Újdonság a ŠKODA-ról
2021.03.01.

Herczig Norbert újra ŠKODA-ba ül!

Herczig Norbert újra ŠKODA-ba ül!Mladá Boleslav/Budapest, 2021.február23. -2021-ben ismét a ŠKODA Rally Team Hungaria színeiben versenyez Herczig Norbert. A négyszeres magyar ralibajnok ebben az évben is a Rali Európa-bajnokságban indul Ferencz Ramón navigátorral, ám a versenyautójuk újra egy ŠKODA Fabia R5 lesz.Herczig Norbert csapatának a 2020-as verseny évad csakúgy, mint a legtöbb sportolónak a világon, kiszámíthatatlan, csonka év volt. A szezonzáró futamot követően nem volt kérdés, hogy a csapat vezetősége és a támogatók húznak egy vonalat és az új helyzetet mérlegelve tekintenek a jövőbe. Mint minden év végén, most is át kellett gondolniuk a csapat működésének főbb pilléreit, úgymint, versenyautó, szerviz háttér hogyléte és a munkatársak kiléte.Ennek a folyamatnak a derekán született meg a közös gondolat a csapat egyik legfontosabb partnerével, a Porsche Hungaria vezetőségével, akik immár 10 éve biztosítják a csapatot bizalmukról, hogy a 2021-es versenyévadban lehet, hogy változtatásra lenne szükség. A novemberi megbeszélés sorozat idején mondhatnánk úgy is, az égiek küldtek egy jelet, melynek eredményeként a döntés mindkét fél számára egyértelművé vált. A Volkswagen Motorsport bejelentette: megszünteti az összes motorsport programját.A döntés ezt követően azonnal megszületett: Herczig Norbert és csapata a 2021-es évtől ismét a ŠKODA márka versenyzője lesz. A Porsche Hungaria pedig csak úgy, mint a három Magyar Bajnoki címek megszerzésének idején, ismét névadó partnerré lép elő.A csapat neve 2021-től: ŠKODA Rallye Team Hungaria„Úgy látszik, nem tudok elszakadni a márkától. ŠKODA-val kezdtem a versenyzést, három bajnoki címet szereztem a Fabiával, és az ERC-ben is mindkét alkalommal a Fabia R5-tel értünk fel a dobogóra. A Porsche Hungaria megint bebizonyította, hogy remek Partner, nagyon hamar megszületett a megállapodás miszerint 2021-től újra a ŠKODA Rally Team Hungaria nevet viselhetjük. A csapatunk életében bekövetkező változások további területet is érintenek, ez pedig a szerviz hátterünk. Kilenc közös és rengeteg sikert hozó év után útjaink elágaztak a mindig profi hátteret biztosító BRR csapattal. Ezúton is köszönjük a mindig tökéletes munkájukat. A 2021-es évnek azonban már magyar szerviz háttérrel fogunk nekivágni. Jónéhány éve hazánk több szerviz csapata is bizonyítékkal szolgál arra, hogy ma már itthon is megvan az a tudás és szakértelem, amivel továbbra is az ERC élmezőnyében tudunk autózni. A ŠKODA Rally Team Hungaria szerviz Partnere tehát a magyar Topp-Cars Team lesz.” – mondta Herczig Norbert.Az ERC szervezői nyolc futamot terveznek a 2021-es szezonban. A bajnokság Portugáliában kezdődik, majd két hét múlva ehhez kapcsolódik a szintén portugál Azori-szigetek futama. A költségek csökkentése miatt a szervezők az összes versenyautót és kiszolgáló járművet együtt szállítják át Portugáliából a San Miguel szigetre. Majd hasonlóan tervezik a szervezést a nyári lengyel és lett futam között is. A vírushelyzet miatt három tartalék verseny is a naptár része, így egy verseny kiesése esetén is könnyebben lehet tervezni. De a legfontosabb hír, hogy az ERC szezonzáró futama ismét a Rally Hungary lesz.„Nagyon örülök annak, hogy a promoter mindent megtett azért, hogy kiszámítható szezonunk legyen. Az elmúlt három évben nagyon sok tapasztalatot gyűjtöttünk, és hiszem, hogy ha a külső körülmények nem akadályoznak minket, akkor ebben az erős mezőnyben az év végi dobogóért is harcba szállhatunk” – fogalmazta meg a célt Herczig Norbert.„Örömünkre szolgál, hogy újabb fejezetéhez érkezett az évtizedes kapcsolat, ami Herczig Norbert és a Porsche Hungaria között 2010-ben létrejött. Bízunk abban, hogy a tavalyi nehéz év után egy kiegyensúlyozottabb, kiszámíthatóbb 2021-es év áll majd előttünk, és a Rali Európa-bajnokságban a ŠKODA Rally Team Hungaria versenyzőpárosának tapasztalata és az új, erősebb és biztonságosabb 2021-es fejlesztésű ŠKODA Fabia Rally2 evo nyerő kombináció lesz.” – mondta Németh János ŠKODA márkaigazgató.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2021.02.01.

