Újdonság a ŠKODA-ról
2021.04.01.

Az új ŠKODA FABIA

ŠKODAFABIA – SajtómappaTartalomBevezető                                                                                                                                          Külső megjelenés                                                                                                                          Beltér                                                                                                                                                Connectivity                                                                                                                                    Biztonság                                                                                                                                         Motorok                                                                                                                                            Simply Clever                                                                                                                                 Sikermodell                                                                                                                                      Az új ŠKODA FABIA – Nagyobb, biztonságosabb, takarékosabb·         A népszerű kisautó negyedik generációja épül első ízben a Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjának alapjaira·         Kategóriája legtágasabb térkínálata, 50 literrel nagyobb csomagtér·         Érzelmekben gazdag formavilág, a legkorszerűbb infotainment-technika és új SimplyClever ötletekMladáBoleslav/Budapest, 2021. május 4. – Huszonkét évvel a ŠKODA FABIA bemutatkozása után a cseh autógyártó immár negyedik generációjában küldi versenybe népszerű kisautóját. Az új nemzedék épül első alkalommal a Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjára és kategóriája legtágasabb térkínálatával, még színvonalasabb kényelemmel és számos új biztonsági- és vezetői segédrendszerrel érkezik. Az új FABIA sorozat tagjait a márka olyan immár hagyományos erényei avatják vérbeli ŠKODA-modellekké, mint a meggyőző ár/érték-arány, a magasfokú funkcionalitás, illetve a számos SimplyClever ötlet.Amint Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „A FABIA már több mint húsz éve modellportfóliónk alapvető tagja és szinte minden más sorozatnál jobban képviseli márkánk alapértékeit. Új generációjában minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy töretlenül folytathassa elődei sikereit: nagyobb helyet kínál vetélytársainál, emellett tökéletes connectivity-választék, új vezetői segédrendszerek és érzelemdús formavilág jellemzi, azaz mindennel szolgál, ami csak kell – és egy kicsit többel is.”Első ízben épül a ŠKODA FABIA az MQB-A0 moduláris keresztmotoros platform műszaki alapjaira, amely a Volkswagen Csoport padlóvázaként még tágasabb belteret tesz lehetővé. 4108 milliméteres hosszúságával a FABIA jóval nagyobb lett és először lépi túl a négyméteres határt. A piaci szegmens már eddig is legnagyobb, 330 literes csomagtér-térfogata most további 50 literrel 380 literre nőtt. Az új FABIA emellett ugyancsak az MQB-A0 platformnak köszönhetően számos olyan vezetői segédrendszert is kínálhat, amelyek eddig csupán a felsőbb járműkategóriákból lehettek ismerősek. Még nagyobb szilárdságú karosszériaszerkezetével kombinálva a kisautó kiváló aktív és passzív biztonságot nyújt.Érzelmekben gazdag formavilág, a kategória legjobb aerodinamikai tulajdonságai és 900 kilométer feletti hatótávAz új FABIA érzelemdús formavilágával és magabiztosságot sugárzó arányaival is vonzónak bizonyul. Dinamikus megjelenését korszerű LED-technika és kristályhatású motívumok jellemezte, éles metszésű fényszórói, illetve hátsó lámpái is erősítik. Az új tervezésű utastérben a szabadon álló központi képernyővel kiformált, szimmetrikus felépítésű műszerfal, az extrafelszerelésként rendelhető digitális műszeregység, valamint a vízszintes dekorbetétek tűnnek fel. A piaci bevezetéskor az Active, az Ambition és a Style felszereltségi szintek szerepelnek a kínálatban, a későbbiekben pedig a sportos MONTE CARLO változat is megjelenik. A Volkswagen Csoport jelenlegi EVO-motorgenerációjának öt benzinüzemű tagja a 48 kW (65 LE) és 110 kW (150 LE) közötti teljesítménytartományt öleli fel. Kategóriája legkedvezőbb aerodinamikai tulajdonságainak köszönhetően a FABIA 0,28-os légellenállási együtthatóval (cw) rendelkezik, amely az extrafelszerelésként kínált 50 literes üzemanyagtartállyal a WLTP-ciklus szerint 900 kilométer fölé növelheti a hatótávot. Az új FABIA révén öt új SimplyClever megoldás is premierjét tartja a ŠKODA AUTO választékában. Külső megjelenés – Érzelmekben gazdag formavilág és újszerű arányok·         Az új FABIA 11 centiméterrel közel 4,11 méteresre nőtt és 380 literrel kategóriája legnagyobb csomagterét kínálja·         A mindössze 0,28-os légellenállási együttható (cw) csúcsérték a kisautók szegmensében·         Ötletes hűtőzsaluzat mérsékli 120 kilométer/óránál 100 kilométerenként akár 0,2 literrel az üzemanyag-fogyasztástMladáBoleslav/Budapest, 2021. május 4. – Nagyobb, modernebb és érzelemdúsabb: negyedik generációjában megnövekedett méretek és a jelenlegi formatervezési nyelvezet jellemzi az új ŠKODA FABIA sorozatot. Atletikus arányaival, szoborszerűen plasztikus vonalvezetésével, illetve éles metszésű,LED-technikájú fényszóróival és hátsó lámpáival az új FABIA különösen dinamikus és érzelmekben gazdag hatást kelt. A Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformja alkalmazásával egyaránt növekedtek a külső méretek, illetve a belül rendelkezésre álló hely. Az olyan átgondolt részleteknek köszönhetően, mint például az aerodinamikailag optimalizált keréktárcsák és az első lökhárító alsó légbeömlő nyílásában elhelyezett, aktívan állítható hűtőzsaluzat, az új FABIA 0,28 légellenállási együtthatóval(cw) rendelkezik és ezzel a legjobb értéket nyújtja a kisautók piaci szegmensében.Oliver Stefani, a ŠKODA Design vezetője hangsúlyozta: „A FABIA negyedik generációjával megtettük a következő lépést a ŠKODA jellegzetesen érzelemdús formatervezési nyelvezetében. Új arányainak köszönhetően belépőmodellünk sokkal dinamikusabb és ’felnőttebb’ hatást kelt, miközben az új FABIA már első pillantásra a modern életstílus megtestesítője. Szándékosan nem változtattunk a FABIA lényegén: tipikus ŠKODA-modellként funkcionális és praktikus társ a mindennapokban.”Szoborszerű plasztikus vonalvezetés – például a motorházfedélen –, dinamikus arányok, valamint a ŠKODA tipikus kristályhatású struktúráival kialakított, LED-technikájú világítóegységek kölcsönöznek különösen érzelemdús megjelenést az új FABIA számára. Az első ajtók apró dizájn-különlegessége, ahogy a karosszéria vonalai a cseh zászló jellegzetes háromszögmotívumát stilizálják. Az éles metszésű, már alapkivitelben LED-technikájú fényszórók egészen a ŠKODA-hűtőrácsig nyúlnak. Teljes-LED kivitelükben még intenzívebb tompított és távolsági fényt, valamint kanyarvilágítást és kanyarodófényt kínálnak. A hátsó lámpák extrafelszerelésként szintén teljes-LED változatban is rendelhetők.Növekedésminden méretben, még tágasabb térkínálattalElső három modellgenerációjához viszonyítva a ŠKODA FABIA minden méretében növekedett, miközben tömege szinte változatlan maradt. 4108 milliméteres hosszúságával először lépi túl a négyméteres határt. Elődjéhez képest a FABIA 111 milliméterrel hosszabb és tengelytávja is jelentősen, 94 milliméterrel 2564 milliméterre nőtt. Az 1780 milliméteres szélesség 48 milliméteres növekedést jelent. Összességében a nagyobb méretek még több helyet biztosítanak a beltérben. A ŠKODA tervezői a csomagtér térfogatát is jelentősen megnövelték, amely már az elődmodellben is a szegmens legnagyobbjának számított. Az új FABIA így 380 literes csomagtartót kínál, ami 50 literrel nagyobb, mint korábban, s a hátsó ülések lehajtásával összesen 1190 literre bővíthető.Aerodinamika – 0,28 a legalacsonyabb légellenállási együttható a kategóriájábanA ŠKODA elődjéhez viszonyítva 0,32-ról 0,28-ra csökkentette az új FABIA légellenállási együtthatóját (cw), a legjobb értéket produkálva a kisautók piaci szegmensében. Az aerodinamikai fejlesztéseket a ŠKODA nagypontosságú numerikus áramlástani szimulációi (Computational Fluid Dynamics; CFD) előzték meg, a ŠKODA mérnökei több mint háromezer ilyen áramlástani szimuláció számítását végezték el nagyjából három és fél év alatt.A hűtőzsaluzat 120 kilométer/óránál 100 kilométerenként akár 0,2 literrel mérsékli az üzemanyag-fogyasztástFontos aerodinamikai megoldás az első lökhárító alsó légbeömlő nyílása mögött elhelyezett, újszerű hűtőzsaluzat, amit a ŠKODA a FABIA sorozatban alkalmaz először ebben a járműkategóriában. Csekély hűtési igény esetén az aktívan állítható lamellák záródnak, így javítva az aerodinamikai tulajdonságokat. 120 kilométer/óra állandó sebességgel haladva ez akár 0,2 liter üzemanyag-megtakarítást is eredményezhet 100 kilométerenként, a FABIA szén-dioxid-kibocsátása így akár öt grammal is alacsonyabban alakulhat kilométerenként. Nagy hűtési igény vagy rövid megállások esetén a rendszer nyitja a lamellákat, hogy a lehető legtöbb levegő áramolhasson be.Optimalizált hátsó légáramlások és első ízben aerodinamikailag továbbfejlesztett kerekekAz autók teljes légellenállásának mintegy harmadát a mögöttük kialakuló turbulens légörvények okozzák. Az új ŠKODA FABIA oldalsó idomokkal (Finlet) kiegészített nagyobb méretű tetőlégterelővel alakítja kedvezőbben a far körüli légáramlásokat. Emellett a külső visszapillantó tükrök speciális alakú, kisebb házai mérséklik tovább a légellenállást, illetve irányítják az áramló levegőt célzottan a jármű hátulja felé. Elöl a lökhárító különleges nyílásai, az úgynevezett Air Curtain elemek vezetik el aerodinamikailag különösen kedvező módon a karosszériához és a kerekekhez közel, oldalirányban a levegőt. Mivel a kerekek önmagukban a légellenállás mintegy 25 százalékáért felelősek, a ŠKODA első ízben a FABIA esetében is speciális műanyagbetéteket alkalmaz a könnyűfém keréktárcsák kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságai szolgálatában. E betétek a Proxima és a Procyon keréktárcsákra illeszkednek. A jármű alatt a korábbi három helyett tizenkét burkolati elem fedi - a motortér és a felfüggesztések légellenállás szempontjából meghatározó pontjain - az autó aljának összességében már jóval nagyobb részét.Zajcsökkentés aeroakusztikai szimulációkkalA FABIA fejlesztésekor a ŠKODA először alkalmazott új aeroakusztikai szimulációs módszereket is a szélzaj mérséklésére. A CFD-szimulációk alapjain végzett számítások segítségével egyaránt megjeleníthetők a légáramlások a karosszéria mentén kialakuló turbulenciái és leválásai, valamint az oldalablakok rezgései, amelyek sivító hangokat és megemelkedett zajszintet eredményezhetnek a beltérben. A zajforrások ily módon lokalizálhatók és megszüntethetők, például a külső visszapillantó tükrök házainak megfelelő pozícionálásával.