Újdonság a ŠKODA-ról
2019.03.01.

ŠKODA KAMIQ – az új városi SUV

ŠKODA KAMIQ – az új városi SUV›A következő lépés a sikeres európai SUV kampányban› A ŠKODA KAMIQ ötvözi a SUV autók előnyeit egy kompakt autó agilitásával› Világpremier 2019 márciusban a Genfi AutószalononMladáBoleslav / Budapest, 2019. március 4. – A ŠKODA egy harmadik modellel egészíti ki európai SUV választékát: ŠKODA KAMIQ. A ŠKODA KODIAQ és KAROQ modellekhez hasonlóan a KAMIQ neve is az észak-kanadai és grönlandi inuitok nyelvéből származik: valami tökéletesen illeszkedőt jelent. A növekvő városi SUV szegmensbe tartozó ŠKODA KAMIQ tökéletesen egyesíti egy szabadidőautó előnyeit – mint a megemelt hasmagasság és üléspozíció – egy városi kompakt autó agilitásával. Az új KAMIQ emocionális dizájnnal, korszerű asszisztens, infotainment rendszerekkel, tágas helykínálattal és számos SimplyClever megoldással megfelel számos ügyfélkör igényeinek.A ŠKODA AUTO vezérigazgatója, Bernhard Maier elmondta: „A ŠKODA KAMIQ bevezetésével kiteljesedik SUV portfóliónk. Az első városi crossoverként a ŠKODA KAMIQ új vásárlókatfog vonzani a ŠKODA márka számára. A ŠKODA KAMIQ vonzó csomagot kínál, és kombinálja a SUV jellegzetes jellemzőit, mint a megemelt üléspozíció, valamint a jó rálátás az útra, agilis vezethetőséggel, vonzó megjelenés, magas szintű biztonsággal és a legmodernebb konnektivitással. Mindehhez adódóan a tágas tér és sok SimplyClever funkció teszi az autót igazi Škodává.A ŠKODA KAMIQ folytatja a KODIAQ-kal és a KAROQ-kal megismert sikeres SUV dizájn nyelvet, kiegészülve új vizuális elemekkel, mint például az osztott fényszórók fölött található nappali menetfény. A városi SUV az MQB platformon alapul, és a 4241 mm hosszúsággal a Škodától már megszokott tágas helyet kínál. A modern asszisztens rendszerek, a hatékony hajtásláncok, a legújabb infotainment rendszerek és a legmodernebb konnektivitási megoldások biztosítják, hogy a ŠKODA KAMIQ tökéletesen megfelel a modern mobilitási követelményeknek.           A KAMIQ név folytatja a ŠKODA SUV modellek már ismerős névadási koncepcióját. A nagyobb modellek, a ŠKODA KAROQ és a ŠKODA KODIAQ nevei is K betűvel kezdődnek, és Q-val végződnek.„A SUV családunk bővítésénél nemcsak egységes formatervezési koncepcióra összpontosítottunk, de a névadási koncepció is kiemeli a modellek egy családba tartozását. Az inuitok nyelvén a KAMIQ olyan dolgokat testesít meg, amelyekben bármilyen helyzetben jól érezheti magát és saját karakterrel rendelkezik. Ez tökéletesen illeszkedik ehhez az autóhoz ”- magyarázta Alain Favey, a ŠKODA AUTO Értékesítésértés marketingért felelős igazgatósági tag.A KAMIQ-kal a ŠKODA egy újcélcsoportot céloz, akik modern, városi életmódot.Dizájn: Egy ŠKODA SUV kompakt formávalAz új ŠKODA KAMIQ első részén széles hűtőrács található, kettős lécekkel és határozott vonalakkal a motorháztetőn. A robusztus első spoiler kiemeli az autó terepjáró jellegét. A oldalnézet kompakt, nagyméretű 16 és 18”-os keréktárcsákkal, és az emelt motorháztetővel, az autó robusztus és dinamikus megjelenésű; a tetővonal és a nagyobb hasmagasság továbberősíti ezt a benyomást. Az oldalsó nézet kiegyensúlyozott arányokat és kortalan dizájnt mutat, dinamikus és sportos megjelenéssel kombinálva. A hátsó rész a Škodára jellemző „C” alakú hátsó fényszóróknak új értelmezését mutatja be. A diffúzor kiemeli az autó nagyobb hasmagasságát és erőteljes megjelenését.„A ŠKODA KAMIQ-kal határozottan továbbfejlesztettük a sikeres SUV formanyelvünket, és a kompakt méretei ellenére is egy robosztus megjelenésű autót kaptunk. A KAMIQ a ŠKODA SUV család tagjaként azonnal felismerhető, köszönhetően a nagy, függőleges hűtőrácsnak, a motorháztető és a fényszórók határozott vonalainak. Az új funkciók, mint a nappali menetfények a fényszórók fölött, ismételten megerősítik a független és egyedi identitást ”- magyarázta Oliver Stefani, a ŠKODA Design vezetője.Az új ŠKODA SUV a márka első modellje, amely a LED osztott fényszórókat nappali menetfénnyel látja el, amelyek a full LED változatban a főfényszórók fölött négy drágakőnek tűnnek. A kifinomult megjelenést a kristályos hatások, valamint a csillogó ékszerként megjelenő LED-egységek egészítik ki. A full LED változat ködfényszórókat is tartalmaz, statikus kanyarfényszórókkal, valamint - először a ŠKODA kínálatában - dinamikus első és hátsó irányjelzőkkel. Az elülső irányjelzők egyedi LED-ekre osztottak. Amikor a vezető bekapcsolja az irányjelzőt, a fények kifelé mozognak egy oldalirányú mozgásban.Belső tér: jó rálátás az útra, rengeteg hely és kényelemA KAMIQ a cseh márka második modellje, amely az új beltéri koncepcióval érkezik. Belsejében a különálló kijelző dominál, amely a vezető látóterében ideális helyen van, és a 9,2”-os változat az egyik legnagyobb a szegmensében. A kijelző alatt egy ergonomikus kéztartó is található az érintőképernyő könnyebb használatához. Az opcionális digitális műszerfal a maga 10,25”-osméretével a szegmens legnagyobb kijelzői közé tartozik. Az újratervezett műszerfal a külső attraktív formanyelvet követi. Az oldalsó szellőzőnyílások az ajtókba nyúlnak, vizuálisan növelve a KAMIQ tágasságát.Az új dekorbetétekkel rendelkező műszerfal és az