Újdonság a ŠKODA-ról
2020.09.01.

Élőben a helyszínrőlésvirtuálisan – Kétszeresenismegünnepliazúj ENYAQ iVvilágpremierjét 2020. szeptember 1-jén a ŠKODA

Élőben a helyszínrőlésvirtuálisan – Kétszeresenismegünnepliazúj ENYAQ iVvilágpremierjét 2020. szeptember 1-jén a ŠKODA›Világszerte: új online formátumot mutat be a ŠKODA a virtuális élő-premierrel›Innovatív: 360 fokos kamerák közvetítik a helyszíni részvétel érzetét a nézőknek›Fent: interjúk az élő stúdióban, videók a ŠKODA Moziban, virtuális körséta a vállalat 125 éves történetében›Az élő részvétel élménye: digitális belépés az ENYAQ iV világpremierjére 2020. szeptember 1-jén, kedden, 18:40 órától a https://skoda-virtual-event.com oldalon, a közösségi média csatornákon vagy a ŠKODA Storyboard oldalánMladáBoleslav/Budapest 2020. augusztus 28. – Mindjárt kétszeresen is sor kerül az új ŠKODA ENYAQ iV világpremierjére szeptember 1-jén, 19:00 órakor: a márka első tisztán elektromos, akkumulátorhajtású SUV-modelljének prágai bemutatójával párhuzamosan a ŠKODA első ízben kínál újszerű, virtuális online formátumú premiert is minden ŠKODA-rajongó számára, akik így hozzáférési korlátozás nélkül, élőben vehetnek részt az eseményen. Ennek során egyénileg állítható, 360 fok látószögű kamerák közvetítenek a nézők számára olyan érzést, mintha maguk is az események középpontjában lennének, a modellbemutató élő közvetítését megelőzően, illetve követően pedig virtuális ŠKODA-pavilonban sétálhatnak. A digitális bemutatóteremben először a ŠKODA VISION iV koncepciótanulmány, majd a ŠKODA ENYAQ iV megtekintésére is minden szemszögből lehetőség nyílik, az élő stúdióban zajló interjúk mellett pedig a ŠKODA Moziban számos videó látható a vállalat tevékenységének minden területéről. A felhasználók digitális bemutatóteremi környezetben, forgószínpadon vehetik szemügyre a vállalat 125 éves történetének bizonyos modelljeit, de a ŠKODA a Tour de France hosszú évek óta tartó szponzorálásába is betekintést kínál.ENYAQ iV modelljével a ŠKODA jelentős lépést tesz elektromos mobilitási stratégiája megvalósítása felé. Ennek megfelelően a vállalat a modellbemutató tekintetében is új utakra lép, a prágai hagyományos rendezvénnyel párhuzamosan ugyanis első ízben újszerű online-prezentáció formájában is megrendezi a ŠKODA ENYAQ iV világpremierjét. Ily módon a ŠKODA rajongói a világ minden részéről élőben lehetnek tanúi, amint lehull a lepel a cseh autógyártó a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő, első sorozatgyártású modelljéről. Mivel e virtuális modellbemutató során 360 fokos látószögű kamerákat alkalmaznak, nézőinek olyan érzése támad, mintha csak maguk is a teremben ülnének.Virtuális pavilon más-más ŠKODA-világokkalA ŠKODA ENYAQ iV világpremierjét megelőzően, illetve követően virtuális ŠKODA-pavilonban sétálhatnak az online-látogatók, ahol a digitális bemutatóteremben először az a VISION iV koncepciótanulmány fogadja őket, amellyel a ŠKODA új, tisztán elektromos, akkumulátorhajtású SUV-modellje számos elemére kínált már konkrét betekintést. Az élő-bemutató után a ŠKODA ENYAQ iV is megjelenik a bemutatóteremben, s a 360 fokos látószögnek köszönhetően a felhasználók minden oldalról alaposan szemügyre vehetik mindkét autót, amelyekről átfogó információs anyag is letölthető. Az élő stúdióban egyebek mellett szakértői interjúkra kerül sor, s ha a felhasználók egy-egy kattintással az interjú-stúdióba lépnek, a 360 fokos kamerával a teljes helyiséget beláthatják. Az ENYAQ iV leleplezése előtti és utáni 20-20 percben a ŠKODA különböző érdekes témáiról beszélnek amoderátorok, a nézők pedig a vállalat közösségimédia-csatornáin keresztül saját kérdéseiket is élőben küldhetik be. A ŠKODA Moziban a felhasználók digitális bemutatóteremi környezetben, forgószínpadon tekinthetik meg a vállalat 125 éves történetének bizonyos modelljeit.A galériaszinten a ŠKODA 1000 MB, a ŠKODA 640 SUPERB, a ŠKODA 1101 „Tudor” és a ŠKODA L&K S társaságában egy ŠKODA RAPID Six és egy ŠKODA POPULAR MONTE CARLO is várja a látogatókat. E gépkocsik, akárcsak egy bemutatóteremben, minden szemszögből megtekinthetők. A szemközti oldalon a ŠKODA által immár 17 éve partnerként támogatott Tour de France kerékpárversenyhez kapcsolódó exkluzív tartalmakba nyerhetnek betekintést a felhasználók.Digitális beléptetés már 18:40 órakor – húsz perccel az élő bemutató előttAkárcsak a prágai járműbemutató vendégei, a virtuális rendezvény látogatói is egyéni érdeklődésük szerint döntenek, milyen sorrendben kívánják megtekinteni az egyes területeket. Az egyetlen kivétel a 19:00 órától sugárzott élő közvetítés, amelynek kezdetét egy perccel korábban jelzik a felhasználók számára. A virtuális pavilon már húsz perccel a bemutató előtt nyitva áll és az eseményt követő két órában is látogatható.A ŠKODA ENYAQ iV virtuális premierjére vezető út egyszerű és rövid: az érdeklődők a https://skoda-virtual-event.com címen, a ŠKODA közösségimédia-csatornáin (Facebook és Twitter) keresztül vagy a ŠKODA Storyboard oldaláról (www.skoda-storyboard.com) érkezhetnek a virtuális bemutató céloldalára. Az épp igénybe vett eszköz operációs rendszerének, valamint a Chrome, Firefox vagy Safari böngészők verziószámának gyors ellenőrzését követően a hozzáférés ingyenes és korlátlan.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.08.01.