Új színek és akár 18 col peremátmérőjű kerekekAz új ŠKODA FABIA palettáján kilenc karosszériaszín sorakozik, amelyek között egyaránt új a Phoenix-narancs és a Grafitszürke metálfényezés. A Magic-fekete gyöngyház és a Grafitszürke metál kontrasztárnyalatként is rendelkezésre áll a tető, a külső visszapillantó tükrök házai és a ŠKODA-hűtőrács szegélye számára. A keréktárcsák kínálatát 14 és 15 col peremátmérőjű acéltárcsák, valamint 15 és 18 col között kilenc könnyűfém modell alkotja, a paletta csúcsán a 18 colos, polírozott Libra könnyűfém keréktárcsa áll. Beltér – Tágasabb hely, fokozott kényelem, nagyobb kijelzők·         Nagyméretű központi kijelző határozza meg a FABIA negyedik generációjának utasterét·         Még tágasabb térkínálat; kényelmi felszerelések a felsőbb járműkategóriákból, például fűthető szélvédő és kormánykerék; friss színek·         A legkorszerűbb connectivity-technikák; először rendelhető digitális műszeregység a FABIA számáraMladáBoleslav/Budapest, 2021. május 4. – Színvonalas ergonómiával ötvözi a ŠKODAaz érzelmekben gazdag dizájnt új FABIA sorozata belterében. Az első vizuális benyomást a szabadon álló, akár 9,2 col képátlójú infotainment-képernyő határozza meg. A legkorszerűbb infotainment-megoldások mellett első ízben szerepel a FABIA kínálatában 10,25 col átlójú kijelzőfelülettel működő, extrafelszerelésként rendelhető digitális műszeregység. Ugyancsak először kaphatók a felsőbb járműkategóriákból ismert olyan kényelmi felszerelések, mint például a fűthető szélvédő és kormánykerék. A ŠKODA FABIA kezdetben három felszereltségi szinttel áll rendelkezésre.Az új ŠKODA FABIA elődjéhez képest 94 milliméterrel hosszabb tengelytávjának köszönhetően még nagyobb helyet kínál a bennülőknek, különösen a hátul helyet foglaló utasainak. Immár 2564 milliméteres tengelytávval a kisautó a ŠKODA OCTAVIA első generációját is felülmúlja, amely 1996-ban csupán 2512 millimétert kínált. Mindemellett új belső kialakítása is tovább fokozza a FABIA eleve tágas térérzetét. Az újdonság a három jól ismert Active, Ambition és Style felszereltségi szinttel jelenik meg a piacon. A szimmetrikus felépítésű műszerfal szabadon álló központi képernyőjével és vízszintes dekorbetétjeivel – felszereltségtől függően hatféle kivitel választékával – a belső tér szélességét hangsúlyozza. A műszerfal első részét az Ambition felszereltségtől kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült szövetkárpitozás borítja, míg jobbra és balra a nagyméretű, kerek légbefúvó nyílások – az Ambition kiviteltől krómszegélyekkel –, valamint az új tervezésű, ugyancsak krómozott ajtókilincsek tűnnek fel új stílusjegyekként.Új színek, hangulatvilágítás és a felsőbb járműkategóriákból érkezett kényelmi felszerelésekRéztónusú és szürke kontrasztárnyalatú díszvarrások, illetve különböző dekorbetétek hoznak új színeket a ŠKODA FABIA utasterébe. Az új, LED-technikájú hangulatvilágításnak (a Style felszereltségi szinten széria) köszönhetően a műszerfal dekorbetétje fehér és piros színnel is megvilágítható, de a rendszer a középkonzolt és az első ajtókilincseket is fénybe burkolja, emellett első és hátsó LED-olvasólámpákat is tartalmaz. A FABIA belterét új tervezésű kormánykerekek teszik teljessé. Kívánságra bőrbevonatú, multifunkciós kormánykerék, vagy háromküllős, multifunkciós sportkormány is rendelhető, opcióként a DSG sebességváltó kacsolóbillentyűivel kiegészítve. A kormánykerék fűtése éppúgy első alkalommal szerepel a választékban, mint a biztonságot télen is zavartalan kilátással szolgáló fűthető szélvédő. Ilyen kényelmi felszerelések korábban csak felsőbb járműkategóriákban álltak rendelkezésre.Digitális műszeregység ötféle nézettelElőször rendelhető a ŠKODA FABIA 10,25 col képátlójú kijelzőfelülettel működő digitális műszeregységgel. A vezető egyénileg konfigurálhatja a kijelzőfelületet és választhat a különböző alapnézetek között. Az analóg körműszerek stílusát képviselő Classic nézet mellett a Modern, a Reduced és az Extended elrendezések, valamint az opcionális Dinamika-csomag részeként a fordulatszámmérőre összpontosító Sport nézet is rendelkezésre áll. Az úgynevezett VirtualCockpit többek között a rádióállomások logóit, a zenei albumok borítóit és a hívók eltárolt képeit is megjelenítheti, de a kereszteződés kinagyításának lehetőségét kínáló navigációs térkép is megjelenhet a kijelzőn. Alapkivitelében a FABIA analóg műszeregységgel és 3,5 colos információs kijelzővel készül.Első ízben kapható – kétzónás ClimatronicKisautója új modellgenerációjához kínál először a ŠKODA kétzónás Climatronic légkondicionáló berendezést és a középkonzol hátsó felén kialakított, a klimatizálást szolgáló légbefúvó nyílásokat. Az extrafelszerelésként rendelhető kétzónás Climatronic légkondicionáló berendezés a középkonzolon található két forgatógombjával a hőmérséklet külön-külön szabályzását teszi lehetővé az autó jobb és bal oldalán. Összesen nyolc gomb segítségével minden funkció intuitív módon vezérelhető. Connectivity – Mindig online és vezeték nélkül hálózatba kapcsolva·         Infotainment-rendszerek akár 9,2 col képátlójú képernyővel, mozdulatvezérléssel és digitális hangasszisztenssel·         A ŠKODA Connect mobil online-szolgáltatások széles kínálataMladáBoleslav/Budapest, 2021. május 4 – Akár 9,2 col képátlójú képernyővel működő infotainment-rendszereket is kínál új FABIA sorozatához a ŠKODA. Beépített eSIM-kártyájával a kisautó állandó internetkapcsolattal rendelkezhet, s az internetes rádióvételt, illetve a ŠKODA Connect széleskörű mobil online-szolgáltatások és új infotainment-alkalmazások igénybevételét is lehetővé teszi. Az okostelefonok a WirelessSmartLink technikáján keresztül vezeték nélkül csatlakoztathatók a jármű rendszerére a PhoneBox rekeszében pedig induktív módon tölthetők. Az Amundsen csúcs-infotainment-rendszer kezelésére mozdulatvezérlés és a Laura digitális asszisztens is rendelkezésre áll.Három infotainment-rendszer sorakozik az új ŠKODA FABIA kínálatában. A Swing rádió 6,5 col átlójú, Multi-Touch funkcióval is rendelkező, színes kijelzővel, digitális rádióvétellel (DAB) és elöl már alapfelszerelésként négy hangszóróval szolgál belépőtechnikaként. A Bolero rádió kijelzőjének átlója 8 col, emellett Bluetooth-telefonkihangosítót és a hátsó ajtókban két további hangszóróval surround-hangzást is kínál. A WirelessSmartLink és az Android Auto vagy az Apple CarPlay segítségével az okostelefon vezeték nélkül is csatlakoztatható, az extrafelszerelésként rendelhető PhoneBox pedig az induktív töltést is lehetővé teszi.Amundsen csúcs-infotainment-rendszer online-támogatású navigációs funkcióval és hangvezérlésselAz Amundsen infotainment-rendszer 9,2 col képátlójú, konfigurálható képernyővel és online-támogatású navigációs funkcióval rendelkezik, WLAN-hotspottal együtt. Csatlakoztatott okostelefonon keresztül zenei streaming-szolgáltatások is elérhetők. Az online frissíthető térképanyag 64 GB kapacitású SSD-tárolón áll rendelkezésre. Az alapkivitelhez tartozó mozdulatvezérlés mellett a 15 nyelven értő Laura hangasszisztens formájában opcióként online-támogatású hangvezérlés is rendelhető. A további mobileszközök áramellátására akár öt USB-C csatlakozó is rendelkezésre állhat, az egyik a belső visszapillantó tükörnél, például fedélzeti kamera számára. A még igényesebb hangzásvilágról további erősítővel és a csomagtartóban elhelyezett mélynyomóval az extrafelszerelésként rendelhető ŠKODA-hangrendszer gondoskodhat.Infotainment-alkalmazások az időjárás, a hírek, a naptár és a közlekedési figyelmeztetések számáraAz ügyfelek közvetlenül az Amundsen-rendszer képernyőjéről nyithatnak ŠKODA Connect fiókot, illetve vihetik át már meglévő fiókjukat a FABIA fedélzetére. Hasonlóképpen egyszerűen tölthetők le az újszerű infotainment-alkalmazások is, amelyek időjárásjelentéssel és hírekkel szolgálnak, hozzáférést kínálnak a személyes Google-naptárhoz vagy figyelmeztetnek a különböző veszélyekre. Az Amundsen-rendszer emellett a ŠKODA Connect számos mobil online-szolgáltatásának igénybevételét is lehetővé teszi. A baleset esetén automatikus segélyhívást indító eCall mellett ezek közé tartozik a Proaktív szolgáltatás (Proactive Service) (műszaki segélyhívás), valamint a MyŠKODA alkalmazáson és a ŠKODA Connect internetes portálon keresztül kínált széleskörű jármű-távelérés is. Biztonság – Új vezetői segédrendszerek és akár kilenc légzsák·         Először kínál az új FABIA Menetasszisztenst, Parkolási asszisztenst és Manőver-asszisztenst·         Kiemelkedő aktív és passzív biztonság·         ISOFIX és felső hevederes rögzítési pontok a gyermekülések optimális elhelyezéséhezMladáBoleslav/Budapest, 2021. május 4. – Akár kilenc légzsákjával az új ŠKODA FABIA a kisautók piaci szegmensének egyik legbiztonságosabb tagja. Az MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformra történt átállásnak köszönhetően egyaránt tovább növekedett az aktív és a passzív biztonság, egyebek mellett olyan vezetői segédrendszerek révén, amelyek korábban csupán a felsőbb járműkategóriák kiváltságainak számítottak. Első ízben jelenhet meg például a Menetasszisztens (TravelAssist) és a Parkolási asszisztens (Park Assist) az új FABIA fedélzetén.A cseh autógyártó következetesen kiaknázza a Volkswagen Csoport MQB-A0 Moduláris keresztmotoros platformja kínálta lehetőségeket és az aktív, illetve a passzív biztonság területén egyaránt tovább optimalizálta kisautóját. Műszaki alapként robusztus, nagy torziós merevségű karosszériaszerkezet szolgál, amelynek magasfokú merevségéről nagy és különösen nagy szilárdságú valamint speciálisan edzett, melegen alakított acélok gondoskodnak. Az MQB-A0 platform mindemellett a felsőbb járműkategóriákból átvett korszerű vezetői segédrendszerek alkalmazását is lehetővé teszi.Biztonságban az úton a Menetasszisztenssel, fokozott kényelem a Parkolási asszisztensselKívánságra a FABIA a Menetasszisztens (TravelAssist) rendszerével első ízben támogathatja automatikusan a vezetőt a jármű hossz- és oldalirányú vezetésében. Az egyetlen gombnyomással aktiválható berendezés több asszisztensrendszert is kombinál. Az Adaptív sebességszabályzás (AdaptiveCruiseControl; ACC) egészen 210 kilométer/óráig önműködően alakítja a sebességet az elöl haladó jármű tempójához. Szükség esetén a Sávtartás-asszisztens (Lane Assist) korrekciós kormányzási beavatkozással segíthet az autót az éppen igénybe vett forgalmi sávban tartani. A Menetasszisztens a Kézérzékelés (Hands-onDetect) funkciója segítségével azt is ellenőrizheti, hogy a vezető rendszeresen érinti-e a kormánykereket. További opcionális technika a továbbfejlesztett Sávváltás-asszisztens (SideAssist), amely már akár 70 méter távolságból érzékeli a hátulról közelítő vagy épp a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járműveket és figyelmezteti a vezetőt. Első ízben nyújthat a Parkolási asszisztens (Park Assist) a FABIA vezetőjének kényelmes támogatást a parkolás során. A rendszer 40 kilométer/órás sebességig figyeli a megfelelő méretű hossz- és keresztirányú parkolóhelyeket, beálláskor pedig kívánságra átveszi a kormányzás feladatát. A Manőver-asszisztens (Manoeuvre Assist) érzékelőivel parkoláskor felismeri a jármű előtt vagy mögött feltűnő, veszélyt jelentő akadályokat, s adott esetben önállóan fékez. Szintén újdonság a FABIA kínálatában a Közlekedési