Újdonság a ŠKODA-ról
2020.03.04.

ŠKODA OCTAVIA RS iV – Hosszú távon fenntartható sportosság

ŠKODA OCTAVIA RS iV – Hosszú távon fenntartható sportosság›A ŠKODA sportos RS-családjának első tagja hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerrel›180 kW (245 LE) rendszerteljesítmény, valamint RS-specifikus külső és belső kialakítás›Négy új, részben elektromos OCTAVIA modell: OCTAVIA RS iV, OCTAVIA iV és két OCTAVIA e-TECMladáBoleslav, Budapest2020. március 4. – Első ízben kínálja a ŠKODA RS-családjának egyik tagját hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerrel. Az új ŠKODA OCTAVIA RS iV 1.4 TSI benzines erőforrása és 85 kilowattos elektromos motorja együttesen 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt produkál. Fekete karosszéria-kiegészítőivel az OCTAVIA RS iV már első pillantásra a ŠKODA „bestsellere” negyedik generációjának sportos csúcsmodelljeként azonosítható. A cseh autógyártó emellett három további, részben elektromos változatban is kínálja OCTAVIA modelljét. Az OCTAVIA iV szintén hálózatról tölthető hibridként (Plug-in Hybrid) 150 kW (204 LE) rendszerteljesítményt kínál, s az Ambition és a Style felszereltség szinteken áll rendelkezésre, míg az OCTAVIA két, 81 kW (110 LE) illetve 110 kW (150 LE) teljesítményű e-TEC változatával első ízben szerepel a ŠKODA palettáján mild-hibrid hajtástechnika.Christian Strube, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: „Az OCTAVIA RS iV révén új fejezetet nyitunk RS-modelljeink sikertörténetében. Első ízben alkalmazunk sportos csúcsmodellünkben plug-in hibridhajtást, amely egyszerre fokozza az új OCTAVIA RS iV menetteljesítményeit, illetve mérsékli üzemanyag-fogyasztását és szén-dioxid-kibocsátását.”A ŠKODA egy 110 kW (150 LE) teljesítményű, 1,4 literes TSI benzines erőforrást és egy 85 kilowattos elektromos motort kombinál az OCTAVIA RS iV hajtásrendszerében, amelyek együttesen 180 kW (245 LE) rendszerteljesítménnyel és 400 newtonméter maximális forgatónyomatékkal szolgálnak, s mindezt hatfokozatú DSG sebességváltó továbbítja az első kerekek felé. A WLTP-ciklus szerinti szén-dioxid-kibocsátás mintegy 30 grammra* adódik kilométerenként, s e modell már az új, az Európai Unióban újonnan forgalomba helyezett gépkocsik számára csak 2021. január 1-től kötelező, szigorúbb EU6d károsanyag-kibocsátási szabványnak is megfelel.A 37 Ah kapacitású, 13 kWh energiatároló képességű nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor a WLTP ciklus szerint akár 60 kilométer tisztán elektromos hatótávot* is lehetővé tehet. Az elektromos motor már közvetlenül induláskor rendelkezésre álló 330 newtonméter forgatónyomatéka erőteljes gyorsításokra kínál lehetőséget. Teljes rendszerteljesítményét rendelkezésre bocsátó Sport-üzemmódjában az OCTAVIA RS iV álló helyzetből 7,3 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 225 kilométer/óra. Az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzás és a jellegzetesen feszes hangolású sportfutómű dinamikus menettulajdonságokról gondoskodik.Vizuális ismertetőjegyként sportos fekete kiegészítőkA ŠKODA OCTAVIA RS iV már alapkivitelében LED-technikájú, specifikus ködfényszórókkal és 18 col peremátmérőjű, fekete könnyűfém keréktárcsákkal készül, a féknyergek pedig jellegzetes RS-vörösre fényezve vonzzák a tekintetet. Kívánságra 19 colos könnyűfém keréktárcsák is rendelkezésre állnak. Egyaránt sportos feketében jelennek meg a ŠKODA-hűtőrács, az Air Curtain elemek, az RS-specifikus első lökhárító diffúzoreleme, az AeroFlap idomok, a hátsó lökhárító diffúzora és az ablakszegélyek. A Limousine fekete hátsó RS-légterelőt kapott, míg a COMBI tetőlégterelője a karosszéria színére fényezve tűnik fel.Oliver Stefani, a ŠKODA Dizájn vezetője kifejtette: „A jól