Formatervezése terén is előrelép ENYAQ iV modelljével a ŠKODA

Formatervezése terén is előrelép ENYAQ iV modelljével a ŠKODA›              A moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő első ŠKODA formavilága progresszív, kifejező és dinamikus›              ENYAQ iV modelljével a ŠKODA következetesen továbbfejleszti érzelmekben gazdag dizájnját, újraértelmezve az elektromos SUV-modellek formai nyelvezetét›              Karl Neuhold, a ŠKODA külső formatervezés vezetője video-interjúban ismerteti az új SUV-modell különlegességeit›              A ŠKODA ENYAQ iV világpremierje szeptember 1-én, Prágában leszMladáBoleslav/Budapest 2020. augusztus 18. – 2020. szeptember 1-én a ŠKODA Prágában bemutatja első tisztán elektromos, akkumulátorhajtású SUV-modelljét, amely új korszak nyitányát jelzi a cseh autógyártó számára, s az ENYAQ iV megjelenésével a márka a formatervezés terén is továbblép. A Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő első ŠKODA a márkára jellemző nagyvonalú térkínálattal, valamint a vezetés hosszú távon fenntartható élvezetes élményével ötvözi érzelmekben gazdag vonalvezetését és kiegyensúlyozott, dinamikus arányait. Karl Neuhold, a ŠKODA külső formatervezés vezetője video-interjúban ismerteti az új SUV-modell különlegességeit.Az ENYAQ iV az első ŠKODA, amely a moduláris elektromos platform műszaki alapjaira épül. Hogyan fejlődik e modelljével a ŠKODA formai nyelvezete?Karl Neuhold: Az ENYAQ iV esetében a ŠKODA azon érzelmekben gazdag formatervezési nyelvezetét alkalmaztuk, amely már a SCALA és a KAMIQ sorozatot, illetve az OCTAVIA új, negyedik generációját is jellemzi. Az ENYAQ iV megjelenését így szintén szoborszerűen kidolgozott vonalvezetés, letisztult felületek és a cseh kristályüveg-művészetet idéző, kristályhatású elemek jellemzik. Alapvető arányai azonban eltérnek a korábbi SUV-modellekétől, az ENYAQ iV ugyanis rövidebb orrkialakítással és megnyújtott tetővonallal rendelkezik – s különösen dinamikus hatást keltve valóságos „űrsiklóként” érkezik.Hogyan foglalná össze az első, eleve tisztán elektromos hajtásrendszerű járműként tervezett ŠKODA formavilágát?Neuhold: Az ENYAQ iV dizájnja progresszív, kiegyensúlyozott és magabiztos. Újszerű arányai különleges dinamikát, emellett igencsak bőséges térkínálatot kölcsönöznek számára, nagyméretű kerekei és tekintélyes szabadmagassága pedig a SUV-modellek erőteljes megjelenésével ruházzák fel.Személy szerint mit tart az ENYAQ iV legfőbb dizájnkülönlegességének?Neuhold: Egyértelműen az elejét. Elektromos hajtású járműveinken is tudatosan alkalmazzuk a markáns ŠKODA-hűtőrácsot, amely hatékonyan teszi könnyen felismerhetővé a márka modelljeit. Az ENYAQ iV orrán jócskán előretolt és még inkább függőleges állásban tűnik fel, tovább fokozva az eleve erőteljes vizuális fellépést. Emellett valódi tekintetet vonzó látványosságok a teljes-LED Matrix-fényszórók és a nappali menetfények csíkjai.A külső formavilág szempontjából melyek a legjelentősebb eltérések az MEB-alapú elektromos modellek és a belsőégésű motorral hajtott gépkocsik között?Neuhold: A legfőbb különbségek a jármű magasságában, illetve az első és hátsó karosszéria-túlnyúlásban adódnak. Az MEB esetében az akkumulátorokat helytakarékos módon az autó padlózatába építik, így a karosszéria kissé magasabb lesz, amit a hosszabb tengelytáv ellensúlyoz vizuálisan. A karosszéria rövidebb első és hátsó túlnyúlását az elektromos hajtásrendszer komponenseinek a hagyományos belsőégésű motoréhoz viszonyított kisebb helyigénye teszi lehetővé. Az ENYAQ iV karosszériája megnyújtott hatást kelt, emellett kifejezetten aerodinamikus, ami kedvező a hatótávra. A 0,27-os cw-érték igazán meggyőző egy ilyen méretű SUV-modelltől.Az Ön számára mitől vérbeli ŠKODA az ENYAQ iV?Neuhold: Az ENYAQ iV egyetlen modellben egyesíti a ŠKODA összes erényét és erősségét, és jelentős lépés a vállalat hosszú távon fenntartható jövője felé. A dizájn, a térkínálat és a variálhatóság együttese mellett okos ötletekkel lep meg, miközben egyaránt ideális a családok, a lifestyle és a hosszú túrák szempontjából. Mindez a mindennapok tökéletes kísérőjévé avatja.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.07.01.