táblák felismerő funkciója (TrafficSignRecognition), valamint az Előretekintő gyalogos- és kerékpáros-védelemmel (PredictivePedestrian and CyclistProtection) kiegészülő Front Assist technikája.Akár kilenc légzsák óvhatja a bennülőket baleset soránAz új FABIA alapfelszerelésként vezető- és utasoldali első légzsákkal, valamint fejlégzsákokkal és első oldallégzsákokkal készül, kívánságra pedig a vezető térdlégzsákja és a hátsó oldallégzsákok növelhetik tovább a biztonságot. Hátul a külső üléshelyeken alapfelszerelés az ISOFIX és a felső hevederes (Top Tether) gyerekülés-rögzítés, kívánságra pedig az első utasüléshez is megrendelhető. Az első utasülés támlájának hátoldalán, illetve a hátul, a két külső üléshelyen rendelkezésre álló felső hevederes (Top Tether) rögzítőszemeknek köszönhetően akár három gyerekülés is biztonságosan rögzíthető a FABIA utasterében. Motorok – Mérsékelt fogyasztás, nagyobb hatótáv·         A korszerű és gazdaságos MPI- és TSI- erőforrások kielégítik az Euro 6d kipufogógázszabvány előírásait·         A ŠKODA FABIA motorpalettája a 48 kW (65 LE) és 110 kW (150 LE) közötti teljesítménytartományt öleli fel·         A kedvező üzemanyag-fogyasztásnak és az 50 literes üzemanyagtartálynak köszönhetően akár 900 kilométer feletti hatótávMladáBoleslav/Budapest, 2021. május 4. – Nagyobb választék és szélesebb teljesítményspektrum: a ŠKODA FABIA negyedik generációja hajtásrendszerek jóval szélesebb kínálatával szolgál, mint elődje. A ŠKODA a Volkswagen Csoport új EVO generációjának öt tagját is kínálja kisautójához, mindegyik aggregát megfelel az Euro 6d szigorú kipufogógázszabvány előírásainak, teljesítménypalettájuk pedig 48 kW (65 LE) és 110 kW (150 LE) között húzódik. Az öt erőforrásból négy az extrafelszerelésként rendelhető 50 literes üzemanyagtartállyal a WLTP-ciklus szerint több mint 900 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz.Johannes Neft, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Az új FABIA minden motorváltozata az EVO-motorgenerációhoz tartozik, s még gazdaságosabbak, mint elődeik. A két MPI-erőforrással, amelyeket a teljes Volkswagen Csoport számára fejlesztettünk ki és Csehországban gyártunk, az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mérséklése mellett 4 kW teljesítménynövekedést értünk el.”Mindegyik motor megfelel az Euro 6d kipufogógáz-szabvány előírásainak. Az új csúcsmotor a 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 TSI már alapkivitelben hétfokozatú DSG sebességváltóval. A 70 kW (95 LE) teljesítményig terjedő modellek ötfokozatú manuális sebességváltóval készülnek, a 81 kilowattos (110 LE) 1.0 TSI esetében pedig a hatfokozatú manuális és a hétfokozatú automata DSG sebességváltó közül választhatnak az ügyfelek.Megnövelt teljesítménnyel a ŠKODA AUTO által kifejlesztett MPI-motorokA ŠKODA két, hengerenkéntiszívócsatorna-befecskendezésű (MPI) benzines erőforrást kínál belépőmotorként az elsőkerékhajtású FABIA számára. A két háromhengeres 1.0 MPI 48 kW (65 LE) és 59 kW (80 LE) teljesítményt produkál egy liter összlökettérfogatából, ami egyaránt 4-4 kilowattal (5 LE) több, mint az előző generáció megfelelő tagjai esetében. Mindkét motort a ŠKODA AUTO fejlesztette ki és Csehországban gyártja.Innovatív plazmabevonat mérsékli az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátástA két közvetlen befecskendezésű 1.0 TSI motorban plazma-bevonatolt hengerfalak váltották fel a forgattyúház öntöttvas hengerperselyeit, hatékonyan csökkentve a három henger belső súrlódását. Mindez mérsékli az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, az égésterekben fejlődő hő egyenletesebb eloszlásának és elvezetésének köszönhetően pedig a hőterhelést is csökkenti. A hengerfalakra felhordott porréteg vastagsága mindössze 150 mikrométer (0,15 milliméter).Új csúcsmotor aktív hengermenedzsmenttelA FABIA új csúcsmotorja a négyhengeres, 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 TSI, amelyben az Aktív hengermenedzsment (ActiveCylinderTechnology ACT) technikája csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást. A rendszer kis terhelés esetén automatikusan és a vezető számára alig érzékelhetően leállít két hengert. A ŠKODA FABIA minden TSI-motorja Otto-részecskeszűrővel készül.A kis fogyasztás nagy hatótávot tesz lehetővéAz alapkivitel 40 literes üzemanyagtartálya helyett az extrafelszerelésként rendelhető 50 literes tartállyal a háromhengeres motorok a WLTP-ciklus szerint akár 900 kilométer feletti hatótávot is elérhetnek.Az új ŠKODA FABIA motorkínálata – ÁttekintőMotorHen-gerek számaMax. teljesít-ményMax.forgató-nyomaték[Nm]Sebesség-váltóMax.sebesség* [km/h]Gyor-sulás0-100 km/h*[s] Üzemanyag-fogyasztás,kombinált*[l/100 km]Szén-dioxid-kibocsátás*[g/km] [kW][LE]1.0 MPI EVO3486593ötfokozatú,manuális17215,55,1116-1311.0 MPI EVO3598093ötfokozatú,manuális17915,15,1116-1311.0 TSI EVO37095175ötfokozatú,manuális19510,65,1113-1281.0 TSI EVO381110200hatfok.man.hét-fok.DSG2052059,79,55,05,5114-128125-1391.5 TSI EVO4110150250hétfokozatú DSG2257,95,6128-142                *Előzetes adatok·          SimplyClever – Öt új megoldás az új FABIA kínálatában·         Öt új részletmegoldás gondoskodik a beltér és a csomagtartó rendjéről·         A FABIA nyolc SimplyClever ötletet vett át más ŠKODA-modellektől·         Összesen 43 a márkára jellemző megoldás áll rendelkezésre a kisautóhoz – több mint valahaMladáBoleslav/Budapest, 2021. május 4. – Öt teljes egészében új, illetve nyolc a FABIA számára először elérhető megoldással a cseh autógyártó népszerű kisautója negyedik generációjával is folytatja a márkára jellemző SimplyClever ötletek hagyományát. Az új ŠKODA FABIA a felszereltségétől függően összesen akár 43 praktikus, a mindennapos használatot könnyítő részletmegoldást kínál, azaz többet, mint eddig valaha. A paletta az olyan „ŠKODA-klasszikusoktól”, mint a tanksapkafedélben elhelyezett és gumiabroncs-profilmélységmérővel kiegészített jégkaparó, a vezetőoldali A-oszlopon kialakított parkolójegytartó és a vezető ajtajában elhelyezett esernyő, egészen azon teljes egészében új és ötletes részletekig terjed, amelyek csupán egy kis figyelemmel is jóval nagyobb rendről gondoskodnak az utastérben és a csomagtartóban.A ŠKODA immár hosszú évek óta könnyíti ügyfelei számára az autózást mindig új és átgondolt SimplyClever ötleteivel. Az új FABIA mindjárt öt olyan új részletmegoldást is kínál, amelyek először jelennek meg ŠKODA-modellben. A középkonzol tárolórekeszben a hitelkártya vagy a parkolójegy számára kialakított, új rögzítőkapocs, illetve gumiszalag-tolltartó gondoskodik a rendről, extrafelszerelésként pedig az első ülések közötti kivehető pohártartó kínálhat még sokoldalúbb használatot. A középső alagút ugyancsak opcionális doboza a hátsó utasoknak szolgálhat az apró tárgyak ötletes tárolóhelyeként, a rekesz egyszerűen a középkonzol és a hátsó ülés közé helyezhető és önmagát rögzíti. Kívánságra a csomagtartóba is rendelhető rugalmas tárolórekesz, amely helytakarékos módon az oldalfalon található és szükség esetén a csomagok rögzítéséhez ki is húzható. Ötödik újdonságként az extrafelszerelésként rendelhető panorámatetőhöz kiegészítőként kapható napellenző mutatkozik be, amely használaton kívül egyszerűen eredeti mérete harmadára hajtható össze és a csomagtérborítás alatt tárolható.Rakodózsebek okostelefon számára, USB-C-csatlakozó a belső visszapillantó tükörnélElső ízben áll rendelkezésre a FABIA számára néhány olyan SimplyClever funkció is, amelyek más ŠKODA modellekből már ismerősek lehetnek. Ilyen például a csomagtérborítás alá függeszthető multifunkciós zseb, amely egyébként többnyire kihasználatlan helyet alakít kabátok vagy dzsekik ideális tárolóhelyévé, amely 3,5 kilogrammig terhelhető. Az OCTAVIA és az ENYAQ iV kínálatából ismertek az első üléstámlákon elhelyezett, könnyen elérhető okostelefon-zsebek. Ugyancsak újdonság a FABIA sorozatban az első utasülés lehajtható támlája és az extraként rendelhető USB-C port a belső visszapillantó tükörnél. Utóbbi extrafelszerelésként kapható a Style felszereltségi szinthez és anélkül biztosíthatja például a fedélzeti kamera áramellátását, hogy függő kábellel zavarná a vezető kilátását.Új SimplyClever megoldások a FABIA kínálatában – Áttekintő:Lehajtható támlájú első utasülésKét okostelefon-zseb az első üléstámlákonMultifunkciós rakodózsebekUSB-C-csatlakozó a belső visszapillantó tükörnélKihúzható rugalmas tárolórekesz a csomagtérben*Elölről kezelhető hátsó olvasólámpaKivehető pohártartó*Két akasztó a felső hevederes (Top Tether) rendszer rögzítőszemei számára a csomagtérbenKártya- és tolltartó a sebességváltókar előtti rakodórekeszben*Kártya- és érmetartó a kesztyűtartó fedelébenRakodórekesz a középső alagúton a hátsó ülés előtt, pohártartóval*Levehető napellenző a panorámatetőhöz*Rakodóperemvédő * Minden ŠKODA-modell számára újdonság Sikermodell – 4,5 millió eladott FABIA 22 év alatt·         Több mint 4,5 millió kiszállított példányával a FABIA a ŠKODA-modellpalettájának meghatározó tagja·         Az OCTAVIA után a FABIA a második legnagyobb számban gyártott ŠKODA-modell·         Németország és Lengyelország előtt Csehország volt a legfontosabb piac 2020-banMladáBoleslav/Budapest, 2021. május 4. – A kisautók szegmensében szerzett 22 évnyi tapasztalatát kamatoztatja a ŠKODA a FABIA negyedik generációjában. 1999-es piaci bevezetése óta összesen több mint 4,5 milliót szállítottak ki a FABIA ferdehátú és COMBI változatából, amivel a cseh gyártó sikereinek egyik alappillérévé vált. Az OCTAVIA után a FABIA a második legnagyobb darabszámban gyártott ŠKODA-modell, egyben piaci szegmense egyik legnépszerűbb tagja.Amint Martin Jahn, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja kifejtette: „A ŠKODA immár 22 éves sikertörténetét írja FABIA sorozatával, amely kompakt méretei mellett nyújtott bőséges térkínálata, egyaránt színvonalas biztonsága, gazdaságossága és funkcionalitása, valamint kiváló ár/érték-aránya vonzó kombinációjának köszönhetően komoly rajongótábort alakított ki magának. A kezdő autóvezetőktől az idősebbekig, az egyedülállóktól a családokig, ügyfelek igen széles körét szólítja meg. A FABIA új, negyedik generációja érzelmekben gazdag formavilággal és még tágasabb térkínálattal egészíti ki népszerű belépőmodellünk jól bevált erényeit – így sikerrel bővíthetjük még tovább vásárlói célcsoportunkat.”1999-es megjelenése óta a ŠKODA FABIA kategóriája egyik legnagyobb darabszámban értékesített modellje. Már a 2000-ben COMBI változattal is kibővült első generációból is 1,79 millió példány készült nagyjából nyolc év alatt, a 2007-es Genfi Autószalonon bemutatott második nemzedék tagjaiból pedig 1,704 millió talált gazdára. A 2014-ben debütált harmadik generáció e sikertörténetet folytatva 2019-ben már a második legkeresettebb ŠKODA-modellnek bizonyult az OCTAVIA után, s a FABIA eddigi összesen több mint 4,5 millió darabos gyártási volumenét is csak az OCTAVIA múlja felül a cseh gyártó kínálatában. A FABIA legnagyobb piacának 2020-ban 16 280 kiszállítással Csehország számított, Németország (16 054darab) és Lengyelország (12 805 darab) előtt.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2021.03.01.