ismert RS-ismertetőjegyekkel még sportosabb fellépést kölcsönöztünk az új OCTAVIA már eleve dinamikus formavilágának. Számos fekete kiegészítőjével, mint például az első lökhárító ŠKODA-hűtőrácsa, a hátsó diffúzor és a könnyűfém keréktárcsák, az OCTAVIA RS iV egyből az RS-család tagjaként azonosítható.”Dinamikus beltér RS-stílusbanAz OCTAVIA RS iV utasterébe pillantva, túlnyomórészt fekete színvilága tűnik fel. A háromküllős, bőrbevonatú és multifunkciós sportkormány vRS-logót hordoz, a DSG sebességváltó kezeléséhez pedig kapcsolóbillentyűkkel is kiegészül. Az első sportüléseket fekete szövet borítja vagy extrafelszerelésként rendelhető Ergo-ülésként Alcantara®- és bőrkárpitozással, illetve magasságállítással készülnek. Az üléseken RS-logó és vörös vagy ezüstszürke kontrasztárnyalatú díszvarrások feszülnek, amelyek a bőrbevonatú kormánykeréken, a kartámaszokon és a műszerfal Alcantara® borításán is megjelennek. A sportos hangulatot RS-stílusú dekorbetétek és alumíniumdizájn-pedálok teszik teljessé.OCTAVIA iVplug-in hibridhajtással és 204 LE rendszerteljesítménnyelAz OCTAVIA iV RS mellett a ŠKODA az OCTAVIA Ambition és Style felszereltségi szintjeihez is kínálja hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerét. Az OCTAVIA iV esetében az 1.4 TSI benzines aggregát és a 85 kilowattos elektromos motor 150 kW (204 LE) rendszerteljesítménnyel és 350 newtonméter maximális forgatónyomatékkal szolgál. A WLTP-cikluson ez a plug-in hibrid változat is akár 60 kilométer elektromos hatótávot* kínál és elektronikus váltókarral kezelhető (shift-by-wire), hatfokozatú DSG sebességváltóhoz csatlakozik. A szén-dioxid-kibocsátás ez esetben is mintegy 30 gramm kilométerenként*. Az OCTAVIA iV szintén kielégíti az EU6d kipufogógáz-emissziós szabvány előírásait.Mindkét iV-modell nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátora 37 Ah kapacitású, energiatároló képességük pedig 13 kWh, s kényelmesen, az otthoni háztartási elektromos aljzatról vagy falitöltőről (Wallbox) is feltölthető. A töltőcsatlakozó a vezetőoldali első sárvédőben található. A Limousine 450, illetve a COMBI 490 literes csomagtartójában egy normál 12-voltos akkumulátor is rendelkezésre áll. A 40-literes üzemanyagtartály öt literrel kisebb a kizárólag belsőégésű motorral hajtott OCTAVIA-modellekénél.Két e-TEC motor mild-hibrid technikávalPremierjét tartja a ŠKODA kínálatában az OCTAVIA két e-TEC változata, amelyek gyártásuk idén nyári beindításakor a márka első mild-hibrid technikájú, sorozatgyártású modelljei lesznek. A hétfokozatú DSG-sebességváltó előtt dolgozó, 81 kW (110 LE) teljesítményű, háromhengeres 1.0 TSI, valamint 110 kilowattos (150 LE), négyhengeres 1.5 TSI erőforrás egyaránt 48-voltos, szíjhajtású indítógenerátorral és az első utasülés alatt elhelyezett, 0,6 kWh energiatároló képességű, ugyancsak 48-voltos lítiumion-akkumulátorral egészül ki. Mindkét modell csomagtérajtaján specifikus e-TEC plakett látható.A mild-hibrid technika fékezéskor energia-visszatáplálásra is lehetőséget kínál, ami a 48-voltos akkumulátorban tárolható, majd a belsőégésű erőforrás akár 50 newtonméteres elektromos támogatására (Boost) vagy – menethelyzettől függően – a motor teljes leállításával a szabadon gördülő („vitorlázó”) üzemmódra vehető igénybe. Amint ismét szükséges a belsőégésű motor, a rendszer a másodperc tört része alatt indítja újra, de az automatikus motorleállítás és -indítás technikája (Start-Stop System) is gyorsabban és kényelmesebben működik a szíjhajtású indítógenerátor révén. A motor emellett alacsonyabb zaj- és rezgésszint mentén indítható, a 48-voltos akkumulátor pedig egyenáramú feszültségátalakító (DC/DC) segítségével a normál 12-voltos
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.02.26.