első ajtók burkolatai kiváló minőségű, új, kristályszerkezetre emlékeztető puha felülettel rendelkeznek. Ez a későbbiekben is meghatározó lesz a ŠKODA márka stílusában. A három színben kapható fehér, piros és rézszínű hangulatvilágítás is segíti a kellemes térérzetet. Ezek vizuális kiemelést adnak az árnyalatoknak és az üléshuzatok hangsúlyos varrásainak. A ŠKODA KAMIQ magasabb üléshelyzetet is kínál a ŠKODA SCALA modellhez képest.Az új ŠKODA crossover belseje nemcsak a tér tágasságával nyűgöz le, hanem a magasabb járműszegmenseknél megismert kényelmi funkciókkal is, mint például a fűtött kormánykerék és a fűtött szélvédő. A KAMIQ fűthető üléseket is kínál, nem csak a két első, de a hátsó ülésekhez is.Karosszéria: Tágas utastér a kompakt külső méretek ellenéreAz új ŠKODA KAMIQ 4241 mm hosszú és 1793 mm széles, magassága 1531 mm. A tengelytáv 2651 mm. Ez a hátsó utasok számára előnyös különösen, akik 73 mm-es helyet élvezhetnek a térd magasságában. A csomagtér kapacitása 400 liter, ami a hátsó ülések lehajtásakor 1395 literre nő. Opcionális kiegészítőként az első utasoldali háttámla is ledönthető, így akár 2447 mm hosszú elemek is könnyedén szállíthatók.Hajtásláncok: Öt motor és opcionálisan állítható üzemmódokA ŠKODA KAMIQ minden motorja közvetlen befecskendezéses és turbófeltöltővel rendelkezik. Fékenergia-visszanyeréssel és Stop / Start technológiával rendelkeznek, és megfelelnek a jelenleg legszigorúbb Euro 6d TEMP kibocsátási szabványnak. A belépő szintű motor egy 1.0 TSI  70 kW (95 LE) teljesítménnyel. Ez a háromhengeres 1.0 literes hengerűrtartalmú motor maximálisan 175 Nm nyomatékot biztosít, és ötfokozatú manuális sebességváltóval rendelkezik.A 85 kW (115 LE) teljesítményű 1.0 TSI 6 fokozatú sebességváltóval rendelkezik, de opcionálisan 7 fokozatú automata DSG váltóval is felszerelhető, és 200 Nm nyomatékot generál. A csúcskategóriás motor a négyhengeres 1.5 TSI, amelynek teljesítménye 110 kW (150 LE) és a legnagyobb nyomaték 250 Nm. Részterhelés esetén aktív henger lekapcsolás technológiájával (ACT) két hengert automatikusan leállít, ezáltal üzemanyagot takarít meg. Ez a motor a 6 sebességes váltó alternatívájaként 7 sebességes DSG-vel is kapható. Mindhárom benzinmotor részecskeszűrővel rendelkezik.A 85 kW (115 LE) teljesítményű, négyhengeres 1.6 TDI dízelmotor 250 Nm nyomatékot kínál; alapkivitelben AdBlue befecskendezős SCR-katalizátorral és dízel részecskeszűrővel van felszerelve. Ez a hatékony dízelmotor alapkivitelben 6 fokozatú kézi sebességváltóval kapható; a 7-fokozatú DSG opcióként rendelhető.Az 1.0 G-TEC legújabb verziója különösen hatékony és környezetbarát módja az új ŠKODA KAMIQ használatának. Ennek a háromhengeres motornak a teljesítménye 66 kW (90 LE) és a legnagyobb nyomatéka 145 Nm, és úgy tervezték, hogy földgázzal (CNG) is működjön. Ez alacsonyabb CO2- és NOx-kibocsátást eredményez a hagyományos üzemanyagokhoz képest. A teljesítményt egy 6 sebességes kézi sebességváltóval továbbítja.A ŠKODA KAMIQ 36 mm-rel nagyobb hasmagassággal rendelkezik, mint az új kompakt modellünk, a ŠKODA SCALA, így a ŠKODA KAMIQ kombinálja a SUV előnyeit a kompakt autó agilis kezelhetőségével. A Sport ChassisControl még dinamikusabb beállítást tesz lehetővé. Ez az opcionális sportos alváz 10 mm-rel alacsonyabb, és a normál üzemmód mellett a Sport üzemmóddal is rendelkezik, ami az elektronikusan szabályozott lengéscsillapítók feszesebb beállítását jelenti.A vezetők a DrivingModeSelect menüben konfigurálhatják a két futómű beállítást, ami a Sport ChassisControl funkcióval van kombinálva.A DrivingModeSelect-ben négyféle vezetői profil közül választhat: Normál, Sport, Eco és Egyéni. Kiegészítőként választható alváz-védelem azok számára, akik off-road módban is szeretnék az autót használni.Biztonság: A legmagasabb szintű asszisztens rendszerekA ŠKODA KAMIQ a legkorszerűbb biztonsági rendszereket kínálja - a Front Assist és a sávtartó rendszer (Lane Assist) már a legalacsonyabb felszereltségi szint esetén is az alapfelszereltség részét képezik. A Front Assist, amely magában foglalja a városi vészfék asszisztenst és a prediktív gyalogosvédelmet, a gépkocsi előtti területet figyeli a városi vezetés közben, ezáltal segítve a balesetek megelőzését. A kamera segítségével a sávtartó (Lane Assist) felismeri a sávjelöléseket, és segít a vezetőnek az autó sávban tartásában. Az opcionális adaptív tempomat (ACC) autópályán akár 210 km/h sebességnél is megtartja a vezető által meghatározott sebességet, vagy automatikusan beállítja az autó sebességét az előtte haladó járművek sebességére. Ez segíti a vezetőt és tovább növeli a biztonságot. A DSG automata váltóval kombinálva a rendszer akár állóra is fékezheti a ŠKODA KAMIQ-ot, és automatikusan elindíthatja azt három másodperc múlva. Az opcionális Driver Alert fáradtságérzékelő rendszer figyelmeztetést ad ki, ha a vezető koncentrációja csökken.A biztonság opcionális rendszerekkel még tovább növelhető. Ha a ŠKODA KAMIQ érzékelői közelgő ütközést észlelnek, az opcionális proaktív utasvédelem (CrewProtectAssist) gyorsan felhúzza a nyitott ablakokat és előfeszíti az első biztonsági öveket. Akár kilenc légzsák, beleértve a térd légzsákot és az oldalsó