Vass-Autószerviz Hírek

Aktuális híreink

  • 888
    Újdonság a Škodától 2023.02.01.

    Vadiúj hangos mese sorozat, folyamatosan frissülő részekkel.

    Vadiúj hangos mese sorozat, folyamatosan frissülő részekkel.Kövessétek a családdal Kodi izgalmas történeteit,és éljétek át együtt a kalandokat!A Kocsis család új utakra visz benneteket, amelyek mindig másfelé kanyarodnak és számtalan élményt rejtenek.Vajon melyik lesz a kedvencetek?

  • 806
    Újdonság a Škodától 2023.01.01.

    RS élmény. Tisztán. Elektromosan.

    Az ENYAQ COUPÉ RS iV nemcsak formájával egyedi a ŠKODA modellek között, de összkerékhajtásával és teljesítményével a legerősebb is mind közül. Elég csak egy pillantást vetned rá, hogy a lángra lobbantsa a vezetés iránti szenvedélyed. Könnyed, de mégis dinamikus megjelenését az elegáns kupé formának és a fekete karosszériaelemek kombinációjának köszönheti. Menet közben éppúgy elcsavarja mindenki fejét, mint amikor leparkolsz vele. 

  • 805
    Újdonság a Škodától 2022.12.01.

    A ŠKODA bemutatta a fenntartható mobilitás felé vezető útitervét

    A ŠKODA bemutatta a fenntartható mobilitás felé vezető útitervét2030-as célok: következetes törekvés a klímasemleges mobilitásra és 2020-hoz képest több mint 50 százalékkal csökkentett flotta-szén-dioxid-kibocsátásKözéppontban az elektromos mobilitás, a klímasemleges termelés, valamint az újrafelhasználható és újrahasznosított anyagokAz újonnan alakult Külső Fenntarthatósági Tanács szakértelmével járul hozzá a fontos döntések meghozataláhozA hosszú távú fenntarthatóság a „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” központi témái között szerepelMladá Boleslav/Budapest, 2022. szeptember 21. – Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható előállítása és üzemeltetése áll a középpontban, a kapcsolódó beszállítói láncolatokat is beleértve. Ennek megvalósítása érdekében a ŠKODA továbbra is elkötelezett például az újrahasznosítható anyagok alkalmazása, illetve az elektromos járművek nagyfeszültségű akkumulátorainak következetes újrahasznosítása mellett.A fenntarthatóság áll a „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” középpontjábanA cseh autógyártó „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója kulcsfontosságú területeként határozta meg a hosszú távú fenntarthatóság témakörét, ambiciózus célokat tűzve ki maga elé tevékenysége szén-dioxid-lábnyomának a teljes értékteremtési láncolat mentén megvalósítandó, hatékony csökkentése érdekében. A ŠKODA AUTO az elmúlt év során e területen eszközölt beruházásai – a környezetvédelem, a szociális ügyek, a vállalatirányítás és a pénzügy témaköreiben folytatott átfogó, átlátható kommunikációval együtt – nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a Volkswagen Csoport a világ első autóipari vállalataként felelhessen megaz Európai Unió Fenntartható Finanszírozási Akcióterve(European Union’s Sustainable Finance Action Plan) és az EU Taxonómiarendelet (EU Taxonomy) jelentési követelményeinek.Az elektromos mobilitás további bővítéseA ŠKODA AUTO már 2026-ig három új, tisztán elektromos modellel jelenik meg a piacon, amelyeket továbbiak követnek majd, s tervei szerint 2030-ra 70 százalék fölé kívánja emelni tisztán elektromos modelljeinek arányát európai járműértékesítésében. A ŠKODA AUTO célja, hogy az elektromos mobilitás folyamatos bővítése révén 2030-ra több mint 50 százalékkal csökkentse flotta-szén-dioxid-kibocsátásáta 2020-as szinthez viszonyítva.Karbonsemleges termelésA ŠKODA AUTO egyre inkább a megújuló forrásokból származó energiák felé fordul járművei gyártása során, jelentősen csökkentvetermelése szén-dioxid-kibocsátását. Ez nem kevesebbetjelent, mint hogy 2030-ra mindhárom csehországi üzeme nulla nettó karbonemisszió mentén működik majd, míg az indiai gyárak 2025-re teljes mértékben szén-dioxid-semlegessé válnak. Vrchlabí főegységgyára már 2020 végére teljesítette e célkitűzést. A megújuló forrásokból származó energiák használata mellett szinténaz átfogó intézkedések közé tartozik a hulladékok újrahasznosítása, erőforrás-hatékony anyagok, illetve folyamatok alkalmazása és a túlnyomórészt zöld logisztika. A ŠKODA AUTO a ŠKO-ENERGO vállalattal együttműködésben a kelet-csehországi Moravice-Melčben létesülő szélerőműpark építését is támogatja.Fenntartható anyagkörforgás és második akkumulátor-életciklusA ŠKODA AUTO mind gyakrabban választ olyan természetes, újrahasznosított és újrahasznosítható anyagokat, mint amilyeneket például ŠKODA VISION 7S koncepciómodelljéhezhasznált. A fémek és az üveg mellett már az újrahasznosított műanyagok is megjelentek a márka új modelljeiben, a ŠKODA ENYAQ iV számára például természetes gyapjúból és újrahasznosított PET-palackokból készült üléskárpit is rendelhető. A következő lépésta műanyagból és a cukorrépa vagy virágosnád (Miscanthus) rostjaiból készült kompozit anyagok jelentik, de a rizshéj, a kender, a parafa és a kókuszrostok felhasználására is folynak kutatások. Újrahasznosításukat megelőzően a ŠKODA telepített (stacioner) energiatároló rendszerekben alkalmazza az elektromos járművekből származó, használt nagyfeszültségű akkumulátorokat, ami második életciklusukként hatékonyan csökkenti az akkumulátorok szén-dioxid-lábnyomát.Az e-modellek klímasemleges üzemeA ŠKODA AUTO hosszú távú fenntarthatóság iránti holisztikus megközelítése nemcsak a szén-dioxid-semleges termelésre, hanem azelektromos autók gyakorlatilag nulla károsanyag-kibocsátású üzemére is kiterjed. A ŠKODA ENYAQ iV modelleket már szén-dioxid-semleges mérleggel szállíthatják ki az ügyfeleknek, a gyártás jelenleg még nem megelőzhető szén-dioxid-kibocsátását pedig tanúsított karbonkreditek vásárlásávalegyenlíti ki a ŠKODA AUTO. A vállalat emellett a megújuló energiaforrások európai bővülését is támogatja, s például egy új szélerőmű-park építésében is részt vesz Finnországban. Aszámítások szerinti 570 GWh éves kapacitásával azerőmű mintegy 150 ezer háztartás elektromosáram-ellátásához elegendő – vagy éppen helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül üzemelő ŠKODA elektromos járművektöltésére használható – zöldenergiát termelhet a jövőben.Újonnan alapított Külső Fenntarthatósági Tanács nemzetközi szakértőkkelA ŠKODA AUTO 2021 novemberében létrehozta saját Külső Fenntarthatósági Tanácsát (External Sustainability Council). A külső, független testület öt nemzetközileg elismert szakértőből áll, akik a tervezett fenntarthatósági intézkedések végrehajtására vonatkozóan adnak tanácsot az igazgatótanácsnak, valamint új perspektívákkal, impulzusokkal és megközelítésekkel szolgálnak. Ezzel az autógyártó az egyik első olyan vállalat Csehországban, amely immár saját bizottságának szakértelmét veszi igénybe e szakterületen.Széleskörű képzés a ŠKODA márkakereskedők számára és további fenntarthatósági tevékenységekA fokozott hosszú távú fenntarthatóság felé vezető útján a ŠKODA világszerte 3200 márkakereskedőjét is szisztematikusan be kívánja vonni ezirányú erőfeszítéseibe. Egyértelmű ugyanis, hogy a mégoly apró intézkedések is hatékonyan csökkenthetik a szénlábnyomot, mint például kerékpár felajánlása cserejárműként az ügyfelek számára a szervizlátogatások alkalmával. A kiskereskedelmi szektorban alkalmazott GreenRetail koncepció mellett a GreenProduct a lehető legkörnyezetkímélőbb járművekre, míg a GreenFactory a hosszú távonfenntartható termelésre összpontosít.A vállalat hosszú távú fenntarthatósági intézkedései a Volkswagen Csoport „goTOzero” környezetvédelmi küldetésnyilatkozatára épülnek, s egyaránt felölelik az éghajlatváltozás, a természeti erőforrások, a levegőminőség és a környezetvédelmi megfelelőség témaköreit.Ennek részeként a #Project1Hour kezdeményezés arra hívja fel a Volkswagen Csoport mintegy 660 ezer munkatársát, hogy a hosszú távú fenntarthatósághoz és a klímavédelemhez nyújtott személyes hozzájárulásukat áttekintve ünnepeljék minden év április 22-én a Föld Napját. 2022-ben a ŠKODA AUTO, valamintSAVWIPL India, ŠKODA AUTO Németország és ŠKODA AUTO Szlovákia leányvállalatainak dolgozói vettek részt a kampányban.