ŠKODA DRIVE 125 YEARS jubileumi modellek – KODIAQ, KAROQ és FABIA, számos praktikus extrával

ŠKODA DRIVE 125 YEARS jubileumi modellek – KODIAQ, KAROQ és FABIA, számos praktikus extrával                                                      ›Vonzó különleges modellek a ŠKODA 125. jubileuma alkalmából›KODIAQ, KAROQ és FABIA DRIVE 125 YEARS antracitárnyalatú „Aronia” könnyűfém keréktárcsákkal›Különleges üléskárpitok és dekorbetétek az utastérben, illetve korszerű vezetői segédrendszerekMladáBoleslav / Budapest, 2020. február 25. –125. születésnapját ünnepli a ŠKODA, ebből az alkalomból a cseh gyártó KODIAQ, KAROQ és FABIA családjaiban elindította jubileumi ŠKODA DRIVE 125 YEARS modellsorozatát. Rendkívül praktikus és innovatív erényeikkel, valamint színvonalas kidolgozási minőségükkel mindegyikük méltó folytatója az 1895-ben alapított autógyártó büszke hagyományainak, s az évforduló alkalmából már alapkivitelben további felszereléseket is kínálnak. A három különleges modell kívülről egyaránt „Aronia” könnyűfém keréktárcsáiról és hátsó „DRIVE 125 YEARS” plakettjéről ismerhető fel.A robusztus ŠKODA KODIAQ bármilyen úton és talajon biztonságban és kényelmesen juttatja célba utasait. DRIVE 125 YEARS különleges modellként a legnagyobb ŠKODA-SUV 19 col peremátmérőjű, antracitárnyalatú „Aronia” könnyűfém keréktárcsákkal készül és specifikus plakettet hordoz, amelyekről mindjárt az első pillantásra jubileumi változatként azonosítható. Utasterében a KODIAQ DRIVE 125 YEARS egyaránt LED-technikájú hangulatvilágítást és olvasólámpákat, illetve egyéb részletei mellett fényes Mítoszfekete dekorbetéteket, speciális üléskárpitokat és textil padlószőnyegeket, valamint összesen nyolc hangszórót kínál. Stílszerűen a „KODIAQ” feliratú, dekoratív küszöblécek is a DRIVE 125 YEARS felszerelési csomag részét képezik. A vezetőt a legkorszerűbb vezetéstámogató segédrendszerek segítik, mint például az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő berendezés (Lane Assist) vagy a közekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist). Az utánfutóval parkolást az extrafelszerelésként rendelhető vontatmány-asszisztens (TrailerAssist) könnyíti.KAROQ DRIVE 125 YEARS 17 colos könnyűfém keréktárcsákkalA ŠKODA KAROQ DRIVE 125 YEARS jubileumi modellváltozatában a praktikus kompakt-SUV 17 col peremátmérőjű, szintén antracitárnyalatú „Aronia” könnyűfém keréktárcsákkal érkezik, s a „DRIVE 125 YEARS” plakett mellett egyéni dekorbetétek, exkluzív üléskárpitok, valamint „KAROQ” feliratú küszöblécek is felszereltségét gazdagítják. Exkluzív stílusát és kényelmes kezelhetőségét extraként rendelhető komfortcsomag fokozhatja tovább, amely többek között a menetprofil-választás (DrivingModeSelect) technikájával, fáradtságérzékelő rendszerrel (Driver Alert), teljes-LED fényszórókkal és üveg panoráma-tolótetővel bővítheti felszereltségét. A KAROQ DRIVE 125 YEARS a SideAssist berendezést – amely akár hetvenméteres távolságon érzékelheti a hátulról közelítő vagy épp a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járműveket –, valamint a közlekedési táblák felismerő funkcióját (TrafficSignRecognition) is tartalmazza. Az extrafelszerelésként rendelhető parkolási asszisztens (Park Assist) a parkolási manőverek során nyújt segítséget.FABIA DRIVE 125 YEARS bővített felszereltséggel és extra-csomagokkalDRIVE 125 YEARS kivitelében a kompakt és tágas FABIA ugyancsak speciális üléskárpitokkal és dekorbetétekkel, valamint textil padlószőnyegekkel és itt „FABIA” feliratú küszöblécekkel készül, míg az antracitárnyalatú „Aronia” könnyűfém keréktárcsák peremátmérője ez esetben 16 col. Az extrafelszerelésként kínált komfortcsomag mindezeken túl a Climatronic légkondicionáló berendezést, a RadioSwing Plus rádiórendszert, bőrbevonatú, multifunkciós kormánykereket és 17 colos „Savio” könnyűfém keréktárcsákat tartalmaz. Ha a FABIA DRIVE 125 YEARS még egyedibb kialakítása a cél, az Emotion csomag a legjobb választás, amely LED-fényszórókat, panorámatetőt, sötétített üvegeket (SunSet) és fekete mennyezetkárpitot foglal magában. Mindezeken túl e modell extraként a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens (RearTrafficAlert), az adaptív sebességszabályzás (AdaptiveCruiseControl; ACC) és a távolsági fény asszisztens (AutoLightAssist) technikáival is felszerelhető.