Újdonság a ŠKODA-ról
2018.03.02.

Számtalan újdonság és kitekintés az automobilizmus jövőjébe

A SKODA a 2018-as Genfi Nemzetközi Autószalonon: Számtalan újdonság és kitekintés az automobilizmus jövőjébe › SKODA VISION X: bepillantást enged a cseh gyártó modellpalettájának jövendőbeli fejlesztésébe›SKODA FABIA: az alaposan átdolgozott kompaktmodell premierje› SKODA KODIAQ L&K: a sikeres SUV-modell csúcsváltozatának bemutatkozása› SKODA SUPERB: az új 2.0 TSI 200 kilowattos (272 lóerő) benzinmotorral és az új hétfokozatú kettős tengelykapcsolós váltóval (DSG)› SKODA OCTAVIA RS: a 2.0 TSI 180 kilowattos (245 lóerő) benzinmotorral és a Challenge Plus csomaggal› Az összes TSI erőforrást részecskeszűrővel látják el› A digitális műszeregység mostantól az OCTAVIA, a SUPERB és a KODIAQ modellekhez is elérhető MladáBoleslav/Budapest, 2018. február 23. -A SKODA, cseh autógyártó a 2018-as Genfi Nemzetközi Autószalonon számtalan újdonságot mutat be. A középpontban a SKODA VISION X tanulmányautó világpremierje áll, amelyen keresztül kitekinthetünk a modellpaletta fejlődésének irányába. Az alaposan átdolgozott SKODA FABIA szintén világpremierjét ünnepli, valamint a SKODA KODIAQ L&K, a sikeres SUV-modell csúcsváltozata is most mutatkozik be a nagyközönségnekelőször. A SKODA SUPERB palettája egy új 2,0 literes TSI benzinmotorral és hétfokozatú kettős tengelykapcsolós váltóval (DSG), a SKODA OCTAVIA RS pedig Challenge Plus csomaggal bővül. Az összes közvetlen befecskendezéses benzinmotor részecskeszűrőt kap. Ezen kívül a digitális műszeregység elérhetővé válik az OCTAVIA a KODIAQ és a SUPERB modellekhez. A SKODA AUTO magabiztosan látja a jövőt. Ezt egyértelműsíti a cseh autógyártó szereplése az idei Genfi Nemzetközi Autószalonon (2018. március 8-18.). A SKODA standjának középpontjában az „innovációs alagút” áll – ahol interaktív kivetítőn és részletesen lehet tájékozódni a VISION X tanulmányautóról. Az alagút jobb oldalán a jármű SimplyClever részleteiről kapnak tájékoztatást a látogatók, továbbá megtudhatnak részleteket a SKODA AUTO DigiLabs applikációjáról a Longboardról és további elemekről. Az alagút másik oldalán az autók gyártása során felhasznált anyagokat lehet majd megtekinteni. Az utastér felületeinek dizájnját ugyanúgy bemutatják, mint a felhasznált alkotóelemek elsőosztályú minőségét. Az „innovációs alagútban” a karosszéria anyagait is szokatlan formában láthatják az érdeklődők, továbbá a SKODA betekintést enged a márka jelenlegi connectivity- és mobilitási szolgáltatásaira. Az alagút végén a látogatók kijelzőkön és tableten is átfogó tájékoztatást kapnak az új VISION X tanulmányautóról. SKODA VISION X: A szenvedéllyel megalkotott tanulmány az automobilok hosszútávú fenntarthatóságát és agilitását helyezi a középpontba A SKODA VISION X modellel a cseh autógyártó egy modern Crossover képében a sikeres SUV-modellcsalád következő, harmadik modelljére is kitekintést enged. A tanulmány a márka SUV modelljeire jellemző formai világot ülteti át egy új járműszegmensbe. A VISION X is továbbviszi a tradicionális cseh üvegművesek ihlette kristályszerű megoldásokat. Új a nagy érintőképernyős monitor, amely lehetővé teszi az új kezelési koncepciót az infotainment és a connectivity területén. Különösen innovatív a hibrid-hajtásrendszer: sűrített földgáz (CNG) üzemű négyhengeres turbófeltöltős motort kombinál elektromos hajtással, ez különösen kedvező fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket tesz lehetővé. SKODA FABIA: A kisautó kategória sikermodellje alaposan megújul Számos vonzó újdonsággal mutatkozik be az alaposan átdolgozott SKODA FABIA. A felfrissített első és hátsó rész elegáns és dinamikusan modern külsőt kölcsönöz a kedvelt modellnek. Első alkalommal érhető el LED fényszórókkal és szintén LED hátsó lámpákkal. A belső térben új formájú a műszeregység és szintén újak az ülések. A vezetői segédrendszerek sora és a SimplyClever részletek is tovább bővülnek. A SKODA FABIA és a SKODA FABIA COMBI meghajtásáról a jövőben pörgős, ugyanakkor takarékos benzinmotorok gondoskodnak. Négy erőforrás választható, 60 és 110 lóerő közötti teljesítménnyel. SKODA KODIAQ L&K: A sikeres SUV-modell exkluzív csúcsváltozata Egyedi forma és exkluzív szériafelszerelés jellemzi a SKODA KODIAQ L&K modellt. A nagy SUV csúcsváltozata 19 colos „Sirius” könnyűfém keréktárcsákat, teljes Led fényszórókat, krómozott lamellájú hűtőrácsot továbbá a modellre jellemző első és hátsó lökhárítót kapott. A beltérben bőrkárpitozás és az egyedi dekorelemek kölcsönöznek elegáns és stílusos hangulatot. A piaci bevezetésre a SKODA KODIAQ L&K motorválasztéka is megújul. Új a kínálatban az 1,5 literes TSI benzinmotor 110 kilowattal (150 lóerő) és a 2,0 literes TSI benzinmotor 140 kilowattos (190 lóerő) teljesítménnyel. Még nagyobb vezetési élmény a SKODA SUPERB és a SKODA OCTAVIA RS modellekben Genfben mutatkozik be a SKODA SUPERB modellhez egy új hajtásrendszer. A 2,0 literes TSI benzinmotor 200 kilowatt (272 lóerő) teljesítményét egy ugyancsak új hétfokozatú kettős tengelykapcsolós váltó (DSG) közvetíti az útfelületre. A jövőben új extrafelszerelések is választhatók a SKODA SUPERB modellekhez, többek között a biztonsági szolgáltatásokkal kibővített KESSY (kulcs nélküli nyitási/zárási/indítási rendszer) és az Ambiente világítás, amelyet a választható menetprofil vezérel. A SKODA OCTAVIA RS kiemelkedő vezetési élményről gondoskodik. Genfben mutatkozik be a választható Challenge Plus csomaggal, amely exkluzív külső és belső dizájnt és felszereltséget foglal magába. 2018 nyarától a 180 kilowatt (245 lóerő) teljesítményű sportos csúcsváltozat gondoskodik a dinamikus haladásról. A 0-100 kilométer/órás gyorsulást 6,7 másodperc alatt teljesíti. A SKODA OCTAVIA RS sportos ambícióit az elektronikusan szabályozott részlegesen önzáró differenciálzár (VAQ) is segíti. A digitális műszeregység további SKODA modellek számára is elérhető Az első alkalommal a SKODA KAROQ kompakt SUV-modellben bemutatott digitális műszeregység mostantól a SKODA OCTAVIA, a SKODA SUPERB és a SKODA KODIAQ számára is elérhetővé válik. A kijelző különböző egyéni beállításokat tesznek lehetővé, ehhez több elrendezés áll rendelkezésre. Az információk mérete és elhelyezése szabadon konfigurálható. A sebesség, motorfordulatszám, üzemanyagszint-jelző és a navigáció mellett lehetőség nyílik a hangrendszer, a telefon vagy a vezetői segédrendszerek kormány mögötti megjelenítésére is.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2018.02.02.