légzsákokat a hátsó ülésen utazók számára, megvédi az utasokat ütközés esetén. Baleset után a másodlagos ütközésvédelem (Multi-CollisionBrake) megakadályozza, hogy a jármű ellenőrizetlenül tovább haladjon és esetlegesen újabb balesetet okozzon. Ez a rendszer lelassítja és megállítja az autót, majd bekapcsolja a vészvillogókat is.A modern asszisztens rendszerek megakadályozzák a baleseteket és biztosítják a magasszintű aktív biztonságot a ŠKODA KAMIQ-ban. Az opcionális holttér figyelő rendszer (SideAssist) akár 70 méterről is érzékeli az elhaladni szándékozó, vagy az autó holtterében lévő járműveket, és így hatékonyan segíti a járművezetőt autópályákon és kétsávos úttesteken. Ehhez két hátulsó radarrendszert használ, és a külső tükör belső szélén fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt. A hátsó kiállás asszisztens (RearTrafficAlert) tolatásnál figyelmezteti a vezetőt a jármű mögötti keresztirányú forgalomra. A kiállási asszisztens a holttér figyelő rendszer részét képezi.Az opcionális visszapillantó kamera és a Park Assist, amely automatikusan bemanőverezi a ŠKODA KAMIQ-t párhuzamos és keresztirányú parkolóhelyekre, parkolásnál nyújt segítő kezet a vezetőnek. Az integrált ManeuverAssist funkció automatikusan fékezi a városi SUV-ot, ha az érzékelők parkolásnál akadályt észlelnek az autó előtt vagy mögött. Opcióként a távolsági fényszóró szabályozás (AutoLightAssist) is elérhető. Ez a rendszer egy kamerát használ a szembejövő forgalom, valamint a KAMIQ előtt haladó járművek észlelésére, és automatikusan lekapcsolja a távolsági fényszórókat.Konnektivitás: mindig kapcsolatban az eSIM-nek köszönhetőenAz új ŠKODA KAMIQ esetében három infotainment rendszer áll rendelkezésre. A legmodernebb Amundsen információs és szórakoztató rendszer egy 9,2“-os, külön álló érintőképernyővel rendelkezik, mely magasan a vezető látóterében helyezkedik el. Ez a képernyő a szegmensen belül a legnagyobbak közé tartozik. Hasonlóan a KAMIQ 10,25”-os digitális műszerfalához, ami pedig öt különböző megjelenítési elrendezéssel - Classic, Basic, Modern, Sport és Extended- rendelkezik. Még a Bolero infotainment rendszer is 8”-oskijelzővel rendelkezik, míg a belépő szintű Swing rendszer 6,5”-os képernyővel és négy első hangszóróval rendelkezik. A Bolero és az Amundsen nyolc hangszóróval rendelkezik; az opcionális 405 wattos ŠKODA Sound System pedig tíz hangszóróval.„A ŠKODA KAMIQ-ot az infotainment rendszerek legújabb generációjával szereltük fel. Mindig online és az információs és szórakoztató alkalmazások a legújabb ŠKODA Connect szolgáltatásokat kínálják. Emiatt is tökéletes választás a KAMIQ a városi-terepjárót használó fiatal, online-orientált célcsoport számára ”mondta Christian Strube, a ŠKODA AUTO igazgatósági tagja.Az állandó internetkapcsolat biztosítja a KAMIQ-nak az eCall-t, amely baleset esetén információt szolgáltat az autó helyéről és állapotáról, és a prokatív szervizt, amely kapcsolatban áll a márkakereskedéssel a szervizlátogatások összehangolásához.Az autó nagyfokú konnektivitása lehetővé teszi a távoli gépjármű-hozzáférést a ŠKODA Connect alkalmazás vagy webes portál segítségével. Ez a funkció lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy lezárják és kinyissák autójukat, vagy ellenőrizzék, hogy az összes ablak zárva van - mindezt távolról. Ezen túlmenően, az autótulajdonosok kényelmesen kérhetnek le információkat távolról, akár a saját nappalijuk kényelméből, és megtudhatják például, mennyi üzemanyag maradt a tartályban. Egyéb jármű- és vezetési adatok, mint például az autó kilométeróra-állása vagy az utazási sebesség is elérhetők.Az Amundsen infotainment rendszerhez telepíthető, a Shopban elérhető infotainment alkalmazások hozzáférést biztosítanak további autós szolgáltatásokhoz. A Hírek alkalmazás segítségével például a KAMIQ tulajdonosok előfizethetnek hírcsatornákra; az Időjárás alkalmazás pedig egész Európát lefedi. Az online forgalmi információk pontosabb becsléseket adnak az útvonal- és utazási időkre vonatkozóan; a forgalmi dugókat és az alternatív útvonalakat valós időben frissítik. Az online adatok a rendelkezésre álló parkolóhelyek és az aktuális üzemanyagárak megjelenítését, valamint a hangvezérlő funkciót is szolgáltatják, amely teljes mondatokat és dialektusokat is megért a ŠKODA szerver használatával.SimplyClever: Új koncepciók a ŠKODA városi SUV számáraÖsszességében a ŠKODA KAMIQ több mint húsz SimplyClever funkciót kínál. A KAMIQ az első autó a szegmensében, mely az ajtónyitáskor automatikusan aktiválódó okos ajtóél-védelmet kínálja. Ez a rendszer megakadályozza a KAMIQ és a közeli járművek sérülését, különösen a város szűk parkolóhelyein. Az opcionális elektromos csomagtér-ajtó egy másik kényelmes eszköz a heti bevásárlás bepakolásánál. A hátsó ajtó egy gombnyomással nyitható és zárható; az integrált tip-to-close funkciónak köszönhetően a nyitott csomagtér-ajtó könnyedén meghúzva is lezárható. Az Ambitionfelszereltségi szinttől felfelé egy kivehető LED zseblámpa található a csomagtér oldalán. A behajtható vonóhorog elektromos feloldásához szükséges gomb szintén a csomagtartóban található.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2019.02.28.

