Újdonság a ŠKODA-ról
2018.12.06.

Négy kategóriában diadalmaskodott a ŠKODA

AutoTrophy 2018 – Négy kategóriában diadalmaskodott a ŠKODA› A ŠKODA kilencedik alkalommal a legjobb importmárka› A ŠKODA OCTAVIA sorozatban negyedszer az alsó-középkategória legjobb importmodellje› A ŠKODA KAROQ ismét az élen az „Import SUV-modellek 25 ezer euróig” kategória mezőnyében› A ŠKODA FABIA első az import városi autók (City Cars) és kisautók között› Több mint 23 ezer olvasó és online-felhasználó adta le szavazatát a 2018-as AutoTrophy „A világ legjobb autói” („AutoTrophy World’s Best Cars 2018”) alkalmávalMladáBoleslav/Budapest, 2018. december 4. -Immár kilencedik alkalommal a ŠKODA Németország legjobb importmárkája az Auto Zeitung szakmai magazin olvasói szerint. A ŠKODA OCTAVIA már sorozatban negyedik alkalommal győzedelmeskedett az alsó-középkategória importmodelljeinek értékelésében, de a ŠKODA KAROQ is újabb sikert ünnepelhet 2017 után az „Import SUV-modellek 25 ezer euróig” kategóriában. A negyediAutoTrophy trófea a ŠKODA FABIA családé, amely az import városi autók (City Cars) és kisautók mezőnyében szerezte meg az első helyet.A ŠKODA már évek óta az első számú importmárka az Auto Zeitung szakmai magazin olvasói számára, akik szavazatainak 14,5 százalékával a cseh márka sorozatban hatodik, összesen pedig kilencedik alkalommal győzedelmeskedett ebben a kategóriában.Immár sorozatgyőztesnek számít a tekintélyes olvasói szavazáson a ŠKODA OCTAVIA. A márka „bestsellere” az idén leadott voksok 13,1 százalékával végzett „A legjobb alsó-középkategóriájú importmodell” kategória élén, ezzel az OCTAVIA már negyedik egymást követő alkalommal, összességében pedig hetedszer hódította el az Auto Zeitung díját.Noha csupán nagyjából egy éve érkezett a piacra, 2017-es sikerét követően másodszor szerepel már a győztesek körében a ŠKODA KAROQ. Az idén az Auto Zeitung olvasóinak 10,1 százaléka szavazott a kompakt SUV-modellre, ami az első helyet jelentette számára az „Import SUV-modellek 25 ezer euróig” kategóriában.A ŠKODA FABIA az import városi autók (City Cars) és kisautók különösen nagy küzdelmet hozó mezőnyében az olvasói szavazatok 9,9 százalékával szerezte meg a győzelmet. 2007-ben és 2008-ben a kedvelt kisautó praktikus kombiváltozata már a kategória élén végzett, a ferdehátú verzió számára pedig ez az első siker. A FABIA az idén széleskörű fejlesztésen esett át, amelyet követően új tervezésű orr- és farkialakítással, LED-világítástechnikával, valamint a kényelem és a biztonság legújabb technikáival hódít. A vezetés élményét megbízható és gazdaságos, 1,0 literes motorok fokozzák.Az Auto Zeitung nagy hagyományokra visszatekintő olvasói szavazására az idén 31. alkalommal került sor. Az AutoTrophy 2014 óta „A világ legjobb autói” (World’s Best Cars) címmel egészül ki, mivel már a Bauer Media Group kiadócsoport – amelyhez az Auto Zeitung is tartozik – nemzetközi autós szakmai publikációnak olvasói és online-felhasználó is leadhatják voksukat. 2018-ban összesen mintegy 23 100 szavazat érkezett. A német nyelvterületen 21 kategóriában választották meg kedvenceiket a résztvevők, míg nyolc értékelés nemzetközi szavazással zajlott. A négy kategóriára, amelyekben a Skoda győzedelmeskedett, Németországban szavaztak.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2018.12.01.