ŠKODA VISION X

ŠKODA VISION X – Nagyvárosi crossover-tanulmány tartja világpremierjét a 2018-as Genfi Autószalonon › A ŠKODA új hibridtanulmánya a márka SUV formai nyelvezetének következetes folytatója› Nagyvonalú arányok és háromdimenziós felületek jellemzik a prototípus külsejét› Nagyméretű színes kijelző és mély benyomást keltő fényhatások jellemzik az utasteret› A nagyvárosi crossover-modell már a harmadik olyan sorozatgyártású modell lesz, amely új piaci szegmenst hivatott meghódítani› Modellkínálatának bővítése a SUV-modellek intenzíven növekvő piaci szegmensében a ŠKODA „Stratégia 2025” programjának központi eleme MladáBoleslav/Budapest, 2018. február 2. – ŠKODA VISION X hibridtanulmánya formájában a cseh gyártó modellpalettája jövőbeni fejlesztésébe kínál betekintést. A nagyvárosi crossover-modell révén újabb járműszegmensben jelenhetnek meg a ŠKODA nagysikerű SUV-modelljeinek karakteres stílusjegyei. A ŠKODA VISION X a 2018-as Genfi Autószalon alkalmával tartja világpremierjét. Kompakt arányaival a ŠKODA VISION X az aktív, nagyvárosi életstílus ideális partnere. Külsejét precíz vonalvezetés és letisztult felületek jellemzik, egyértelműen kiemelve a FlexGreen színű hibrid tanulmánymodell dinamikus karakterét. Antracit kontrasztárnyalatú teteje sportos stílusjegy, amely markáns lökhárítókkal, erőteljes hatású oldalsó küszöbborításokkal, nagyméretű panoráma-üvegtetővel és 20 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal közösen gondoskodik dinamikus fellépésről. E még karakteresebb dizájnt a tradicionális cseh üvegművészet ihlette. Alapvetően újszerű formai nyelvezet szerinti a ŠKODA VISION X utastere is. Szabadon álló, színes kijelzővel kiegészített, széles és ergonomikusan kiformált műszerfal határozza meg a beltér vizuális összhatását. A képernyőről gyorsan és intuitív módon kezelhetők az infotainment- és connectivity-szolgáltatások, míg a megvilágított csiszolt kristályüveg-elemek a színes monitorral közösen hangulatos fényhatásokról gondoskodnak. A ŠKODA VISION X a cseh gyártó korszerű crossover-modellként alkotott vízióját testesíti meg. Nagysikerű SUV-családját egy harmadik taggal kiegészítve a ŠKODA új vásárlói célcsoportokat szeretne megszólítani, illetve megnyerni a márka számára. Modellkínálatának bővítése – középpontban a SUV-modellek intenzíven növekvő piaci szegmensével – a ŠKODA „Stratégia 2025” programjának központi eleme. 2025-re a tisztán elektromos hajtásrendszerű gépkocsik mellett hálózatról tölthető (plug-in) hibridjárművek is szerepelnek a ŠKODA programjában, ezt követően pedig a tervek szerint a márka világszerte értékesített minden negyedik gépkocsija plug-in vagy tisztán elektromos hajtással rendelkezik majd.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2018.01.01.