85 éve sikeres – A ŠKODA a Monte Carlo Ralin

85 éve sikeres – A ŠKODA a Monte Carlo Ralin·         A ŠKODA márkanév hatásos bemutatkozása a „Ralik királynőjén”: 1936-ban a POPULAR SPORT roadster az 1500 köbcentiméter alatti kategória második helyén végzett·         Az 1,3 literes kategória győztese: a ŠKODA OCTAVIA 1961 és 1963 között háromszor nyert kategóriájában, a FAVORIT pedig sorozatban négyszer diadalmaskodott 1991 és 1994 között·         2001: az Armin Schwarz/ManfredHiemer páros a ŠKODA FABIA WRC versenygéppel a negyedik helyet szerezte meg a Monte Carlo Rali összesítésében·         A ralitörténet folytatódik: a FABIA R5 evo és a FABIA Rally2 evo versenyautókkal napjainkban is számos csapat küzd a csúcseredményekért·         Különleges modellek: a ŠKODA POPULAR MONTE CARLO modellt már 1936-ban a ralisikerek inspirálták, 2011 óta pedig a FABIA MONTE CARLO népszerű az ügyfelek körébenMladá Boleslav, 2021. január 29. – Különleges jubileumot ünnepel idén a ŠKODA AUTO: 120 esztendeje vette kezdetét a cseh autógyártó nagysikerű versenysport-szereplése, amely a nagyhírű Monte Carlo Ralin is számos győzelmet hozott e hosszú idő során. Már e rali-klasszikus második, 1912-es futamán megjelentek a Laurin & Klement autói, 1936-ban pedig első ízben tűnt fel a szárnyas nyilat hordozó modell a nagyhagyományú verseny rajtvonalánál, s a ŠKODA POPULAR SPORT roadster mindjárt másodikként ért célba az 1,5 literig terjedő összlökettérfogat-kategóriában. A második világháború után először az 1300 köbcentiméter alatti kategóriában szereztek hírnevet a ŠKODA autói, például az OCTAVIA TS 1961 és 1963 közötti „mesterhármasával”. A kilencvenes években a FAVORIT 136 L írta tovább a Monte Carlo-i sikertörténetet, mégpedig mindjárt négy kategóriagyőzelem 1991-től 1994-ig tartó sorozatával, a 2010-es évek óta pedig az összkerékhajtású FABIA gondoskodik szenzációs sikerekről a Monaco feletti Tengeri-Alpok gyorsasági szakaszain. 2018-ban turbófeltöltésű R5-modellváltozata győzelemmel zárt a „Monte” WRC2-kategóriájában.A Monte Carlo Rali a világ egyik leggazdagabb hagyományokra visszatekintő, legismertebb és legnehezebb versenysport-eseménye, amely – egyebek mellett a hercegség feletti hegyek zord időjárási és útviszonyaival – immár 1911 óta állítja különleges kihívások elé a pilótákat, navigátorokat és csapatokat januárban. A versenynaptárban elfoglalt biztos helyével már hagyományosan az 1973-ban megrendezett Rali-világbajnokság nyitánya, s egyik csúcspontja is egyben.A Mladá Boleslav-i autógyártó sikeres versenysport-szereplése egészen 1901-ig nyúlik vissza, már e verseny második futamán képviseltette magát. 1912. január 21-én Alekszandr „Sascha” Kolowrat-Krakowský gróf a Laurin & Klement autójával indult útnak, s tette meg a Bécs és Monte Carlo közötti tekintélyes távot, Bécs ugyanis az abban az időben még csillagtúraként bonyolított verseny tíz kiindulópontja között szerepelt. Kolowrat-Krakowský gróf előtt 1319 kilométeres út állt, olykor mínusz 18 fokos hőmérséklettel és ellenőrző pontok sokaságával, amelyeket érintenie kellett. Monte Carlóban a szervezők további pontokkal jutalmazhatták az egyes modellek eleganciáját és kényelmét, valamint az adott jármű műszaki állapotát, emellett a versenyzőknek külön ügyességi teszt során kellett bizonyítaniuk autóvezetői képességeiket.A háború előtti idők hősei – a ŠKODA POPULAR és RAPIDMa 85 éve, 1936. január 25-én nyitotta meg Zdeněk Pohl és Jaroslav Hausman a ŠKODA AUTO versenysport-történetének újabb fejezetét a Monte Carlo Ralin. A jól összeszokott, gyakorlott kettős egy különlegesen felkészített ŠKODA POPULAR SPORT modellel állt rajthoz. A 110 kilométer/óra feletti végsebességre képes roadster a POPULAR módosított futóművére épült, ám a RAPID erősebb, 1,4 literes motorjával. Két üzemanyagtartályát összesen akár 170 liter benzinnel is feltölthették, ami a négyhengeres motor 100 kilométerenként 11,3 literes átlagfogyasztása mellett mintegy 1500 kilométeres hatótávot tett lehetővé. A POPULAR SPORT saját tömege 790 kilogrammra adódott, amelyből nyitott karosszériája 250 kilogrammot tett ki, vezetőjével és utasával pedig bő 960 kilogrammot nyomott. A téli időjárással kellően meleg ruházata mellett kiegészítő meleglevegős fűtéssel és az e célra kialakított tartókra helyezett termoszkannák segítségével dacolhatott Pohl és Hausman, akik számára a szélvédő levehető fűtőkerete gondoskodott a mindenkor szabad kilátásról. A lehajtható utasülés némi alvásra is lehetőséget kínált a maratoni verseny során.A két csehszlovák versenyző végül úgy döntött, hogy Athénból autózik Monte Carlóba, a görög főváros ugyanis akkoriban az egyik választható kiindulópontként szolgált a résztvevők számára. Az út nehéz volt. Már a Prágától Triesztig tartó, 850 kilométeres első szakaszhoz is mintegy 17 órát igényelt a POPULAR SPORT, s miután megérkeztek Athénba, négy nap állt még Pohl és Hausman rendelkezésére a pihenésre, illetve felkészíteni a technikát az előttük álló feladatokra. A szerelőkről, a profi módon felszerelt szervizautóról természetesen le kellett mondaniuk. Azután elkezdődött: négy nap alatt kellett Athénból Thesszalonikin át Belgrádba, majd Budapestre és Bécsbe, végül pedig Strasbourg és Avignon érintésével Monacóba érniük – összesen 3852 kilométert megtéve. Az utat behavazott hágók és hóátfúvások nehezítették tovább, s ahol a Baťa megfelelő terepmintázattal ellátott gumiabroncsai képességeik határára értek, mindketten hólapátot ragadtak.Zdeněk Pohl és Jaroslav Hausman azonban éppúgy megküzdött e zord körülményekkel, mint számos vetélytársával, s igencsak jól teljesítette feladatát. Az 1936-os Monte Carlo Ralin rajthoz állt 105 gépkocsiból mindössze 72 ért célba, a ŠKODA csapata pedig büntetőpontok nélkül érkezett meg a hercegség kaszinójához és a műszaki átvételt, illetve az ügyességi tesztet is sikerrel teljesítette – erős második helyet szerezve az 1,5 literig terjedő összlökettérfogat-kategóriában. Még a győzelemre is lett volna esélyük, mivel a kategória olasz győztesei Budapesten a ŠKODA gyári versenyzőinek szeme láttára végeztek szabálytalan javítást autójukon, a ŠKODA-legénység azonban a fair play szellemében lemondott az óvásról.A csapat hazatérését követően úgy döntöttek Mladá Boleslavban, hogy kihasználják e nagy figyelmet keltő sikert és változatlan