A SKODA AUTO megkezdte az új SCALA kompakt modell gyártását MladáBoleslavban

A SKODA AUTO megkezdte az új SCALA kompakt modell gyártását MladáBoleslavban›A ŠKODA a SCALA-val új mércét állít fel a kompakt szegmensben› A ŠKODA első, a Volkswagen-csoport MQB-A0 platformjára épülő modellje› Három benzinmotor és egy TDI a választékban; a CNG-verzió még ebben az évben bemutatkozikMladáBoleslav / Budapest, 2019. február 13. – Legördült a gyártósorról az első ŠKODA SCALA a ŠKODA AUTOMladáBoleslav-i főüzemében. A teljesen új kompakt modell gyártásának megkezdésével egy új technológiai fejezet kezdődött a cseh autógyártó számára: a ŠKODA SCALA a márka első modellje, amely a Volkswagen-Csoport MQB-A0 platformján alapul.A ŠKODA vezérigazgatója, Bernhard Maier elmondta: „Az új ŠKODA SCALA-val új fejezetet kezdünk a ŠKODA kompakt választékában. Ez egy teljesen új modell, amely a szegmensében a technológia, a biztonság és a tervezés szempontjából referenciát jelent. Meggyőződésünk, hogy a SCALA-nak a legjobb esélye van a ŠKODA kompakt szegmensének újradefiniálására.”Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO termelési és logisztikai igazgatósági tagja hangsúlyozza: "A teljesen új ŠKODA SCALA gyártásának kezdete különleges alkalom az egész vállalat számára, különösen a munkatársaink számára. Az új modellt MladáBoleslav-ban tervezték és fejlesztették - és a mai naptól itt is készül.”A SCALA a márka első modellje, amely a Volkswagen-csoport MQB-A0 platformján alapul. Ez lehetővé teszi a magasabb szintű szegmensekből származó innovatív segédrendszerek használatát, és még nagyobb biztonságot és kényelmet biztosít a kompakt autós szegmensben. A sávtartó-asszisztens mellett a ŠKODA a holttérfigyelőt vagy a sávváltást segítő rendszert hátsó forgalmi riasztással és az adaptív sebességtartó automatikát is kínálja a SCALA számára. Teljes LED-es fényszórók és hátsó lámpák is rendelkezésre állnak.Az ügyfelek jelenleg négy motorváltozat közül választhatnak: három benzinmotor és egy TDI. Az ötödik változat, a földgázos hajtású CNG-változat, még az idén bemutatkozik. A teljesítmény a 66 kW (90 LE) és 110 kW (150 LE) között változik. Mindegyikük turbófeltöltővel és közvetlen befecskendezéssel rendelkezik, és megfelel az Euro 6d-TEMP kibocsátási szabványnak. A Stop / Start rendszerrel és a fék energia-visszanyerési technológiával is rendelkeznek. A belépő szintű verziók 2019 második negyedévében kerülnek a márkakereskedésekbe. A SCALA a márka első európai modellje, amely aa hátsó ajtón lévő „ŠKODA” feliratot nagybetűkből rakja ki.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2019.02.16.

A ŠKODA a VISION iV tanulmánnyal a márka elektromos jövőjébe enged bepillantást

›A ŠKODA felfedi az első vázlatokat a Genfi Autószalonon bemutatkozó koncepcióautóról›A dinamikus vonalakkal megrajzolt kupé a Moduláris Elektromos Platformra (Modular Electric Drive Kit - MEB) épül›A ŠKODA 2022. év végéig több, mint tíz elektromos modellt mutat be›A cseh autógyártó két milliárd eurót fordít alternatív hajtásrendszerekre és új mobilitási szolgáltatásokraMladáBoleslav / Budapest, 2019. február 15. – A cseh autógyártó a Genfi Autószalonon (március 5. és 17. között) mutatja be ŠKODA VISION iV tanulmányautóját, amely a márka következő lépése az elektromos mobilitás irányába. Előzetesen két vázlatot tett közzé a márka, amelyekkel fel szeretné kelteni az ügyfelek érdeklődését az első Moduláris Elektromos Platformra (Modular Electric Drive Kit) épülő modellje iránt. A négyajtós crossover kupé formavilágát sportos és érzelemgazdag vonalvezetés teszi igazán figyelemre méltóvá.A ŠKODA VISION iV tanulmány 22 col átmérőjű, aerodinamikai szempontból optimalizált keréktárcsái, erőteljesen megformált sárvédői és hangsúlyos, kupészerű tetővonala atletikus megjelenést kölcsönöznek az újdonságnak. Az autó első és hátsó részét összekötő jellegzetes tornádóvonal még inkább kiemeli az ajtók letisztult, kilincs nélküli felületeit. A ránézésre cápa uszonyra emlékeztető kamerák a hagyományos külső visszapillantó tükrök helyén találhatóak.Az autó orrkialakítását a ŠKODA jellegzetes széles hűtőrácsának újragondolt változata határozza meg, amelyet finoman megrajzolt függőleges osztásokkal és kristályhatású formai elemek kombináltak. A hűtőrács felső részén végig futó vízszintes fénycsík és a feltűnően nagyméretű légbeömlők még inkább kihangsúlyozzák a tanulmány sportos megjelenését. Az erőteljes megjelenést kölcsönző farkialakítás meghatározó részletei az áramvonalas légterelő perem és a LED hátsó lámpák kristályhatású formai elemei. Ezek újra értelmezik a ŠKODA jellegzetes C-alakzatú fénygrafikáját és a hátsó diffúzor felett elhelyezkedő fénycsíkkal együtt a jármű szélességét hangsúlyozzák. A hátsó rész másik figyelemreméltó eleme a ŠKODA felirat, ahol minden egyes betű piros megvilágítást kapott.A 2019-es év a ŠKODA számára az elektromobilitás világába való belépést jelenti. 124 évvel a vállalat megalapítása után a cseh autógyártó bemutatja a SUPERB PHEV hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modelljét és a CITIGO tisztán elektromos változatát. 2020-ban az első, Moduláris Elektromos Platformra (Modular Electric Drive Kit) épülő sorozatgyártású modell is megérkezik. A következő négy év során a ŠKODA közel két milliárd eurót fordít alternatív hajtásrendszerekre és új mobilitási szolgáltatásokra, 2022. év végéig pedig több, mint tíz elektromos modell jelenik meg a cseh autógyártó kínálatában.
Bővebben
Esemény
2019.01.31.