  • 803
    Újdonság a Škodától 2022.11.01.

    „Gratulálunk Ati!”– sok sikert kíván Valter Attilának új csapatábana Škoda Magyarország

    „Gratulálunk Ati!”– sok sikert kíván Valter Attilának új csapatábana Škoda Magyarország   Budapest, 2022. szeptember5. –Mint az már a magyar sajtót is bejárta: a magyar kerékpározás egyik legmeghatározóbb alakja 3 éves szerződést kötött az idén már 42 győzelemnél járó Jumbo-Visma nevű holland csapattal.A ŠKODA és a kerékpározás közös története pedig Valter Attila szenzációs átigazolását követően is tovább folytatódik. A 23 éves Valter Attila a világ egyik legerősebb csapatához szerződött azzal, hogy aláírt a Jumbo-Visma-nál, magyar versenyző szerint itt lesz a legjobb esélye tovább fejlődni. A döntéshez a versenyzőt támogató magyarországi ŠKODA csapata szívből gratulál, és további sok sikert kívánnak az olimpikonnak a kitűzött céljai eléréséhez!„A ŠKODA valaha maga is kerékpárgyártóként kezdte járműipari szereplését, e gyökereinkre pedig kiemelten büszkék vagyunk – mondta Németh János,a ŠKODA márkaigazgatója. Hozzátette, a magyarországi ŠKODA nevében kijelentheti, hogy büszkeséggel tölti el a márkát az, hogy az általa támogatott sportoló a világ élvonalába szerződhetett, és további sok sikert kívánt Valter Attilának."Örülök ennek a lehetőségnek, alig várom az elkövetkező három évet a Jumbonál. Az FDJ mellett a Jumbo is erős kötelékkel kötődik a Skodához. A Vueltán a Jumbo-Visma például jelenleg is több Skoda Enyaq-kal kíséri a csapatot, ami külön jó érzéssel tölt el, hiszen a nehezebb logisztikai szervezés ellenére is fontosnak tartják a zöld irányt." – mondta Valter Attila.Valter Attila nevét itthon már az is megismerhette, aki az országúti kerékpárversenyeketnem követi: Attila ugyanis idén harmadszor indult el a Giro d’Italia mezőnyében. A rangos országúti kerékpáros körverseny egyik szakaszán Attilaidén egy balszerencsés balkanyar miatt a dobogóról éppen lecsúszva 4. lett, 2021-ben pedig 3 napig viselhette a rózsaszín trikót. Mindezen eredményeknek köszönhetőenő lett a verseny történetének eddigi legsikeresebb magyar kerékpárosa.2020-ban Valter Attila első helyen végzett a Tour de Hongrie-n, így joggal nevezhetjük őt a hazai kerékpározás egyik legjelentősebb versenyzőjének.