szériaverzióban kínálták a sportkocsit a márka ügyfeleinek. A vonzó megjelenésű POPULAR MONTE CARLO 1936 júliusában mutatkozott be, s 1939-ig összesen 70 roadster-, illetve aerodinamikus kupéváltozat gördült le e különleges modellből a szerelőszalagról.Egy évvel később Pohl és Hausman visszatért Monte Carlóba, ez alkalommal egy RAPID Coupé versenygéppel, a palermói rajtnál tűntek fel. A Monacóig tartó 4134 kilométer egyaránt próbára tett embert és gépet, a szintén Szicíliából indult harminc autóból mindössze négy ért célba. A Mladá Boleslav-i duó 500 pontjával ismét az 1500 köbcentiméter alatti összlökettérfogat-kategória második helyére számított, ám az végül csak a kategória negyedik, illetve az összesítés 26. helyére bizonyult elegendőnek. Egy angol vetélytárs tiltakozása nyomán a versenybírók nem megfelelő méretűnek találták a RAPID Coupé visszapillantó tükreit, amiért Pohl és Hausmann két büntetőpontot kapott.A skandináv raliversenyzők körében is népszerű – az OCTAVIA TS és a 130 RS CoupéA második világháborút követően kialakult politikai helyzet ugyan jelentősen megnehezítette, ám végül nem tette lehetetlenné a ŠKODA AUTO részvételét nemzetközi pálya- és raliversenyeken. Az 1949-es Monte Carlo Ralin cseh privát versenyzők egy ŠKODA 1101 „TUDOR” versenygéppel álltak rajthoz és a 166-tagú mezőnyben a 83. helyen végeztek. A gyári küldöttség csupán 1956 januárjában tért vissza a „Ralik királynőjére”, többnyire külföldi ŠKODA-tulajdonosok kezdeményezésére. Elsősorban Finnországból és Norvégiából érkezett pilóták arattak sikereket, különösen a téli útviszonyok közepette.Az 1961-es Monte Carlo Rali alkalmával a skandináv csapatok az OCTAVIA TOURING SPORT versenyautóval indultak, alapvetően meghatározva a pályán zajló eseményeket. A finn Esko Keinänen/Rainer Eklund páros nem csupán megnyerte az 1,3 literes kategóriát, hanem az összesítésben is a kiváló hatodik helyet szerezte meg, majd 1962-ben ugyanez a legénység megismételte e sikert. Az OCTAVIA TOURING SPORT „Monte-mesterhármasát” 1963. január 24-én a norvég Edward Gjolberg és Carl Karlan tette teljessé.A ŠKODA farmotoros, hátsókerékhajtású modelljei korszakában is újra és újra a Monte Carlo Ralin aratott sikerekkel hívta fel magára a figyelmet, mint például 1977-ben a ma már legendás 130 RS Coupé modelljével. A Václav Blahna/Lubislav Hlávka, valamint a Milan Zapadlo/Jiří Motal gyári versenyzőpáros rendkívül nehéz körülmények között kettős győzelmet aratott a „Kelet Porschéival” az 1300 köbcentiméterig terjedő kategóriában. Összesen 198 csapat indult ezen az immár modern követelmények szerint megrendezett rali-világbajnoki versenyen, s csupán 43 autó érkezett célba – köztük a két ŠKODA-legénységgel a tizenkettedik, illetve tizenötödik helyen. Svatopluk Kvaizar és Jiří Kotek végül a 130 RS műszaki problémája miatt adta fel a versenyt.Modernkori történet – a FAVORIT korszakától a FABIA R5 sikereiigVersenytörténelme „modern korszaka” ferdehátú FAVORIT modelljével vette kezdetét a ŠKODA számára, a gyári csapat ugyanis 1991-ben igencsak meggyőző győzelmi sorozatot indított az elsőkerékhajtású versenygéppel a „Ralik királynőjén”. Pavel Sibera fiatal tehetségként Petr Gross navigátorral 1991 és 1994 között sorozatban négyszer végzett az élen, emellett a cseh autógyártó 1994-ben az FIA Kupát is elhódította a Rali-világbajnokság (WRC) F2 kategóriájában. Az 1993-as Monte Carlo Rali 2000 köbcentiméterig terjedő kategóriájában Sibera igen erős mezőnyben végzett negyedikként a csupán kétkerékhajtású FAVORIT 136 L volánja mögött.A FAVORIT helyett hamarosan a ŠKODA FELICIA Kit Car érkezett a „Monte” rajtvonalára, mielőtt a márka 1999-ben az OCTAVIA WRC formájában első ízben állt rajthoz összkerékhajtású versenyautóval. 1996-ban Sibera és Gross ismét megnyerte kategóriájában a Monte Carlo Ralit, 1997-ben pedig az Emil Triner/Julius Gál kettős saját géposztálya mellett az F2 kategóriában is diadalmaskodott. 2001-ben Armin Schwarz és Manfred Hiemer a 2,0 literes turbómotorral szerelt WRC (World Rally Car) modellben az összesített negyedik helyet szerezte meg, 2005-től pedig már a FABIA WRC bizonyíthatott a nemzetközi raliversenyeken.2009-től a Monte Carlo Rali három éven át nem a világbajnokság, hanem az Interkontinentális Ralibajnokság (Intercontinental Rally Championship; IRC) versenynaptárában szerepelt, amelynek mezőnyében az úgynevezett Super 2000 versenyautók – mint például a ŠKODA FABIA S2000 – alkották a csúcskategóriát. Jan Kopecký gyári pilóta és navigátora, Petr Starý mindjárt a negyedik helyre hozta be a 2,0 literes atmoszférikus motor hajtotta, összkerékhajtású versenygépet, s 2010-ben az ötödik, 2011-ben pedig a nyolcadik helyen zárt a cseh páros. A FABIA S2000 kétszer is csupán kevéssel maradt le első összesített győzelméről: a Juho Hänninen/Miko Markkula és a Freddy Loix/Frédéric Miclotte duó egyaránt szorosan másodikként végzett. 2011 januárjában a klasszikus raliverseny százéves jubileuma alkalmából a ŠKODA Monacóban bemutatta FABIA MONTE CARLO különleges modelljét, amellyel a Mladá Boleslav-i autógyártó versenysport-szereplése kezdetének 110. évfordulójára is emlékezett.A FABIA S2000 végül 2012-ben szerezte meg első kategóriagyőzelmét a holland Kevin Abbring pilótával és Lara Vanneste belga navigátorral, majd a német Sepp Wiegand és Frank Christian 2013-as „Monte-debütálásakor” megismételte ezt a sikert. Kopecký 2017-ben tért vissza a hercegségbe és Pavel Dresler navigátorral a WRC2-kategóriában második, az összesítésben pedig norvég márkakollégái, Andreas Mikkelsen és Anders Jäger mögött a nyolcadik helyet szerezte meg az 1,6 literes, turbófeltöltésű FABIA R5 versenygéppel. 2018-ban a Kopecký/Dresler páros már a dobogó legfelső fokára állhatott fel, mégpedig a Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen és az Olivier Burri/Anderson Levratti párosok előtt a ŠKODA WRC2-beli magabiztos hármas sikere részeként.Az FIA Rally Világbajnokság WRC2-kategóriájába visszatérve Andreas Mikkelsen (Norvégia) és navigátora Ola Fløene (Norvégia) a ŠKODA Motorsport támogatásával megszerezte a kategóriagyőzelmet a 2021-es Monte Carlo Ralin. Ez a siker jelentette egyben a ŠKODA FABIA Rally2 evo továbbfejlesztett, 2021-es generációjának első győzelmét is.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2021.01.01.