60 éves a ŠKODA OCTAVIA

60 éves a ŠKODA OCTAVIA›a ŠKODA OCTAVIA gyártása 1959 januárjában kezdődött el›az OCTAVIA mai utóda 1996 áprilisában vette át a „stafétabotot” elődeitől › hat millió eladott OCTAVIA a ŠKODA kínálatnak legnagyobb számban értékesített modelljeMladáBoleslav / Budapest, 2019. január 31. – A ŠKODA OCTAVIA a gyártás beindításának 60. évfordulóját ünnepli. E legendás modellből az első példányok 1959 januárjában gördültek le a MladaBoleslav-i gyártósorokról. A népszerű kompakt modell örökségét a modern korszak első Octavia nemzedéke az 1990-es évek közepétől folytatta.A jól hangzó OCTAVIA név pont 60 évvel ezelőtt kezdte gazdagítani a ŠKODA modell kínálatát. Nem véletlen, hogy a nevet a latin „OCTAVIA” szóból vették, melynek jelentése a „nyolcadik”, minthogy az új jövevény a márka nyolcadik modellje volt a második világháborút követően, és ugyancsak a nyolcadik ŠKODA modell volt az akkor legkorszerűbbnek számító független felfüggesztéssel gyártott modellek között, amit az autógyár 1933-ban vezetett be. A ŠKODA OCTAVIA első kétajtós modellje 1959 januárjában hagyta el a MladaBoleslav-i gyárat, az első néhány hét során még az Š 440 és az Š 445 nevű elődökkel együtt. Az OCTAVIA motorháztetője alatt egy robusztus, négyhengeres, 1.1 literes, 29.4 kW(40 LE) teljesítményű motor volt, az autó hátsó kerék hajtással, és négy fokozatú sebességváltóval működött. Az autó csúcs sebessége 110km/óra volt, átlagos fogyasztása pedig 7.7 liter benzin volt 100 kilométeren. A vonzó, kecses karosszéria legalább akkora benyomást keltett mit az akkori OCTAVIA menettulajdonságai. Az olyan műszaki újítások mint elöl a csavar rugók torziós keresztrudas stabilizátorral, nagyfokú utazási kényelmet és könnyű vezethetőséget adtak az OCTAVIA-nak, míg az aszimmetrikus fényszórók 1959-ben történt bevezetése tovább javította az aktív biztonságot is. A ŠKODA 1959-ben az OCTAVIA SUPER-rel bemutatott egy jóval erősebb változatot is, amiben 1.2 literes motor volt, 33 kW-os (45 LE) csúcsteljesítménnyel. Ekkor már a hazai és a külföldi piacokon is nagy kereslet mutatkozott az OCTAVIÁ-k 1960. március 10-én a Genfi Autószalonon mutatkozott be a sportos ŠKODA OCTAVIA Touring Sport (TS), ami 37 kW-os (50 LE) teljesítményű motorral büszkélkedhetett. A ŠKODA ekkor kereste meg a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), hogy a TS-t homologizálja, azaz ezt a típust fogadja be a nem módosított közúti járművek verseny osztályába, így egyengetve az utat a 130 km/órás sebességű kétajtós modell előtt a motorsportban. A híres Monte Carlo-i ralin saját osztályában 1961-ben, 1962-ben és 1963-ban aratott győzelmeivel az OCTAVIA mesterhármast ért el.1960. szeptember 11-én a ŠKODABrnoban mutatta be először az OCTAVIA COMBI-t a vízszintesen két részben nyitható hátsó ajtóval. A kompakt külső méretei ellenére a gépkocsiban kényelmesen elfért öt személy, és a csomagtartó mérete 690 liter volt, a rakodó hosszúság pedig 0.965 méter. A hátsó üléstámlák ledöntése után a csomagtér 1050 literig volt növelhető.A kétajtós szedánt 1964-ig gyártották, az utolsó példány, egy szürke OCTAVIA SUPER április 11-én gördült le a MladaBoleslav-i üzem gyártósoráróll. Utódaként ezt követően jelent meg a teljesen új, önhordó karosszériával rendelkező farmotoros ŠKODA 1000/1100MB. Az utolsó OCTAVIA COMBI 1971. december 21-én hagyta el a Kvasiny üzem gyártósorát. 1959 és 1971 között összesen 360 000 a ŠKODA OCTAVIA-t gyártottak, beleértve a több mint 54 000 kombi változatot is.A robusztus és megbízható OCTAVIA jelentette a műszaki alapot az első Új-Zélandban gyártott gépkocsi számára is 1966-ban: a TREKKA-t a cseh autógyárral szoros együttműködésben fejlesztették ki és az OCTAVIA SUPER rövidített alaplemezére építették. A népszerű haszonjárműre úgy tekintenek, mint a ŠKODA jelenlegi szabadidő autóinak (SUV) egyik előfutárára.Az első korszerű OCTAVIA megjelenésével az OCTAVIA név az egész márka szinonimájává vált. 1992-ben, röviddel azt követően, hogy a ŠKODA csatlakozott a Volkswagen-csoporthoz, megkezdődött a munka egy teljesen új modell kifejlesztésén.A korszerű műszaki alapokon a vezető formatervező, Dirk van Braeckel és csapata egy összetéveszthetetlen formájú karosszériát alkotott. A széles hátsó ajtóval rendelkező OCTAVIA szedán 1996. április 4-én debütált, és azonnal nemzetközi elismerésre tett szert magas színvonalú aktív és passzív biztonságával. A gépkocsinak előnyére vált az 528 litertől 1328 literig terjedő csomagtartója is. Az OCTAVIA COMBI-t, ami még tágasabb volt, és különösen sikeres lett az európai piacokon, 1998 márciusában adták hozzá a kínálathoz. Az első összkerék hajtású változatot 1999-ben hozták ki. Az OCTAVIA első nemzedékéből 970 000 szedánt és több, mint 470 000 kombit gyártottak 2010 novemberéig. A sikert tovább fokozta a ŠKODA OCTAVIA második nemzedéke, amelyet 2004 és 2013 között gyártottak: ebből a változatból 1.6 millió szedán és 900 000 kombi került piacra. A nagyobb használati értéken túl ez a nemzedék is számos műszaki újítással dicsekedhetett, beleértve a közvetlen befecskendezésű benzines motorokat és a DSG automata sebességváltót. Ma az OCTAVIA harmadik nemzedéke alkotja a ŠKODA modell kínálatának gerincét. Ezt a változatot 2012 novembere óta gyártják, és 2017 februárjában teljes mértékben felfrissítették. Eddig már több, mint 2,5 millió ügyfél döntött az e nemzedékhez tartozó gépkocsi mellett.A ŠKODA OCTAVIA már régóta nagy sikerrel fut számos piacon, amit látványosan mutat az a tény, hogy 1959 óta majdnem 6,5 millió OCTAVIA-t gyártottak. A ŠKODA MladaBoleslav-i központi üzemén túl az OCTAVIA különböző változatait Kínában, Indiában, Oroszországban, Kazahsztánban és Algériában is gyártják.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2019.01.24.