  • 802
    Újdonság a Škodától 2022.10.01.

    A ŠKODA bemutatta a VISION 7S elsődizájnrajzait

    A ŠKODA bemutatta a VISION 7S elsődizájnrajzaitÚjszerű orrkialakítás, különösen markáns lökhárítóvalAz oldalra kihelyezett, keskeny fényszórók és T-alakzattá bővített „négyszemű” fénygrafikaErőteljes alsó traktus nagyméretű, aerodinamikailag optimalizált kerekek és hátrafelé enyhén ereszkedő tetővonalMladá Boleslav/Budapest, 2022. augusztus 25. – VISION 7S tanulmánya első vázlatrajzaival – amelyek a koncepciómodell karosszériájáról szolgálnak előzetes benyomásokkal – a ŠKODA AUTO további részleteket mutat be új formai nyelvezetéből. A képek erőteljes SUV-modellt ábrázolnak, markáns orrkialakítással és T-alakzatban elrendezett fénygrafikával.A tisztán elektromos, akkumulátorhajtású ŠKODA VISION 7S koncepciótanulmány külső vázlatrajzain újszerű, markáns orrkialakításais látható, amelyen sötét kontrasztárnyalatban tűnik fel azárt és immár jóval szélesebb, illetve alacsonyabb ŠKODA-hűtőrács. Azegészen a karosszéria széléig oldalra kihelyezett fényszórók két sorban helyezkednek el, a nappali menetfény felettük húzódó, élesrajzolatúsávja pedig az erőteljesen domborodó sárvédőkig nyúlik – karakteres T-alakzattá bővítve a fénygrafikát.A határozott kontúrokkal kiformált motorházfedél a jól ismert ŠKODA-vonalat idézi. A markáns, teljes egészében új kialakítású lökhárítót hét függőleges állású légbeömlő nyílás határozza meg, amelyek közül a középső feltűnő narancssárga betétetkapott. A lökhárító alsó traktusa alumínium védőlemezzel egészül ki. Nagyméretű, aerodinamikailag optimalizált kerekek hangsúlyozzák a VISION 7S erőteljes fellépését, miközben letisztult felületek és hátrafelé enyhén ereszkedő tetővonal jellemzik oldalnézetét.A ŠKODA új formai nyelvezetea márka olyan jól ismert értékeit fogalmazza meg, mint a masszivitás, a funkcionalitás és a hitelesség, emelletttágas térérzet, tartós és hosszú távon fenntarthatóelőállítású anyagok, illetve aerodinamikus és gazdaságos formavilág jellemzik.

  • 801
    Újdonság a Škodától 2022.09.01.