Az új ŠKODA KUSHAQ – Nemzetközi SUV-modell, amely Indiában készül

Az új ŠKODA KUSHAQ – Nemzetközi SUV-modell, amely Indiában készül·         Az első sorozatgyártású modell a ŠKODA AUTO kifejezetten az indiai piac számára kifejlesztett MQB-A0-IN platformjának alapjain·         A KUSHAQ az indiai vásárlók igényeivel ötvözi a ŠKODA jellegzetes erényeit·         A középkategóriájú SUV-modell markáns formavilággal, bőséges térkínálattal, színvonalas kényelemmel és magasfokú biztonsággal, valamint gazdaságos TSI-motorokkal és korszerű infotainment-rendszerekkel bizonyul meggyőzőnek·         Az új ŠKODA KUSHAQ márciusban, Indiában tartja világpremierjét·         Az INDIA 2.0 projekt keretében a ŠKODA AUTO vezeti a Volkswagen-csoport márkáinak tevékenységét az indiai szubkontinensenMladá Boleslav/Budapest, 2021. január 26. – A KUSHAQ bevezetésével új korszakot nyit a ŠKODA AUTO az indiai piacon. A középkategóriájú SUV-modell a ŠKODA autóira jellemző bőséges térkínálattal és két gazdaságos üzemű TSI-motor választékával érkezik. A KUSHAQ a cseh márka első sorozatgyártású modellje, amely már a moduláris keresztmotoros platform (MQB) a ŠKODA AUTO által kifejezetten India számára kialakított MQB-A0-IN változatának műszaki alapjaira épül. E konstrukciót a Volkswagen Csoport további modelljeihez is felhasználják majd az indiai piacon. Az új SUV-modell markáns formavilág, színvonalas kényelem és magasfokú biztonság, valamint korszerű infotainment-rendszerek mellett ötvözi a ŠKODA immár hagyományos erényeit az indiai vásárlók jellemző igényeivel. Az új ŠKODA KUSHAQ még 2021 márciusban, az indiai szubkontinensen tartja világpremierjét.Amint Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Új ŠKODA KUSHAQ modellünkkel új korszak veszi kezdetét a ŠKODA AUTO számára az indiai szubkontinensen, azaz abban a régióban, ahol az INDIA 2.0 projekt keretében mi felelünk a Volkswagen Csoport minden tevékenységéért. A KUSHAQ a ŠKODA és a Volkswagen négy új középkategóriájú modelljéből álló termékoffenzíva kezdetét jelenti. E gépkocsik egyaránt a moduláris keresztmotoros platform MQB-A0-IN változatára épülnek majd, amelyet a ŠKODA AUTO kimondottan az indiai piac igényei szerint fejlesztett ki. Bizonyos vagyok afelől, hogy e modell meggyőzi majd indiai vásárlóinkat.”Gurpratap Boparai, a ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Limited ügyvezető igazgatója hozzátette: „A teljes egészében új fejlesztésű ŠKODA KUSHAQ piaci bevezetése az első az INDIA 2.0 projekt részeként a piacra érkező több újdonság közül. Nagy büszkeséggel töltenek el minket e közelgő világpremierek, elvégre e modelleket Indiában, mégpedig a moduláris keresztmotoros platform India-specifikus MQB-A0-IN változatának alapjain és az indiai vásárlók magas igényeinek figyelembevételével fejlesztették ki. A ŠKODA KUSHAQ széleskörű helyi know-how alkalmazásával készült és a helyi igényekre adaptálták, hogy immár legendás minőségünk kárára kötött kompromisszumok nélkül kínálhasson kiemelkedő értéket.”Kompakt, mégis tágas – a ŠKODA KUSHAQKUSHAQ modelljével a ŠKODA AUTO először jelenik meg a szubkontinensen a középkategóriájú SUV-modellek intenzíven bővülő piaci szegmensében, a KODIAQ és a KAROQ mellett már harmadik SUV-modelljét kínálva Indiában. Az MQB-A0-IN platform műszaki alapjaira épülve a ŠKODA KUSHAQ ideális az indiai nagyvárosok közlekedésére. Hosszú, 2651 milliméteres tengelytávjával, valamint robusztus megjelenésével és nagyméretű kerekeivel jóval nagyobbnak tűnik, mint amilyen valójában. Belterében a ŠKODA-modellek jellemző variálhatóságával és öt utas számára is bőséges térkínálatával, illetve nagy csomagtartójával bizonyul meggyőzőnek. Felszereltségi szinttől függően a ŠKODA KUSHAQ már alapkivitelében LED-technikájú fényszórókkal és nappali menetfényekkel készülhet, de a hátsó helyzetjelző és féklámpák is rövid reakcióidejű, markáns LED-egységekkel működnek.Két erőteljes és gazdaságos TSI-motor választékaAz elsőkerékhajtású, új ŠKODA KUSHAQ kétféle gazdaságos TSI-benzinmotorral kapható, 1,0, illetve 1,5 liter összlökettérfogattal. Ezeket három sebességváltó – hatfokozatú manuális, hatfokozatú automata és hétfokozatú DSG – kínálata egészíti ki, teljes mértékben kiaknázva a TSI-technika előnyeit, s kedvező üzemanyag-fogyasztási értékek mellett kölcsönözve mindkét motorváltozat számára meggyőző menetteljesítményeket.Már alapkivitelben légkondicionáló berendezés és korszerű infotainment-rendszerekAz SUV-modellekre jellemző magas üléspozíció jó áttekintést biztosít, a vezetőülés magasságállítása és az ugyancsak állítható kormánykerék pedig egyénileg is optimális üléshelyzet kialakítását teszi lehetővé az egyes vezetők számára. A legkorszerűbb infotainment-rendszerek nagyméretű központi érintőképernyővel működnek, a beltér kellemes klimatizálásáról pedig felszereltségtől függően manuális vagy a Climatronic automatikus légkondicionáló berendezés gondoskodhat.Színvonalas biztonság, valamint vezetői segédrendszerek az optimális kényelem szolgálatábanA ŠKODA KUSHAQ kiemelkedő aktív és passzív biztonságot, valamint számos vezetői segédrendszert kínál. Akár hat légzsák – vezető- és utasoldali első légzsák, illetve extrafelszerelésként első oldallégzsákok és fejlégzsákok – is óvhatja a bennülőket, az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) pedig magasszintű menetbiztonságról gondoskodik. Emellett Emelkedő-asszisztens (Hill-Hold Control), eső- és fényérzékelő, illetve sebességszabályozó rendszer növeli tovább a biztonságot és a kényelmet, de a gumiabroncsok légnyomásának folyamatos ellenőrzésére szolgáló kijelző is rendelkezésre áll a fedélzeten.ŠKODA KUSHAQ – az INDIA 2.0 termékoffenzíva első modellje2018 júniusa óta az INDIA 2.0 projekt keretében a ŠKODA AUTO koordinálja a Volkswagen Csoport minden tevékenységét az indiai szubkontinensen. A cél a ŠKODA AUTO és a Volkswagen Csoport indiai jelenlétének hosszú távú erősítése, jelentősen bővítve a konszern a piaci volumenszegmensben kínált választékát. A Volkswagen Csoport összesen egymilliárd eurót invesztál e koncepcióba, amiből 275 millió eurót középkategóriájú SUV-modellek és limuzinok kutatás-fejlesztésére kíván fordítani. A ŠKODA AUTO irányítja az Audi, a Porsche és a Lamborghini indiai tevékenységét is, összesen csaknem harminc modellel fedve le a különböző piaci és árszegmenseket, 2019 októbere óta pedig a cseh autógyártó vezeti a korábban három önálló vállalat egyesítésével létrehozott ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL) társaságot, amely a Volkswagen Csoport összes helyi tevékenységét koordinálja.Az indiai piac számára helyben kifejlesztve – az MQB-A0-INAz új ŠKODA KUSHAQ és az elkövetkező volumenmodellek műszaki alapjául egyaránt a helyben kifejlesztett és gyártott MQB-A0-IN platform szolgál, amelyet már az új, szigorúbb indiai biztonsági és károsanyag-kibocsátási követelmények jegyében terveztek. A tervekben az új modellek igen magas, 95 százalékos lokalizációs szintje szerepel, amelyhez a 2019 januárban megnyílt Pune Műszaki Centrumban zajlik a műszaki fejlesztés. A 250 helyi mérnökből álló csapat döntő mértékben hozzájárult az MQB-A0-IN platform kifejlesztéséhez. A rendelkezésükre álló széleskörű műszaki know-how, valamint a helyi piaci adottságok pontos ismerete célzottabb, rugalmasabb, s ezzel lényegesen gyorsabb reakciókat tesznek lehetővé a változó ügyféligényekre. 2019 folyamán összesen mintegy hárommillió járművet adtak el Indiában – több mint 1,3 milliárdos teljes népesség mellett.A ŠKODA AUTO gazdag hagyományokra tekinthet vissza IndiábanAz autógyártó már a harmincas évek második felében is évente majdnem kilencven járművét exportálta Indiába, miután több utazó is a ŠKODA autóival jutott el a szubkontinensre. India már 1938-ban a hetedik legnagyobbnak számított a ŠKODA akkori 39 exportpiaca közül. A cseh gyártó 2001-ben alapított először saját leányvállalatot Indiában. Az SAVWIPL jelenleg két gyár – Aurangabadban és Punéban – mellett a Pune Műszaki Centrumot is üzemelteti, a ŠKODA AUTO DigiLab India pedig 2020 elején nyitotta meg irodáit Gurugramban és Punéban. A ŠKODA indiai piacra kialakított modellválasztékában jelenleg a RAPID és az OCTAVIA mellett a SUPERB zászlóshajó, valamint a KODIAQ és a KAROQ SUV-modellek szerepelnek..
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.12.01.