Herczig Norbert újra ŠKODA-ba ül!

Herczig Norbert újra ŠKODA-ba ül!Mladá Boleslav/Budapest, 2021.február23. -2021-ben ismét a ŠKODA Rally Team Hungaria színeiben versenyez Herczig Norbert. A négyszeres magyar ralibajnok ebben az évben is a Rali Európa-bajnokságban indul Ferencz Ramón navigátorral, ám a versenyautójuk újra egy ŠKODA Fabia R5 lesz.Herczig Norbert csapatának a 2020-as verseny évad csakúgy, mint a legtöbb sportolónak a világon, kiszámíthatatlan, csonka év volt. A szezonzáró futamot követően nem volt kérdés, hogy a csapat vezetősége és a támogatók húznak egy vonalat és az új helyzetet mérlegelve tekintenek a jövőbe. Mint minden év végén, most is át kellett gondolniuk a csapat működésének főbb pilléreit, úgymint, versenyautó, szerviz háttér hogyléte és a munkatársak kiléte.Ennek a folyamatnak a derekán született meg a közös gondolat a csapat egyik legfontosabb partnerével, a Porsche Hungaria vezetőségével, akik immár 10 éve biztosítják a csapatot bizalmukról, hogy a 2021-es versenyévadban lehet, hogy változtatásra lenne szükség. A novemberi megbeszélés sorozat idején mondhatnánk úgy is, az égiek küldtek egy jelet, melynek eredményeként a döntés mindkét fél számára egyértelművé vált. A Volkswagen Motorsport bejelentette: megszünteti az összes motorsport programját.A döntés ezt követően azonnal megszületett: Herczig Norbert és csapata a 2021-es évtől ismét a ŠKODA márka versenyzője lesz. A Porsche Hungaria pedig csak úgy, mint a három Magyar Bajnoki címek megszerzésének idején, ismét névadó partnerré lép elő.A csapat neve 2021-től: ŠKODA Rallye Team Hungaria„Úgy látszik, nem tudok elszakadni a márkától. ŠKODA-val kezdtem a versenyzést, három bajnoki címet szereztem a Fabiával, és az ERC-ben is mindkét alkalommal a Fabia R5-tel értünk fel a dobogóra. A Porsche Hungaria megint bebizonyította, hogy remek Partner, nagyon hamar megszületett a megállapodás miszerint 2021-től újra a ŠKODA Rally Team Hungaria nevet viselhetjük. A csapatunk életében bekövetkező változások további területet is érintenek, ez pedig a szerviz hátterünk. Kilenc közös és rengeteg sikert hozó év után útjaink elágaztak a mindig profi hátteret biztosító BRR csapattal. Ezúton is köszönjük a mindig tökéletes munkájukat. A 2021-es évnek azonban már magyar szerviz háttérrel fogunk nekivágni. Jónéhány éve hazánk több szerviz csapata is bizonyítékkal szolgál arra, hogy ma már itthon is megvan az a tudás és szakértelem, amivel továbbra is az ERC élmezőnyében tudunk autózni. A ŠKODA Rally Team Hungaria szerviz Partnere tehát a magyar Topp-Cars Team lesz.” – mondta Herczig Norbert.Az ERC szervezői nyolc futamot terveznek a 2021-es szezonban. A bajnokság Portugáliában kezdődik, majd két hét múlva ehhez kapcsolódik a szintén portugál Azori-szigetek futama. A költségek csökkentése miatt a szervezők az összes versenyautót és kiszolgáló járművet együtt szállítják át Portugáliából a San Miguel szigetre. Majd hasonlóan tervezik a szervezést a nyári lengyel és lett futam között is. A vírushelyzet miatt három tartalék verseny is a naptár része, így egy verseny kiesése esetén is könnyebben lehet tervezni. De a legfontosabb hír, hogy az ERC szezonzáró futama ismét a Rally Hungary lesz.„Nagyon örülök annak, hogy a promoter mindent megtett azért, hogy kiszámítható szezonunk legyen. Az elmúlt három évben nagyon sok tapasztalatot gyűjtöttünk, és hiszem, hogy ha a külső körülmények nem akadályoznak minket, akkor ebben az erős mezőnyben az év végi dobogóért is harcba szállhatunk” – fogalmazta meg a célt Herczig Norbert.„Örömünkre szolgál, hogy újabb fejezetéhez érkezett az évtizedes kapcsolat, ami Herczig Norbert és a Porsche Hungaria között 2010-ben létrejött. Bízunk abban, hogy a tavalyi nehéz év után egy kiegyensúlyozottabb, kiszámíthatóbb 2021-es év áll majd előttünk, és a Rali Európa-bajnokságban a ŠKODA Rally Team Hungaria versenyzőpárosának tapasztalata és az új, erősebb és biztonságosabb 2021-es fejlesztésű ŠKODA Fabia Rally2 evo nyerő kombináció lesz.” – mondta Németh János ŠKODA márkaigazgató.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2021.02.01.