MladáBoleslavban is megkezdődött a ŠKODA KAROQ gyártása

MladáBoleslavban is megkezdődött a ŠKODA KAROQ gyártása › A jelentős ügyféligényre reagálva a ŠKODA AUTO már MladáBoleslavban is készíti új kompakt SUV-modelljét› A vállalat 16,6 millió eurót invesztált a KAROQ gyártósoraiba a székhelyén működő gyárában› Kvasinyban már 2017 júliusa óta készül a ŠKODA KAROQ› Az új KAROQ mellett jelenleg a FABIA, a RAPID és az OCTAVIA sorozat tagjai gördülnek le a szerelőszalagról MladáBoleslavban› KAROQ modelljével a ŠKODA következetesen folytatja SUV-offenzíváját MladáBoleslav/Budapest, 2018. január 16. – Az új év kezdetével MladáBoleslavban is beindította a ŠKODA AUTO az új ŠKODA KAROQ gyártását, Kvasiny után így már a második csehországi helyszínen is készülhet a márka kompakt SUV-modellje. A ŠKODA ezzel már négy modelljét is gyártja MladáBoleslavban, ugyanis a FABIA, a RAPID és az OCTAVIA sorozat tagjai is itt gördülnek le a szerelőszalagról. Naponta akár 320 ŠKODA KAROQ is készülhet ebben az üzemben. „A SUV-modelljeink iránti intenzív kereslet jó mutatja, hogy a ŠKODA KAROQ és ŠKODA KODIAQ révén a megfelelő időben a megfelelő járművekkel jelentünk meg a piacon” – hangsúlyozta Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja. „Büszkeséggel tölt el minket, hogy Kvasiny mellett egy újabb csehországi termelési helyszínen, MladáBoleslavban is beindíthatjuk a ŠKODA KAROQ gyártását” – folytatta Michael Oeljeklaus. Az első MladáBoleslav-i ŠKODA KAROQ néhány napja gördült le a szerelőszalagról, míg Kvasinyban már 2017 július vége óta zajlik az új kompakt SUV-modell gyártása. A KAROQ 2017 októberi piaci bevezetésével a nagy hagyományokra visszatekintő cseh márka intenzíven folytatja a KODIAK sorozattal indított SUV-offenzívát. A székhelyén működő gyárában a KAROQ mellett FABIA és FABIA COMBI, RAPID és RAPID SPACEBACK, illetve OCTAVIA és OCTAVIA COMBI modelljeit készíti a ŠKODA, ezzel immár összesen négy modellsorozatának tagjai gördülhetnek itt le a szerelőszalagról. 2017 folyamán összesen mintegy 547 ezer ŠKODA gépkocsi hagyta el az itteni gyárcsarnokokat. A KAROQ gyártása kapcsán a vállalat 16,6 millió eurót invesztált a székhelyén működő üzemébe. Az új kompakt SUV-modell a márkára jellemző, érzelmekben gazdag és dinamikus formavilágot kiemelkedő térkínálattal, új vezetői segédrendszerekkel és erőteljes, egyben különösen gazdaságos motorokkal ötvözi. Első ízben állhat ŠKODA modellben rendelkezésre egyéni igények szerint programozható, digitális műszeregység, s a KAROQ e személyre szabható technikája az infotainment-rendszerrel is együttműködhet. A bennülők számára egyaránt elérhető LTE-modulnak és WLAN-hotspotnak köszönhetően a ŠKODA KAROQ utasai akár folyamatos internetkapcsolatot is élvezhetnek. „Stratégia 2025” programja keretében a márka az elkövetkező években is következetesen folytatja modellpalettája bővítését, amely során SUV-modelljei kínálatának bővítése áll a középpontban. A KAROQ MladáBoleslavban is beindított gyártása a következő mérföldkő ezen az úton, a KAROQ ugyanis az egyetlen ŠKODA modell, amely mindjárt két csehországi termelési helyszínen is készül.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2017.12.01.

Öt csillagot szerzett a ŠKODA KAROQ az Euro NCAP tesztjein