„COMPANYBEST 2020” díjban részesült a ŠKODA AUTO

„COMPANYBEST 2020” díjban részesült a ŠKODA AUTO ›A harmincegy újságíró alkotta, nemzetközi zsűri a márka számos piacon elért sikeres fejlődéséért és a gyártás szakterületén alkalmazott innovatív koncepcióiért ismerte el a ŠKODA tevékenységét ›A 2021-es „Legjobb Európai Autóvétel” („Best BuyCar of Europe 2021”) díj döntősei között a ŠKODA OCTAVIA MladáBoleslav, 2020. november 26. – „COMPANYBEST 2020” díjjal tüntette ki a ŠKODA tevékenységét Európa legnagyobb független autóipari zsűrije, az AUTOBEST, amely során harmincegy ország újságírói méltatták az autógyártó számos nemzetközi piacon elért intenzív fejlődését, valamint a gyártásban bevezetett innovatív koncepcióit. Kvasiny gyárának dProduction digitalizálási projektje mellett a zsűri az MQB- és MEB-alapú modellek közös gyártósoron zajló, párhuzamos MladáBoleslav-i gyártását is elismerte. Mindemellett a 2021-es „Legjobb Európai Autóvétel” („Best BuyCar of Europe 2021”) díj döntősei közé jutott a cseh autógyártó „bestsellere”, a ŠKODA OCTAVIA. A ŠKODA elnyerte a „COMPANYBEST 2020” díjat. Az összesen harmincegy tagú, független AUTOBEST zsűri egyebek mellett új forgalomba helyezései és piaci részesedései számos nemzetközi piacon elért növekedéséért tüntette ki a cseh autógyártót, de az újságírók e nemzetközi testülete a ŠKODA vonzó modell-dizájnját, portfoliója ügyfélközpontú bővítését, praktikus „Simply Clever” ötleteit és műszaki fejlesztéseit is méltatta. Mindemellett a ŠKODA átgondolt gyártáskoncepciója is meggyőzőnek bizonyult, Mladá Boleslav-i termelési helyszínén ugyanis ugyanazon a gyártósoron, párhuzamosan és a legmagasabb fokú rugalmassággal készíti a moduláris keresztmotoros platform (MQB) műszaki alapjaira épülő OCTAVIA és KAROQ, valamint a moduláris elektromos platformra (MEB) tervezett ENYAQ iV modelljeit. Elismerte továbbá az AUTOBEST a márka dProduction digitalizálási projektjét is, amely immár papír használata nélkül vezeti át a csehországi Kvasiny gyárának munkatársait a gyártás munkafázisain, valamint a dokumentáció és a minőség-ellenőrzés folyamatain. Mindezeken túl az új ŠKODA OCTAVIA a 2021-es „Legjobb Európai Autóvétel” („Best Buy Car of Europe 2021”) díj döntő menetpróbáinak résztvevői közé jutott, ahol december közepén hirdetnek győztest. A ŠKODA mindenesetre már tavaly is meggyőzte e díj zsűrijét, a szakértők ugyanis a Laura digitális asszisztensnek ítélték oda a SMARTBEST díjat, amely az év fejlesztéseként az autóvezetők és a mesterséges intelligencia közötti kommunikáció területén győzte le vetélytársait.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.11.01.

Mindenkor biztonságban az úton – a ŠKODA Care Connect révén

Mindenkor biztonságban az úton – a ŠKODA Care Connect révén ›Bárhol, bármikor – gombnyomásra állnak rendelkezésre a műszaki segítségnyújtás és a járműinformációk ›A telefonos ügyfélközpont éjjel-nappal tanácsokkal és segélyszolgálattal támogatja a ŠKODA-vezetőket ›íz évig díjmentesek a Proaktív CareConnect szolgáltatások Budapest, 2020. szeptember1. – Az Európai Unió országaiban már 2018 óta minden új gépkocsiban kötelező vészhívás (eCall) szolgáltatása mellett a cseh autógyártó minden modellje – a ŠKODA CITIGOeiV kivételével – már alapkivitelében két további lehetőséget is kínál útközben a tanács-, illetve segélykérésre: az információkérés és a műszaki segélyhívás gombjaival a telefonos ügyfélközpont munkatársával vehető fel a kapcsolat. Lehetnek autóinknak olyan felszerelései is, amelyeket reméljük, sohasem kell használnunk – mégis megnyugtató, hogy rendelkezésre állnak a fedélzeten. Mindez az automatikus segélyhívás (eCall) funkciójára is érvényes, amely 2018 óta minden új gépkocsi kötelező felszerelése az Európai Unió országaiban. A ŠKODA Connect mobil online-szolgáltatásai emellett minden jelenlegi ŠKODA modellben – a CITIGOeiV kivételével – további hasznos funkciókat is kínálnak, amelyeket proaktív szolgáltatásokként a CareConnect terület fog össze. Gépkocsijukkal kapcsolatos minden kérdéssel kapcsolatban hatékonyan támogatják a vezetőt, ám mindenekelőtt két funkció járulhat hozzá nagyban, különösen a nyári utazások időszakában a nyugodt autózáshoz: az információkérés és a műszaki segélyhívás, amelyek gombjai – „i”, illetve csavarkulcs jelöléssel – a tetőmodulon, a vészhívás vörös gombja mellett találhatók. Ha az autó egyes funkcióival vagy az ŠKODA Connect online-szolgáltatásokkal kapcsolatban merülne fel termékjellegű kérdés, elegendő megnyomni az információs gombot és a beépített eSIM-kártya segítségével máris létrejön a kapcsolat a telefonos ügyfélközponttal. Itt képzett munkatárs segít minden kérdésben, például használható-e az autóban E10-üzemanyag. Az ügyfélszolgálati munkatárs az adott ország nyelve mellett rendszerint angolul is beszél. Ám ha épp külföldön jár az autós, könnyen áthidalhatók az esetleges nyelvi akadályok, kívánságra ugyanis a ŠKODA-sofőrt országa telefonos ügyfélközpontjába is kapcsolhatják, ahol immár anyanyelvén folytathatja a beszélgetést. A ŠKODA az autó műszaki meghibásodása esetén sem hagyja cserben ügyfeleit. A műszaki segélyhívás gomb megnyomására szakértő munkatárs jelentkezik be, aki tanácsadással, illetve segítség küldésével is rendelkezésre áll. A járműtulajdonos beleegyezésével a rendszer pillanatnyi tartózkodási helyét, valamint az autó vonatkozó adatait is továbbíthatja a műszaki segélyszolgálat felé, amelynek munkatársai így könnyebben megállapíthatják a hiba okát, illetve egyeztethetik a vezetővel a szükséges lépéseket és szervezhetik meg a szükséges intézkedéseket. Amennyiben az autó nem folytathatja útját, a segélyszolgálat műhelykocsiról is gondoskodik, s az érkező szerelő a helyszínen háríthatja el a hibát, de a segélyhíváson keresztül például a legközelebbi ŠKODA-márkaszervizzel is egyeztethető időpont. Különösen praktikus megoldás, hogy amennyiben infotainment-rendszer is rendelkezésre áll a fedélzeten, a ŠKODA-szervizpartner címe a navigációs rendszeren jelenik meg. A legjobb azonban, hogy a CareConnect a vezetőt számos helyzetben támogató, proaktív szolgáltatásai tíz éven át díjmentesen vehetők igénybe.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.10.01.