85 éve sikeres – A ŠKODA a Monte Carlo Ralin

85 éve sikeres – A ŠKODA a Monte Carlo Ralin·         A ŠKODA márkanév hatásos bemutatkozása a „Ralik királynőjén”: 1936-ban a POPULAR SPORT roadster az 1500 köbcentiméter alatti kategória második helyén végzett·         Az 1,3 literes kategória győztese: a ŠKODA OCTAVIA 1961 és 1963 között háromszor nyert kategóriájában, a FAVORIT pedig sorozatban négyszer diadalmaskodott 1991 és 1994 között·         2001: az Armin Schwarz/ManfredHiemer páros a ŠKODA FABIA WRC versenygéppel a negyedik helyet szerezte meg a Monte Carlo Rali összesítésében·         A ralitörténet folytatódik: a FABIA R5 evo és a FABIA Rally2 evo versenyautókkal napjainkban is számos csapat küzd a csúcseredményekért·         Különleges modellek: a ŠKODA POPULAR MONTE CARLO modellt már 1936-ban a ralisikerek inspirálták, 2011 óta pedig a FABIA MONTE CARLO népszerű az ügyfelek körébenMladá Boleslav, 2021. január 29. – Különleges jubileumot ünnepel idén a ŠKODA AUTO: 120 esztendeje vette kezdetét a cseh autógyártó nagysikerű versenysport-szereplése, amely a nagyhírű Monte Carlo Ralin is számos győzelmet hozott e hosszú idő során. Már e rali-klasszikus második, 1912-es futamán megjelentek a Laurin & Klement autói, 1936-ban pedig első ízben tűnt fel a szárnyas nyilat hordozó modell a nagyhagyományú verseny rajtvonalánál, s a ŠKODA POPULAR SPORT roadster mindjárt másodikként ért célba az 1,5 literig terjedő összlökettérfogat-kategóriában. A második világháború után először az 1300 köbcentiméter alatti kategóriában szereztek hírnevet a ŠKODA autói, például az OCTAVIA TS 1961 és 1963 közötti „mesterhármasával”. A kilencvenes években a FAVORIT 136 L írta tovább a Monte Carlo-i sikertörténetet, mégpedig mindjárt négy kategóriagyőzelem 1991-től 1994-ig tartó sorozatával, a 2010-es évek óta pedig az összkerékhajtású FABIA gondoskodik szenzációs sikerekről a Monaco feletti Tengeri-Alpok gyorsasági szakaszain. 2018-ban turbófeltöltésű R5-modellváltozata győzelemmel zárt a „Monte” WRC2-kategóriájában.A Monte Carlo Rali a világ egyik leggazdagabb hagyományokra visszatekintő, legismertebb és legnehezebb versenysport-eseménye, amely – egyebek mellett a hercegség feletti hegyek zord időjárási és útviszonyaival – immár 1911 óta állítja különleges kihívások elé a pilótákat, navigátorokat és csapatokat januárban. A versenynaptárban elfoglalt biztos helyével már hagyományosan az 1973-ban megrendezett Rali-világbajnokság nyitánya, s egyik csúcspontja is egyben.A Mladá Boleslav-i autógyártó sikeres versenysport-szereplése egészen 1901-ig nyúlik vissza, már e verseny második futamán képviseltette magát. 1912. január 21-én Alekszandr „Sascha” Kolowrat-Krakowský gróf a Laurin & Klement autójával indult útnak, s tette meg a Bécs és Monte Carlo közötti tekintélyes távot, Bécs ugyanis az abban az időben még csillagtúraként bonyolított verseny tíz kiindulópontja között szerepelt. Kolowrat-Krakowský gróf előtt 1319 kilométeres út állt, olykor mínusz 18 fokos hőmérséklettel és ellenőrző pontok sokaságával, amelyeket érintenie kellett. Monte Carlóban a szervezők további pontokkal jutalmazhatták az egyes modellek eleganciáját és kényelmét, valamint az adott jármű műszaki állapotát, emellett a versenyzőknek külön ügyességi teszt során kellett bizonyítaniuk autóvezetői képességeiket.A háború előtti idők hősei – a ŠKODA POPULAR és RAPIDMa 85 éve, 1936. január 25-én nyitotta meg Zdeněk Pohl és Jaroslav Hausman a ŠKODA AUTO versenysport-történetének újabb fejezetét a Monte Carlo Ralin. A jól összeszokott, gyakorlott kettős egy különlegesen felkészített ŠKODA POPULAR SPORT modellel állt rajthoz. A 110 kilométer/óra feletti végsebességre képes roadster a POPULAR módosított futóművére épült, ám a RAPID erősebb, 1,4 literes motorjával. Két üzemanyagtartályát összesen akár 170 liter benzinnel is feltölthették, ami a négyhengeres motor 100 kilométerenként 11,3 literes átlagfogyasztása mellett mintegy 1500 kilométeres hatótávot tett lehetővé. A POPULAR SPORT saját tömege 790 kilogrammra adódott, amelyből nyitott karosszériája 250 kilogrammot tett ki, vezetőjével és utasával pedig bő 960 kilogrammot nyomott. A téli időjárással kellően meleg ruházata mellett kiegészítő meleglevegős fűtéssel és az e célra kialakított tartókra helyezett termoszkannák segítségével dacolhatott Pohl és Hausman, akik számára a szélvédő levehető fűtőkerete gondoskodott a mindenkor szabad kilátásról. A lehajtható utasülés némi alvásra is lehetőséget kínált a maratoni verseny során.A két csehszlovák versenyző végül úgy döntött, hogy Athénból autózik Monte Carlóba, a görög főváros ugyanis akkoriban az egyik választható kiindulópontként szolgált a résztvevők számára. Az út nehéz volt. Már a Prágától Triesztig tartó, 850 kilométeres első szakaszhoz is mintegy 17 órát igényelt a POPULAR SPORT, s miután megérkeztek Athénba, négy nap állt még Pohl és Hausman rendelkezésére a pihenésre, illetve felkészíteni a technikát az előttük álló feladatokra. A szerelőkről, a profi módon felszerelt szervizautóról természetesen le kellett mondaniuk. Azután elkezdődött: négy nap alatt kellett Athénból Thesszalonikin át Belgrádba, majd Budapestre és Bécsbe, végül pedig Strasbourg és Avignon érintésével Monacóba érniük – összesen 3852 kilométert megtéve. Az utat behavazott hágók és hóátfúvások nehezítették tovább, s ahol a Baťa megfelelő terepmintázattal ellátott gumiabroncsai képességeik határára értek, mindketten hólapátot ragadtak.Zdeněk Pohl és Jaroslav Hausman azonban éppúgy megküzdött e zord körülményekkel, mint számos vetélytársával, s igencsak jól teljesítette feladatát. Az 1936-os Monte Carlo Ralin rajthoz állt 105 gépkocsiból mindössze 72 ért célba, a ŠKODA csapata pedig büntetőpontok nélkül érkezett meg a hercegség kaszinójához és a műszaki átvételt, illetve az ügyességi tesztet is sikerrel teljesítette – erős második helyet szerezve az 1,5 literig terjedő összlökettérfogat-kategóriában. Még a győzelemre is lett volna esélyük, mivel a kategória olasz győztesei Budapesten a ŠKODA gyári versenyzőinek szeme láttára végeztek szabálytalan javítást autójukon, a ŠKODA-legénység azonban a fair play szellemében lemondott az óvásról.A csapat hazatérését követően úgy döntöttek Mladá Boleslavban, hogy kihasználják e nagy figyelmet keltő sikert és változatlan szériaverzióban kínálták a sportkocsit a márka ügyfeleinek. A vonzó megjelenésű POPULAR MONTE CARLO 1936 júliusában mutatkozott be, s 1939-ig összesen 70 roadster-, illetve aerodinamikus kupéváltozat gördült le e különleges modellből a szerelőszalagról.Egy évvel később Pohl és Hausman visszatért Monte Carlóba, ez alkalommal egy RAPID Coupé versenygéppel, a palermói rajtnál tűntek fel. A Monacóig tartó 4134 kilométer egyaránt próbára tett embert és gépet, a szintén Szicíliából indult harminc autóból mindössze négy ért célba. A Mladá Boleslav-i duó 500 pontjával ismét az 1500 köbcentiméter alatti összlökettérfogat-kategória második helyére számított, ám az végül csak a kategória negyedik, illetve az összesítés 26. helyére bizonyult elegendőnek. Egy angol vetélytárs tiltakozása nyomán a versenybírók nem megfelelő méretűnek találták a RAPID Coupé visszapillantó tükreit, amiért Pohl és Hausmann két büntetőpontot kapott.A skandináv raliversenyzők körében is népszerű – az OCTAVIA TS és a 130 RS CoupéA második világháborút követően kialakult politikai helyzet ugyan jelentősen megnehezítette, ám végül nem tette lehetetlenné a ŠKODA AUTO részvételét nemzetközi pálya- és raliversenyeken. Az 1949-es Monte Carlo Ralin cseh privát versenyzők egy ŠKODA 1101 „TUDOR” versenygéppel álltak rajthoz és a 166-tagú mezőnyben a 83. helyen végeztek. A gyári küldöttség csupán 1956 januárjában tért vissza a „Ralik királynőjére”, többnyire külföldi ŠKODA-tulajdonosok kezdeményezésére. Elsősorban Finnországból és Norvégiából érkezett pilóták arattak sikereket, különösen a téli útviszonyok közepette.Az 1961-es Monte Carlo Rali alkalmával a skandináv csapatok az OCTAVIA TOURING SPORT versenyautóval indultak, alapvetően meghatározva a pályán zajló eseményeket. A finn Esko Keinänen/Rainer Eklund páros nem csupán megnyerte az 1,3 literes kategóriát, hanem az összesítésben is a kiváló hatodik helyet szerezte meg, majd 1962-ben ugyanez a legénység megismételte e sikert. Az OCTAVIA TOURING SPORT „Monte-mesterhármasát” 1963. január 24-én a norvég Edward Gjolberg és Carl Karlan tette teljessé.A ŠKODA farmotoros, hátsókerékhajtású modelljei korszakában is újra és újra a Monte Carlo Ralin aratott sikerekkel hívta fel magára a figyelmet, mint például 1977-ben a ma már legendás 130 RS Coupé modelljével. A Václav Blahna/Lubislav Hlávka, valamint a Milan Zapadlo/Jiří Motal gyári versenyzőpáros rendkívül nehéz körülmények között kettős győzelmet aratott a „Kelet Porschéival” az 1300 köbcentiméterig terjedő kategóriában. Összesen 198 csapat indult ezen az immár modern követelmények szerint megrendezett rali-világbajnoki versenyen, s csupán 43 autó érkezett célba – köztük a két ŠKODA-legénységgel a tizenkettedik, illetve tizenötödik helyen. Svatopluk Kvaizar és Jiří Kotek végül a 130 RS műszaki problémája miatt adta fel a versenyt.Modernkori történet – a FAVORIT korszakától a FABIA R5 sikereiigVersenytörténelme „modern korszaka” ferdehátú FAVORIT modelljével vette kezdetét a ŠKODA számára, a gyári csapat ugyanis 1991-ben igencsak meggyőző győzelmi sorozatot indított az elsőkerékhajtású versenygéppel a „Ralik királynőjén”. Pavel Sibera fiatal tehetségként Petr Gross navigátorral 1991 és 1994 között sorozatban négyszer végzett az élen, emellett a cseh autógyártó 1994-ben az FIA Kupát is elhódította a Rali-világbajnokság (WRC) F2 kategóriájában. Az 1993-as Monte Carlo Rali 2000 köbcentiméterig terjedő kategóriájában Sibera igen erős mezőnyben végzett negyedikként a csupán kétkerékhajtású FAVORIT 136 L volánja mögött.A FAVORIT helyett hamarosan a ŠKODA FELICIA Kit Car érkezett a „Monte” rajtvonalára, mielőtt a márka 1999-ben az OCTAVIA WRC formájában első ízben állt rajthoz összkerékhajtású versenyautóval. 1996-ban Sibera és Gross ismét megnyerte kategóriájában a Monte Carlo Ralit, 1997-ben pedig az Emil Triner/Julius Gál kettős saját géposztálya mellett az F2 kategóriában is diadalmaskodott. 2001-ben Armin Schwarz és Manfred Hiemer a 2,0 literes turbómotorral szerelt WRC (World Rally Car) modellben az összesített negyedik helyet szerezte meg, 2005-től pedig már a FABIA WRC bizonyíthatott a nemzetközi raliversenyeken.2009-től a Monte Carlo Rali három éven át nem a világbajnokság, hanem az Interkontinentális Ralibajnokság (Intercontinental Rally Championship; IRC) versenynaptárában szerepelt, amelynek mezőnyében az úgynevezett Super 2000 versenyautók – mint például a ŠKODA FABIA S2000 – alkották a csúcskategóriát. Jan Kopecký gyári pilóta és navigátora, Petr Starý mindjárt a negyedik helyre hozta be a 2,0 literes atmoszférikus motor hajtotta, összkerékhajtású versenygépet, s 2010-ben az ötödik, 2011-ben pedig a nyolcadik helyen zárt a cseh páros. A FABIA S2000 kétszer is csupán kevéssel maradt le első összesített győzelméről: a Juho Hänninen/Miko Markkula és a Freddy Loix/Frédéric Miclotte duó egyaránt szorosan másodikként végzett. 2011 januárjában a klasszikus raliverseny százéves jubileuma alkalmából a ŠKODA Monacóban bemutatta FABIA MONTE CARLO különleges modelljét, amellyel a Mladá Boleslav-i autógyártó versenysport-szereplése kezdetének 110. évfordulójára is emlékezett.A FABIA S2000 végül 2012-ben szerezte meg első kategóriagyőzelmét a holland Kevin Abbring pilótával és Lara Vanneste belga navigátorral, majd a német Sepp Wiegand és Frank Christian 2013-as „Monte-debütálásakor” megismételte ezt a sikert. Kopecký 2017-ben tért vissza a hercegségbe és Pavel Dresler navigátorral a WRC2-kategóriában második, az összesítésben pedig norvég márkakollégái, Andreas Mikkelsen és Anders Jäger mögött a nyolcadik helyet szerezte meg az 1,6 literes, turbófeltöltésű FABIA R5 versenygéppel. 2018-ban a Kopecký/Dresler páros már a dobogó legfelső fokára állhatott fel, mégpedig a Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen és az Olivier Burri/Anderson Levratti párosok előtt a ŠKODA WRC2-beli magabiztos hármas sikere részeként.Az FIA Rally Világbajnokság WRC2-kategóriájába visszatérve Andreas Mikkelsen (Norvégia) és navigátora Ola Fløene (Norvégia) a ŠKODA Motorsport támogatásával megszerezte a kategóriagyőzelmet a 2021-es Monte Carlo Ralin. Ez a siker jelentette egyben a ŠKODA FABIA Rally2 evo továbbfejlesztett, 2021-es generációjának első győzelmét is.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2021.01.01.