ŠKODA KAROQ SPORTLINE – Az új sportos SUV-modell

ŠKODA KAROQ SPORTLINE – Az új sportos SUV-modell › Még sportosabb a nagysikerű kompakt SUV-modell új változata›A ŠKODA KAROQ SPORTLINE kínálja a modellsorozat 140 kW/190 LE teljesítményű, legerősebb benzinmotorját›Sportos első lökhárító és ezüstszínű díszvarrásokkal készült sportülések›Már alapkivitelben 18 colos, fényes fekete „Mytikas” könnyűfém keréktárcsák›Extrafelszerelésként VirtualCockpitSPORTLINE-specifikus grafikával  MladáBoleslav/Budapest, 2018. október 8. -Kompakt-SUV sorozata különösen sportos fellépésű tagját mutatja be a KAROQ SPORTLINE formájában a ŠKODA. A sokoldalú kompakt SUV-modell érzelmekben gazdag dizájnja még karakteresebben mutatkozik meg SPORTLINE változatában. Számos fekete részlet hangsúlyozza dinamikus megjelenését, amihez 140 kW (190 LE) teljesítményével tökéletesen illik az új 2.0 TSI erőforrás. A modellsorozat legerősebb benzinmotorja kizárólag a ŠKODA KAROQ SPORTLINE kínálatában szerepel. A piacra 2017-ben bevezetett ŠKODA KAROQ a márka SUV-offenzívájának második modelljeként hozta el a ŠKODA letisztult és érzelmekben gazdag formai nyelvezetét a kompakt-SUV szegmensbe. A KAROQ kompakt külső méretek mellett szolgál tágas beltérrel a bennülők és a csomagjaik számára, emellett a legkorszerűbb technikákkal növeli tovább a biztonságot és a kényelmet. A ŠKODA KAROQ SPORTLINE új, kimondottan sportos változatként bővíti a palettát, még vonzóbbá téve e modellsorozatot, egyben új ügyfélköröket hódítva meg számára. Motorházfedele alatt a ŠKODA KAROQ SPORTLINE a 140 kW (190 LE) teljesítményű 2.0 TSI erőforrással teszi egyértelművé sportos ambícióit, amely kizárólag a modellsorozat e tagjához rendelhető. Az ezen aggregát esetében az alapkivitelhez tartozó quattro állandó összkerékhajtás tovább javítja e modell eleve agilis menettulajdonságait és további biztonsági tartalékokról gondoskodik. A ŠKODA KAROQ SPORTLINE sportos megjelenését 18 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák és számos olyan részlet erősíti, mint például hűtőrácsa és hátsó diffúzora – egyaránt fényes fekete felülettel. Utasterében fekete sportülések, ezüstszínű kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült új üléskárpitok, bőrbevonatú multifunkciós sportkormány, illetve nemesacél pedálborítások tűnnek fel további sportos részletekként. A vezetőt speciális logó köszönti az infotainment-rendszer képernyőjén, az extrafelszerelésként rendelhető VirtualCockpit műszeregység pedig SPORTLINE-specifikus grafikával jeleníti meg tartalmát. Négyféle motor és opcionális összkerékhajtásÖsszesen négy gazdaságos és környezetkímélő erőforrás sorakozik a KAROQ SPORTLINE palettáján, amelyek egyaránt megfelelnek az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásainak. Különlegesség a modellsorozat kifejezetten a KAROQ SPORTLINE számára fenntartott legerősebb benzinmotorja: a 2.0 TSI hétfokozatú DSG sebességváltón keresztül továbbítja 140 kW (190 LE) teljesítményét a négy kerék felé. A 2.0 TSI melletti másik benzinmotorként 110 kW (150 LE) teljesítménnyel az 1.5 TSI szerepel a kínálatban, az automatikus hengerlekapcsolás technikájának köszönhetően 100 kilométerenként mindössze 5,3 literes átlagfogyasztással. Az 1.5 TSI mögött alapkivitelben hatfokozatú manuális, extrafelszerelésként pedig hétfokozatú DSG sebességváltó látja el az erőátvitel faladatát. Mindkét TSI-erőforrás benzinmotor-részecskeszűrővel működik. A ŠKODA KAROQ SPORTLINE két dízelmotorja a benzinesekével megegyező teljesítménylépcsőkben választható, már szériafelszereltségben egyaránt AdBlue-befecskendezéssel kiegészített SCR-katalizátorral, illetve dízel-részecskeszűrővel. A 110 kilowattos (150 LE) 2.0 TDI alapkivitelben hatfokozatú manuális sebességváltón keresztül az első kerekeket hajtja, de extrafelszerelésként a hétfokozatú DSG váltóművel összkerékhajtás is választható. A 140 kW (190 LE) teljesítményű 2.0 TDI csakis összkerékhajtással és hétfokozatú DSG sebességváltóval készül. Ez az ötödik generációs, állandó összkerékhajtás az útfelület pillanatnyi jellemzői szerint változó arányban osztja el a forgatónyomatékot az egyes kerekek között, így még agilisabb menettulajdonságokról és – például síkos úton is hatékony vonóerőátadási tulajdonságokat biztosítva – további biztonsági tartalékokról gondoskodik. Újdonság a 140 kilowattos (190 LE) 2.0 TSI és 2.0 TDI motorral szerelt ŠKODA KAROQ SPORTLINE kínálatában az úgynevezett hanggenerátor (SoundGenerator), amely egyéni hangzásképet produkálva mély benyomást keltő hanghatásokkal szolgál a bennülők számára. E technika kizárólag a menetprofil választással (DrivingModeSelect) együtt kapható, és már a ŠKODA KAROQ SPORTLINE alapfelszereltségében szerepel. Sportos dizájn fekete elemekkelA ŠKODA KAROQ SPORTLINE változata minden eddiginél sportosabb karakterrel érkezik. Külsején a karosszéria színére fényezett első sport-lökhárító mellett egyaránt fényes fekete hűtőrácsa, külső visszapillantótükör-házai és hátsó diffúzora tűnnek fel már az első pillantásra. Exkluzív, 18 col peremátmérőjű „Mytikas” könnyűfém keréktárcsái ugyancsak fekete fényezést kapnak, akárcsak az extrafelszerelésként rendelhető 19 colos „Vega” keréktárcsák. Az első sárvédőkön SPORTLINE-plakettek jelzik egyértelműen a ŠKODA KAROQ legdinamikusabb változatát. Az elegáns stílusról a karosszéria színére fényezett küszöbborítások, sötétített üvegek (Sunset) és fekete tetősínek gondoskodnak, míg a jól látható, ezüstszínű kipufogó-végcsövek további hangsúlyos motívumok.
Bővebben
Innováció
2018.11.29.