    70 éves a ŠKODA 1200 – Teljes acélkarosszéria a szélcsatornából

    70 éves a ŠKODA 1200 – Teljes acélkarosszéria a szélcsatornából július 11-én az első sorozatgyártású ŠKODA 1200 Sedan a márka első teljes acélkarosszériás modelljeként gördült le a Mladá Boleslav-i szerelőszalagrólA pontonkarosszéria egyaránt tágas belteret biztosított a vezető, az utasok és csomagjaik számáraA fejlesztők Prága-Letňany szélcsatornájában optimalizálták az 1:5 és 1:10 méretarányú modellek formáját1961 őszéig összesen 67 071 ŠKODA 1200/1201 személyautó, illetve haszonjármű készült Mladá Boleslavban, Kvasinyban és VrchlabíbanMladá Boleslav/Budapest, 2022. augusztus11. – Hetven évvel ezelőtt vette kezdetét Mladá Boleslavban ateljes egészében acél karosszériával szerelt ŠKODA 1200 Sedan gyártása. Ez a jelentős technológiai fejlődés gazdaságosabb nagyüzemi termelést tett lehetővé, miközbena karosszéria a jármű tömegének csökkentése mellett kínált lehetőséget a beltér bővítésére és a passzív biztonság növelésére. A Sedan pontonkarosszériája az elsők közé tartozott Csehszlovákiában, amelynek formáját szélcsatornában optimalizálták.Az első Mladá Boleslav-i autót, amelyet egykor a mérnökVáclav Laurin csapata fejlesztett ki, már 1905-ben bemutatta a Laurin & Klement márka a nagyközönség előtt. A legendás L&K VOITURETTE A nyitott fakarosszériával készült, s nem volt szélvédője és ajtói sem. Később kézzel alakított fémlemez-alkatrészeket rögzítettek apró szegekkela favázra, ezt azeljárást még fél évszázaddal később is alkalmazták az autóiparban.július 11-én azonban jelentős változás következett a gyártástechnológiában. A fakarosszériáról fémkonstrukciókra váltottak, a karosszériák favázának készítéséért felelős asztalosok így a járműexportbanhasználatos szállítóládákra álltak át. Az új ŠKODA 1200 Sedan az első integrált sárvédőkkel kiformált, teljes egészében acélból készült pontonkarosszériával mutatkozott be, egyszerre téve lehetővé a beltér hatékonyabb kihasználását és a passzív biztonság növelését. A sima, lekerekített felületek a jármű ápolását is megkönnyítették.A ŠKODA új modelljének fejlesztése már 1948-ban megkezdődött, az első prototípus pedig egy évvel később készült el. Hamarosan további változatok követték, például lehajtható hátsó üléssel kialakított, széleskörűen variálható kombi (Station Wagon; STW), de nyitott karosszériás prototípus is készült.A ŠKODA 1200 Sedan a központi csővázra csatlakozó futóműkoncepció továbbfejlesztéseként érkezett. E konstrukció elöl villás kialakításában hordozta az OHV-szelepvezérléssel és más innovatív megoldásokkal, például nedves hengerperselyekkel készült benzinmotort, amelynégyfokozatú, szinkronizált sebességváltón keresztül hajtotta a független felfüggesztésű hátsó kerekeket. Avégsebesség105 kilométer/órára, az üzemanyag-fogyasztás pedig 100 kilométerenként 10 literre adódott.A Sedan„atyja”Akkoriban a karosszériagyártás egyik legfontosabb alakjának Josef Velebný (1906-1989) számított, aki már 1925 óta dolgozott a Mladá Boleslav-i autógyárban, 1946-tól pedig a karosszériarészleget vezette. Ebben az időszakban kezdődött az aerodinamikai optimalizálás területén isszisztematikus kutatás-fejlesztés, amelynek eredményeképpen a járművek maximális sebessége nőtt, miközben üzemanyag-fogyasztásuk csökkent, decsendesebbé is váltak és karosszériájuk is kevésbé szennyeződött menet közben. A kutatás akkoriban 1,8 méter átmérőjű szélcsatornában, 1:5 és 1:10 méretarányú famodelleken végzett méréseken alapult. Ilyen létesítménnyel ekkor még csak a Prága-Letňanyban működő Repüléskutató és -vizsgáló Intézet rendelkezett. A ŠKODA kezdetben a ŠKODA 1101/1102 Tudor modelleket tesztelte itt, a középpontbanazonban a ŠKODA 1200 modellek álltak.Új karosszériájával a jármű alacsony, mindössze 1050 kilogramm saját tömegének előnyeit is élvezhette, ami nagyjából a régebbi, jóval kisebb ŠKODA RAPID OHV modell tömegénekfeleltmeg. Az ötüléses Sedan jól hozzáférhető pótkerékkel kialakítottés az akkoriban kötelező szerszámkészlettel felszerelt, különálló csomagtartóval készült. A négy ajtó a küszöböket is takarta, hogy ne szennyezze be az utasok ruházatát a ki- és beszállás során. Az aktív biztonság növeléséhez egyebek mellett a kormányoszlopra helyezett sebességváltókar is hozzájárult, fokozatváltáskor ugyanis a vezetőnek csak egy pillanatra kellett levennie a kezét a kormánykerékről,emellett a középső alagútról áthelyezett váltókarnakköszönhetően nagyobb lábteret is élvezhetett.A teljes egészében acél karosszéria előnyei nemcsak a lépcsőshátú változatban, hanem a kishaszonjárművekben is megmutatkoztak. Gyártásukat 1952-ben Vrchlabíbankezdték meg, mígKvasiny üzemében a mentőautó-változatokkészültek, amelyekben a személyzeten kívül két ágy is helyet kapott. 1953 elején azoldalra nyíló, egyrészes csomagtérajtóval kialakított,praktikus ŠKODA 1200 STW kombi bővítette tovább a kínálatot. A lehajtható ülések egy része a nagyobb karosszériamerevség érdekében csak a jármű jobb oldaláról volt elérhető, kétüléses kivitelében pedig a kombi 1750 milliméter hosszú és 1380 milliméter – a kerékjáratok között990 milliméter – széles rakfelületet kínált.A ŠKODA 1200 Sedan folyamatosan korszerűsödött. A fejlesztések keretében optimalizálták a karosszéria szilárdságátés mérsékelték a belső zajszintet. Az újdonságok között szerepeltek a korszerű irányjelzőlámpák is, amelyek a korábbi mechanikusirányjelzőkarokat váltották fel. Az erősebb motorral szerelt, modernizált ŠKODA 1201gyártása 1956 elején indult be, teljesítménye 4200-as percenkénti fordulatszámon 45 lóerőt (33,1 kW) tett ki. Az 1200/1201-es sorozat gyártása 1961 őszén 67 071 autó elkészültévelfejeződött be, amelyek közül mintegy 27 ezer lépcsőshátú, nagyjából 15 ezer pedig kombikarosszériát kapott, míg a továbbiak haszonjármű-változatban gördültek le a szerelőszalagról.

  • 800
    Újdonság a Škodától 2022.08.01.