ŠKODA Connect mobil online-szolgáltatásokMindhárom jubileumi DRIVE 125 YEARS modell extrafelszerelésként korszerű connectivity-megoldásokat is kínál. Az okostelefonok a SmartLink+ technika segítségével integrálhatók a jármű rendszerébe és a ŠKODA Connect mobil online-szolgáltatásokhoz is hozzáférést biztosíthatnak. A járműinformációk – például menetadatok – vagy az aktuális parkolási pozíció lehívása mellett az állandó internetkapcsolat a jármű távelérését is lehetővé teszi. CareConnect választékában kínálja a ŠKODA Connect a proaktív szolgáltatást (Proactive Service), amely egyebek mellett baleset esetén továbbítja a jármű helyzetére és állapotára vonatkozó adatokat, de kapcsolatot tarthat az autó és a szerviz között vagy rendszeres jármű-állapotjelentést (Vehicle Health Report) is készíthet. Az Infotainment Online palettán például a navigáció és a forgalmi jelentések online-támogatása, illetve az üzemanyagtöltő-állomások és szabad parkolóhelyek keresési funkciója szerepel.A ŠKODA idén ünnepli 125. születésnapját, s ezzel a világ egyik legrégebbi ma is termelő autógyártója – a márka eredete egészen az autó hőskoráig nyúlik vissza. A ŠKODA szaktudása a járműgyártás több mint tizenkét évtizedes hagyományain és tapasztalatain, valamint a bohémiai és cseh kézműiparon és mérnöki tudományon alapul. A vállalatot már alapítása óta a mobilitás iránti szenvedély jellemzi, s számos autóipari ikon fémjelezte, gazdag hagyományokra tekinthet vissza. Az elmúlt harminc év során a ŠKODA a Volkswagen Csoport márkahálózatának tagjaként nemzetközileg is sikeres volumengyártóvá lépett elő. A ŠKODA most aktuális modelloffenzívája keretében írja tovább történetét, folytatva modellkínálatának bővítését: 2019 és 2022 vége között a gyártó összesen több mint harminc új modellel jelenik meg a piacon, amelyek közül több mint tíz részben vagy tisztán elektromos hajtásrendszerrel készül.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.02.01.

RS – Két betű, amely „felvillanyozza” a ŠKODA-rajongókat

RS – Két betű, amely „felvillanyozza” a ŠKODA-rajongókat                                                      › A ŠKODA 130 RS az első mérföldkő a sportos RS-modellek 45 esztendős történelmében› Egyes piacokon húsz százalék az OCTAVIA RS részaránya az OCTAVIA harmadik generációjának kiszállításaiból› Az OCTAVIA RS iV elsőként hálózatról tölthető hibridmodellként (plug-inhybrid) folytatja a sikertörténetetMladáBoleslav / Budapest, 2020. január 30. – Immár több mint 45 éve „villanyozza fel” a különösen sportos ŠKODA modellek rajongóit az RS betűpár, amely a Rally Sport rövidítéseként az olyan nagysikerű versenyautók mellett, mint például a legendás ŠKODA 130 RS, 2000 óta a cseh autógyártó sorozatgyártású modelljeinek legsportosabb változatait is jelöli. A ŠKODA OCTAVIA negyedik generációja most első ízben hálózatról tölthető hibrid (plug-inhybrid) hajtásrendszerrel írja tovább az RS-sikertörténetet – húsz esztendővel az első OCTAVIA RS bemutatkozása után.Több mint 45 éve ünnepelheti RS-családjával a ŠKODA a ralifutamokon és a versenypályákon aratott sikereit, miközben sorozatgyártású RS-modelljei már az utcára is jó adag ésszerű sportosságot kínálnak. Az RS betűpár történelme 1974-ben kezdődik, ekkor használja ugyanis a gyártó első ízben a Rally Sport rövidítéseként ŠKODA 180 RS és 200 RS raliprototípusai típusjelzésében. Időközben a dinamikus rövidítés – a ŠKODA 130 RS hetvenes és nyolcvanas években aratott kiemelkedő sikereinek is köszönhetően – a versenysport legendás szinonimájává vált. 2000 óta a következetesen a sportosság jegyében született sorozatgyártású RS-modellek folytatják e sikertörténetet, és a modellpalettán azóta már az OCTAVIA RS, a FABIA RS és a KODIAQ RS is megjelent.Mérföldkő – A ŠKODA 130 RSA 180 RS és 200 RS raliprototípusaival folytatott sikeres tesztjeit követően 1975-ben a ŠKODA bemutatja immár rendszeres versenyzésre kifejlesztett ŠKODA 130 RS modelljét. A sorozatgyártású ŠKODA 110 R műszaki alapjaira épülő kétajtós kupé tömege az alumíniumból (tető és az ajtók külső burkolata) és üvegszál-erősítésű műanyagból (GRP) (sárvédők és első fedél) készült karosszériaelemek jellemezte, következetes könnyűszerkezetes építés eredményeképpen mindössze 720 kilogramm, és valódi sikermodellé lép elő. A hátsókerék-hajtású versenygépet 140 lóerős, 1,3 literes motor hajtja, és egészen 1983-ig számos sikert arat a nemzetközi rali- és pályaversenyeken. 