Számos újítást hoz a 2021-es modellév a ŠKODA modellpalettáján

Számos újítást hoz a 2021-es modellév a ŠKODA modellpalettáján›A ŠKODA minden további modellsorozatában megjelennek az OCTAVIA családból már ismert, új kormánykerekek›A FABIA és a SUPERB közötti modellsorozatok motorválasztékának átállítása az Euro 6d kipufogógáz-szabványra›Környezetfigyelő rendszer (AreaView System) és vontatmány-asszisztens (TrailerAssist) a SUPERB és a KAROQ számára, illetve további finomítások a SCALA és a KAMIQ modellekenMladáBoleslav/Budapest, 2020. július 1. – Új kormánykerekek, még gazdaságosabb motorok és további vezetői segédrendszerek: immár a 2021-es modellévbe lép a nyáron a ŠKODA, számos újdonságot tartogatva modellpalettáján. A ŠKODA OCTAVIA sorozatból már ismert, új kezelőgombokkal és görgetőkerekekkel kialakított, új két- vagy háromküllős kormánykerekek most a ŠKODA minden további modellcsaládjában megjelennek, a FABIA és a SUPERB közötti modellsorozatok belsőégésű erőforrásai pedig az év végére már az Euro 6d kipufogógáz-szabványra állnak át, miközben néhány aggregát teljesítménye is nő. A SUPERB, a KODIAQ és a KAROQ kínálatában további vezetői segédrendszerek jelennek meg, míg a SCALA és KAMIQ kompaktmodelleket igényes részletmegoldások finomítják tovább.A legszembetűnőbb változást a 2021-es modellév ŠKODA sorozatain az átdolgozott kormánykerekek képviselik, amelyek az új ŠKODA OCTAVIA modellekben mutatkoztak be, s most a márka minden további modellcsaládjában megjelennek. Felszereltségi szinttől és extrafelszerelés-csomagtól függően kétküllős változatban vagy háromküllős sportkormány-kivitelben készülnek. DSG sebességváltó kezeléséhez pedig kapcsolóbillentyűkkel egészül ki. A multifunkciós változatokon új gombok és görgetőkerekek segítik a könnyebb kezelhetőséget.Megnövelt teljesítményű csúcsmotorok a ŠKODA SUPERB számáraA ŠKODA zászlóshajója, a SUPERB mindkét csúcsmotorja megnövelt teljesítményszinttel érkezik az új modellévre, mégpedig egyaránt kisebb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett. Az új EVO-generációhoz tartozó 2.0 TDI csúcsdízel az eddigi 190 LE (140 kW) helyett a jövőben már 200 lóerőt (147 kW) produkál, az AdBlue® adalékanyagot a két, egymás mögött elrendezett katalizátor elé célzottan befecskendező, úgynevezett Twindosing-eljárás jellemezte, továbbfejlesztett SCR kipufogógáz-utánkezelés eredményeképpen pedig akár 80 százalékkal is csökkenhet a nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátása. A 2.0 TSI csúcs-benzinmotor teljesítménye 8 lóerővel (6 kW) 280 lóerőre (206 kW) nő. Mindkét erőforrás teljesíti az Euro 6d kipufogógáz-szabvány előírásait, amelyekre a modellévváltással a többi motor is átáll. A konnektorról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű SUPERB iV után már a SUPERB összes további motorváltozatához is elérhető lesz a környezetfigyelő rendszer (Area View System), amely parkoláskor és egyéb manőverezéskor négy kamera által előállított 360 fokos képpel kínál áttekintést az autó közvetlen környezetéről. Ugyancsak újdonság lesz minden SUPERB modellválasztékában a vontatmány-asszisztens (Trailer Assist).Előretekintő adaptív sebességszabályzás a ŠKODA KODIAQ számáraA KODIAQ vezetői segédrendszereinek palettája az adaptív tempomat prediktív funkció (Predictive Cruise Control) technikájával bővül a 2021-es modellévre. Az adaptív sebességszabályzás ezen extrafelszerelésként rendelhető változata az első szélvédő mögé épített kamera képei, illetve a navigációs rendszer adatai alapján ismeri fel időben a sebességkorlátozásokat és a kanyarokat, majd automatikusan ennek megfelelően alakítja a sebességet. Az ugyancsak extrafelszerelésként kínált kulcsnélküli nyitás rendszere (KESSY) már minden ajtóra kiterjed. A KODIAQ SPORTLINE kívánságra klimatizálható sportülésekkel és meghosszabbítható ülőpárnákkal kínált bőrkárpitozással is kapható. A KODIAQ esetében 190 lóerőről (140 kW) szintén 200 lóerőre (147 kW) nő a 2.0 TDI erőforrás teljesítménye, s akárcsak ez a motor, a hétfokozatú DSG sebességváltóhoz csatlakozó, 110 kilowattos (150 LE) 2.0 TDI aggregát is megfelel az Euro 6d kipufogógáz-szabvány előírásainak. Az utóbbival megegyező teljesítményű 1.5 TSI motor szintén az Euro 6d határértékekre áll át, manuális sebességváltóval szerelt kivitelében pedig új generációs hatfokozatú váltóművel egészül ki.