztus és megbízható OCTAVIA jelentette a műszaki alapot az első Új-Zélandban gyártott gépkocsi számára is 1966-ban: a TREKKA-t a cseh autógyárral szoros együttműködésben fejlesztették ki és az OCTAVIA SUPER rövidített alaplemezére építették. A népszerű haszonjárműre úgy tekintenek, mint a ŠKODA jelenlegi szabadidő autóinak (SUV) egyik előfutárára.Az első korszerű OCTAVIA megjelenésével az OCTAVIA név az egész márka szinonimájává vált. 1992-ben, röviddel azt követően, hogy a ŠKODA csatlakozott a Volkswagen-csoporthoz, megkezdődött a munka egy teljesen új modell kifejlesztésén.A korszerű műszaki alapokon a vezető formatervező, Dirk van Braeckel és csapata egy összetéveszthetetlen formájú karosszériát alkotott. A széles hátsó ajtóval rendelkező OCTAVIA szedán 1996. április 4-én debütált, és azonnal nemzetközi elismerésre tett szert magas színvonalú aktív és passzív biztonságával. A gépkocsinak előnyére vált az 528 litertől 1328 literig terjedő csomagtartója is. Az OCTAVIA COMBI-t, ami még tágasabb volt, és különösen sikeres lett az európai piacokon, 1998 márciusában adták hozzá a kínálathoz. Az első összkerék hajtású változatot 1999-ben hozták ki. Az OCTAVIA első nemzedékéből 970 000 szedánt és több, mint 470 000 kombit gyártottak 2010 novemberéig. A sikert tovább fokozta a ŠKODA OCTAVIA második nemzedéke, amelyet 2004 és 2013 között gyártottak: ebből a változatból 1.6 millió szedán és 900 000 kombi került piacra. A nagyobb használati értéken túl ez a nemzedék is számos műszaki újítással dicsekedhetett, beleértve a közvetlen befecskendezésű benzines motorokat és a DSG automata sebességváltót. Ma az OCTAVIA harmadik nemzedéke alkotja a ŠKODA modell kínálatának gerincét. Ezt a változatot 2012 novembere óta gyártják, és 2017 februárjában teljes mértékben felfrissítették. Eddig már több, mint 2,5 millió ügyfél döntött az e nemzedékhez tartozó gépkocsi mellett.A ŠKODA OCTAVIA már régóta nagy sikerrel fut számos piacon, amit látványosan mutat az a tény, hogy 1959 óta majdnem 6,5 millió OCTAVIA-t gyártottak. A ŠKODA MladaBoleslav-i központi üzemén túl az OCTAVIA különböző változatait Kínában, Indiában, Oroszországban, Kazahsztánban és Algériában is gyártják.
Bővebben
Régebbi hírek betöltése
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.