A ŠKODA Fabia R5 új bázist kapott

A ŠKODA Fabia R5 új bázist kapott – a ŠKODA Motorsport új központja› A ŠKODA Motorsport új 16.400 m2-es létesítményben működik tovább a jövőben a ŠKODA AUTOMladáBoleslav-i gyára mellett›Az erre a célra kialakított helyiségek elegendő helyet biztosítanak a mérnököknek, a műhelymunkák és a logisztika számára.MladáBoleslav/Budapest, 2018. november 28. -A ŠKODA Motorsport mostantól az új központjában működik tovább, közel a ŠKODA AUTO gyárához MladáBoleslav külvárosában. Az erre a célra tervezett épület egy fedél alá hozza a ŠKODA Motorsport minden részlegét, így még hatékonyabban szolgálhatja az ügyfelek és a gyári csapat szükségleteit.Kutatás és fejlesztés, gyártás, műhely, raktár, prototípus műhely, logisztika, irodák és egy bemutatóterem összpontosul a teljesen új létesítményben közel a ŠKODA AUTO gyárához MladáBoleslav mellett. A ŠKODA Motorsport alkalmazottai ezután egy 1859 m2 iroda és 3844 m2 műhely és raktár területen dolgoznak. Az új létesítmény alapterülete összesen 16400 négyzetméter.Christian Strube, a ŠKODA AUTO Technikai Fejlesztési Vezetője szerint: „Ezzel az új központtal, felkészültünk a jövőbeli kihívásokra. A jobb munkafolyamatoknak köszönhetően, hatékonyabban tudunk fejleszteni és építeni az autókat, illetve még több szolgáltatást tudunk nyújtani ügyfeleinknek. Múlt évben 200 darab Fabia R5 átadása volt a tervünk világszerte. És megcsináltuk! Monstanáig mintegy 250 FABIA került értékesítésre. Annak érdekében, hogy megőrizzük ezt a lendületet, ezek az új helyiségek ideális alapot nyújtanak Motorosport programunk jövőbeli sikereihez.A ŠKODA Motorsport vezetője MichalHrabánek hangsúlyozza: „ Ez az új létesítmény mutatja meg igazán a ŠKODA elkötelezettségét az autósport iránt. Ezután még többet tudunk segíteni vevőink kiszolgálásában és folytatjuk a ŠKODA Motorsport sikereit világszerte!”
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2018.11.22.