Öt csillagot szerzett a ŠKODA KAROQ az Euro NCAP tesztjein › Egyaránt meggyőző a ŠKODA KAROQ aktív és passzív biztonsága› Felnőtt-utasvédelem 93 százalékos minősítéssel› A ŠKODA KAROQ a márka immár második öt csillaggal elismert modellje az idén› A ŠKODA mind a hét modellsorozata öt csillagot szerzett MladáBoleslav/ Budapest, 2017. november 14. – A független Európai Újautó-értékelési Program (European New CarAssessment Program; Euro NCAP) elvégezte a ŠKODA KAROQ tesztelését. A kompakt SUV-modell a cseh autógyártó következő gépkocsija, amely ötcsillagos minősítést szerzett, a KAROQ ezzel jelenleg a legbiztonságosabb kompakt SUV-modellnek számít. „Nagy örömmel tölt el minket, hogy az új ŠKODA KAROQ is minden tekintetben meggyőzőnek bizonyult az Euro NCAP, azaz a törésbiztonság referenciatesztjei során” – hangsúlyozta Christian Strube, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Folyamatosan dolgozunk modelljeink aktív és passzív biztonságán, következetesen fejlesztve a bennülők és a gyalogosok védelmét, illetve vezetői segédrendszereinket. Utóbbiakból a KAROQ számos olyat is kínál, amelyeket egyébként csupán a magasabb járműkategóriákban találhatunk meg” – folytatta Christian Strube. Az Euro NCAP kiváló, 93 százalékos minősítéssel ismerte el a felnőtt utasok védelmét. Az oldalütközés-teszt során minden kritikus testtáj kellő védelemben részesült. Külön pozitívan emelte ki az Euro NCAP a nyaki gerinccsigolyák védelmét ráfutásos balesetek esetén. A kompakt SUV-modell vészfékrendszere is megbízhatóan működött a belvárosi forgalomban jellemző kis sebességeknél, csaknem minden ütközést megelőzve. Maximális pontszámmal ismerte el az Euro NCAP a gyalogosok lábának védelmét is, de a kompakt SUV-modell a gyalogosok fejét is hatékonyan védi gázolás esetén. A ŠKODA KODIAQ után a ŠKODA KAROQ a márka immár második modelljeként szerez az idén ötcsillagos minősítést, a ŠKODA ezzel jelenleg azon kevés autógyártók egyike, akiknek teljes modellpalettája öt csillagot szerzett az Euro NCAP tesztjei során. A ŠKODA KAROQ egyebek mellett karosszériaszerkezete magas torziós merevségének, nagyvonalúan méretezett deformációs zónáinak, már-már extrém szilárd utascellájának, illetve – például hossztartóiban – a nagy- és legmagasabb szilárdságú acélfajták széles körű alkalmazásának köszönheti kiemelkedő passzív biztonságát. Mindezeken túl a kompakt SUV-modell már alapkivitelében hét légzsákkal – vezető- és utasoldali első légzsák, első oldallégzsákok, első fejlégzsákok és vezetőoldali térdlégzsák – készül. A gyerekülések felső hevederrel (Top-Tether) és Isofix-rendszerrel rögzíthetők, utóbbi kívánságra az első utasülésen is rendelkezésre áll. Ráfutásos hátsó ütközés esetén speciális kialakítású fejtámlák (WhiplashOptimizedHeadrests; WOKS) mérséklik a vezető és az első utas számára az ostorcsapás-jellegű mozgásokból származó sérülések veszélyét. A proaktív utasvédelem az ütközést megelőzően megfeszíti a becsatolt első biztonsági öveket, a nyitott ablakokat és a tolótetőt pedig szűk résig zárja. E rendszer számos országban az alapfelszereltség része. Mindezeken túl a ŠKODA KAROQ kamerák, illetve radar- és más érzékelőalapú vezetői segédrendszerek egész sorát kínálja. A gyalogosfelismerő városi vészfékfunkcióval kiegészített első radarasszisztens a gyalogosgázolások megelőzésében segít. A tolatási fékasszisztens és a keresztirányú forgalom asszisztens korlátozott kilátás esetén figyelmeztet a rejtett veszélyekre.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2017.11.01.