Mladá Boleslav-i főüzemében a ŠKODA AUTO megkezdte az ENYAQ iV sorozatgyártását

Mladá Boleslav-i főüzemében a ŠKODA AUTO megkezdte az ENYAQ iV sorozatgyártását› Új beruházások a MladáBoleslav-i termelési helyszín gyártósorának átalakításába 32 millió euró értékben› Akár napi 350 ENYAQ iVis készülhet az OCTAVIA és KAROQ modellsorozatokkal közös szerelőszalagon› Az ENYAQ iV jelentős lépés a ŠKODA elektromos mobilitási stratégiájának megvalósításábanMladá Boleslav/Budapest, 2020. december 7. – A ŠKODA AUTO Mladá Boleslav-i főüzemében november 25-én megkezdődött az ENYAQ iV sorozatgyártása. A tisztán elektromos, akkumulátorhajtású SUV-modell az első sorozatgyártású ŠKODA, amely a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül. OCTAVIA és KAROQ sorozatainak tagjai mellett a cseh autógyártó a jövőben akár napi 350 darabot is készíthet új SUV-modelljéből a teljes vállalatcsoportban egyedülálló módon MQB- és MEB-alapú gépkocsikat egyaránt előállító gyártósorán.Amint Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja hangsúlyozta: „Az ENYAQ iV a ŠKODA első sorozatgyártású modellje, amely már eleve tisztán elektromos, akkumulátorhajtású gépkocsiként született, új SUV-modellünk így belsőégésű motorral szerelt modelljeinktől alapvetően eltérő követelményeket fogalmaz mega gyártási eljárások és a termelési folyamatok tekintetében. Ezazon kiterjedt előkészítési és átalakítási munkálatokban is tükröződik, amelyeket Mladá Boleslav-i főüzemünkben immár tavaly nyár óta végeztünk. A ŠKODA ENYAQ iV maigyártáskezdete a MEB- és MQB-alapú járművek a teljes vállalatcsoportban egyedülálló közös gyártósorán, egész csapatunk számára nagyon különleges pillanat.”Annak érdekében, hogy az MEB- és MQB-platformok műszaki alapjaira épülő modelljeit ugyanazon gyártósoron állíthassa elő, a ŠKODA 32 millió eurót invesztált a szükséges átalakítási munkálatokba Mladá Boleslav-iszékhelyén, ahol a jövőben teljesen rugalmasan, naponta akár 350 ENYAQ iV is készülhet az OCTAVIA és a KAROQsorozatoktagjai mellett.Ennek során a cseh gyártó statikailag is megfelelően átalakította az épületeket, az alkatrészszállítási technológát pedig a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművek, illetve a beépített alkatrészek és főegységek tömege szerint módosította. Mindezeken túl az az akkumulátorok kezelése területén például hőkamerák telepítésével vezetett be további biztonsági óvintézkedéseket, amelyek a gyárcsarnok hőmérsékletétéjjel-nappal felügyelve, adott eltérés esetén riasztást aktiválnak.Hátsó- vagy összkerékhajtás, hosszú távon fenntartható forrásokból származó anyagok a beltérben és innovatív vezetői segédrendszerekHáromféle akkumulátormérettel és öt teljesítményváltozattal gondoskodik a ŠKODA ENYAQ iV a vezetés hosszú távon fenntartható és élvezetes élményéről.Két legerősebb változatában hátsó elektromos motorját az első tengelyen is kiegészíti egy további elektromos gép, hatótávja pedig akkumulátormérettől függően akár az 536 kilométert is elérheti a WLTP-ciklus szerint. Belterében Design Selection összeállítások váltják fel a hagyományos felszereltségi szinteket. Az átfogóan összehangolt belső felszereléseket a modern lakóterek inspirálták és olyan hosszú távon fenntartható eljárásokkalmegmunkált és újrahasznosított anyagokat tartalmaz, mint például a gyapjú és növényi kivonatokkal cserzett bőr. Szintén a ŠKODA első modelljeként kínálaz ENYAQ iV kibővített valósággal (Augmented Reality) működő Szélvédő-kijelzőt (Head-up Display) is, amely a vezető primer látóterének két mezőjében szolgál információval a sebességről és a rendszer által felismert közlekedési táblákról.A tisztán elektromos, akkumulátorhajtású ŠKODA CITIGOe iV és a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű ŠKODA SUPERB iV formájában a ŠKODA már 2019 közepén bemutatta 125 éves története első elektromossá alakított modelljeit, emellett Mladá Boleslav-i főüzemében a vállalatcsoport más márkáinak plug-in hibrid modelljeihez is gyárt nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorokat. Különös hangsúlyt fektet a ŠKODA AUTO munkatársai és tanulói, valamint a beszállítói alkalmazottak célzott és átfogó képzésére az elektromos mobilitás területén, időközben már több mint 16 ezer dolgozó vett részt a speciális oktatásokon.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.09.01.