Új dízel belépőmotor a ŠKODA KAROQ palettájánA ŠKODA KAROQ a 2021-es modellévben már háromzónás Climatronic légkondicionáló berendezéssel is rendelhető lesz, s akárcsak a KODIAQ, a környezetfigyelő rendszerrel (Area View System) és a vontatmány-asszisztenssel (Trailer Assist) is felszerelhető lesz. Az eddigi 115 lóerős (85 kW) 1.6 TDI dízel belépőmotort az Euro 6d kipufogógáz-szabványra való átállás keretében az új EVO generáció ugyanilyen teljesítményű 2.0 TDI tagjával váltja fel a ŠKODA, amely SCR katalizátora éppúgy a Twindosing-eljárást alkalmazza, mint a 150 LE (110 kW) teljesítményű 2.0 TDI variáns. Ez utóbbi erőforrás továbbra is elérhető lesz összkerékhajtással és DSG sebességváltóval vagy elsőkerékhajtással és a manuális váltóval. Az 1.0 TSI benzinüzemű belépőmotor teljesítménye a jövőben 110 lóerő (81 kW) lesz.Finomítások a ŠKODA SCALA és KAMIQ modellekenA nagysikerű kompaktmodellek, a SCALA és a KAMIQ motorjait is az Euro 6d kipufogógáz-szabványra állítják át a 2021-es modellévre, emellett igényes részletmegoldásaik gondoskodnak további finomításokról. Újdonság a 17 col peremátmérőjű, ezüstszínű, extrafelszerelésként rendelhető „Propus” könnyűfém keréktárcsa és újabb „Simply Clever” megoldásként – például kabát elhelyezésére – a csomagtérroló alatti multifunkciós zseb. Az extrafelszerelésként kínált kulcsnélküli nyitás rendszerének (KESSY) rádióhullámú jelei a korábbi 15 perc helyett már öt perc után leállnak, ha a kulcs nincs mozgásban. A KAMIQ kínálata az új SCOUTLINE változattal bővül, a SCALA pedig egy új Red & Grey felszereltségi csomaggal is kapható lesz, amely az Ambition és a Style felszereltségi szinten – a SCALA G-TEC kivételével – egyebek mellett az üveg csomagtérajtó borítást is magába foglalja, valamint a hűtőrács kerete és a külső visszapillantó tükrök borítása pedig sportos feket színű lesz. A felszereltséghez járó 17 col peremátmérőjű „Propus Aero” – keréktárcsa kívánságra 18 colos „Vega Aero” vagy „Blade” – könnyűfém keréktárcsára lesz cserélhető. A Red & Grey csomag csak bizonyos külső színekkel lesz kombinálható, továbbá markáns vörös-szürke dekorfólia is jár majd hozzá. Minden SCALA és KAMIQ modell immár aktívszén-utastér-légszűrővel lesz felszerelve, amely az allergén anyagokat is eltávolítja a levegőből. A földgázüzemű, 90 lóerős (66 kW) G-TEC változatok szintén Euro 6d minősítéssel rendelkeznek. Az 1.5 TSI erőforrás teljesítménye 150 LE (110 kW), az 1.0 TSI pedig 110 LE (81 kW) teljesítményszinten áll rendelkezésre.Motoradaptáció és új keréktárcsák a ŠKODA FABIA számáraA FABIA kínálatában a 95 lóerős (70 kW) 1.0 TSI az év második felére már megfelel az Euro 6d kipufogógáz-szabványnak, s a háromhengeres, közvetlen befecskendezésű erőforrás ezután az alapkivitel ötfokozatú manuális sebességváltója mellett hétfokozatú DSG váltóművel is kapható lesz., a könnyűfém keréktárcsák választékát a 16 col peremátmérőjű, antracitárnyalatú „Vigo” és a 17 colos fekete, polírozott „Blade” egészíti ki. Akárcsak a SCALA és a KAMIQ, a FABIA család összes tagja is aktívszén-allergén utastér-légszűrővel készül és az extrafelszerelésként rendelhető, kulcsnélküli nyitás rendszer (KESSY) új változatával is szolgál, amelynek rádióhullámú jelei már öt perc után leállnak, ha a kulcs nincs mozgásban. Az infotainment területére 6,5 col képátlójú érintőképernyővel és már alapkivitelben DAB-vétellel a Swing rendszer kínál belépési lehetőséget a ŠKODA FABIA európai piacokra készült modelljeiben..
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.06.01.