    Bemutatta VISION 7S koncepciómodellje első beltér-dizájnrajzát a ŠKODA

    Bemutatta VISION 7S koncepciómodellje első beltér-dizájnrajzát a ŠKODAAkár hét személy számára is elegendő hely és kétféle beltér-konfigurációHaptikus és digitális kezelőelemek kiegyensúlyozott arányaInnovatív formai nyelvezet jellemzi a letisztult, egyszerű és funkcionális kialakítást, az intuitíven kezelhető digitális technikákat és a hosszú távon fenntartható módon előállított anyagokatMladá Boleslav/Budapest, 2022. július 26. – Újabb betekintést kínál megújult formai nyelvezetébe a ŠKODA AUTO, VISION 7S tanulmánymodellje első beltér-dizájnrajzán mutatja be, ahogy merőben újszerű, széleskörűen variálható utastér-architektúrájával e tágas jármű akár hét személy számára is elegendő helyet kínál. A minimalista stílusú belteret hosszú távon fenntartható módon előállított anyagok jellemzik. Az új dizájnnyelv autentikus módon kínál magasfokú funkcionalitást és intuitív kezelést a digitális világban.Tisztán elektromos hajtásrendszerű VISION 7S tanulmánya a ŠKODA első koncepciómodellje, amely immár a márka megújult formai nyelvezete jegyében született. Most a jármű utasteréről jelent meg az első dizájnrajz, amelyen a minimalista stílusú beltér – hosszú távon fenntartható előállítású anyagai mellett – három üléssorában akár hét személy számára is bőséges helyet, valamint a ŠKODA modelljeire oly jellemző Simply Clever megoldásokat kínál.Amint Oliver Stefani, a ŠKODA Design vezetője kiemelte: „Új formai nyelvezetünk minimalista stílusú, funkcionális és autentikus, amellyel továbbra is következetesen a ŠKODA olyan hagyományos erényeire összpontosítunk, mint a bőséges térkínálat, a könnyű kezelhetőség és a kiemelkedő funkcionalitás. Új dizájnnyelvünk újabb lépés előre, még jobban az ügyfélélményre (Customer Experience) összpontosítva. Formatervezőink és mérnökeink nagyfokú kreativitását variálhatóan mozgatható beltér-elemek és olyan újfejlesztésű Simply Clever megoldások jelzik, mint például az integrált gyerekülés. A tudatosan minimalista vonalvezetés révén a külső formavilága beltérben is harmonikusan folytatódik.”Új részletmegoldásokAz új VISION 7S tanulmány belső kialakítását a belteret szimmetrikusan körülölelő(wrap-around) formák határozzákmeg, amit egészen az ajtókig nyúló, így még tágasabb térérzetet keltő, széles és vízszintes műszerfal egészít ki. Az érintőképernyővel és a gyorselérési funkciók haptikus gombjaival kialakított mindenkor kényelmes kapcsolatotoptimálisan pozícionáltkéztámasz teszi lehetővé. Ugyancsak haptikus kezelőelemek sorakoznak az újtervezésű kormánykeréken is. A hangulatvilágítás kellemes fénybe burkolja az utastér különböző részeit, de a be- és kiszálláshoz is kellő fényt biztosít és egyebek mellett az akkumulátor töltöttségi szintjéről is tájékoztat. Az ajtókárpitokon szintén interaktív haptikus és vizuális kezelőelemek tűnnek fel. Az integrált gyerekülés a középen végigfutó konzol végén, vagyis az autó legbiztonságosabb részén kapott helyet. Az első ülések integrált zsákokkal kialakított háttámláin multimédiás eszközök számára készülttartók állnak a második és harmadik üléssor utasainak rendelkezésére.Innovatív, mozgatható kezelőelemek a különböző üzemmódokhozA tágas beltér kétféle konfigurációt – „Vezetés”(„Driving”) és „Pihenés”(„Relaxing”) – kínál, amelyek különböző helyzetekre szolgálnak a tér újszerű élményével. A vezetési üzemmódban minden kezelőelem ideális helyzetben, a központi érintőképernyő pedig függőlegesen áll, optimálisan jelenítve meg menet közben a vonatkozó információkat. A pihenő üzemmód töltéskor vagy más megállások alkalmával aktiválható, a kormánykerék és a műszerfal ekkor előre, míg az első és a második sor ülései hátrafelé mozdulva biztosítanak még pihentetőbb üléspozíciót,maximális helyet és kényelmet az utasoknak.A ŠKODA AUTOmárciusban, idei éves sajtókonferenciája alkalmával jelentette be új formai nyelvezetét, amely a márka olyan értékein alapul, mint a masszivitás, a funkcionalitás és a hitelesség – miközben tágas térérzet, tartós és hosszú távon fenntartható előállításúanyagok, illetve aerodinamikus, gazdaságos formavilág jellemzik.

  • 779
    Újdonság a Škodától 2022.07.01.

    MEB-akkumulátorrendszerek

    MEB-akkumulátorrendszerek gyártását kezdi meg Mladá Boleslav-i székhelyén a ŠKODA AUTOÚjabb stratégiai mérföldkő a Cseh Köztársaság, mint autóipari termelési helyszín elektromos mobilitási központtá alakítása soránMintegy 130 millió eurós beruházással létesült az új gyártósorMladá Boleslav a MEB-akkumulátorrendszerek egyetlen Németországon kívüli termelési helyszíne EurópábanA Mladá Boleslav-i akkumulátorrendszereket a ŠKODA, a Volkswagen, az Audi és a SEAT MEB-modelljeibe építikMladá Boleslav/Budapest, 2022. május 18. – Mladá Boleslavban a ŠKODA AUTO megkezdi a Volkswagen-csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő, tisztán elektromos modellek akkumulátorrendszereinek gyártását, ezzel a cseh gyártó főüzeme a MEB-akkumulátorrendszerek egyetlen Németországon kívüli termelési helyszíne Európában. Az újonnan létesített gyártósoron mintegy 250 munkatárs évente több mint 250 ezer MEB-akkumulátorrendszert szerelhet össze a jövőben, amelyeket a ŠKODA járművein kívül a Volkswagen, az Audi és a SEAT márkák MEB-modelljeibe építik majd.Amint Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és logisztika területeiért felelős tagjakiemelte: „A mai egészen különleges nap a ŠKODA AUTO számára, a MEB-akkumulátorrendszerek gyártásának beindításávalalapvető fontosságú komponenst állíthatunk előa vállalat szívében. Ezzel újabb fontos mérföldkövet sikerült elérnünk vállalatunk elektromos mobilitás felé zajló átalakulása során. Köszönetet szeretnék mondani az egész csapatnak, akik az elmúlt hetekben és hónapokban intenzíven dolgoztak az új gyártósor felépítésén, amibe mintegy 130 millió eurót invesztáltunk. Jelenleg akár évi 250 ezer MEB-akkumulátorrendszert is gyárthatunk, amelyek a ŠKODA és avállalatcsoport további márkáinak elektromos modelljeibe kerülnek. Célunk egyértelmű: 2030-ra mindhárom csehországi üzemünkben szeretnénk e-alkatrészeket vagy e-járműveket gyártani.”Christian Bleiel, a ŠKODA AUTO főegységgyártási vezetője hozzátette: „Új MEB-akkumulátorrendszereket összeszerelő sorunk mércéül szolgálhat a gazdaságosság, az automatizálás, a precizitás, a tisztaság és a digitalizáció területén. A komplex rendszertechnika üzembe helyezése során évtizedek alatt szerzett szakértelmünkre és tapasztalatainkra, valamint motivált és képzett munkatársainkra alapozhattunk. A VW Group Components, partnercégeink és beszállítóink szakembereivel együttműködve az akkumulátorrendszerek gyártásával fontos lépést tettünk a belsőégésű motortól az elektromos mobilitás felé vezető átalakulás útján. A következő lépés 2023 végén várható, amikor a második bővítési szakaszt követően már összesen több mint 380 ezer akkumulátorrendszert állíthatunk elő évente.”A cseh autógyártó székhelyeaz egyetlen olyan Németországon kívüli termelési helyszín Európában, ahol MEB-akkumulátorrendszerek készülnek. A legkisebb, nyolc modulból álló változat energiatároló képessége 55 kWh, míg a közepes méretű, kilencmodulos kivitelé több mint 62 kWh, a legnagyobb, 12 modulos akkumulátor kapacitása pedig 82 kWh. Az egyenként 24 cellát tartalmazó modulokon kívül az integrált hűtőrendszerrel ellátott akkumulátorház, az akkumulátormenedzsment-rendszer és a szükséges elektromos csatlakozások is a MEB-akkumulátorrendszer elemei közé tartozik. A ŠKODA AUTO további e-komponenseket is gyárt Mladá Boleslavban, ugyanis már 2019 ősze óta készülnek itt nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok, amelyeket a SUPERB iV, az OCTAVIA iV változatokba, illetve a vállalatcsoport más márkáinak hálózatról tölthető hibridmodelljeibe (Plug-in Hybrid) építenek.Az új gyártósorral újabb lendületet kap a vállalat átalakulása. NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 stratégiája egyik alappilléreként az autógyártó az évtized végéig mindhárom csehországi termelési helyszínéntervezi e-járművek vagy e-komponensek gyártását. A cél a meglévő munkahelyek hosszú távú biztosítása, egyben újak teremtése. A vállalat addigra a piaci helyzet alakulásának függvényében már 50-70 százalékra kívánja emelni a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású autók arányát európai kiszállításaiban. Ennek érdekében a ŠKODA AUTO az elkövetkező évek során is folytatja modellportfoliójának elektromossá alakítását: 2030-ra legalább három további tisztán elektromos,akkumulátorhajtású modell bővíti majd a kínálatot, amelyek mind árban, mind méretben az ENYAQ iV alá pozicionálhatók.