Minden az új ŠKODA ENYAQ iV-ról

Minden az új ŠKODA ENYAQ iV-rólBudapest, szeptember 2.– Szeptemberelsején bemutatkozott a ŠKODA legújabb modellje, az ENYAQ iV. Összeszedtünk mindent, amit tudni szeretnél róla.Az ENYAQ iV a konszern MEB építőkészletére épült. Ez az a platform, amit kimondottan a konszern elektromos modelljei számára hoztak létre. Ennek több előnye is van. Egyrészről nem kell kompromisszumot kötni a tervezés során, hiszen nem kötik a mérnökök kezét a hagyományos modellekben megszokott technikai megoldások. Így sokkal tágasabb lehet az utastér amellett, hogy a nagy csomagtérről sem kell lemondanunk.Ennek köszönhető, hogy bár külső méretei elmaradnak a KODIAQ-tól, az utastér hasonlóan tágas (a tengelytávolsága 2,765 m), míg a csomagtér nagyobb annak 7 üléses kivitelénél, 585 literes. Persze az első elektromos ŠKODA SUV nem lesz kicsi: 4,649 milliméteres hosszával és 1,879 milliméteres szélességével alig foglal kisebb helyet a KODIAQ-nál.Másrészről az akkumulátor elhelyezése is optimális lehet, ezáltal a menettulajdonságok is javulnak. Az adatok szerint a méretek mellett erre sem lesz panasz.Egy ŠKODA, ami ismét farmotoros és hátul hajtAz ENYAQ iV három különböző akkumulátorkapacitással és öt teljesítményváltozattal lép piacra.Az alapmodell a ŠKODA ENYAQ iV 50, amelynek 55 kWh-s akkumulátor kapacitása lesz, és a hátsó tengelyre szerelt 109 kW-os (148 lóerős) villanymotorjával egy töltéssel akár 340 kilométer megtételére is képes lesz. Gyorsulása százra 11,4 másodperc. A töltése DC-n (egyenárammal) 50 percig tart 5-ről 80%-ra, és max. 50 kW-os a töltési teljesítménye.A következő lépcső a ŠKODA ENYAQ iV 60, ez 132 kW-os (176 LE) villanymotorral és 62 kWh-s akkumulátorral érkezik. Ennek a verziónak a hatótávolsága 390 kilométer. Gyorsulása százra 8,9 másodperc. A töltése DC-n (egyenárammal) 42 percig tart 5-ről 80%-ra, és max. 100 kW-os a töltési teljesítménye. 50 kW esetén 55 perc ugyanez.A legnagyobb távolságot, akár 510 kilométert, a ŠKODA ENYAQ iV 80 kínálja majd, 82 kWh-s akkumulátor kapacitással és 150 kW-os (201 LE) elektromos motorral. Gyorsulása százra 8,7 másodperc. A töltése DC-n (egyenárammal) 38 percig tart 5-ről 80%-ra, és max. 125 kW-os a töltési teljesítménye. 50 kW esetén 70 perc ugyanez.Minden változat végsebessége 160 km/h-ban lesz maximalizálva.Ezek a változatok eddig mind hátul hajtottak, de érkezik két négykerék-meghajtású változat is, amelyek mindegyike a legnagyobb akkupakkot használja, és a hátsó tengelyeken kívül egy második elektromotor is lesz az elsőtengelynél.Ezek egyik a ŠKODA ENYAQ iV 80X 195 kW-os (261 LE) teljesítményt nyújt, míg a sportos RS kivitel 225 kW-os (301 LE) teljesítménnyel érkezik. A legdinamikusabb változat álló helyzetből a százas sprintet 6,2 másodperc alatt futja meg, és maximális sebessége 180 km/h.Mindkét négykerék-meghajtású változat maximális hatótávolsága 460 kilométer. Az összkerekes modellek gyártása később indul.Szintén újdonság az iV Univerzális töltő, amely 2 töltőkábelt kombinál 1-ben, és így lehetővé teszi az autó töltését mind háztartási (230 V) aljzatról, mind pedig ipari (400 V) aljzatról.Neked milyen nappali hangulat jön be?Az ENYAQ iV letisztult és tágas belső tére egy teljesen új tervezési koncepcióra építve öt életmód-ihletésű, kiegyensúlyozott és részleteiben harmonikus belső tér változatot kínál a hagyományos felszereltségi szintek helyett.Ezek az úgynevezett „Design Selection” csomagok, úgymint Loft, Studio, Lodge, Lounge, ecoSuite és Suite. Minden „Design Selection” csomag befolyásolja az utastér különböző részeinek anyag-, és színösszeállítását: például a kárpitozásét, a műszerfalét, a középső konzolét, a szőnyegekét, a hangulatvilágításét, az ajtóbetétekét. Az utastér nem csak ebben mutat újat.A vezető előtt közvetlenül egy kisebb, 5,3 colos digitális műszerfal van, míg a központi kijelző 10 vagy 13 colos méretű lehet. Ez utóbbi az OCTAVIA esetén megismert csúszkával és gombsorral is rendelkezik. A hatalmas teret számos ötletes megoldás teszi teljessé.A fűtés és hűtés háromzónás is lehet, természetesen hőszívattyúval, plusz zajcsillapítást is lehet rendelni, amivel extra csendes lesz az ENYAQ iV, a CarPlay vezeték nélküli, a vezetőülés pedig masszázs funkciót is kaphat. A leglátványosabb mégis a kiterjesztett valóságot használó Head-up Display, amely egy teljesen új korszakot jelent nem csupán az adatok megjelenítésében, de a tájékozódásban is.Folyton onlineTermészetesen az ENYAQ is támogatja a ŠKODA Connect rendszert, melynek segítségével állandó kapcsolatban lehetünk autónkkal, akár Alexa segítségével is. Így ellenőrizhetjük többek között az ajtók, zárak, ablakok, vagy az akkumulátor állapotát, de a töltést és a hűtés/fűtés funkcióit is vezérelhetjük az applikációból.  Ahogy az OCTAVIA esetében, úgy itt is távolról tudja frissíteni a gyár az ENYAQ iV szoftverét.Vezetési segédek hadaAz ENYAQ iV felvonultatja mindazt, amit ma lehet e téren. 360 fokos Area View rendszer, parkolást segítő rendszer, prediktív tempomat Stop&Go funkcióval, sávtartó és holttér-figyelő rendszer, városi vészfék, amely a gyalogosokat és kerékpárosokat is felismeri, egyszóval mindaz, ami ma elérhető ezen a területen. Baleset esetén a jármű utasait akár 9 légzsák is védheti, beleértve egy központi légzsákot, amely a vezető és az első utas között fúvódik fel.Tanítható parkolás és távparkolásAz ENYAQ iV megtanulhatja, hogyan parkoljon ismerős helyeken, és képes beállni keskeny parkolóhelyekre, illetve kiállni onnan egy alkalmazás segítségével, kívülről történő távirányítással. Ez a funkció 2021 végétől lesz elérhető.A külső megfog…Az alap 18 colos kerekek mellett, az ENYAQ iV a márka történetében először rendelhető lesz akár 21 colos kerekekkel is. A színeket tekintve 2 alap és 7 metálfény közül választhatunk majd.Az új ENYAQ iV már sötétben is messziről felismerhető, hiszen a teljes LED Matrix fényszóró mellett opció a megvilágított hűtőmaszk is, az úgynevezett Crystal Face is. De ha hátulról látjuk a legújabb ŠKODA modellt, akkor is könnyen elrabolja tekintetünket az új üdvözlő fényjáték a LED technológiát használó hátsó lámpákkal.És a hazai menetrendHamarosan, szeptember második felében elindul az előértékesítés, egy teljesen újszerű felületen. Az első darabok jövő tavasszal kerülnek a kereskedésekbe és a tulajdonosokhoz. Az első széria a „Founders Edition” nevet kapta, és összesen 1895 darab készül belőle, utalva a márka alapításának évére. És bár úgy tűnhet, hogy tegnap megismertük a teljes ENYAQ iV családot, a modell még tartogat meglepetést.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.09.01.