Környezetkímélő és költséghatékony alternatíva – Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC

Környezetkímélő és költséghatékony alternatíva – Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC›Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC 1.5 TSI motorjának teljesítménye 96 kW (130 LE)›CNG-üzemmódban mintegy 25 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátás a benzinüzemhez viszonyítva›Nagyjából 500 kilométer* hatótáv földgáz-üzemmódban a WLTP-ciklus szerintMladáBoleslav/Budapest, 2020. június 29. – Az új ŠKODA OCTAVIA G-TEC környezetkímélő földgázüzemre (CNG) készült, 96 kW (130 LE) teljesítményű 1.5 TSI motorja tiszta, környezetbarát CNG-üzemében a WLTP-cikluson 500 kilométer* hatótávot produkált. Ennek szolgálatában a padlózatba épített három CNG-tartályba összesen 17 kilogramm földgáz tölthető, a széleskörű földgázellátás nélküli régiókban pedig kilencliteres benzintank biztosítja a mobilitást. Az új OCTAVIA G-TEC európai piaci bevezetésére idén ősszel kerül sor.Az OCTAVIA G-TEC 1.5 TSI motorját földgázüzemre (CNG) tervezték, s 96 kW (130 LE) teljesítményt produkál. A földgáz rendkívül tiszta égésfolyamata következtében CNG-üzemmódban mintegy 25 százalékkal csökken a szén-dioxid-kibocsátás a benzinüzeméhez viszonyítva, emellett jóval kevesebb nitrogén-oxid (NOx) kerül a levegőbe, koromrészecskék pedig nem keletkeznek. Többek között a szívószelepek az úgynevezett Miller-ciklus szerinti változó vezérlésének köszönhetően e motor különösen gazdaságos, a WLTP-ciklus szerint 3,4-3,6 kilogramm földgáz-, illetve 4,6 liter benzinfogyasztást téve lehetővé 100 kilométerenként.17 kilogramm CNG-tárolókapacitásával az OCTAVIA G-TEC a WLTP-ciklus szerint mintegy 500 kilométer* földgázüzemű hatótávot kínál, kilencliteres benzintartályának tartalmával pedig további 190 kilométert* tehet meg, nagyjából 700 kilométer* összesített hatótávot kínálva. A CNG- és a benzinüzem közötti váltás automatikusan, a vezető közreműködése nélkül zajlik.Az autó csak bizonyos esetekben használja benzintartalékát, például amikor a motorindításra közvetlenül CNG-tankolást követően vagy mínusz tíz Celsius fok külső hőmérséklet alatt kerül sor, illetve amikor a CNG-szint már olyan alacsony, hogy a tartálynyomás 11 bar alá csökken. Az OCTAVIA G-TEC modelleket a Virtual Cockpit műszeregység specifikus nézete és a hátul elhelyezett plakett különbözteti meg. A csomagtartó a Limousine esetében 455, a COMBI változatban pedig 495 literes.CNG-üzemben a szén-dioxid-kibocsátás már természetes földgáz használatakor is mintegy 25 százalékkal kevesebb a hagyományos benzinmotorokénál, 20 százalék bio-CNG alkalmazásával pedig – amint az Németországban jelenleg szokásos – 35-40 százalékkal javítható a szén-dioxid-mérleg. Növényi maradványokból és biológiai hulladékból származó, még magasabb bio-CNG-tartalom esetén akár 90 százalékos javulás is elérhető, vagyis ez esetben már közel klímasemleges közlekedés valósítható meg. A teljes klímasemlegesség szintetikus metánnal érhető el, amelyet öko-árammal, elektromosáram-gáz (Power-to-Gas) folyamat során állítanak elő, ez az eljárás azonban még fejlesztés alatt áll..
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.05.01.

Terv szerint indult újra a nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása a ŠKODA AUTO üzemében

Terv szerint indult újra a nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása a ŠKODA AUTO üzemében›A MladáBoleslav-i üzemben készülő nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorokat a SUPERB iV modellbe, valamint a vállalatcsoport más márkáinak hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) gépkocsijaiba építik›Átfogó higiéniai intézkedések a dolgozók munkahelyi megóvására a koronavírus-fertőzéstőlMladáBoleslav/Budapest, 2020. május14. –Pontos ütemtervet követ a ŠKODA AUTO gyártása újraindítása során a koronavírus okozta termelési szünetet követően, amely a folyamat egyes lépéseihez és a beszállítói láncolathoz (Supply Chain) igazodik. A ŠKODA székhelyén, Mladá Boleslavban, a Volkswagen Csoport hálózatról tölthető hibridmodelljei (Plug-in Hybrid) számára készülő nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása is a terveknek megfelelően vette ismét kezdetét. Ennek során elsődleges fontosságú az a több mint nyolcvan munkahely-egészségügyi óvintézkedés, amelyekkel az autógyártó a lehető leghatékonyabban kívánja megelőzni gyár- és irodaépületeiben a koronavírus-fertőzést.Április 27-én, hétfőn, a ŠKODA AUTO ismét beindította a termelést csehországi gyáraiban. A vállalat székhelyén, MladáBoleslavban, a hálózatról tölthető hibridmodellek (Plug-in Hybrid) számára készülő, nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása is újraindult. Egészségük lehető leghatékonyabb védelme érdekében a munkatársaknak mindenkor be kell tartaniuk az ezzel kapcsolatos, jelenleg érvényes irányelveket.Amint Christian Bleiel, a ŠKODA AUTO főegységgyártásának vezetője kifejtette: „MladáBoleslav-i termelési helyszínünkön nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorokat készítünk a vállalatcsoport különböző márkáinak plug-in hibridmodelljei számára. Az elmúlt hetekben széleskörű előkészületeket tettünk, hogy a jelen körülmények között is biztosítsuk a terv szerinti újraindítást és már a kezdetektől produkálhassuk a járműgyártás számára szükséges darabszámot. Ennek során természetesen elsődleges fontosságú a lehető leghatékonyabb egészségvédelmet szolgáló, vonatkozó előírások betartása.”Az akkumulátorrendszereket a gyártósoron szerelik össze, majd tesztelik, beépítésüket megelőzően pedig feltöltik őket. A márka MladáBoleslav-i főgyáregységében mintegy 200 fő dolgozik az akkumulátorok gyártásában, de a ŠKODA még az idei évre tervezi a jelenlegi gyártókapacitás bővítését. A gyártási folyamat során 13 KUKA robot segíti a dolgozók munkáját, s 210 és 500 kilogramm közötti maximális teherbírásukkal átveszik tőlük a különösen nehéz vagy terjedelmes alkatrészek mozgatásának feladatát.A MladáBoleslav-i gyárban készülő nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorokat már 2019 szeptember óta építik a vállalatcsoport ŠKODA, AUDI, SEAT és Volkswagen márkáinak a moduláris keresztmotoros platform (MQB) műszaki alapjaira épülő, hálózatról tölthető hibridmodelljeibe (Plug-in Hybrid). Ezen akkumulátorokat kapja a ŠKODA SUPERB iV is, amely ugyancsak 2019 szeptember óta készül a ŠKODA AUTO Kvasinyban termelő gyárában.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.04.07.