Már egymillió ŠKODA készült az idén

.Minden eddiginél korábban elért mérföldkő – Már egymillió ŠKODA készült az idén › Az OCTAVIA, a FABIA és a SUPERB mellett a KODIAQ nagyméretű SUV-modell is nagyban hozzájárult a termelés bővüléséhez› Sikertörténet: 1991-től napjainkig meghétszereződött a ŠKODA termelése› Kitekintő: a „Stratégia 2025” program biztosítja az utat a vállalat jövőbeni fejlődése számára, illetve meghatározza a nagy növekedési lehetőségeket rejtő tevékenységi területeket MladáBoleslav/ Budapest, 2017. november 6. – Jó úton az újabb rekord felé: a ŠKODA AUTO termelési partnereivel közösen világszerte már egymillió gépkocsit gyártott az idén. Ezzel sorozatban immár a negyedik alkalommal gördült le éves szinten e bűvös határ feletti számú jármű a szerelőszalagokról. Eddig még sohasem sikerült e mérföldkövet már a naptári év októberében elérni. A legnagyobb részben a ŠKODA OCTAVIA, FABIA és SUPERB sorozatai járultak hozzá a sikerhez, de a KODIAQ nagyméretű SUV-modell is további növekedést ígér 2017-re, s a ŠKODA KAROQ is újabb lendületet adhat. Utóbbi kompakt SUV-modell piaci bevezetése a márka SUV-offenzíváját folytatva jelenleg zajlik. „Az egymillió legyártott gépkocsi fontos mérföldkő számunkra az idén” – hangsúlyozta Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és logisztika területeiért felelős tagja. „Ez a máris elért jelentős volumen termelési helyszíneink teljesítőképességét, illetve kollektívánk magas szintű szakmai kompetenciáját igazolja. Az idén újabb termelési rekordot veszünk célba” – folytatta Michael Oeljeklaus. A ŠKODA AUTO globális termelési partnereivel közösen sorozatban immár a negyedik alkalommal produkált egymillió darabos termelési volument az üzleti éven belül. A nagy múltra visszatekintő MladáBoleslav-i vállalat ez alkalommal minden eddiginél korábban érte el e mérföldkőnek számító mennyiséget. A nagy keresletnek örvendő „bestseller”, a ŠKODA OCTAVIA, valamint a FABIA és a SUPERB sorozatok mellett a ŠKODA KODIAQ sikeres piaci fogadtatása is nagyban hozzájárult a termelési volumen növeléséhez. A nagyméretű SUV-modell idén februári piaci bevezetésével vette kezdetét a „Stratégia 2025” program keretében a ŠKODA AUTO SUV-offenzívája. Jelenleg zajlik a ŠKODA-család legifjabb tagja, a ŠKODA KAROQ kompakt SUV-modell piaci bevezetése. Az október végén elért egymilliós termelési darabszám ismét a ŠKODA - különösen az utóbbi negyedszázad során elért - fejlődését igazolja. A Volkswagen-csoporthoz történt 1991-es csatlakozása óta az autógyártó meghétszerezte termelését, miközben regionális gyártóból stabil volumenmárkává lépett elő. Míg akkoriban egyetlen modellsorozat tagjai gördültek le a szerelőszalagról, ma hét sorozat összesen több mint 40 modellváltozata készül. Növekedési pályáján haladva a vállalat nagykapacitású nemzetközi termelési hálózatot épített ki. Hazájában, Csehországban, a márka a székhelyén, MladáBoleslavban működő gyára mellett Kvasinyban és Vrchlabíban is termel. A ŠKODA autói mindezeken túl a Volkswagen-csoport gyáraiban vagy helyi partnerekkel közösen Kínában, Indiában, Oroszországban, Kazahsztánban, Ukrajnában, Algériában és Szlovákiában is készülnek. A ŠKODA AUTO a 2017-es éven túl is megnyitotta az utat hosszú távú növekedése előtt. Menetrendként „Stratégia 2025” programja szolgál, amellyel a cseh gyártó az autóipar előtt álló kihívásokra kíván felkészülni. Jövőre szóló stratégiája központi témái közé tartozik egyebek mellett az elektromos mobilitás, a vállalat digitalizációja, nemzetközi jelenlétének bővítése, illetve új mobilitási szolgáltatásai. A ŠKODA AUTO két dimenzióban is növekedni kíván: egyfelől járművei értékesítési volumenét kívánja tovább emelni, másfelől új üzleti területek – mint például a digitális mobilitási szolgáltatások – szolgálnának növekedési pályája még szélesebb bázisául.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2017.10.01.