1977-ben a 130 RS a legendás Monte Carlo ralin végez kategóriája első két helyén, de az Akropolisz ralin is diadalmaskodik, a versenypályán pedig 1981-ben a túraautó-Európa-bajnokságban ünnepelhet összesített győzelmet.Sorozatgyártású sztár – a ŠKODA OCTAVIA RS2000-ben OCTAVIA WRC versenyautójával a ŠKODA a rali-világbajnokságon is megjelenik, és ezzel párhuzamosan első ízben szériamodellhez is használja az RS rövidítést. A betűkombináció azóta az egyes modellsorozatok legsportosabb változatát jelöli, amelyek tökéletesen ötvözik a vezetés élvezetes élményét a ŠKODA-modellek immár hagyományos praktikumával. Az időközben különösen sikeressé vált termékcsalád első modelljeként húsz évvel ezelőtt a ŠKODA OCTAVIA RS érkezik, a sportos menetteljesítményekről ekkor 1,8 literes, 132 kilowattos (180 LE), turbófeltöltésű motor gondoskodik. Az újdonság eleinte csak lépcsőshátú kivitelben kapható, de egy évvel később már COMBI változatban is megjelenik a kínálatban, és 2005-ig több mint 17 600 példány készül belőle. A második generációs OCTAVIA RS orrában 147 kW (200 LE) teljesítményű 2.0 TFSI benzines aggregát vagy első ízben dízelmotor fejti ki tekintélyes erejét. A 2.0 TDI teljesítménye 125 kW (170 LE), karosszériaváltozatokként pedig továbbra is a lépcsőshátú és a COMBI áll rendelkezésre. Együttesen több mint 87 800 példányuk gördül le a szerelőszalagról, az OCTAVIA RS így már második generációjában átlépi az összesen százezer darabos legyártott mennyiséget.Még sikeresebbnek bizonyul 2013-tól az OCTAVIA RS harmadik nemzedéke, amely elsőként hordozza a hátulja teljes szélességében ívelő, és azóta már az RS-modellek karakteres jegyévé vált vörös fényvisszaverő sávot. A 2.0 TSI erőforrás eleinte 162 kilowattot (220 LE) produkál, míg a 2.0 TDI 135 kW (184 LE) teljesítményű, és első ízben összkerékhajtással is rendelhető. A benzinmotor később 169 kW (230 LE), az OCTAVIA RS 245 verzióban pedig már 180 kW (245 LE) teljesítményt kínál. A harmadik generáció a megszokott módon szintén lépcsőshátú és COMBI kivitelben kapható és nagy népszerűségnek örvend a rajongók körében. Németországban, Nagy-Britanniában és Svájcban az RS-modellek húsz százalék feletti részesedést produkálnak az OCTAVIA sorozat kiszállításaiból. Összességében a ŠKODA 172 ezer darabot készít a harmadik generációs OCTAVIA RS modellekből.Bővül a család – a ŠKODA FABIA RS2003-ban a ŠKODA az új FABIA RS modelljével bővíti az RS-családot, amely a Genfi Autószalonon mutatkozik be, és a vele párhuzamosan megjelenő, új FABIA WRC rali-versenyautó alapjául is szolgál. A FABIA sorozatban kizárólag a FABIA RS számára kínált 1.9 TDI motor teljesítménye 96 kW (130 LE) és kiváló menetteljesítményeit igen kedvező, 100 kilométerenként mindössze 5,6 literes üzemanyag-fogyasztással kombinálja. A szabvány szerinti 0-100 km/h sprinthez 9,6 másodpercet igényel, végsebessége pedig 204 kilométer/óra. 2010-ben jelenik meg a FABIA második generációjának RS-változata, kombinált turbó- és kompresszorfeltöltésű, 132 kW (180 LE) teljesítményű, 1,4 literes benzinmotorral és hétfokozatú DSG-sebességváltóval. Első alkalommal kapható a FABIA RS COMBI változatban is.Rekorder – a ŠKODA KODIAQ RSA 2018-ban bemutatott KODIAQ RS az RS-család első szabadidő-autója, és a Nürburgring 20,832 kilométeres, legendás Nordschleife szakaszán a hétüléses szabadidő-autók között felállított, 9:29,84 perces körrekordjával is igazolta sportosságát. A 176 kW (240 LE) teljesítményű 2.0 TDI aggregátja meggyőzően ötvözi a teljesítményt és a hosszú távú fenntarthatóságot, a DynamicSoundBoost technikája pedig akusztikailag járul hozzá a legerősebb KODIAQ érzelemdús fellépéséhez.Folytatása következik – a SKODA OCTAVIA RS iVA ŠKODA OCTAVIA negyedik generációja rövidesen az RS-sikersztori újabb fejezetét nyitja meg, hiszen az OCTAVIA RS iV formájában első ízben jelenik meg a ŠKODA sportos csúcsmodelljei között hálózatról tölthető hibrid (plug-inhybrid) hajtásrendszerű változat. Az újdonság a Genfi Autószalonon (2020. március 3-15.) tartja premierjét.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.01.01.