Mindenfajta terepre és igényekre – Összkerékhajtású modellek széles palettáját kínálja a ŠKODA

Mindenfajta terepre és igényekre – Összkerékhajtású modellek széles palettáját kínálja a ŠKODA                                                      ›A legkorszerűbb 4×4-technika gondoskodhat mindenfajta talajon és útfelületen és még hatékonyabb vonóerőátadási képességekről és fokozott biztonságról›Ötödik generációs, többlamellás tengelykapcsoló szabályozza fokozatmentesen a négy kerék közötti forgatónyomaték-elosztást›OCTAVIA, SUPERB, KAROQ és KODIAQ: négy modellsorozatban is rendelkezésre áll összkerékhajtás›1999-től 2019 végéig a ŠKODA több mint egymillió 4×4-es gépkocsiját szállította kiMladáBoleslav / Budapest, 2020. április14. –Immár az OCTAVIA COMBI 4×4 1999-es bemutatása óta szerepelnek korszerű összkerékhajtási rendszerek a ŠKODA kínálatában, amelyek azóta is komoly rajongói tábornak örvendenek. A 4×4-technika elektronikus szabályzású, többlamellás tengelykapcsolóra épülő, jelenlegi, már ötödik generációjának üzeme teljesen automatikus, nagy hatásfokú és kimondottan üzemanyag-takarékos, s konstrukciójából adódóan elsősorban nedves vagy hóval borított utakon érzékelhetők előnyei. A forgatónyomaték első és a hátsó tengely közötti, változó elosztása minden évszakban és terepen fokozza a biztonságot és a menetdinamikai képességeket.A ŠKODA első összkerékhajtású modellje, az OCTAVIA COMBI 4×4 1999-es piaci bevezetésétől 2019 végéig a ŠKODA AUTO több mint egymillió 4×4 hajtásrendszerrel rendelkező  gépkocsiját szállította ki ügyfeleinek, s OCTAVIA, SUPERB, KAROQ és KODIAQ sorozataiban egyedül 2019 folyamán összesen több mint 157 ezer összkerékhajtású járművet állított elő világszerte. A KODIAQ családból a megrendelők mintegy 60 százaléka választja a 4×4-változatot, ez az arány a ŠKODA minden más modellsorozatát felülmúlja.Az összkerékhajtás már rég nem csupán a műutaktól távol, sóderes, sáros vagy havas talajon bizonyul előnyösnek. A ŠKODA korszerű 4×4-hajtástechnikája száraz aszfalton is magasfokú biztonságról gondoskodik, a vonóerőátadási képességek, a menetstabilitás és a menetdinamika szempontjából ugyanis sok esetben előnyös, ha nem csak az autó első, hanem hátsó tengelye is hajtott. Ez azt jelenti, hogy normál üzemi körülmények között az első kerekeket hajtja a rendszer, ám tapadásvesztés veszélyét érzékelve az ötödik generációs, elektronikus szabályzású, többlamellás hidraulikus tengelykapcsoló segítségével a forgatónyomaték egy részét a másodperc tört része alatt automatikusan a hátsó kerekekre irányítja – továbbra is biztonságos mozgásban tartva a járművet. A forgatónyomaték ezzel a vezető beavatkozása nélkül is mindenkor oda irányul, ahol éppen szükség van rá.Közbelép az elektronika – ezredmásodperceken belülA ŠKODA összkerékhajtási rendszere szoros hálózati kapcsolatban működik a legfontosabb vezetői segédrendszerekkel, mint például a blokkolásgátló berendezés (Anti-lock Braking System; ABS), az elektronikus menetstabilizáló rendszer (Electronic Stability Control; ESC), az elektronikus differenciálzár-hatású funkció (Elektronische Differenzialsperre; EDS), illetve annak kiterjesztéseként az XDS+ technikájával. A központi szabályzóelektronika így ezredmásodperceken belül reagálhat a változó menet-körülményekre, a fizika határhelyzetein belül, például a gyors kanyaríveken vagy az egyes részein más-más tapadású útfelületeken. Az autó biztonságos úton tartása érdekében az elektronika az egyes kerekeket is célzottan szabályozza. Ez történik például, amikor a tempós fordulók során lecsökken a kanyar belső ívén gördülő kerék függőleges terhelése, a rendszer ezért a forgatónyomaték egy részét az adott tengely túloldali kerekére irányítja át. A ŠKODA 4×4-technikája így a menetdinamikai szabályzórendszerek működését is segíti, száraz, valamint nedves és síkos útfelületeken egyaránt biztonságos és kényelmes menettulajdonságokat biztosítva. Mindezt azok az autósok is nagyra értékelik, akik gyakran közlekednek utánfutóval vagy lakókocsival, mivel az összkerékhajtás – a kiemelkedő vonóerőátadási tulajdonságoknak köszönhetően – induláskor vagy emelkedőn egyaránt jól érzékelhető előnyökkel szolgál. Jó tudni, hogy a ŠKODA 4×4 hajtásképletű modellváltozatai által vontatható tömeg akár 25 százalékkal is meghaladhatja a velük összevethető, elsőkerékhajtású kivitelekét.Összkerékhajtás fogyasztás-optimalizált szabályzássalA ŠKODA jelenlegi 4×4-modelljei hajtásrendszerének „szíve” az ötödik generációs, elektronikus szabályzású, többlamellás Haldex tengelykapcsoló , amely tulajdonképpen az első és a hátsó tengely közötti fokozatmentes forgatónyomaték-elosztás feladatát ellátó, elektronikusan szabályozott tengelykapcsoló rendszer. Normál üzemi körülmények között az első kerekek hajtottak, szükség esetén azonban a tengelykapcsolóban felépülő olajnyomás a lamellaköteget összepréselve ébreszt erőfolyamot a hátsó tengely felé, amely az adott menethelyzet függvényében változó mértékű. Az elektronikus szabályzóegység már a tengelyek közötti igen csekély fordulatszám-eltérés esetén is lehetővé teszi az automatikus beavatkozást, s számos érzékelő információit – például a motorfordulatszám, a gázpedálállás, a kerékfordulatszámok, a bekormányzási szög, valamint a hosszirányú és az oldalgyorsulás – dolgozza fel. Az elektronika így a legkisebb változásokra is ezredmásodpercek alatt reagálhat, mindenkor a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelő forgatónyomaték-eloszlást biztosítva az egyes tengelyek és kerekek között. A vezető még akkor is bízhat a hajtásrendszerben, ha az első kerekeken teljesen megszűnne a tapadás, a tengelykapcsoló ugyanis ekkor akár 90 százalékban is a hátsó tengelyre irányíthatja át a forgatónyomatékot. Szélsőséges menetkörülmények között a rendszer a forgatónyomaték akár 85 százalékát is egyetlen kerékre összpontosíthatja. Az összkerékhajtás különösen nagy hatásfokkal működik, így kifejezetten üzemanyagtakarékos, a hátsó tengely hajtása pedig csak akkor lép működésbe, amikor a pillanatnyi menethelyzet valóban szükségessé teszi. Motorfék-üzemben, alacsony terhelésnél és normál egyenes menetben a hajtás energiatakarékos módon messzemenőkig az első tengelyre összpontosít.Az ügyfelek nagyra értékelik a ŠKODA 4×4-kompetenciájátA ŠKODA következetesen bővítette összkerékhajtású modelljeinek választékát az elmúlt évek során, így a 4×4-változatok is nagyban hozzájárulnak a márka sikeréhez. Egyre több modell kapható opcionális négykerék-meghajtással, sok pedig már alapkivitelében is két hajtott tengelyt kínál. A KAROQ és KODIAQ SUV-modellek is kaphatók összkerékhajtással, akárcsak különféle változatok az OCTAVIA harmadik generációjából és a SUPERB családból.Jól érzékelteti, amint a ŠKODA 4×4-kompetenciája egyre népszerűbbé válik az ügyfelek körében, az a hármas győzelem, amelyet az Auto Bild Allrad német szakmai magazin „A 2019-es Év Összkerékhajtású Autói” („All-wheel-drive Cars of 2019”) olvasói szavazásán aratott a márka. A SUPERB már tizedik alkalommal nyerte el a tekintélyes díjat, ezúttal az „Összkerékhajtású személyautók 40 ezer euróig” kategória legjobb importmodelljeként. Az OCTAVIA SCOUT ötödször végzett a dobogó legfelső fokán az „Összkerékhajtású crossover-modellek” kategóriájának import-győzteseként, míg a KODIAQ a „Terepjárók és SUV-modellek 35 ezer euróig” mezőnyének importmodelljei körében szerezte meg az első helyet.A ŠKODA még a harmincas évek végén folytatta első kísérleteit a több tengelyt hajtó erőátviteli rendszerekkel. Tudjon meg többet is a márka 4×4-történetről a ŠKODA Storyboard oldalán!
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.03.04.