A ŠKODA új városi terepjárója a KAMIQ

A ŠKODA új városi terepjárója a KAMIQ nevet kapta› A ŠKODA folytatja SUV offenzíváját és egy harmadik modellel jelentkezik az európai piacon› Az új ŠKODA KAMIQ világpremierjét a 2019. márciusi Genfi Autószalonon tartja a márkaMladáBoleslav / Budapest, 2019. január 24. – A ŠKODA új terepjárója a ŠKODA KAMIQ nevet kapta. A crossover lesz a harmadik terepjáró, amely bemutatkozik az európai piacon és egyben a következő mérföldkő a cseh autógyártó SUV offenzívájában. A KAMIQ szó a Kanada északi részén és Grönlandon élő inuit (eszkimó) emberek nyelvéből származik. A KAMIQ elnevezés olyan dolgot ír körül, amely – mintha második bőrünk lenne – tökéletesen passzol hozzánk minden helyzetben. Mindez elég indok ahhoz, hogy az új, Európában bemutatkozó crossover modell ugyanazt a nevet kapja, mint a Kínában már korábban debütált terepjáró.A ŠKODA KAMIQ egy városi crossover modell, amely tökéletes társ a modern városi hétköznapok során és azokon túl. A ŠKODA KAMIQ nevet már egy Kínában sikerrel debütált terepjárónál megismerhettük, így tökéletes választás volt az új crossover modell számára is. Ezzel együtt egységes maradt az SUV modellek elnevezési rendszere, ahol a jelenlegi ŠKODA terepjárók nevei mind K betűvel kezdődnek és Q betűre végződnek.Az új ŠKODA KAMIQ modellel a cseh autógyártó tovább folytatta SUV kampányát és kibővítette az európai piacra szánt modellek kínálatát egy kompakt, életmód fókuszú, belépőszintű modellel. A ŠKODA KAMIQ nagyszerűen egyesíti a kompakt modellek agilitását és kezelhetőségét a terepjárók kínálta hagyományos előnyökkel, amilyen például a megemelt üléspozíció, a jobb kilátás, a még kényelmesebb be- illetve kiszállás és a megemelt hasmagasság. A moduláris keresztirányú MQB platformra épülő modell az új vezetéstámogató rendszerek mellett számos - a tágas belső tér mellett a márka védjegyévé vált - SimplyClever megoldással igyekszik meghódítani az ügyfeleket.Az új ŠKODA KAMIQ világpremierjét a március 5. és 17. között megrendezésre kerülő Genfi Autószalonon tartja a márka.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2019.01.16.