Biztonságos és kényelmes sítúra a ŠKODA modelljeivel

Biztonságos és kényelmes sítúra a ŠKODA modelljeivel                                                      › A ŠKODA-modellek – például a KODIAQ, a SUPERB és az OCTAVIA – egyaránt bőséges helyet kínálnak az utasok és a sífelszerelés számára› Már alapkivitelben vagy opcióként összkerékhajtás gondoskodhat a hóban is biztonságos közlekedésről› Síléctartók, tetőcsomagtartó-dobozok és gumiszőnyegek a ŠKODA Eredeti Tartozékok kínálatábanMladáBoleslav / Budapest, 2020. január 27. –Tágas, variálható és a téli útviszonyokra is ideálisan felszerelt: a ŠKODA modelljei – mint például a KODIAQ SUV-modell, valamint a SUPERB és az OCTAVIA sorozat COMBI változatai – a nagy téli síszabadság ideális kísérői. A sílécek, snowboardok és a szükséges további csomagok számára átlag feletti térkínálat jellemzi őket, illetve olyan ötletes kényelmi felszerelések, mint a fűthető szélvédő, kormánykerék, illetve első és hátsó ülések. Az opcionális vagy modelltől függően akár az alapkivitelhez tartozó összkerékhajtással kiegészülve a hegyek havas síterületeinek megközelítése sem okozhat problémát – amennyiben figyelembe veszünk néhány apró tippet, mielőtt útnak indulunk.A várva-várt síszabadság biztonságos megkezdése előtt a ŠKODA modelljeit is átfogóan fel kell készíteni a télre. Kellő profilmélységgel rendelkező téli gumiabroncsok, fagyálló folyadék a hűtőrendszerben és a szélvédőmosó-tartályban, az akkumulátor ellenőrzése – ezek a minden járművezető számára feltétlenül ajánlott „téli alapprogram” részei a hideg évszak kezdete előtt. Az átfogó téli „fitnesz-ellenőrzés” és az akkumulátorteszt minden ŠKODA-márkakereskedő kínálatában szerepel.A következő lépés a megfelelő pakolás: a sílécek és snowboardok, a bakancsok, illetve az egész család vastag téli ruházata sok helyet foglal az autóban, a ŠKODA KODIAQ, SUPERB COMBI és OCTAVIA COMBI azonban egyaránt kiválóan felkészült erre. Mindegyikük kategóriája legnagyobb csomagtartó-térfogatával szolgál, kívánságra pedig lehajtható hátsó üléstámlájuk középső részén speciális sízsákot is kínálnak a lécek biztonságos és tiszta elhelyezésére. Ha a hátsó ülés mindhárom üléshelyére szükség van, a sílécek és a snowboardok különleges sí- és snowboard-tetőcsomagtartókon is szállíthatók, amelyek ŠKODA Eredeti Tartozékként kaphatók. Mindezen kiegészítőket kifejezetten a ŠKODA gépkocsik számára fejlesztették ki, illetve tesztelték, így illeszkedésük is tökéletes.Még nagyobb kényelemmel szolgálnak a tetőcsomagtartó-dobozok, amelyek akár 380 liter további rakodótérfogatot is kínálhatnak, s az útipoggyász nagy részét elnyelhetik. Használatukkal a hátsó üléstámla lehajtására sincs szükség, így nagyobb hely és fokozott kényelem állhat az utasok rendelkezésére. A tetőcsomagtartó-dobozok zárhatóak, aerodinamikailag is optimális kialakításúak, s fekete, ezüst és fehér színben rendelhetők.A tetőcsomagtartó-dobozok egy további előnyt is kínálnak: egy-egy hosszú síelést követően, a nap folyamán átizzadt vagy átnedvesedett ruhadarabok legalább egy része elhelyezhető bennük. Az utastérben tárolva őket, bepárásíthatják az ablakokat, ami veszélyeztetheti a közlekedés biztonságát. A párás ablakok legjobb ellenszere azonban továbbra is a légkondicionáló berendezés. Mivel a légkondicionálás használatakor a légbefúvó nyílásokon kiáramló levegő a hőmérsékletétől függetlenül különösen száraz, gyorsabban felveheti az ablakok párásodásáért felelős kondenzvizet. Kiválóan megfigyelhető e kedvező hatás, amikor a száraz levegő legmagasabb fokozatra kapcsolt ventilátor mellett közvetlenül a szélvédőre áramlik. A fűthető első és hátsó ülések, valamint kormánykerék színvonalas kényelmet biztosít a vezető és utasai számára, míg a fűthető első szélvédő és szélvédőmosó fúvókák zavartalan kilátásról gondoskodnak előre. Hatékonyan előzhető meg a lábtérkárpit havas lábbelik okozta átnedvesedése a ŠKODA Eredeti