Az új ŠKODA KUSHAQ – Nemzetközi SUV-modell, amely Indiában készül

Az új ŠKODA KUSHAQ – Nemzetközi SUV-modell, amely Indiában készül·         Az első sorozatgyártású modell a ŠKODA AUTO kifejezetten az indiai piac számára kifejlesztett MQB-A0-IN platformjának alapjain·         A KUSHAQ az indiai vásárlók igényeivel ötvözi a ŠKODA jellegzetes erényeit·         A középkategóriájú SUV-modell markáns formavilággal, bőséges térkínálattal, színvonalas kényelemmel és magasfokú biztonsággal, valamint gazdaságos TSI-motorokkal és korszerű infotainment-rendszerekkel bizonyul meggyőzőnek·         Az új ŠKODA KUSHAQ márciusban, Indiában tartja világpremierjét·         Az INDIA 2.0 projekt keretében a ŠKODA AUTO vezeti a Volkswagen-csoport márkáinak tevékenységét az indiai szubkontinensenMladá Boleslav/Budapest, 2021. január 26. – A KUSHAQ bevezetésével új korszakot nyit a ŠKODA AUTO az indiai piacon. A középkategóriájú SUV-modell a ŠKODA autóira jellemző bőséges térkínálattal és két gazdaságos üzemű TSI-motor választékával érkezik. A KUSHAQ a cseh márka első sorozatgyártású modellje, amely már a moduláris keresztmotoros platform (MQB) a ŠKODA AUTO által kifejezetten India számára kialakított MQB-A0-IN változatának műszaki alapjaira épül. E konstrukciót a Volkswagen Csoport további modelljeihez is felhasználják majd az indiai piacon. Az új SUV-modell markáns formavilág, színvonalas kényelem és magasfokú biztonság, valamint korszerű infotainment-rendszerek mellett ötvözi a ŠKODA immár hagyományos erényeit az indiai vásárlók jellemző igényeivel. Az új ŠKODA KUSHAQ még 2021 márciusban, az indiai szubkontinensen tartja világpremierjét.Amint Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Új ŠKODA KUSHAQ modellünkkel új korszak veszi kezdetét a ŠKODA AUTO számára az indiai szubkontinensen, azaz abban a régióban, ahol az INDIA 2.0 projekt keretében mi felelünk a Volkswagen Csoport minden tevékenységéért. A KUSHAQ a ŠKODA és a Volkswagen négy új középkategóriájú modelljéből álló termékoffenzíva kezdetét jelenti. E gépkocsik egyaránt a moduláris keresztmotoros platform MQB-A0-IN változatára épülnek majd, amelyet a ŠKODA AUTO kimondottan az indiai piac igényei szerint fejlesztett ki. Bizonyos vagyok afelől, hogy e modell meggyőzi majd indiai vásárlóinkat.”Gurpratap Boparai, a ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Limited ügyvezető igazgatója hozzátette: „A teljes egészében új fejlesztésű ŠKODA KUSHAQ piaci bevezetése az első az INDIA 2.0 projekt részeként a piacra érkező több újdonság közül. Nagy büszkeséggel töltenek el minket e közelgő világpremierek, elvégre e modelleket Indiában, mégpedig a moduláris keresztmotoros platform India-specifikus MQB-A0-IN változatának alapjain és az indiai vásárlók magas igényeinek figyelembevételével fejlesztették ki. A ŠKODA KUSHAQ széleskörű helyi know-how alkalmazásával készült és a helyi igényekre adaptálták, hogy immár legendás minőségünk kárára kötött kompromisszumok nélkül kínálhasson kiemelkedő értéket.”Kompakt, mégis tágas – a ŠKODA KUSHAQKUSHAQ modelljével a ŠKODA AUTO először jelenik meg a szubkontinensen a középkategóriájú SUV-modellek intenzíven bővülő piaci szegmensében, a KODIAQ és a KAROQ mellett már harmadik SUV-modelljét kínálva Indiában. Az MQB-A0-IN platform műszaki alapjaira épülve a ŠKODA KUSHAQ ideális az indiai nagyvárosok közlekedésére. Hosszú, 2651 milliméteres tengelytávjával, valamint robusztus megjelenésével és nagyméretű kerekeivel jóval nagyobbnak tűnik, mint amilyen valójában. Belterében a ŠKODA-modellek jellemző variálhatóságával és öt utas számára is bőséges térkínálatával, illetve nagy csomagtartójával bizonyul meggyőzőnek. Felszereltségi szinttől függően a ŠKODA KUSHAQ már alapkivitelében LED-technikájú fényszórókkal és nappali menetfényekkel készülhet, de a hátsó helyzetjelző és féklámpák is rövid reakcióidejű, markáns LED-egységekkel működnek.Két erőteljes és gazdaságos TSI-motor választékaAz elsőkerékhajtású, új ŠKODA KUSHAQ kétféle gazdaságos TSI-benzinmotorral kapható, 1,0, illetve 1,5 liter összlökettérfogattal. Ezeket három sebességváltó – hatfokozatú manuális, hatfokozatú automata és hétfokozatú DSG – kínálata egészíti ki, teljes mértékben kiaknázva a TSI-technika előnyeit, s kedvező üzemanyag-fogyasztási értékek mellett kölcsönözve mindkét motorváltozat számára meggyőző menetteljesítményeket.Már alapkivitelben légkondicionáló berendezés és korszerű infotainment-rendszerekAz SUV-modellekre jellemző magas üléspozíció jó áttekintést biztosít, a vezetőülés magasságállítása és az ugyancsak állítható kormánykerék pedig egyénileg is optimális üléshelyzet kialakítását teszi lehetővé az egyes vezetők számára. A legkorszerűbb infotainment-rendszerek nagyméretű központi érintőképernyővel működnek, a beltér kellemes klimatizálásáról pedig felszereltségtől függően manuális vagy a Climatronic automatikus légkondicionáló berendezés gondoskodhat.Színvonalas biztonság, valamint vezetői segédrendszerek az optimális kényelem szolgálatábanA ŠKODA KUSHAQ kiemelkedő aktív és passzív biztonságot, valamint számos vezetői segédrendszert kínál. Akár hat légzsák – vezető- és utasoldali első légzsák, illetve extrafelszerelésként első oldallégzsákok és fejlégzsákok – is óvhatja a bennülőket, az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) pedig magasszintű menetbiztonságról gondoskodik. Emellett Emelkedő-asszisztens (Hill-Hold Control), eső- és fényérzékelő, illetve sebességszabályozó rendszer növeli tovább a biztonságot és a kényelmet, de a gumiabroncsok légnyomásának folyamatos ellenőrzésére szolgáló kijelző is rendelkezésre áll a fedélzeten.ŠKODA KUSHAQ – az INDIA 2.0 termékoffenzíva első modellje2018 júniusa óta az INDIA 2.0 projekt keretében a ŠKODA AUTO koordinálja a Volkswagen Csoport minden tevékenységét az indiai szubkontinensen. A cél a ŠKODA AUTO és a Volkswagen Csoport indiai jelenlétének hosszú távú erősítése, jelentősen bővítve a konszern a piaci volumenszegmensben kínált választékát. A Volkswagen Csoport összesen egymilliárd eurót invesztál e koncepcióba, amiből 275 millió eurót középkategóriájú SUV-modellek és limuzinok kutatás-fejlesztésére kíván fordítani. A ŠKODA AUTO irányítja az Audi, a Porsche és a Lamborghini indiai tevékenységét is, összesen csaknem harminc modellel fedve le a különböző piaci és árszegmenseket, 2019 októbere óta pedig a cseh autógyártó vezeti a korábban három önálló vállalat egyesítésével létrehozott ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL) társaságot, amely a Volkswagen Csoport összes helyi tevékenységét koordinálja.Az indiai piac számára helyben kifejlesztve – az MQB-A0-INAz új ŠKODA KUSHAQ és az elkövetkező volumenmodellek műszaki alapjául egyaránt a helyben kifejlesztett és gyártott MQB-A0-IN platform szolgál, amelyet már az új, szigorúbb indiai biztonsági és károsanyag-kibocsátási követelmények jegyében terveztek. A tervekben az új modellek igen magas, 95 százalékos lokalizációs szintje szerepel, amelyhez a 2019 januárban megnyílt Pune Műszaki Centrumban zajlik a műszaki fejlesztés. A 250 helyi mérnökből álló csapat döntő mértékben hozzájárult az MQB-A0-IN platform kifejlesztéséhez. A rendelkezésükre álló széleskörű műszaki know-how, valamint a helyi piaci adottságok pontos ismerete célzottabb, rugalmasabb, s ezzel lényegesen gyorsabb reakciókat tesznek lehetővé a változó ügyféligényekre. 2019 folyamán összesen mintegy hárommillió járművet adtak el Indiában – több mint 1,3 milliárdos teljes népesség mellett.A ŠKODA AUTO gazdag hagyományokra tekinthet vissza IndiábanAz autógyártó már a harmincas évek második felében is évente majdnem kilencven járművét exportálta Indiába, miután több utazó is a ŠKODA autóival jutott el a szubkontinensre. India már 1938-ban a hetedik legnagyobbnak számított a ŠKODA akkori 39 exportpiaca közül. A cseh gyártó 2001-ben alapított először saját leányvállalatot Indiában. Az SAVWIPL jelenleg két gyár – Aurangabadban és Punéban – mellett a Pune Műszaki Centrumot is üzemelteti, a ŠKODA AUTO DigiLab India pedig 2020 elején nyitotta meg irodáit Gurugramban és Punéban. A ŠKODA indiai piacra kialakított modellválasztékában jelenleg a RAPID és az OCTAVIA mellett a SUPERB zászlóshajó, valamint a KODIAQ és a KAROQ SUV-modellek szerepelnek..
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.12.01.