Az új crossover világpremierje: tovább bővül a ŠKODA SUV modellválasztéka

Az új crossover világpremierje: tovább bővül a ŠKODA SUV modellválasztéka› Teljesen új crossover modell, amely egyesíti a terepjárók előnyeit a kompakt modellek lendületével› A legkorszerűbb vezetéstámogató rendszerek és modern formaterv, amelyhez számos SimplyClever megoldás is társul› Az új ŠKODA modell a 2019. márciusi Genfi Autószalonon tartja világpremierjétMladáBoleslav / Budapest, 2019. január 16. – A ŠKODA SUV offenzívája rohamléptekkel folytatódik tovább. Az új crossover érkezésével a cseh márka SUV kínálata egy újdonsággal bővül, kiegészítve a sikeres KODIAQ és KAROQ modelleket. A ŠKODA egy előzetes képet is közölt az újdonságról, amelyen a jármű körvonalai látszódnak. Ezek az első részletek bepillantást engednek a március 5-17. között megrendezésre kerülő Genfi Autószalon debütáló crossover modell formatervébe. A kép betekintést enged az újdonság orr részének formatervébe és megmutatja jellegzetes első LED fényszóróinak kialakítását is, a felső részen külön elhelyezkedő nappali menetfénnyel és az integrált dinamikus irányjelzőkkel.Az új ŠKODA modell két világ legelőnyösebb tulajdonságait egyesíti. Az SUV modellek előnyei – a megemelt üléspozíció, jobb kilátás, még kényelmesebb be- illetve kiszállás, megemelt hasmagasság – mellett a kompakt modellekre jellemző agilitást és kezelhetőséget kínál. Ezzel a ŠKODA városi crossover modellje tökéletes társ lesz a városi utakon és azokon túl is. A Volkswagen Csoport moduláris MQB platformjára épülő modell az új vezetéstámogató rendszerek mellett számos - a tágas belső tér mellett a márka védjegyévé vált - SimplyClever megoldással igyekszik meghódítani az ügyfeleket.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2018.12.06.

Négy kategóriában diadalmaskodott a ŠKODA

AutoTrophy 2018 – Négy kategóriában diadalmaskodott a ŠKODA› A ŠKODA kilencedik alkalommal a legjobb importmárka› A ŠKODA OCTAVIA sorozatban negyedszer az alsó-középkategória legjobb importmodellje› A ŠKODA KAROQ ismét az élen az „Import SUV-modellek 25 ezer euróig” kategória mezőnyében› A ŠKODA FABIA első az import városi autók (City Cars) és kisautók között› Több mint 23 ezer olvasó és online-felhasználó adta le szavazatát a 2018-as AutoTrophy „A világ legjobb autói” („AutoTrophy World’s Best Cars 2018”) alkalmávalMladáBoleslav/Budapest, 2018. december 4. -Immár kilencedik alkalommal a ŠKODA Németország legjobb importmárkája az Auto Zeitung szakmai magazin olvasói szerint. A ŠKODA OCTAVIA már sorozatban negyedik alkalommal győzedelmeskedett az alsó-középkategória importmodelljeinek értékelésében, de a ŠKODA KAROQ is újabb sikert ünnepelhet 2017 után az „Import SUV-modellek 25 ezer euróig” kategóriában. A negyediAutoTrophy trófea a ŠKODA FABIA családé, amely az import városi autók (City Cars) és kisautók mezőnyében szerezte meg az első helyet.A ŠKODA már évek óta az első számú importmárka az Auto Zeitung szakmai magazin olvasói számára, akik szavazatainak 14,5 százalékával a cseh márka sorozatban hatodik, összesen pedig kilencedik alkalommal győzedelmeskedett ebben a kategóriában.Immár sorozatgyőztesnek számít a tekintélyes olvasói szavazáson a ŠKODA OCTAVIA. A márka „bestsellere” az idén leadott voksok 13,1 százalékával végzett „A legjobb alsó-középkategóriájú importmodell” kategória élén, ezzel az OCTAVIA már negyedik egymást követő alkalommal, összességében pedig hetedszer hódította el az Auto Zeitung díját.Noha csupán nagyjából egy éve érkezett a piacra, 2017-es sikerét követően másodszor szerepel már a győztesek körében a ŠKODA KAROQ. Az idén az Auto Zeitung olvasóinak 10,1 százaléka szavazott a kompakt SUV-modellre, ami az első helyet jelentette számára az „Import SUV-modellek 25 ezer euróig” kategóriában.A ŠKODA FABIA az import városi autók (City Cars) és kisautók különösen nagy küzdelmet hozó mezőnyében az olvasói szavazatok 9,9 százalékával szerezte meg a győzelmet. 2007-ben és 2008-ben a kedvelt kisautó praktikus kombiváltozata már a kategória élén végzett, a ferdehátú verzió számára pedig ez az első siker. A FABIA az idén széleskörű fejlesztésen esett át, amelyet követően új tervezésű orr- és farkialakítással, LED-világítástechnikával, valamint a kényelem és a biztonság legújabb technikáival hódít. A vezetés élményét megbízható és gazdaságos, 1,0 literes motorok fokozzák.Az Auto Zeitung nagy hagyományokra visszatekintő olvasói szavazására az idén 31. alkalommal került sor. Az AutoTrophy 2014 óta „A világ legjobb autói” (World’s Best Cars) címmel egészül ki, mivel már a Bauer Media Group kiadócsoport – amelyhez az Auto Zeitung is tartozik – nemzetközi autós szakmai publikációnak olvasói és online-felhasználó is leadhatják voksukat. 2018-ban összesen mintegy 23 100 szavazat érkezett. A német nyelvterületen 21 kategóriában választották meg kedvenceiket a résztvevők, míg nyolc értékelés nemzetközi szavazással zajlott. A négy kategóriára, amelyekben a Skoda győzedelmeskedett, Németországban szavaztak.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2018.12.01.