Tartozékok kínálatában szereplő gumiszőnyegekkel.A márka olyan modelljei, mint a ŠKODA KODIAQ, SUPERB és OCTAVIA, azonban nem csupán nagyvonalúan méretezett és széleskörűen variálható belteret kínálnak, ahol a bennülők és csomagjaik egyaránt kényelmesen elférnek. Motorváltozattól, felszereltségtől, illetve kiviteltől függően opcionálisan vagy már alapfelszerelésként összkerékhajtással is kaphatók, így nagy hóban is jól és biztonságosan haladhatnak a síterületeken. Extrém téli körülmények között további segítséget nyújtanak a ŠKODA Eredeti Tartozékok választékában szereplő hóláncok, ahol hólánc-használatra is jóváhagyott könnyűfém keréktárcsák is találhatók. A hólánc alkalmazását azonban feltétlenül még indulás előtt, otthon ajánlott kipróbálni, illetve begyakorolni. Már egy rövid, mintegy 50 méteres haladás során is ellenőrizhető a láncok kellő feszessége, s ha minden rendben, akár mély hó borította utakon sem állhat már semmi a zavartalan közlekedés útjában.További tippek a biztonságos sítúrákhoz a ŠKODA Storyboard oldalon találhatók.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2019.12.01.

Alapítása 125 éves jubileumát ünnepli 2020-ban a ŠKODA AUTO

Alapítása 125 éves jubileumát ünnepli 2020-ban a ŠKODA AUTO                                                      ›A még 1895-ben alapított ŠKODA AUTO a világ legrégebbi, ma is termelő autógyártóinak egyike›A ŠKODA AUTO világszerte számos tevékenységgel, akcióval és eseménnyel ünnepli 125 esztendős jubileumát›A vállalat emellett autógyártása kezdetének 115 éves évfordulójáról is megemlékezik›A márka számos történelmi jelentőségű modellje is jubileumát tartja›A ŠKODA AUTO szilárd pozícióból vághat neki az egyéni mobilitás új korszakánakMladáBoleslav / Budapest, 2020. január 16. –Jubileumi év a ŠKODA AUTO számára: 2020-ban ünnepli az autógyártó alapítása 125 éves, emellett autógyártása kezdetének 115. évfordulóját, de a márka számos történelmi jelentőségű modellje is idén tartja jubileumát.Amint Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke hangsúlyozta: „A ŠKODA AUTO a világ legrégebbi, ma is termelő autógyártói közé tartozik. Ezen egyedülálló sikertörténet sarokkövei alapítóink, Václav Laurin és Václav Klement bátorsága és találékonysága, ami egyszerre kötelezettség és ösztönzés is számunkra, hogy virágzó jövő felé vezessük a vállalatot. Pontosan ezt tesszük ’Stratégia 2025’ programunkkal, puszta autógyártóból ’A legjobb mobilitási megoldásokat kínáló SimplyClever vállalattá’ (’SimplyCleverCompanyforthe Best MobilitySolutions’) alakítva át a ŠKODA AUTO szervezetét.”Ennek megfelelően a ŠKODA AUTO 2020-ban is következetesen folytatja útját az elektromos mobilitás felé, s az év első felében bemutatja a VISION iV sorozatgyártású változatát. Ezzel a vállalat megalapításának 125. évfordulója egyben új korszak kezdetét is jelenti a márka számára, e tisztán elektromos, akkumulátorhajtású SUV-modell ugyanis az első olyan gépkocsija, amely a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül. Jelenlegi termékoffenzívája keretében 2019-től 2022 végéig a ŠKODA harminc új modellel jelenik meg a piacon, amelyek közül több mint tíz részben vagy tisztán elektromos hajtásrendszerű.Annak alapjait, hogy a ŠKODA mára nemzetközileg is sikeres autógyártóvá válhatott, alapítói, Václav Laurin és Václav Klement még 1895 decemberében fektette le, amikor a közép-csehországi MladáBoleslav városában kerékpárok javításával és gyártásával kezdtek foglalkozni. A róluk elnevezett Laurin& Klement vállalat már rövidesen több tucat változatban két- és háromkerekűek sokaságát kínálta, a motorkerékpárok gyártása pedig 1899-ben vette kezdetét. Műszakilag innovatív modelljeik hamarosan többek között Angliában, az egyik legigényesebb exportpiacon is keresettnek számítottak.A VoituretteA formájában már 1905-ben bemutatkozott az első Laurin& Klement gépkocsi, amely gyorsan a mindennapok igényes minőségű, s előnyös ár/érték-arány jellemezte autójává lépett elő. Az L&K széleskörűen bővítette modellkínálatát, s hamarosan nagyteljesítményű sportkocsikat, illetve haszonjárműveket is kínált, amelyek szerte a világon meggyőzték a járművezetőket. 