Két keréken érkezik karácsonykor a segítség

Két keréken érkezik karácsonykor a segítségJótékonysági bicikligyűjtést indít a We Love Cycling és a Budapest Bike MaffiaHasznált kerékpárok gyűjtésébe kezd rászorulók számára a Budapest Bike Maffia, Magyarország egyik legdinamikusabban növekvő civil szervezete és a We Love Cycling kerékpáros magazin. A kampány célja az, hogy minél több emberhez eljuttassák a biciklizés élményét és lehetőséget nyújtsanak arra, hogy a szerényebb anyagi körülmények között élők is két keréken vágjanak neki az új évnek.A Budapest Bike Maffia tavaly csaknem három tonnányi adományt szállított kerékpárjain és közel százezer ember mindennapjait tette szebbé friss ételekkel és ruházati cikkekkel. Egyre több fiatal csatlakozik szervezetükhöz, és hét vidéki városban működnek aktívan. Mára már nemcsak Magyarországon tevékenykednek, hanem Bukarestben, Pozsonyban, sőt, Kolumbiában is tekernek a rászorulókért.“Jelen pillanatban csak Budapesten több, mint száz állandó tagunk van, és legmerészebb álmaimban sem gondoltam volna, hogy évről évre fiatalok tízezreit tudjuk elérni, érzékenyíteni és vonzóvá tudjuk tenni számukra a segítségnyújtást és az önkéntességet” – mesélte Havasi Zoltán, a Budapest Bike Maffia alapítója.Az idei téli szezonban a We Love Cycling magazinnal, az ország egyik legnagyobb kerékpáros hírportáljával közösen azt tűzték ki célul, hogy bicikliket gyűjtsenek azoknak, akiknek eddig anyagi okok miatt nem volt lehetőségük kerékpárra ülni. A kétkerekű járműveket ráadásul nemcsak begyűjtik, de fel is újítják a Trecikli kerékpárműhely szervizeseinek segítségével.Zoltán azt is elmesélte, hogy miért különleges ez a kollaboráció: “Nagyon fontosnak tartjuk azt, hogy minél több embert neveljünk a bringázásra, és ezáltal a környezettudatos életmódra. Havi öt-tíz bicikli már nagy segítség lenne nekünk és legfőképpen számukra.”Első lépésben olyan tanintézményeknek, átmeneti otthonoknak szeretnék eljuttatni a kerékpárokat, ahol diákok és tanárok, szülők és gyermekeik egyszerre tudják használni azokat, hiszen egy kerékpár óriási segítséget nyújthat a mindennapi közlekedésben. Sokan tudnának így spórolni a tömegközlekedésen, ez pedig a legtöbbjüknek jelentősen csökkentené a havi kiadásait.Akinek van használt, akár felújításra váró kerékpárja, és szívesen csatlakozna az akcióhoz, nem kell mást tennie, mint bevinnie adományát a 35 ŠKODA márkakereskedés egyikébe.További információ: https://www.welovecycling.com/hu/re-cycling/
Bővebben
Esemény
2018.11.15.

Tekintetet vonzó különlegesség a ŠKODA Múzeumban – Új fényben ragyog a nyolchengeres ŠKODA 860