  • 778
    Újdonság a Škodától 2022.06.01.

    Közlekedik a család 2022

    Közlekedik a család 2022 – Indul a területi forduló, a fődíj idén egy új FABIA modellBudapest, 2022. május9. – Idén újra sor kerül az Autós Nagykoalíció, az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottság, valamint a ŠKODA Magyarország által rendezett „Közlekedik a család” közlekedésbiztonsági vetélkedőre. A szervezők célja ezzel az, hogy minél szélesebb körben felhívják a figyelmet a körültekintő, megfontolt és példamutató közlekedési magatartás fontosságára. A verseny fődíja egy új ŠKODA FABIA modell.A családok számára újra eljött a lehetőség, hogy megmutassák, mit tudnak a biztonságos közlekedésről: területi fordulókkal veszi kezdetét a „Közlekedik a család.” Május 21. és június 18. között országszerte húsz helyszínen kerülnek megrendezésre a regionális válogatók, melyekre bármely magyarországi lakóhellyel rendelkező család benevezhet, ha legalább az egyik szülő rendelkezik érvényes „B” kategóriás vezetői engedéllyel, továbbá amennyiben hat és tizenhét év közötti gyermeket,gyermekeket nevelnek.A területi versenyeket a fővárosi és a megyei balesetmegelőzési bizottságok a lokális ŠKODA márkakereskedésekkel együttműködve bonyolítják le.A legjobban teljesítő családok az augusztus 26-28. között megrendezésre kerülő országos döntőben versenghetnek majd az első helyért, és a fődíjért, egy ŠKODA FABIA Ambition 1.0 TSI modellért. Azonban az első helyezett mellett azok is jutalmat érdemelnek, akik az élmezőnyben végeztek: a 2-20. helyezett család egy-egy belföldi hosszú hétvégére szóló üdülést nyer, míg a többi országos döntőbe jutó család is ajándékkal gazdagodhat. Mivel a szervezők célja az, hogy minél több gyermekhez és családhoz jusson el a közlekedésbiztonság fontossága, igyekszik a nevező családok gyermekeinek iskoláit is támogatni. Azok az iskolák, amelyekből a legtöbb résztvevő indul, többszázezerforint értékű iskolaszert nyerhetnek.Idén lesz tíz éve, hogy a ŠKODA csatlakozott a „Közlekedik a család” szervezőihez és elkezdte azt a munkát, ami a mai napig meghatározza hazai működését, azaz kiemelten kezeli a családok biztonságos mobilitását. „A ŠKODA filozófiája szerint egy autó akkor lesz igazán szerethető családtag, ha használható, megbízható és ott segít, ahol tud. Ezért tartjuk fontosnak azt, hogy a mindennapi autózástmegkönnyítő asszisztens rendszerek és Simply Clever megoldások mellett igyekezzünk figyelmet fordítani a közlekedésbiztonságra is, amely össztársadalmi érdek” – mondta Németh János, a ŠKODA márkaigazgatója.

  • 777
    Újdonság a Škodától 2022.05.02.