„COMPANYBEST 2020” díjban részesült a ŠKODA AUTO

„COMPANYBEST 2020” díjban részesült a ŠKODA AUTO ›A harmincegy újságíró alkotta, nemzetközi zsűri a márka számos piacon elért sikeres fejlődéséért és a gyártás szakterületén alkalmazott innovatív koncepcióiért ismerte el a ŠKODA tevékenységét ›A 2021-es „Legjobb Európai Autóvétel” („Best BuyCar of Europe 2021”) díj döntősei között a ŠKODA OCTAVIA MladáBoleslav, 2020. november 26. – „COMPANYBEST 2020” díjjal tüntette ki a ŠKODA tevékenységét Európa legnagyobb független autóipari zsűrije, az AUTOBEST, amely során harmincegy ország újságírói méltatták az autógyártó számos nemzetközi piacon elért intenzív fejlődését, valamint a gyártásban bevezetett innovatív koncepcióit. Kvasiny gyárának dProduction digitalizálási projektje mellett a zsűri az MQB- és MEB-alapú modellek közös gyártósoron zajló, párhuzamos MladáBoleslav-i gyártását is elismerte. Mindemellett a 2021-es „Legjobb Európai Autóvétel” („Best BuyCar of Europe 2021”) díj döntősei közé jutott a cseh autógyártó „bestsellere”, a ŠKODA OCTAVIA. A ŠKODA elnyerte a „COMPANYBEST 2020” díjat. Az összesen harmincegy tagú, független AUTOBEST zsűri egyebek mellett új forgalomba helyezései és piaci részesedései számos nemzetközi piacon elért növekedéséért tüntette ki a cseh autógyártót, de az újságírók e nemzetközi testülete a ŠKODA vonzó modell-dizájnját, portfoliója ügyfélközpontú bővítését, praktikus „Simply Clever” ötleteit és műszaki fejlesztéseit is méltatta. Mindemellett a ŠKODA átgondolt gyártáskoncepciója is meggyőzőnek bizonyult, Mladá Boleslav-i termelési helyszínén ugyanis ugyanazon a gyártósoron, párhuzamosan és a legmagasabb fokú rugalmassággal készíti a moduláris keresztmotoros platform (MQB) műszaki alapjaira épülő OCTAVIA és KAROQ, valamint a moduláris elektromos platformra (MEB) tervezett ENYAQ iV modelljeit. Elismerte továbbá az AUTOBEST a márka dProduction digitalizálási projektjét is, amely immár papír használata nélkül vezeti át a csehországi Kvasiny gyárának munkatársait a gyártás munkafázisain, valamint a dokumentáció és a minőség-ellenőrzés folyamatain. Mindezeken túl az új ŠKODA OCTAVIA a 2021-es „Legjobb Európai Autóvétel” („Best Buy Car of Europe 2021”) díj döntő menetpróbáinak résztvevői közé jutott, ahol december közepén hirdetnek győztest. A ŠKODA mindenesetre már tavaly is meggyőzte e díj zsűrijét, a szakértők ugyanis a Laura digitális asszisztensnek ítélték oda a SMARTBEST díjat, amely az év fejlesztéseként az autóvezetők és a mesterséges intelligencia közötti kommunikáció területén győzte le vetélytársait.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.11.01.

Mindenkor biztonságban az úton – a ŠKODA Care Connect révén

Mindenkor biztonságban az úton – a ŠKODA Care Connect révén ›Bárhol, bármikor – gombnyomásra állnak rendelkezésre a műszaki segítségnyújtás és a járműinformációk ›A telefonos ügyfélközpont éjjel-nappal tanácsokkal és segélyszolgálattal támogatja a ŠKODA-vezetőket ›íz évig díjmentesek a Proaktív CareConnect szolgáltatások Budapest, 2020. szeptember1. – Az Európai Unió országaiban már 2018 óta minden új gépkocsiban kötelező vészhívás (eCall) szolgáltatása mellett a cseh autógyártó minden modellje – a ŠKODA CITIGOeiV kivételével – már alapkivitelében két további lehetőséget is kínál útközben a tanács-, illetve segélykérésre: az információkérés és a műszaki segélyhívás gombjaival a telefonos ügyfélközpont munkatársával vehető fel a kapcsolat. Lehetnek autóinknak olyan felszerelései is, amelyeket reméljük, sohasem kell használnunk – mégis megnyugtató, hogy rendelkezésre állnak a fedélzeten. Mindez az automatikus segélyhívás (eCall) funkciójára is érvényes, amely 2018 óta minden új gépkocsi kötelező felszerelése az Európai Unió országaiban. A ŠKODA Connect mobil online-szolgáltatásai emellett minden jelenlegi ŠKODA modellben – a CITIGOeiV kivételével – további hasznos funkciókat is kínálnak, amelyeket proaktív szolgáltatásokként a CareConnect terület fog össze. Gépkocsijukkal kapcsolatos minden kérdéssel kapcsolatban hatékonyan támogatják a vezetőt, ám mindenekelőtt két funkció járulhat hozzá nagyban, különösen a nyári utazások időszakában a nyugodt autózáshoz: az információkérés és a műszaki segélyhívás, amelyek gombjai – „i”, illetve csavarkulcs jelöléssel – a tetőmodulon, a vészhívás vörös gombja mellett találhatók. Ha az autó egyes funkcióival vagy az ŠKODA Connect online-szolgáltatásokkal kapcsolatban merülne fel termékjellegű kérdés, elegendő megnyomni az információs gombot és a beépített eSIM-kártya segítségével máris létrejön a kapcsolat a telefonos ügyfélközponttal. Itt képzett munkatárs segít minden kérdésben, például használható-e az autóban E10-üzemanyag. Az ügyfélszolgálati munkatárs az adott ország nyelve mellett rendszerint angolul is beszél. Ám ha épp külföldön jár az autós, könnyen áthidalhatók az esetleges nyelvi akadályok, kívánságra ugyanis a ŠKODA-sofőrt országa telefonos ügyfélközpontjába is kapcsolhatják, ahol immár anyanyelvén folytathatja a beszélgetést. A ŠKODA az autó műszaki meghibásodása esetén sem hagyja cserben ügyfeleit. A műszaki segélyhívás gomb megnyomására szakértő munkatárs jelentkezik be, aki tanácsadással, illetve segítség küldésével is rendelkezésre áll. A járműtulajdonos beleegyezésével a rendszer pillanatnyi tartózkodási helyét, valamint az autó vonatkozó adatait is továbbíthatja a műszaki segélyszolgálat felé, amelynek munkatársai így könnyebben megállapíthatják a hiba okát, illetve egyeztethetik a vezetővel a szükséges lépéseket és szervezhetik meg a szükséges intézkedéseket. Amennyiben az autó nem folytathatja útját, a segélyszolgálat műhelykocsiról is gondoskodik, s az érkező szerelő a helyszínen háríthatja el a hibát, de a segélyhíváson keresztül például a legközelebbi ŠKODA-márkaszervizzel is egyeztethető időpont. Különösen praktikus megoldás, hogy amennyiben infotainment-rendszer is rendelkezésre áll a fedélzeten, a ŠKODA-szervizpartner címe a navigációs rendszeren jelenik meg. A legjobb azonban, hogy a CareConnect a vezetőt számos helyzetben támogató, proaktív szolgáltatásai tíz éven át díjmentesen vehetők igénybe.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.09.01.