› A kiállított ŠKODA 860 a modellsorozat egyetlen még meglévő Cabriolet példánya›A ŠKODA 860 soros nyolchengeres motorja rendkívül kulturált járásával és nagyfokú rugalmasságával kelt mély benyomást›Különösen innovatív felszereltségi megoldások: válaszfal a sofőrülés mögött és a sebességváltó-kapcsolásjelzés elődjeként emelkedő-/lejtőérzékelőMladáBoleslav/Budapest, 2018. november 15. -Múzeumi állománya új „gyöngyszemeként” egy frissen restaurált ŠKODA 860 gépkocsit mutat be a ŠKODA AUTO Csehszlovákia megalakításának 100 jubileumára. Az 1932-es kiállítási darab a modellsorozat egyetlen még meglévő Cabriolet példánya, s a gyártó korai virágkorát idézi. A luxusjármű felszereltsége, kényelme és teljesítménye tekintetében egyaránt mércéül szolgált a maga idejében, rendkívül kulturált járású, soros nyolchengeres motorja pedig magas fokú rugalmasságával bizonyult meggyőzőnek. A ŠKODA 860 mostantól a MladáBoleslav-i ŠKODA Múzeum állandó kiállításának része.A ŠKODA 860 jól érzékelteti azon magas konstrukciós és műszaki színvonalat, amit a cseh gyártó már a háború előtt elért járműveivel. A soros nyolchengeres motorral szerelt személyautók igen népszerűek voltak a 20. század első felében, mindenekelőtt különösen nyugodt járásuk miatt. A ŠKODA 860 technikájával az 1907-es Laurin&Klement FF hagyományait folytatták a konstruktőrök, amely valószínűleg Közép-Európa első soros nyolchengeres motorral szerelt gépkocsija volt. A motor nemkívánatos lengéseinek kiegyenlítésére kilenc helyen csapágyazott főtengelyt, illetve Lanchester-lengéscsillapítót alkalmaztak. A 3880 köbcentiméteres négyütemű benzinmotor rugalmassága még napjainkban is meggyőző: a közel 5,5 méter hosszú gépkocsi lépésben haladva még a harmadik és a legmagasabb fokozatból is könnyedén gyorsít ki, végsebessége pedig 110 kilométer/óra. Ugyancsak példamutatónak számított abban az időben a vákuumos rásegítővel működő fékberendezés.A múzeumi ŠKODA 860 a modellsorozat egyetlen még meglévő Cabriolet példánya, amelyet a ŠKODA teljeskörűen restaurált az elmúlt két év során, mindvégig nagy hangsúlyt fektetve eredethűségére. A restaurátor szakemberek egyaránt felújították a fényezést, a tető- és az üléskárpitozást, emellett kisebb javításokat végeztek a fa- és a karosszériaszerkezeten. Mára új fényben ragyog a menetkész kiállítási darab, amit a MladáBoleslav-i ŠKODA Múzeum állandó kiállításának részeként tekinthetnek meg a látogatók.A múzeumi ŠKODA 860 több, a harmincas években különösen innovatívnak számító felszereltségi megoldással is szolgált, például a műszerfali emelkedő-/lejtőérzékelő formájában. A korszerű sebességváltó-kapcsolási ajánlás elődjének tekinthető berendezés emelkedőn és lejtőn időben figyelmeztetett a vissza-, míg sík úton a felkapcsolásra. További igényes megoldásként a vezetőteret lesüllyeszthető üveglap választotta el a kényelmes utastértől, így biztosítva a szükséges diszkréciót. A nagy hagyományokra visszatekintő cseh márka modelljei már akkoriban is kitűntek bőséges térkínálatukkal, így akár három felnőtt is kényelmesen helyet foglalhatott a ŠKODA 860 kellemesen párnázott hátsó ülésén, a tágas lábtér pedig – például gyerekek vagy a kísérőszemélyzet számára – két felhajtható segédülésnek is helyet biztosít. A magas színvonalú menetkényelemhez a padlózatba épített elektromos fűtés, illetve a kar- és lábtámaszok éppúgy hozzájárultak, mint a szivargyújtó és az oldalablakok rolói.A ŠKODA 860 1929. október 23-án a Prágai Autószalon alkalmával tartotta premierjét, mégpedig a korszerű MladáBoleslav-i gyárban már szerelőszalagon készülő, új személyautó-generáció akkori csúcsmodelljeként. Típusjelzése a hengerei számára és motorja teljesítményére utalt. Míg a ŠKODA 422 négyhengeres alapmodell 22 lóerőt (16 kW) teljesített, a nyolchengeres ŠKODA 860 3000-es percenkénti fordulatszámnál 60 lóerőt (44 kW) bocsátott vezetője rendelkezésére. Az autó robusztus létra-alvázra épült, a két merev tengely rugózásáról hosszú és széles laprugók és hidraulikus lengéscsillapítók gondoskodtak. A ŠKODA 860 karosszéria nélküli alváz-futómű-hajtásrendszer együttese 1460 kilogrammot, míg a teljes jármű mintegy két tonnát nyomott. 1931 nyaráig összesen 49 alváz készült, az utolsó kettőt 1933 tavaszán karosszálták. Igényes felszereltsége és meggyőző motorteljesítménye ellenére az igazán nagy siker elmaradt, amelynek hátterében egyebek mellett a világgazdasági válság állt. A Limousine alapára 125 ezer korona volt, a Cabriolet pedig 140 ezertől indult. A ŠKODA egy úgynevezett FauxCabriolet – azaz „álkabrió” – változatot is kínált, amelynek rögzített teteje kívülről vászontető benyomását keltette. A tehetősebb ügyfelek erre specializálódott karosszériaépítőkkel – mint a prágai J. O. Jech vagy Vrchlabíban a Theodor Petera – készíttették el autójukat, utóbbi épp a ŠKODA AUTO mai gyára helyén működött.Az egyedi nyitott modell eredetileg bemutató célokat szolgált, s 1998 óta a ŠKODA Múzeum kiállítási anyagának darabja. Mára csupán igen kevés teljes ŠKODA 860 Limousine maradt meg, köztük azonban egy tűzoltó és egy FauxCabriolet változat is található.További képek a ŠKODA 860 modellekről: ŠKODA Storyboard
Bővebben
Innováció
2018.11.14.