    A ŠKODA aktív részese a hazai kerékpáros életnek

    A ŠKODA aktív részese a hazai kerékpáros életnek: a márka továbbra is a Tour de Hongrie és a We Love Cycling támogatójaBudapest, 2022. május3. – A ŠKODA a világ egyik legrégebbi autógyártója, az autózás mellett azonban a kétkerekű életaktív szereplője is. Ezért vannak tele modelljei bringabarát megoldásokkal és ezért építette fel biciklis közösségét, a We Love Cycling-ot világszerte. A ŠKODA emellett a rangos magyar verseny, a Tour de Hongrie támogatója is, melynek köszönhetően májusban újra a világ legjobb kerékpárosai uralják majd a hazai utakat. A mezőny felvezetőautója idén egy teljesen elektromos meghajtású ŠKODA ENYAQ iV modell lesz, mely büszkén hirdeti: a cseh márka számára nem a kerekek száma, hanem a lendület az, ami igazán fontos.A ŠKODA és a versenyszellem: a hazai „Tour”-ok megbízható partnereHosszú út áll a márka mögött azóta, hogy elromlott egyik alapítójának, Vaclav Klementnek a biciklije és nekiállt megjavítani, odáig, hogy a legrangosabb kerékpárversenyeken vezeti a világmezőnyt első teljesen elektromos modellje, az ENYAQ iV.A neves kerékpárversenyek támogatása a márka vállalati tradíciójának része, így a ŠKODA nem maradhatott ki a hazai rendezésű, nívós futam, a május 11-én induló Tour de Hongrie szervezéséből sem.A nemzetközi szinten évről évre egyre népszerűbb Tour de Hongrie-n a ŠKODAfelvezető autót és kísérőautókat biztosít, melyekben orvosok, szerelők, felszerelések, ételek és italok kapnak helyet. Mindemellett a márka magyar zöld trikó szponzora is,mellyel szintén azt fejezi ki, hogy komolyan elkötelezett a kerékpársport mellett. A Tour de Hongrie mellett a másik nagy hazai verseny, a Tour de Zalakaros támogatója is: az esemény egyik fő szponzoraként a ŠKODA felel a szervezők autóinak biztosításáért, a ŠKODA országúti maraton résztvevői pedig a verseny legnagyobb kihívásai közepette találkozhatnak a márkával.ŠKODA autók kerékpárosoknakA ŠKODA modellek minden elemükben, legyen az dizájn, okos megoldás, praktikus apróság vagy műszaki részlet, arra törekednek, hogy a lehető legjobban megkönnyítsék a kerékpárosok életét. Gondoljunk csak a tágas csomagterekre, ahova többnapos bringatúrára való felszerelés is befér, az összkerék-meghajtási opciókra, melyek segítségével biztosan eléred a túra kiindulópontját, bármilyen út is vezessen oda, vagy az olyan bringás tartozékokra, mint a kerékpártartók és a sárvédelem. Többek között ezért használ Valter Attila, a 2020-as Tour de Hongrie győztese is egy ŠKODA OCTAVIA Combi iV modellt: ezzel az autóval jár edzeni és versenyezni is. Az ő példája is azt hirdeti, nem számít, hol, mit és miért tekersz, egy ŠKODA modellel sosem akad meg a lendületed.A ŠKODA és a We Love Cycling közös története2018-ban hazánkba is megérkezett a We Love Cycling, itthon is létrejött egy olyan bringás csapat, mely tagjai azért dolgoznak, hogy minél több emberhez eljusson a kerékpározás, mint életfelfogás, mint életmód. A ŠKODA Magyarország számára azért kiemelten fontos ez a nemzetközi kezdeményezés, mert a márka történetéből adódóan pontosan tudja, mit jelent szeretni a kerékpárt. A We Love Cycling csapata igazán sokszínű: vannak köztük olyanok, akik életmód tanácsok segítségével igyekeznek egészségesek maradni, mások a sportolás közben felmerülő problémákra keresnek megoldást, de akit az élsport, a kerékpáros kultúra, a kalória-dús receptek érdekelnek, vagy inspirációt, izgalmas útvonalakat, hétköznapi hősöket keresnek, azok is megtalálják számításukat.Tekerd le te is a WLC-vel a Tour de Hongrie-t!Vagy legalábbis az egyik szakaszának távját és szintemelkedését! Válassz ki egy szimpatikus TdH-etapot és tekerd le te is úgy, ahogy a profik. Ha sikeresen teljesítesz hét nap alatt egy tetszőleges etapot, bárhol az országban (vagy azon kívül is akár), bringás ajándékcsomagot vagy két darab VIP belépőt nyerhetsz az utolsó szakaszra!Részletek a nyereményjátékkal kapcsolatban: https://www.welovecycling.com/hu/tourdehongrie2022/

  • 311
    Innováció 2022.04.23.

    A Volkswagen-csoport az első negyedévben 65 százalékkal több tisztán elektromos modellt adott át ügyfeleinek