Mérföldkőhöz érkezett a ŠKODA AUTO – 20 millió legyártott gépkocsi

.Mérföldkőhöz érkezett a ŠKODA AUTO – 20 millió legyártott gépkocsi › A jubileumi példány – egy ŠKODA KAROQ – Kvasinyban gördült le a szerelőszalagról› Az autógyártás 1905-ben, MladáBoleslavban a Laurin& Klement VoituretteA modellel vette kezdetét› Az új ŠKODA KAROQ előértékesítése szeptemberben elindult Magyarországon, az első autók érkezése november végén várható MladáBoleslav/Kvasiny/Budapest, 2017. október 3. – Kvasiny gyárában legördült a szerelőszalagról a ŠKODA AUTO húszmilliomodik gépkocsija. A jubileumi példány egy ŠKODA KAROQ. A gyártás jelentős mérföldköve egyértelműen igazolja a ŠKODA AUTO modelloffenzívájának sikerét. A vállalat különösen a Volkswagen-csoport 1991-es belépése óta produkált példaszerű fejlődést. „Húszmilliomodik legyártott gépkocsink különleges mérföldkő a vállalat történetében” – hangsúlyozta Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke. „Az idén ismét gyártási és értékesítési rekordot készülünk felállítani, s e fejlődést szeretnénk folytatni az elkövetkező évek során is. Mindennek alapjául ’Stratégia 2025’ programunk szolgál, amely hosszú távon fenntartható módon hivatott felkészíteni a ŠKODA AUTO szervezetét a társadalom és az autóipar változásaira” – folytatta Maier. „Húszmillió okunk van a büszkeségre” – jelentette ki Michael Oeljeklaus, a ŠKODA igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja.” Ez a jubileum csehországi és nemzetközi termelési helyszíneink teljesítőképességét, illetve csapatunk szakértelmét igazolja.” A ŠKODA AUTO a világ egyik legrégebbi ma is termelő autógyártója. A vállalat még 1905-ben kezdte meg MladáBoleslavban autógyártói tevékenységét, mégpedig az alapítói, Laurin és Klement által kifejlesztett VoituretteA modellel. A ŠKODA AUTO azóta 20 millió gépkocsit gyártott csehországi és nemzetközi gyáraiban. Akkoriban az egyéni mobilitás éppúgy fordulópont előtt állt, mint napjainkban. A huszadik század elején indult az automobil diadalmenete az egyéni közlekedés más módjaival szemben, nem sokkal később pedig beköszöntött a tömeges motorizáció korszaka. Az autóipar napjainkban is mélyreható változások előtt áll, amelyet elsősorban az elektromos mobilitás, az automatizált vezetés és a connectivity témakörei határoznak meg. „Stratégia 2025” programjával a nagy hagyományokra visszatekintő cseh márka kiválóan felkészült e kihívásokra. A ŠKODA AUTO ennek megfelelően következetesen folytatja modellpalettája elektromossá alakítását, s 2025-re már összesen öt tisztán elektromos hajtásrendszerű modellt kínál különböző piaci szegmensekben. ŠKODA VISION E tanulmányával a gyártó az elektromos és önállóan közlekedő járművekről szóló vízióját mutatta be a Frankfurti Autószalonon (IAA).  Ismét felemelkedő volumenmárkaKülönösen a Volkswagen-csoport 26 évvel ezelőtti belépése óta büszkélkedhet a ŠKODA példa nélkül álló fejlődéssel, amely időszak során – jelenleg immár hét modellsorozat összesen több mint 40 tagjával kínálatában – különösen gyorsan vált ismét nemzetközileg is sikeres volumenmárkává. Növekedési pályáján haladva a ŠKODA AUTO immár jelentős teljesítményű, nemzetközi szintű termelési hálózatra támaszkodhat. A ŠKODA gépkocsik jelenleg nyolc ország összesen tizenöt termelési helyszínén készülnek. A cseh gyártó az elmúlt évek során egyre tovább bővítette
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2017.08.01.