A ŠKODA AUTO központi telephelyén,MladáBoleslavban nyit automatikus kisalkatrész-raktárat

› A ŠKODA AUTO közel 8 millió Eurós beruházással építette meg kisalkatrész-raktárát MladáBoleslavban›Robotok viszik a kisalkatrészeket az automata raktárból a szerelősorra›A magas szintű automatizálás növeli a folyamatok hatékonyságát a gyártási logisztikábanMladáBoleslav/Budapest, 2018. november 14. -A ŠKODA AUTO az Industry 4.0 alapelveivel összhangban halad előre az új technológiák bevezetésével: a mai napon egy automata kisalkatrész-raktárt nyitottak meg MladáBoleslavban.Az automatizálás magas szintje lehetővé teszi a munkafolyamatok hatékonyságának növelését az üzem kisalkatrész logisztikájában. Ennek egyik példája azoknak a robotoknak a használata, amelyek kis alkatrészeket tárolnak és szállítanak a raktárból közvetlenül a gyártósorra. A ŠKODA AUTO egy hasonló kisalkatrészes raktárt üzemeltet közel egy éve Kvasinyban.Michael Oeljeklaus, ŠKODA AUTO Termelési és Logisztikai Igazgatóságának tagja szerint: "Tavaly jelentősen javítani tudtuk Kvasiny üzemünkben a termelési logisztikai folyamatokat. Most a fő üzemünkben is új szintre emeljük a folyamatok hatékonyságát egy új automata kisalkatrész-raktárral. MladáBoleslavi raktár jelentősen nagyobb, és a legmodernebb technológiával optimálisan készíti fel az üzemet a gépkocsigyártás jövőbeni igényeire az Industry 4.0 alapelveivel összhangban. "Michael OeljeklausJiříCee-vel, a BrandLogistics vezetőjével és MilošKovář-ral a KOVO Union MB képviselővel hivatalosan is megnyitotta az új automata kisalkatrész-raktárat (ASPW). A raktár 2018 júliusától működik. A ŠKODA AUTO közel 8 millió eurót fektetett be a kisalkatrész-raktár építésébe.Az ASPW szigorúan alkalmazza az Industry 4.0 alapelveket. A kisalkatrészek betárolása és kiemelése a megfelelő polcokról most automatikusan zajlik. Innen a szükséges sorrendben a megfelelő pillanatban szállítják a gyárba. Ez azt jelenti, hogy pontosan abban a sorrendben érkeznek meg, amelyben szükség van rájuk a felszerelésnél. Az automatizálás lehetővé teszi a pontosabb munkavégzést, a logisztikai folyamatok gyorsítását és a hibaarány további minimalizálását. A robotok helyettesítik az alkalmazottakat a fizikailag nehéz munkáknál. Az alkalmazottak felszabadult idejükben olyan feladatokat végezhetnek, mint a címkék beolvasása vagy a kistárolók (SLC) mozgatása a bejövő és kimenő áruk területén.MladáBoleslav 2.000 m2 területet lefedő új ASPW-je sok helyet kínál 71.000 kistároló (SLC) számára. Óránként akár 580 ilyen kis műanyag rekesz tárolható a 14 méter magas polcokon. Ugyanazon számú SLC-k kezelhetők a komissiózás, azaz a kimenő termékek esetében is. Két robot tárolja, és két másik robot veszi ki az alkatrészeket, és küldi szét a megfelelő pillanatban a gyártásnak.2017 júliusában a ŠKODA Kvasiny-i üzemében hasonló kisalkatrész-raktárat nyitott, amely 45 ezer tároló részére biztosít helyet. 2018 júniusában a ŠKODA Kvasiny raktára az ELA európai logisztikai díjátadóján megkapta a szakértői közönségdíjat.A MladáBoleslav-i automata kisalkatrész-raktár üzembe helyezésével a ŠKODA AUTO tovább halad a termelés digitalizálásának útján- amely a 2025-ös stratégia kulcsfontosságú pillére.
Bővebben
Innováció
2018.11.13.