ŠKODA KAROQ SPORTLINE – Az új sportos SUV-modell

ŠKODA KAROQ SPORTLINE – Az új sportos SUV-modell › Még sportosabb a nagysikerű kompakt SUV-modell új változata›A ŠKODA KAROQ SPORTLINE kínálja a modellsorozat 140 kW/190 LE teljesítményű, legerősebb benzinmotorját›Sportos első lökhárító és ezüstszínű díszvarrásokkal készült sportülések›Már alapkivitelben 18 colos, fényes fekete „Mytikas” könnyűfém keréktárcsák›Extrafelszerelésként VirtualCockpitSPORTLINE-specifikus grafikával  MladáBoleslav/Budapest, 2018. október 8. -Kompakt-SUV sorozata különösen sportos fellépésű tagját mutatja be a KAROQ SPORTLINE formájában a ŠKODA. A sokoldalú kompakt SUV-modell érzelmekben gazdag dizájnja még karakteresebben mutatkozik meg SPORTLINE változatában. Számos fekete részlet hangsúlyozza dinamikus megjelenését, amihez 140 kW (190 LE) teljesítményével tökéletesen illik az új 2.0 TSI erőforrás. A modellsorozat legerősebb benzinmotorja kizárólag a ŠKODA KAROQ SPORTLINE kínálatában szerepel. A piacra 2017-ben bevezetett ŠKODA KAROQ a márka SUV-offenzívájának második modelljeként hozta el a ŠKODA letisztult és érzelmekben gazdag formai nyelvezetét a kompakt-SUV szegmensbe. A KAROQ kompakt külső méretek mellett szolgál tágas beltérrel a bennülők és a csomagjaik számára, emellett a legkorszerűbb technikákkal növeli tovább a biztonságot és a kényelmet. A ŠKODA KAROQ SPORTLINE új, kimondottan sportos változatként bővíti a palettát, még vonzóbbá téve e modellsorozatot, egyben új ügyfélköröket hódítva meg számára. Motorházfedele alatt a ŠKODA KAROQ SPORTLINE a 140 kW (190 LE) teljesítményű 2.0 TSI erőforrással teszi egyértelművé sportos ambícióit, amely kizárólag a modellsorozat e tagjához rendelhető. Az ezen aggregát esetében az alapkivitelhez tartozó quattro állandó összkerékhajtás tovább javítja e modell eleve agilis menettulajdonságait és további biztonsági tartalékokról gondoskodik. A ŠKODA KAROQ SPORTLINE sportos megjelenését 18 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák és számos olyan részlet erősíti, mint például hűtőrácsa és hátsó diffúzora – egyaránt fényes fekete felülettel. Utasterében fekete sportülések, ezüstszínű kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült új üléskárpitok, bőrbevonatú multifunkciós sportkormány, illetve nemesacél pedálborítások tűnnek fel további sportos részletekként. A vezetőt speciális logó köszönti az infotainment-rendszer képernyőjén, az extrafelszerelésként rendelhető VirtualCockpit műszeregység pedig SPORTLINE-specifikus grafikával jeleníti meg tartalmát. Négyféle motor és opcionális összkerékhajtásÖsszesen négy gazdaságos és környezetkímélő erőforrás sorakozik a KAROQ SPORTLINE palettáján, amelyek egyaránt megfelelnek az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásainak. Különlegesség a modellsorozat kifejezetten a KAROQ SPORTLINE számára fenntartott legerősebb benzinmotorja: a 2.0 TSI hétfokozatú DSG sebességváltón keresztül továbbítja 140 kW (190 LE) teljesítményét a négy kerék felé. A 2.0 TSI melletti másik benzinmotorként 110 kW (150 LE) teljesítménnyel az 1.5 TSI szerepel a kínálatban, az automatikus hengerlekapcsolás technikájának köszönhetően 100 kilométerenként mindössze 5,3 literes átlagfogyasztással. Az 1.5 TSI mögött alapkivitelben hatfokozatú manuális, extrafelszerelésként pedig hétfokozatú DSG sebességváltó látja el az erőátvitel faladatát. Mindkét TSI-erőforrás benzinmotor-részecskeszűrővel működik. A ŠKODA KAROQ SPORTLINE két dízelmotorja a benzinesekével megegyező teljesítménylépcsőkben választható, már szériafelszereltségben egyaránt AdBlue-befecskendezéssel kiegészített SCR-katalizátorral, illetve dízel-részecskeszűrővel. A 110 kilowattos (150 LE) 2.0 TDI alapkivitelben hatfokozatú manuális sebességváltón keresztül az első kerekeket hajtja, de extrafelszerelésként a hétfokozatú DSG váltóművel összkerékhajtás is választható. A 140 kW (190 LE) teljesítményű 2.0 TDI csakis összkerékhajtással és hétfokozatú DSG sebességváltóval készül. Ez az ötödik generációs, állandó összkerékhajtás az útfelület pillanatnyi jellemzői szerint változó arányban osztja el a forgatónyomatékot az egyes kerekek között, így még agilisabb menettulajdonságokról és – például síkos úton is hatékony vonóerőátadási tulajdonságokat biztosítva – további biztonsági tartalékokról gondoskodik. Újdonság a 140 kilowattos (190 LE) 2.0 TSI és 2.0 TDI motorral szerelt ŠKODA KAROQ SPORTLINE kínálatában az úgynevezett hanggenerátor (SoundGenerator), amely egyéni hangzásképet produkálva mély benyomást keltő hanghatásokkal szolgál a bennülők számára. E technika kizárólag a menetprofil választással (DrivingModeSelect) együtt kapható, és már a ŠKODA KAROQ SPORTLINE alapfelszereltségében szerepel. Sportos dizájn fekete elemekkelA ŠKODA KAROQ SPORTLINE változata minden eddiginél sportosabb karakterrel érkezik. Külsején a karosszéria színére fényezett első sport-lökhárító mellett egyaránt fényes fekete hűtőrácsa, külső visszapillantótükör-házai és hátsó diffúzora tűnnek fel már az első pillantásra. Exkluzív, 18 col peremátmérőjű „Mytikas” könnyűfém keréktárcsái ugyancsak fekete fényezést kapnak, akárcsak az extrafelszerelésként rendelhető 19 colos „Vega” keréktárcsák. Az első sárvédőkön SPORTLINE-plakettek jelzik egyértelműen a ŠKODA KAROQ legdinamikusabb változatát. Az elegáns stílusról a karosszéria színére fényezett küszöbborítások, sötétített üvegek (Sunset) és fekete tetősínek gondoskodnak, míg a jól látható, ezüstszínű kipufogó-végcsövek további hangsúlyos motívumok.
Bővebben
Régebbi hírek betöltése
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.