ŠKODA VISION E – Ismerd meg közelebbről a jövőt!

ŠKODA VISION E – Ismerd meg közelebbről a jövőt! ›   A ŠKODA VISION E elektromos tanulmányautó betekintést enged a márka elektromos stratégiájába a 2017-es IAA-n›   Átdolgozott megjelenéssel debütál a Sanghajban bemutatott tanulmányjármű›   A ŠKODA VISION E részbenönvezetőfunkciót is kínál›   Plug-in hibridmodelljeimellettötteljesenelektromoshajtásúmodellelbővül a ŠKODA kínálata 2025-ig›   A ŠKODA jóvoltábólazelektromosautózás is „Simply clever” (Egyszerűennagyszerű) MladáBoleslav/Frankfurt/ Budapest, 2017. szeptember 14. - Egymással szemben nyíló ajtók és B-oszlop nélküli tágas tér jellemzi a ŠKODA VISION E tanulmányautót, amely a Volkswagen elektromos autókhoz kifejlesztett moduláris padlólemezére épített első ilyen modell a márka történetében, indukciós töltési lehetőséggel. Az autó elejét teljes szélességében LED világítótestek uralják, valamint a hátsó lámpák és az első fényszórók is egyaránt LED technológiát vonultatnak fel. A visszapillantó tükröket az autó környezetét teljes mértékben feltérképező kamerák helyettesítik. Az utastér tágasságát nagyban fokozza, hogy nincs kardánalagút, sem B-oszlop. A négy különálló ülés mindegyike elfordul a ki- és beszállás megkönnyítése érdekében. Számos kapacitív érintőkijelző gondoskodik a vezetőinformációs adatok és a szórakoztatórendszer képének megjelenítésére. A funkciók hangvezérléssel és kézmozdulatokkal is vezérelhetők, sőt szemmozgás-érzékelővel és a vezető fáradtságára figyelmeztető rendszerrel, valamint wifivel is ellátták a tanulmányautót. Külön telefontartókat helyeztek el az ajtókárpitokon. A ŠKODA VISION E hajtásáért két elektromotor felel, együttesen 306 lóerős teljesítménnyel. Az összkerékhajtású tanulmányautó végsebessége 180 kilométer/óra, hatótávolsága 500 kilométer. A közlekedési torlódás asszisztens jóvoltából a ŠKODA VISION E automatikusan araszol – gyorsít és lassít – forgalmi dugóban. A Park Assist rendszer megkeresi a parkolásra alkalmas parkolóhelyeket, sőt meg is jegyzi a vezető kedvenc parkolóhelyeit. A ŠKODA VISION E kommunikál a forgalom többi résztvevőjével.
Bővebben
Régebbi hírek betöltése
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.