ŠKODA SCALA új beltéri koncepcióval

› Az új kompakt modell a VISION RS koncepció érzelmi alapú belső kialakításának nyelvét alkalmazza›Az ergonómia és a modern dizájn találkozása a tágas terekkel és a kategória legnagyobb csomagterével› Virtuális műszerfal és infotainment rendszer a kategória legnagyobb kijelzőjével›Különleges szemcsézetű felületek és prémium minőségű üléshuzatok melyek Suedia anyagokból készültek› A ŠKODA SCALA világpremierjére 2018. december 6-án Tel Avivban kerül sorMladáBoleslav/Budapest, 2018. november 12. -Egy rajz nyújt első bepillantást az új ŠKODA SCALA utasterébe. Az új kompakt modell lesz az első ŠKODA, amely az infotainment rendszer legfrissebb generációját tartalmazza, egy magasra pozicionált szabadon álló kijelzővel a vezető közvetlen látóterében. Az opcionális digitális műszerfal a legnagyobb kijelzővel rendelkezik a kategóriában. Az új belső kárpitokkal és prémium anyagokból kialakított nagyméretű belső tér mellett a ŠKODA SCALA a szegmens legnagyobb csomagterét kínálja, mely 467 literes.Az új ŠKODA belső koncepció követi a ŠKODA VISION RS koncepcióautó által meghatározott irányt. Ez az érzelmekre alapuló dizájn elsőként a ŠKODA SCALA utasterében mutatkozik be sorozatgyártású modellen. A teljesen újratervezett műszerfal tökéletesen illeszkedik az izgalmas külső dizájnhoz. A magasra helyezett szabadonálló kijelzőt egy dizájnvonal keretezi, melyben visszaköszön a motorháztető vonala, míg a kijelző alatti rész ergonomikus csuklótámaszt képez a képernyő könnyebb kezeléséhez. A műszerfal és az ajtókárpitok puha felületeit nagyméretű dizájnelemek jellemzik speciális új tapintású felülettel. Ez a kristályos elemeket utánzó felület jellemzi majd a ŠKODA márka stílusát a jövőben.A fehér vagy piros színű hangulatvilágítás, és a kontrasztos varrással készült meleg színárnyalatú kárpitok teszik kellemessé a ŠKODA SCALA utasterét. Opcióként az ügyfelek kifinomult Suedia kárpitot is választhatnak. A ŠKODA stílusának megfelelően az utastér elképesztően tágas. Ez az autó hosszú tengelytávjának (2649 mm) köszönhető, mely a hátsó ülések előtti luxusszintű, a ŠKODA OCTAVIA méreteivel egyező 73 milliméteres lábteret is eredményezi. A hátsó fejtér, 982 milliméter, a legnagyobb a kategóriában. A ŠKODA SCALA a kategória legnagyobb, 467 literes csomagterével büszkélkedhet. A hátsó támlák lehajtásával ez az érték 1410 literre emelkedik.A ŠKODA SCALA a digitalis műszerfalának méretével is a kategóriájának élén áll. Az opcionálisan rendelhető, testreszabhatódigitalis műszerfal például 10,25”-os kijelzővel rendelkezik, és a vezető öt féle megjelenés közül választhat. Az elérhető infotaimentrendszerek , melyek az utolsó generációs ModularInfotainmentMatrix-ra épülnek, érintőképernyővel rendelkeznek, akár 9,2 collos méretben, ami a műszerfal tetején, a vezető által jól látható helyen helyezkednek el.A ŠKODA Connect legújabb generációs online szolgáltatásának köszönhetően az utasok mobiltelefonjuk segítségével nyithatják, zárhatják az autót, de a rendszer szoftverét vagy térkép adatbázisát is frissíthetik. A ŠKODA történetében először, minden leszállított ŠKODA SCALA mindig online lesz.Számos vezetéstámogató rendszer, együttműködve a különböző passzív biztonsági rendszerekkel biztosítja a ŠKODA SCALA magas szintű biztonságát.Az új ferdehátú modell világpremierjére 2018. december 6-án Tel Avivban kerül sor.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2018.11.12.

ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE

ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE – Sportos, még robusztusabb fellépés és terepes megjelenés› Markáns karosszéria-kiegészítők, illetve 16 és 17 colos könnyűfém keréktárcsák jellemzik az újdonság erőteljes fellépését›A SCOUTLINE kivitel a ŠKODA FABIA minden motorváltozatával és színével rendelhetőMladáBoleslav/Budapest, 2018. november 12. -Két hónappal a ŠKODA FABIA átfogó dizájn- és műszaki frissítését követően a cseh autógyártó most egy terepes megjelenésű SCOUTLINE változatot mutat be. A ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE markáns matt fekete és ezüstszínű karosszéria-kiegészítőkkel, illetve 16 és 17 colos könnyűfém keréktárcsákkal érzékelteti kalandra született egyéniségét. Az új változat bizonyos európai piacokon, s a FABIA COMBI minden motorváltozatával és normál színével rendelhető.Az új ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE modellspecifikus, ezüstszínű betétekkel kiegészített matt fekete első légterelővel erősíti új tervezésű hűtőrácsa és keskenyebb fényszórói dinamikus összhatását. Kerékjárati és küszöbborításai ugyancsak matt feketében, míg külső visszapillantó tükreinek házai és tetősínjei ezüstszínben tűnnek fel. A hátsó lökhárító és a diffúzorelem az első légterelőhöz hasonlóan a matt fekete és az ezüst színkombinációja. A SCOUTLINE változat alapkivitelben 16 col peremátmérőjű „Rock” könnyűfém keréktárcsákkal készül, míg kívánságra a csiszolt antracitmetál felületű, 17 colos „Braga” könnyűfém keréktárcsák is rendelkezésre állnak.Teljes motorválaszték, egyaránt Euro 6d-TEMP kipufogógáz-minősítésselA ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE a FABIA sorozat MPI- és TSI-erőforrásaival kapható, amelyek egyaránt háromhengeres, 1,0 liter öszlökettérfogatú konstrukciók és a jelenleg legszigorúbb Euro 6d-TEMP előírásoknak is megfelelnek. Az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System), valamint a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszere szintén az alapkivitel része. A két TSI-erőforrás benzinmotor-részecskeszűrővel is rendelkezik.A ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE természetesen a nemrég felfrissített FABIA-sorozat minden további fejlesztésének előnyeit is kínálja. A ŠKODA modellpalettájának harmadik legnagyobb darabszámban értékesített tagja 2018 augusztusában még markánsabb külsőt, valamint új üléskárpitokat és műszerfalat kapott. Első ízben szerepelnek a ŠKODA FABIA kínálatában a kívánságra rendelhető LED-fényszórók és az ugyancsak LED-technikájú hátsó lámpák, illetve olyan fejlett vezetői segédrendszerek, mint a távfény-asszisztens (AutoLightAssist), a sávváltást segítő rendszer (Blind Spot Detect) és a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens (RearTrafficAlert). Utóbbi radarérzékelői segítségével a parkolóhelyről vagy kapubejáróból kitolatáskor figyelmeztet időben a jármű mögötti forgalomra. Mindezt olyan „SimplyClever” ötletek egészítik ki, mint a két USB-csatlakozó hátul, a megfordítható csomagtér-szőnyeg, valamint az 530 - 1395 literes térfogatával a kategória legnagyobb csomagtartójának menet közben töltődő és kivehető LED-lámpája.
Bővebben
Régebbi hírek betöltése
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.