Minden az új ŠKODA ENYAQ iV-ról

Minden az új ŠKODA ENYAQ iV-rólBudapest, szeptember 2.– Szeptemberelsején bemutatkozott a ŠKODA legújabb modellje, az ENYAQ iV. Összeszedtünk mindent, amit tudni szeretnél róla.Az ENYAQ iV a konszern MEB építőkészletére épült. Ez az a platform, amit kimondottan a konszern elektromos modelljei számára hoztak létre. Ennek több előnye is van. Egyrészről nem kell kompromisszumot kötni a tervezés során, hiszen nem kötik a mérnökök kezét a hagyományos modellekben megszokott technikai megoldások. Így sokkal tágasabb lehet az utastér amellett, hogy a nagy csomagtérről sem kell lemondanunk.Ennek köszönhető, hogy bár külső méretei elmaradnak a KODIAQ-tól, az utastér hasonlóan tágas (a tengelytávolsága 2,765 m), míg a csomagtér nagyobb annak 7 üléses kivitelénél, 585 literes. Persze az első elektromos ŠKODA SUV nem lesz kicsi: 4,649 milliméteres hosszával és 1,879 milliméteres szélességével alig foglal kisebb helyet a KODIAQ-nál.Másrészről az akkumulátor elhelyezése is optimális lehet, ezáltal a menettulajdonságok is javulnak. Az adatok szerint a méretek mellett erre sem lesz panasz.Egy ŠKODA, ami ismét farmotoros és hátul hajtAz ENYAQ iV három különböző akkumulátorkapacitással és öt teljesítményváltozattal lép piacra.Az alapmodell a ŠKODA ENYAQ iV 50, amelynek 55 kWh-s akkumulátor kapacitása lesz, és a hátsó tengelyre szerelt 109 kW-os (148 lóerős) villanymotorjával egy töltéssel akár 340 kilométer megtételére is képes lesz. Gyorsulása százra 11,4 másodperc. A töltése DC-n (egyenárammal) 50 percig tart 5-ről 80%-ra, és max. 50 kW-os a töltési teljesítménye.A következő lépcső a ŠKODA ENYAQ iV 60, ez 132 kW-os (176 LE) villanymotorral és 62 kWh-s akkumulátorral érkezik. Ennek a verziónak a hatótávolsága 390 kilométer. Gyorsulása százra 8,9 másodperc. A töltése DC-n (egyenárammal) 42 percig tart 5-ről 80%-ra, és max. 100 kW-os a töltési teljesítménye. 50 kW esetén 55 perc ugyanez.A legnagyobb távolságot, akár 510 kilométert, a ŠKODA ENYAQ iV 80 kínálja majd, 82 kWh-s akkumulátor kapacitással és 150 kW-os (201 LE) elektromos motorral. Gyorsulása százra 8,7 másodperc. A töltése DC-n (egyenárammal) 38 percig tart 5-ről 80%-ra, és max. 125 kW-os a töltési teljesítménye. 50 kW esetén 70 perc ugyanez.Minden változat végsebessége 160 km/h-ban lesz maximalizálva.Ezek a változatok eddig mind hátul hajtottak, de érkezik két négykerék-meghajtású változat is, amelyek mindegyike a legnagyobb akkupakkot használja, és a hátsó tengelyeken kívül egy második elektromotor is lesz az elsőtengelynél.Ezek egyik a ŠKODA ENYAQ iV 80X 195 kW-os (261 LE) teljesítményt nyújt, míg a sportos RS kivitel 225 kW-os (301 LE) teljesítménnyel érkezik. A legdinamikusabb változat álló helyzetből a százas sprintet 6,2 másodperc alatt futja meg, és maximális sebessége 180 km/h.Mindkét négykerék-meghajtású változat maximális hatótávolsága 460 kilométer. Az összkerekes modellek gyártása később indul.Szintén újdonság az iV Univerzális töltő, amely 2 töltőkábelt kombinál 1-ben, és így lehetővé teszi az autó töltését mind háztartási (230 V) aljzatról, mind pedig ipari (400 V) aljzatról.Neked milyen nappali hangulat jön be?Az ENYAQ iV letisztult és tágas belső tére egy teljesen új tervezési koncepcióra építve öt életmód-ihletésű, kiegyensúlyozott és részleteiben harmonikus belső tér változatot kínál a hagyományos felszereltségi szintek helyett.Ezek az úgynevezett „Design Selection” csomagok, úgymint Loft, Studio, Lodge, Lounge, ecoSuite és Suite. Minden „Design Selection” csomag befolyásolja az utastér különböző részeinek anyag-, és színösszeállítását: például a kárpitozásét, a műszerfalét, a középső konzolét, a szőnyegekét, a hangulatvilágításét, az ajtóbetétekét. Az utastér nem csak ebben mutat újat.A vezető előtt közvetlenül egy kisebb, 5,3 colos digitális műszerfal van, míg a központi kijelző 10 vagy 13 colos méretű lehet. Ez utóbbi az OCTAVIA esetén megismert csúszkával és gombsorral is rendelkezik. A hatalmas teret számos ötletes megoldás teszi teljessé.A fűtés és hűtés háromzónás is lehet, természetesen hőszívattyúval, plusz zajcsillapítást is lehet rendelni, amivel extra csendes lesz az ENYAQ iV, a CarPlay vezeték nélküli, a vezetőülés pedig masszázs funkciót is kaphat. A leglátványosabb mégis a kiterjesztett valóságot használó Head-up Display, amely egy teljesen új korszakot jelent nem csupán az adatok megjelenítésében, de a tájékozódásban is.Folyton onlineTermészetesen az ENYAQ is támogatja a ŠKODA Connect rendszert, melynek segítségével állandó kapcsolatban lehetünk autónkkal, akár Alexa segítségével is. Így ellenőrizhetjük többek között az ajtók, zárak, ablakok, vagy az akkumulátor állapotát, de a töltést és a hűtés/fűtés funkcióit is vezérelhetjük az applikációból.  Ahogy az OCTAVIA esetében, úgy itt is távolról tudja frissíteni a gyár az ENYAQ iV szoftverét.Vezetési segédek hadaAz ENYAQ iV felvonultatja mindazt, amit ma lehet e téren. 360 fokos Area View rendszer, parkolást segítő rendszer, prediktív tempomat Stop&Go funkcióval, sávtartó és holttér-figyelő rendszer, városi vészfék, amely a gyalogosokat és kerékpárosokat is felismeri, egyszóval mindaz, ami ma elérhető ezen a területen. Baleset esetén a jármű utasait akár 9 légzsák is védheti, beleértve egy központi légzsákot, amely a vezető és az első utas között fúvódik fel.Tanítható parkolás és távparkolásAz ENYAQ iV megtanulhatja, hogyan parkoljon ismerős helyeken, és képes beállni keskeny parkolóhelyekre, illetve kiállni onnan egy alkalmazás segítségével, kívülről történő távirányítással. Ez a funkció 2021 végétől lesz elérhető.A külső megfog…Az alap 18 colos kerekek mellett, az ENYAQ iV a márka történetében először rendelhető lesz akár 21 colos kerekekkel is. A színeket tekintve 2 alap és 7 metálfény közül választhatunk majd.Az új ENYAQ iV már sötétben is messziről felismerhető, hiszen a teljes LED Matrix fényszóró mellett opció a megvilágított hűtőmaszk is, az úgynevezett Crystal Face is. De ha hátulról látjuk a legújabb ŠKODA modellt, akkor is könnyen elrabolja tekintetünket az új üdvözlő fényjáték a LED technológiát használó hátsó lámpákkal.És a hazai menetrendHamarosan, szeptember második felében elindul az előértékesítés, egy teljesen újszerű felületen. Az első darabok jövő tavasszal kerülnek a kereskedésekbe és a tulajdonosokhoz. Az első széria a „Founders Edition” nevet kapta, és összesen 1895 darab készül belőle, utalva a márka alapításának évére. És bár úgy tűnhet, hogy tegnap megismertük a teljes ENYAQ iV családot, a modell még tartogat meglepetést.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.09.01.

Élőben a helyszínrőlésvirtuálisan – Kétszeresenismegünnepliazúj ENYAQ iVvilágpremierjét 2020. szeptember 1-jén a ŠKODA

Élőben a helyszínrőlésvirtuálisan – Kétszeresenismegünnepliazúj ENYAQ iVvilágpremierjét 2020. szeptember 1-jén a ŠKODA›Világszerte: új online formátumot mutat be a ŠKODA a virtuális élő-premierrel›Innovatív: 360 fokos kamerák közvetítik a helyszíni részvétel érzetét a nézőknek›Fent: interjúk az élő stúdióban, videók a ŠKODA Moziban, virtuális körséta a vállalat 125 éves történetében›Az élő részvétel élménye: digitális belépés az ENYAQ iV világpremierjére 2020. szeptember 1-jén, kedden, 18:40 órától a https://skoda-virtual-event.com oldalon, a közösségi média csatornákon vagy a ŠKODA Storyboard oldalánMladáBoleslav/Budapest 2020. augusztus 28. – Mindjárt kétszeresen is sor kerül az új ŠKODA ENYAQ iV világpremierjére szeptember 1-jén, 19:00 órakor: a márka első tisztán elektromos, akkumulátorhajtású SUV-modelljének prágai bemutatójával párhuzamosan a ŠKODA első ízben kínál újszerű, virtuális online formátumú premiert is minden ŠKODA-rajongó számára, akik így hozzáférési korlátozás nélkül, élőben vehetnek részt az eseményen. Ennek során egyénileg állítható, 360 fok látószögű kamerák közvetítenek a nézők számára olyan érzést, mintha maguk is az események középpontjában lennének, a modellbemutató élő közvetítését megelőzően, illetve követően pedig virtuális ŠKODA-pavilonban sétálhatnak. A digitális bemutatóteremben először a ŠKODA VISION iV koncepciótanulmány, majd a ŠKODA ENYAQ iV megtekintésére is minden szemszögből lehetőség nyílik, az élő stúdióban zajló interjúk mellett pedig a ŠKODA Moziban számos videó látható a vállalat tevékenységének minden területéről. A felhasználók digitális bemutatóteremi környezetben, forgószínpadon vehetik szemügyre a vállalat 125 éves történetének bizonyos modelljeit, de a ŠKODA a Tour de France hosszú évek óta tartó szponzorálásába is betekintést kínál.ENYAQ iV modelljével a ŠKODA jelentős lépést tesz elektromos mobilitási stratégiája megvalósítása felé. Ennek megfelelően a vállalat a modellbemutató tekintetében is új utakra lép, a prágai hagyományos rendezvénnyel párhuzamosan ugyanis első ízben újszerű online-prezentáció formájában is megrendezi a ŠKODA ENYAQ iV világpremierjét. Ily módon a ŠKODA rajongói a világ minden részéről élőben lehetnek tanúi, amint lehull a lepel a cseh autógyártó a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő, első sorozatgyártású modelljéről. Mivel e virtuális modellbemutató során 360 fokos látószögű kamerákat alkalmaznak, nézőinek olyan érzése támad, mintha csak maguk is a teremben ülnének.Virtuális pavilon más-más ŠKODA-világokkalA ŠKODA ENYAQ iV világpremierjét megelőzően, illetve követően virtuális ŠKODA-pavilonban sétálhatnak az online-látogatók, ahol a digitális bemutatóteremben először az a VISION iV koncepciótanulmány fogadja őket, amellyel a ŠKODA új, tisztán elektromos, akkumulátorhajtású SUV-modellje számos elemére kínált már konkrét betekintést. Az élő-bemutató után a ŠKODA ENYAQ iV is megjelenik a bemutatóteremben, s a 360 fokos látószögnek köszönhetően a felhasználók minden oldalról alaposan szemügyre vehetik mindkét autót, amelyekről átfogó információs anyag is letölthető. Az élő stúdióban egyebek mellett szakértői interjúkra kerül sor, s ha a felhasználók egy-egy kattintással az interjú-stúdióba lépnek, a 360 fokos kamerával a teljes helyiséget beláthatják. Az ENYAQ iV leleplezése előtti és utáni 20-20 percben a ŠKODA különböző érdekes témáiról beszélnek amoderátorok, a nézők pedig a vállalat közösségimédia-csatornáin keresztül saját kérdéseiket is élőben küldhetik be. A ŠKODA Moziban a felhasználók digitális bemutatóteremi környezetben, forgószínpadon tekinthetik meg a vállalat 125 éves történetének bizonyos modelljeit.A galériaszinten a ŠKODA 1000 MB, a ŠKODA 640 SUPERB, a ŠKODA 1101 „Tudor” és a ŠKODA L&K S társaságában egy ŠKODA RAPID Six és egy ŠKODA POPULAR MONTE CARLO is várja a látogatókat. E gépkocsik, akárcsak egy bemutatóteremben, minden szemszögből megtekinthetők. A szemközti oldalon a ŠKODA által immár 17 éve partnerként támogatott Tour de France kerékpárversenyhez kapcsolódó exkluzív tartalmakba nyerhetnek betekintést a felhasználók.Digitális beléptetés már 18:40 órakor – húsz perccel az élő bemutató előttAkárcsak a prágai járműbemutató vendégei, a virtuális rendezvény látogatói is egyéni érdeklődésük szerint döntenek, milyen sorrendben kívánják megtekinteni az egyes területeket. Az egyetlen kivétel a 19:00 órától sugárzott élő közvetítés, amelynek kezdetét egy perccel korábban jelzik a felhasználók számára. A virtuális pavilon már húsz perccel a bemutató előtt nyitva áll és az eseményt követő két órában is látogatható.A ŠKODA ENYAQ iV virtuális premierjére vezető út egyszerű és rövid: az érdeklődők a https://skoda-virtual-event.com címen, a ŠKODA közösségimédia-csatornáin (Facebook és Twitter) keresztül vagy a ŠKODA Storyboard oldaláról (www.skoda-storyboard.com) érkezhetnek a virtuális bemutató céloldalára. Az épp igénybe vett eszköz operációs rendszerének, valamint a Chrome, Firefox vagy Safari böngészők verziószámának gyors ellenőrzését követően a hozzáférés ingyenes és korlátlan.
Bővebben
Régebbi hírek betöltése
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.