ŠKODA OCTAVIA RS iV – Hosszú távon fenntartható sportosság

ŠKODA OCTAVIA RS iV – Hosszú távon fenntartható sportosság›A ŠKODA sportos RS-családjának első tagja hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerrel›180 kW (245 LE) rendszerteljesítmény, valamint RS-specifikus külső és belső kialakítás›Négy új, részben elektromos OCTAVIA modell: OCTAVIA RS iV, OCTAVIA iV és két OCTAVIA e-TECMladáBoleslav, Budapest2020. március 4. – Első ízben kínálja a ŠKODA RS-családjának egyik tagját hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerrel. Az új ŠKODA OCTAVIA RS iV 1.4 TSI benzines erőforrása és 85 kilowattos elektromos motorja együttesen 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt produkál. Fekete karosszéria-kiegészítőivel az OCTAVIA RS iV már első pillantásra a ŠKODA „bestsellere” negyedik generációjának sportos csúcsmodelljeként azonosítható. A cseh autógyártó emellett három további, részben elektromos változatban is kínálja OCTAVIA modelljét. Az OCTAVIA iV szintén hálózatról tölthető hibridként (Plug-in Hybrid) 150 kW (204 LE) rendszerteljesítményt kínál, s az Ambition és a Style felszereltség szinteken áll rendelkezésre, míg az OCTAVIA két, 81 kW (110 LE) illetve 110 kW (150 LE) teljesítményű e-TEC változatával első ízben szerepel a ŠKODA palettáján mild-hibrid hajtástechnika.Christian Strube, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: „Az OCTAVIA RS iV révén új fejezetet nyitunk RS-modelljeink sikertörténetében. Első ízben alkalmazunk sportos csúcsmodellünkben plug-in hibridhajtást, amely egyszerre fokozza az új OCTAVIA RS iV menetteljesítményeit, illetve mérsékli üzemanyag-fogyasztását és szén-dioxid-kibocsátását.”A ŠKODA egy 110 kW (150 LE) teljesítményű, 1,4 literes TSI benzines erőforrást és egy 85 kilowattos elektromos motort kombinál az OCTAVIA RS iV hajtásrendszerében, amelyek együttesen 180 kW (245 LE) rendszerteljesítménnyel és 400 newtonméter maximális forgatónyomatékkal szolgálnak, s mindezt hatfokozatú DSG sebességváltó továbbítja az első kerekek felé. A WLTP-ciklus szerinti szén-dioxid-kibocsátás mintegy 30 grammra* adódik kilométerenként, s e modell már az új, az Európai Unióban újonnan forgalomba helyezett gépkocsik számára csak 2021. január 1-től kötelező, szigorúbb EU6d károsanyag-kibocsátási szabványnak is megfelel.A 37 Ah kapacitású, 13 kWh energiatároló képességű nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor a WLTP ciklus szerint akár 60 kilométer tisztán elektromos hatótávot* is lehetővé tehet. Az elektromos motor már közvetlenül induláskor rendelkezésre álló 330 newtonméter forgatónyomatéka erőteljes gyorsításokra kínál lehetőséget. Teljes rendszerteljesítményét rendelkezésre bocsátó Sport-üzemmódjában az OCTAVIA RS iV álló helyzetből 7,3 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 225 kilométer/óra. Az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzás és a jellegzetesen feszes hangolású sportfutómű dinamikus menettulajdonságokról gondoskodik.Vizuális ismertetőjegyként sportos fekete kiegészítőkA ŠKODA OCTAVIA RS iV már alapkivitelében LED-technikájú, specifikus ködfényszórókkal és 18 col peremátmérőjű, fekete könnyűfém keréktárcsákkal készül, a féknyergek pedig jellegzetes RS-vörösre fényezve vonzzák a tekintetet. Kívánságra 19 colos könnyűfém keréktárcsák is rendelkezésre állnak. Egyaránt sportos feketében jelennek meg a ŠKODA-hűtőrács, az Air Curtain elemek, az RS-specifikus első lökhárító diffúzoreleme, az AeroFlap idomok, a hátsó lökhárító diffúzora és az ablakszegélyek. A Limousine fekete hátsó RS-légterelőt kapott, míg a COMBI tetőlégterelője a karosszéria színére fényezve tűnik fel.Oliver Stefani, a ŠKODA Dizájn vezetője kifejtette: „A jól ismert RS-ismertetőjegyekkel még sportosabb fellépést kölcsönöztünk az új OCTAVIA már eleve dinamikus formavilágának. Számos fekete kiegészítőjével, mint például az első lökhárító ŠKODA-hűtőrácsa, a hátsó diffúzor és a könnyűfém keréktárcsák, az OCTAVIA RS iV egyből az RS-család tagjaként azonosítható.”Dinamikus beltér RS-stílusbanAz OCTAVIA RS iV utasterébe pillantva, túlnyomórészt fekete színvilága tűnik fel. A háromküllős, bőrbevonatú és multifunkciós sportkormány vRS-logót hordoz, a DSG sebességváltó kezeléséhez pedig kapcsolóbillentyűkkel is kiegészül. Az első sportüléseket fekete szövet borítja vagy extrafelszerelésként rendelhető Ergo-ülésként Alcantara®- és bőrkárpitozással, illetve magasságállítással készülnek. Az üléseken RS-logó és vörös vagy ezüstszürke kontrasztárnyalatú díszvarrások feszülnek, amelyek a bőrbevonatú kormánykeréken, a kartámaszokon és a műszerfal Alcantara® borításán is megjelennek. A sportos hangulatot RS-stílusú dekorbetétek és alumíniumdizájn-pedálok teszik teljessé.OCTAVIA iVplug-in hibridhajtással és 204 LE rendszerteljesítménnyelAz OCTAVIA iV RS mellett a ŠKODA az OCTAVIA Ambition és Style felszereltségi szintjeihez is kínálja hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerét. Az OCTAVIA iV esetében az 1.4 TSI benzines aggregát és a 85 kilowattos elektromos motor 150 kW (204 LE) rendszerteljesítménnyel és 350 newtonméter maximális forgatónyomatékkal szolgál. A WLTP-cikluson ez a plug-in hibrid változat is akár 60 kilométer elektromos hatótávot* kínál és elektronikus váltókarral kezelhető (shift-by-wire), hatfokozatú DSG sebességváltóhoz csatlakozik. A szén-dioxid-kibocsátás ez esetben is mintegy 30 gramm kilométerenként*. Az OCTAVIA iV szintén kielégíti az EU6d kipufogógáz-emissziós szabvány előírásait.Mindkét iV-modell nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátora 37 Ah kapacitású, energiatároló képességük pedig 13 kWh, s kényelmesen, az otthoni háztartási elektromos aljzatról vagy falitöltőről (Wallbox) is feltölthető. A töltőcsatlakozó a vezetőoldali első sárvédőben található. A Limousine 450, illetve a COMBI 490 literes csomagtartójában egy normál 12-voltos akkumulátor is rendelkezésre áll. A 40-literes üzemanyagtartály öt literrel kisebb a kizárólag belsőégésű motorral hajtott OCTAVIA-modellekénél.Két e-TEC motor mild-hibrid technikávalPremierjét tartja a ŠKODA kínálatában az OCTAVIA két e-TEC változata, amelyek gyártásuk idén nyári beindításakor a márka első mild-hibrid technikájú, sorozatgyártású modelljei lesznek. A hétfokozatú DSG-sebességváltó előtt dolgozó, 81 kW (110 LE) teljesítményű, háromhengeres 1.0 TSI, valamint 110 kilowattos (150 LE), négyhengeres 1.5 TSI erőforrás egyaránt 48-voltos, szíjhajtású indítógenerátorral és az első utasülés alatt elhelyezett, 0,6 kWh energiatároló képességű, ugyancsak 48-voltos lítiumion-akkumulátorral egészül ki. Mindkét modell csomagtérajtaján specifikus e-TEC plakett látható.A mild-hibrid technika fékezéskor energia-visszatáplálásra is lehetőséget kínál, ami a 48-voltos akkumulátorban tárolható, majd a belsőégésű erőforrás akár 50 newtonméteres elektromos támogatására (Boost) vagy – menethelyzettől függően – a motor teljes leállításával a szabadon gördülő („vitorlázó”) üzemmódra vehető igénybe. Amint ismét szükséges a belsőégésű motor, a rendszer a másodperc tört része alatt indítja újra, de az automatikus motorleállítás és -indítás technikája (Start-Stop System) is gyorsabban és kényelmesebben működik a szíjhajtású indítógenerátor révén. A motor emellett alacsonyabb zaj- és rezgésszint mentén indítható, a 48-voltos akkumulátor pedig egyenáramú feszültségátalakító (DC/DC) segítségével a normál 12-voltos
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.02.26.