    A Volkswagen-csoport az első negyedévben 65 százalékkal több tisztán elektromos modellt adott át ügyfeleinek A félvezetők és a kábelkorbácsok területén jelentkező ellátási nehézségek ellenére március végéig 99 100 darab tisztán elektromos járművet (BEV) szállított ki a vállalat (2021. első negyedév: 60 000 darab)Kiemelkedő kereslet: a tisztán elektromos modellek várólistája egyedül Nyugat-Európában 300 000 járműre emelkedettA kínai kiszállítások több, mint négyszeresére bővültek, az első negyedévben itt 28 800 tisztán elektromos modellt vehettek át az ügyfelek (2021. első negyedév: 6 200 darab)Hildegard Wortmann, a Volkswagen-csoport igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja: „Tisztán elektromos járműveink iránt világszerte igen magas a kereslet, ennek megfelelően a megrendelési listánk is tele van. Az átadott tisztán elektromos járművek száma a jelenlegi ellátási nehézségek nélkül még látványosabb bővülést mutatna. Az év többi részében arra számítunk, hogy a további, hasonlóan vonzó modellek érkezése és a félvezetők piacán tapasztalható helyzet javulása újabb lendületet biztosít számunkra. A teljes évre vonatkozóan továbbra is azzal kalkulálunk, hogy a tisztán elektromos modellek aránya 7-8 százalék körül alakul.“Wolfsburg/Budapest, 2022. április 25. – A Volkswagen-csoport az első negyedévben sikeresen folytatta világszintű elektromos offenzíváját és a tisztán elektromos járművek kiszállítási eredményét az előző év hasonló időszakához képest 65 százalékkal múlta felül. A félvezetők és kábelkorbácsok piacán tapasztalt ellátási nehézségek ellenére március végéig 99 100 tisztán elektromos járművet vehettek át a konszern ügyfelei, amely jelentős bővülés a korábbi év első negyedévében elért 60 000 darabhoz képest. A legnagyobb növekedést a vállalat Kínában érte el, ahol 28 000 ügyfél döntött a konszern márkáinak valamelyik tisztán elektromos modellje mellett. Ez több, mint négyszer annyi, mint az ezt megelőző év első negyedévének eredménye. A régiók szerinti kiszállításokat vizsgálva Európában az év első három hónapjában 58 400 tisztán elektromos járművet vehettek át az ügyfelek (59 százalékos részesedés), amellyel egyértelműen az első helyen áll a kontinens. Az Amerikai Egyesült Államokban 7 900 kiszállítást teljesített a vállalat, ez a konszern által átadott, tisztán elektromos járművek 8 százalékát jelenti. Kínában március végéig 28 800 BEV modellt adtak át az ügyfeleknek, amely több, mint négyszerese a 2021. első negyedévben elért eredménynek. A konszern világszintű, tisztán elektromos modellekre vonatkozó kiszállításain belül ez 29 százalékos arányt képvisel.A központi szereppel bíró Volkswagen márka március végéig 53 400 tisztán elektromos modellt adott át ügyfeleinek (54 százalékos arány). Őt követi az Audi márka 24 200 kiszállítással (24 százalékos arány), a Porsche márka 9 500 átadott modellel (10 százalékos arány), a ŠKODA márka 8 800 kiszállítással (9 százalékos arány) és a SEAT/CUPRA márkák, amelyek 2 200 tisztán elektromos járművet adtak át ügyfeleiknek (2 százalékos arány).Az első három hónapban ez volt az 5 legkeresettebb tisztán elektromos modell:- Volkswagen ID.4 30.300 járművel- Volkswagen ID.3 13.000 járművel- Audi Q4 e-tron (és Sportback) 10.700 járművel- Audi e-tron (és Sportback) 10.300 járművel- Porsche Taycan (és Cross Turismo) 9.500 járművelVolkswagen-csoport – tisztán elektromos (BEV) modellek kiszállítási eredményei Kiszállítási eredmények piacok szerint2022. január-március2021. január-márciusVáltozás (%)Európa58,40043,800+33.5Amerikai Egyesült Államok7,9006,800+16.2Kína28,8006,200+360.5A világ többi régiója4,0003,100+26.9Világszerte összesen99,10060,000+65.2  Kiszállítási eredmények márkák szerint2022. január-március2021. január-márciusVáltozás (%)Márkacsoport – Nagy darabszámú márkák65,10036,100+80.5Volkswagen Személyautók53,40030,700+73.7     ŠKODA8,8002,500+259.7     SEAT/CUPRA2,2002,200-1.4Volkswagen Haszonjárművek700700+7.3Márkacsoport - Prémium24,20014,600+66.2     Audi24,20014,600+66.2     Lamborghini/Bentley - - -Márkacsoport - Sport9,5009,100+4.4     Porsche9,5009,100+4.4TRATON200200+7.0     MAN200200+7.0     Scania - - -     Navistar - - -Volkswagen-csoport összesen99,10060,000+65.2

  • 782
    Újdonság a ŠKODA-ról 2022.02.08.

    Első dizájnrajzok az új ŠKODA FABIA MONTE CARLO változatról

    Első dizájnrajzok az új ŠKODA FABIA MONTE CARLOváltozatrólA FABIA negyedik generációja is folytatja a dinamikus lifestyle-változatok hagyományaitSportos külső, számos fekete elemmel és MONTE CARLO specifikus lökhárítókkalVörös stílusjegyek és karbonhatású elemek a sportos karakterű beltérbenMladá Boleslav/Budapest, 2022. február 8. – Hivatalos dizájnrajzokkal kínálbetekintést új FABIA MONTE CARLO modelljére a ŠKODA AUTO. A sportos lifestyle-változatok tizenegy éve, a FABIA második generációjával jelentek meg a cseh autógyártó kínálatában. A jellegzetes fekete MONTE CARLO elemek különösen kiemelik a FABIA negyedik nemzedékének érzelmekben még gazdagabb vonalvezetését és dinamikus arányait. A sportos karakterű beltérben karbonhatású anyagok és vörös dekorbetétek szolgálnak vizuális stílusjegyekként.Az új ŠKODA FABIA MONTE CARLO külső dizájnrajzai jól érzékeltetik, hogyan erősítik tovább a modellváltozat jellegzetes vizuális elemei az új FABIA az eddiginél is érzelemdúsabb formai nyelvezetét és dinamikusabbfellépését. A ŠKODA-hűtőrács szegélye itt éppúgy fekete, mint a nagyméretű alsó légbeömlő nyílással kiformált, modellspecifikus első lökhárító légterelő pereme, s szintén fényes fekete bevonatot kaptaka csomagtérajtó feliratai, a sportos hátsó lökhárító diffúzoreleme, a külső visszapillantó tükrök házai, az ablakszegélyek, az oldalsó küszöbborítások és a hátsó légterelő. Az első sárvédőket MONTE CARLO plakett díszíti.Az utastér is túlnyomórészt fekete színű. Az állítható magasságú sportülések integrált fejtámlávalkészülnek, a háromküllős multifunkciós sportkormány pedig szintén MONTE CARLO plakettet hordoz. A kormánykerék karimája, valamint a kézifék- és a sebességváltókar bőrborítása fekete díszvarrású,míg az üléskárpitokon, a műszerfal vízszintes dekorbetétjén, a középkonzolon és a feltűnő kialakítású ajtófogantyúkon célzottan vörös stílusjegyek tűnnek fel. Az első ajtók kartámaszait és a műszerfal alsó részét modellspecifikus karbonhatású felülettel alakították ki.Immár 2011 óta viselik a ŠKODA AUTO dinamikus lifestyle-kompaktmodelljei a MONTE CARLO nevet, fekete karosszériarészletekkel, sportos belsővel és még gazdagabb alapfelszereltséggel idézvealegendás Monte Carlo Ralin aratottŠKODA-sikereket. Ez a felszereltségi változat tizenegy évvel ezelőtt a FABIA második generációjával jelent meg a ŠKODA palettáján, amelynek utódja mellett később a CITIGO, a YETI és a RAPID SPACEBACK választéka is MONTE CARLO verzióval bővült. A ŠKODA jelenleg a SCALA MONTE CARLO és a KAMIQ MONTE CARLO változatokat kínálja, hamarosan pedig az új, negyedik generációs FABIAis e portfóliót bővíti.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.