Élőben a helyszínrőlésvirtuálisan – Kétszeresenismegünnepliazúj ENYAQ iVvilágpremierjét 2020. szeptember 1-jén a ŠKODA

Élőben a helyszínrőlésvirtuálisan – Kétszeresenismegünnepliazúj ENYAQ iVvilágpremierjét 2020. szeptember 1-jén a ŠKODA›Világszerte: új online formátumot mutat be a ŠKODA a virtuális élő-premierrel›Innovatív: 360 fokos kamerák közvetítik a helyszíni részvétel érzetét a nézőknek›Fent: interjúk az élő stúdióban, videók a ŠKODA Moziban, virtuális körséta a vállalat 125 éves történetében›Az élő részvétel élménye: digitális belépés az ENYAQ iV világpremierjére 2020. szeptember 1-jén, kedden, 18:40 órától a https://skoda-virtual-event.com oldalon, a közösségi média csatornákon vagy a ŠKODA Storyboard oldalánMladáBoleslav/Budapest 2020. augusztus 28. – Mindjárt kétszeresen is sor kerül az új ŠKODA ENYAQ iV világpremierjére szeptember 1-jén, 19:00 órakor: a márka első tisztán elektromos, akkumulátorhajtású SUV-modelljének prágai bemutatójával párhuzamosan a ŠKODA első ízben kínál újszerű, virtuális online formátumú premiert is minden ŠKODA-rajongó számára, akik így hozzáférési korlátozás nélkül, élőben vehetnek részt az eseményen. Ennek során egyénileg állítható, 360 fok látószögű kamerák közvetítenek a nézők számára olyan érzést, mintha maguk is az események középpontjában lennének, a modellbemutató élő közvetítését megelőzően, illetve követően pedig virtuális ŠKODA-pavilonban sétálhatnak. A digitális bemutatóteremben először a ŠKODA VISION iV koncepciótanulmány, majd a ŠKODA ENYAQ iV megtekintésére is minden szemszögből lehetőség nyílik, az élő stúdióban zajló interjúk mellett pedig a ŠKODA Moziban számos videó látható a vállalat tevékenységének minden területéről. A felhasználók digitális bemutatóteremi környezetben, forgószínpadon vehetik szemügyre a vállalat 125 éves történetének bizonyos modelljeit, de a ŠKODA a Tour de France hosszú évek óta tartó szponzorálásába is betekintést kínál.ENYAQ iV modelljével a ŠKODA jelentős lépést tesz elektromos mobilitási stratégiája megvalósítása felé. Ennek megfelelően a vállalat a modellbemutató tekintetében is új utakra lép, a prágai hagyományos rendezvénnyel párhuzamosan ugyanis első ízben újszerű online-prezentáció formájában is megrendezi a ŠKODA ENYAQ iV világpremierjét. Ily módon a ŠKODA rajongói a világ minden részéről élőben lehetnek tanúi, amint lehull a lepel a cseh autógyártó a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő, első sorozatgyártású modelljéről. Mivel e virtuális modellbemutató során 360 fokos látószögű kamerákat alkalmaznak, nézőinek olyan érzése támad, mintha csak maguk is a teremben ülnének.Virtuális pavilon más-más ŠKODA-világokkalA ŠKODA ENYAQ iV világpremierjét megelőzően, illetve követően virtuális ŠKODA-pavilonban sétálhatnak az online-látogatók, ahol a digitális bemutatóteremben először az a VISION iV koncepciótanulmány fogadja őket, amellyel a ŠKODA új, tisztán elektromos, akkumulátorhajtású SUV-modellje számos elemére kínált már konkrét betekintést. Az élő-bemutató után a ŠKODA ENYAQ iV is megjelenik a bemutatóteremben, s a 360 fokos látószögnek köszönhetően a felhasználók minden oldalról alaposan szemügyre vehetik mindkét autót, amelyekről átfogó információs anyag is letölthető. Az élő stúdióban egyebek mellett szakértői interjúkra kerül sor, s ha a felhasználók egy-egy kattintással az interjú-stúdióba lépnek, a 360 fokos kamerával a teljes helyiséget beláthatják. Az ENYAQ iV leleplezése előtti és utáni 20-20 percben a ŠKODA különböző érdekes témáiról beszélnek amoderátorok, a nézők pedig a vállalat közösségimédia-csatornáin keresztül saját kérdéseiket is élőben küldhetik be. A ŠKODA Moziban a felhasználók digitális bemutatóteremi környezetben, forgószínpadon tekinthetik meg a vállalat 125 éves történetének bizonyos modelljeit.A galériaszinten a ŠKODA 1000 MB, a ŠKODA 640 SUPERB, a ŠKODA 1101 „Tudor” és a ŠKODA L&K S társaságában egy ŠKODA RAPID Six és egy ŠKODA POPULAR MONTE CARLO is várja a látogatókat. E gépkocsik, akárcsak egy bemutatóteremben, minden szemszögből megtekinthetők. A szemközti oldalon a ŠKODA által immár 17 éve partnerként támogatott Tour de France kerékpárversenyhez kapcsolódó exkluzív tartalmakba nyerhetnek betekintést a felhasználók.Digitális beléptetés már 18:40 órakor – húsz perccel az élő bemutató előttAkárcsak a prágai járműbemutató vendégei, a virtuális rendezvény látogatói is egyéni érdeklődésük szerint döntenek, milyen sorrendben kívánják megtekinteni az egyes területeket. Az egyetlen kivétel a 19:00 órától sugárzott élő közvetítés, amelynek kezdetét egy perccel korábban jelzik a felhasználók számára. A virtuális pavilon már húsz perccel a bemutató előtt nyitva áll és az eseményt követő két órában is látogatható.A ŠKODA ENYAQ iV virtuális premierjére vezető út egyszerű és rövid: az érdeklődők a https://skoda-virtual-event.com címen, a ŠKODA közösségimédia-csatornáin (Facebook és Twitter) keresztül vagy a ŠKODA Storyboard oldaláról (www.skoda-storyboard.com) érkezhetnek a virtuális bemutató céloldalára. Az épp igénybe vett eszköz operációs rendszerének, valamint a Chrome, Firefox vagy Safari böngészők verziószámának gyors ellenőrzését követően a hozzáférés ingyenes és korlátlan.
Bővebben
Régebbi hírek betöltése
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.