ŠKODA DRIVE 125 YEARS jubileumi modellek – KODIAQ, KAROQ és FABIA, számos praktikus extrával

ŠKODA DRIVE 125 YEARS jubileumi modellek – KODIAQ, KAROQ és FABIA, számos praktikus extrával                                                      ›Vonzó különleges modellek a ŠKODA 125. jubileuma alkalmából›KODIAQ, KAROQ és FABIA DRIVE 125 YEARS antracitárnyalatú „Aronia” könnyűfém keréktárcsákkal›Különleges üléskárpitok és dekorbetétek az utastérben, illetve korszerű vezetői segédrendszerekMladáBoleslav / Budapest, 2020. február 25. –125. születésnapját ünnepli a ŠKODA, ebből az alkalomból a cseh gyártó KODIAQ, KAROQ és FABIA családjaiban elindította jubileumi ŠKODA DRIVE 125 YEARS modellsorozatát. Rendkívül praktikus és innovatív erényeikkel, valamint színvonalas kidolgozási minőségükkel mindegyikük méltó folytatója az 1895-ben alapított autógyártó büszke hagyományainak, s az évforduló alkalmából már alapkivitelben további felszereléseket is kínálnak. A három különleges modell kívülről egyaránt „Aronia” könnyűfém keréktárcsáiról és hátsó „DRIVE 125 YEARS” plakettjéről ismerhető fel.A robusztus ŠKODA KODIAQ bármilyen úton és talajon biztonságban és kényelmesen juttatja célba utasait. DRIVE 125 YEARS különleges modellként a legnagyobb ŠKODA-SUV 19 col peremátmérőjű, antracitárnyalatú „Aronia” könnyűfém keréktárcsákkal készül és specifikus plakettet hordoz, amelyekről mindjárt az első pillantásra jubileumi változatként azonosítható. Utasterében a KODIAQ DRIVE 125 YEARS egyaránt LED-technikájú hangulatvilágítást és olvasólámpákat, illetve egyéb részletei mellett fényes Mítoszfekete dekorbetéteket, speciális üléskárpitokat és textil padlószőnyegeket, valamint összesen nyolc hangszórót kínál. Stílszerűen a „KODIAQ” feliratú, dekoratív küszöblécek is a DRIVE 125 YEARS felszerelési csomag részét képezik. A vezetőt a legkorszerűbb vezetéstámogató segédrendszerek segítik, mint például az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő berendezés (Lane Assist) vagy a közekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist). Az utánfutóval parkolást az extrafelszerelésként rendelhető vontatmány-asszisztens (TrailerAssist) könnyíti.KAROQ DRIVE 125 YEARS 17 colos könnyűfém keréktárcsákkalA ŠKODA KAROQ DRIVE 125 YEARS jubileumi modellváltozatában a praktikus kompakt-SUV 17 col peremátmérőjű, szintén antracitárnyalatú „Aronia” könnyűfém keréktárcsákkal érkezik, s a „DRIVE 125 YEARS” plakett mellett egyéni dekorbetétek, exkluzív üléskárpitok, valamint „KAROQ” feliratú küszöblécek is felszereltségét gazdagítják. Exkluzív stílusát és kényelmes kezelhetőségét extraként rendelhető komfortcsomag fokozhatja tovább, amely többek között a menetprofil-választás (DrivingModeSelect) technikájával, fáradtságérzékelő rendszerrel (Driver Alert), teljes-LED fényszórókkal és üveg panoráma-tolótetővel bővítheti felszereltségét. A KAROQ DRIVE 125 YEARS a SideAssist berendezést – amely akár hetvenméteres távolságon érzékelheti a hátulról közelítő vagy épp a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járműveket –, valamint a közlekedési táblák felismerő funkcióját (TrafficSignRecognition) is tartalmazza. Az extrafelszerelésként rendelhető parkolási asszisztens (Park Assist) a parkolási manőverek során nyújt segítséget.FABIA DRIVE 125 YEARS bővített felszereltséggel és extra-csomagokkalDRIVE 125 YEARS kivitelében a kompakt és tágas FABIA ugyancsak speciális üléskárpitokkal és dekorbetétekkel, valamint textil padlószőnyegekkel és itt „FABIA” feliratú küszöblécekkel készül, míg az antracitárnyalatú „Aronia” könnyűfém keréktárcsák peremátmérője ez esetben 16 col. Az extrafelszerelésként kínált komfortcsomag mindezeken túl a Climatronic légkondicionáló berendezést, a RadioSwing Plus rádiórendszert, bőrbevonatú, multifunkciós kormánykereket és 17 colos „Savio” könnyűfém keréktárcsákat tartalmaz. Ha a FABIA DRIVE 125 YEARS még egyedibb kialakítása a cél, az Emotion csomag a legjobb választás, amely LED-fényszórókat, panorámatetőt, sötétített üvegeket (SunSet) és fekete mennyezetkárpitot foglal magában. Mindezeken túl e modell extraként a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens (RearTrafficAlert), az adaptív sebességszabályzás (AdaptiveCruiseControl; ACC) és a távolsági fény asszisztens (AutoLightAssist) technikáival is felszerelhető.ŠKODA Connect mobil online-szolgáltatásokMindhárom jubileumi DRIVE 125 YEARS modell extrafelszerelésként korszerű connectivity-megoldásokat is kínál. Az okostelefonok a SmartLink+ technika segítségével integrálhatók a jármű rendszerébe és a ŠKODA Connect mobil online-szolgáltatásokhoz is hozzáférést biztosíthatnak. A járműinformációk – például menetadatok – vagy az aktuális parkolási pozíció lehívása mellett az állandó internetkapcsolat a jármű távelérését is lehetővé teszi. CareConnect választékában kínálja a ŠKODA Connect a proaktív szolgáltatást (Proactive Service), amely egyebek mellett baleset esetén továbbítja a jármű helyzetére és állapotára vonatkozó adatokat, de kapcsolatot tarthat az autó és a szerviz között vagy rendszeres jármű-állapotjelentést (Vehicle Health Report) is készíthet. Az Infotainment Online palettán például a navigáció és a forgalmi jelentések online-támogatása, illetve az üzemanyagtöltő-állomások és szabad parkolóhelyek keresési funkciója szerepel.A ŠKODA idén ünnepli 125. születésnapját, s ezzel a világ egyik legrégebbi ma is termelő autógyártója – a márka eredete egészen az autó hőskoráig nyúlik vissza. A ŠKODA szaktudása a járműgyártás több mint tizenkét évtizedes hagyományain és tapasztalatain, valamint a bohémiai és cseh kézműiparon és mérnöki tudományon alapul. A vállalatot már alapítása óta a mobilitás iránti szenvedély jellemzi, s számos autóipari ikon fémjelezte, gazdag hagyományokra tekinthet vissza. Az elmúlt harminc év során a ŠKODA a Volkswagen Csoport márkahálózatának tagjaként nemzetközileg is sikeres volumengyártóvá lépett elő. A ŠKODA most aktuális modelloffenzívája keretében írja tovább történetét, folytatva modellkínálatának bővítését: 2019 és 2022 vége között a gyártó összesen több mint harminc új modellel jelenik meg a piacon, amelyek közül több mint tíz részben vagy tisztán elektromos hajtásrendszerrel készül.
Bővebben
Régebbi hírek betöltése
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.