115 év múlva az autógyártó immár több mint száz piacon aktív és évente 1,24 millió járművét szállítja ki világszerte ügyfeleinek.A sikertörténet folytatásának alapjául a Laurin& Klement és a Škoda gépgyártó konszern 1925-ös egyesülése szolgált, amellyel biztosított volt a további növekedéshez szüksége tőke. Ettől kezdve tűnt fel a MladáBoleslav-i járművek márkaemblémáján a szárnyas nyíl motívuma.A ŠKODA AUTO számos tevékenységgel, akcióval és eseménnyel ünnepli 2020-ban 125 esztendős évfordulóját, a vállalat dolgozói, valamint a márka és az autózás rajongói számára egyaránt. Ennek keretében például a vállalat történelmi szempontból meghatározó modelljei vezetéssel egybekötött rendezvényeken vesznek részt Kínában, Indiában, illetve más nemzetközi piacokon. Az ünnepi év csúcspontjaként a világhírű Cseh Filharmonikus Zenekar különleges koncertje szerepel a tervekben, de a ŠKODA széleskörű marketing- és kommunikációs kampányt is indít a jubileumi év alkalmából, többek között az autógyártó a közösségi hálózatokon működő összes csatornáján és a vállalat saját ŠKODA Storyboard weboldalán – a „Vezető leleményesség 1895 óta” („Drivinginventivenesssince 1895”) szlogen alatt.A cég története során immár számos történeti szempontból is jelentős ŠKODA modell gördülhetett ki a csehországi és a nemzetközi termelési helyszínekről, amelyek közül néhány szintén 2020-ban ünnepli világpremierje vagy piaci bevezetése jubileumát. 85 évvel ezelőtt, 1935-ben mutatta be például a ŠKODA áramvonalas karosszériájú, izgalmas 935 Dynamic modelljét, míg 60 esztendeje, 1960 szeptemberében a Brnói Nemzetközi Gépipari Vásáron debütált az első ŠKODA OCTAVIA COMBI. A 2+2-üléses, elegáns ŠKODA 110 R kupé 1970-ben jelent meg, s idén immár húsz esztendeje a nagysikerű FABIA COMBI első generációja piaci bevezetésének. A ŠKODA AUTO gazdag versenysport-hagyományait idézi Václav Bobek és Jaroslav Netušil indulásának 70. évfordulója Le Mans 24-órás versenyén, akik 1950-ben egy ŠKODA Sport volánja mögött a gyári csapat színeiben álltak rajthoz.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2019.11.01.

ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE

ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE –Városi-SUV-modell kalandra termett stílusban                                                      ›A ŠKODA KAMIQ a gyártó első SCOUTLINE-változatban is kapható SUV-modellje› Új felszereltségi szint,markáns kiegészítőkkel és teljes-LED hátsó lámpákkal› A ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE 2020 márciusában tartja premierjét a Genfi AutószalononMladáBoleslav / Budapest, 2020. január 17. –Először sportos, most pedig robusztus: a ŠKODA a jövőben SCOUTLINE-változattal egészíti ki a KAMIQ  Városi-SUV-modelljének választékát. A MONTE CARLO lifestyle-kivitel után érkező ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE egyebek mellett matt fekete kerékjárat-védőburkolatokkal, robusztus ezüst színű karosszéria-kiegészítőkkel, nagyméretű, 17 vagy 18 col átmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal és teljes-LED hátsó lámpákkal készül. A kalandra termett Városi-SUV a Genfi Autószalonon tartja premierjét.A ŠKODA KAMIQ a márka első SUV-modellje, amely SCOUTLINE-változatban is megjelenik majd a kínálatban. Matt fekete kerékjárat-védőburkolatok és mindenekelőtt számos ezüst színű karosszéria-kiegészítő gondoskodik markáns fellépéséről, a ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE így alsó védőidommal kiegészített, első légterelővel és hátsó diffúzorral készül, amelyek éppúgy ezüst színűek, mint az oldalsó küszöbborítások, a külső visszapillantó tükrök házai és a tetősínek. További különlegességként tűnnek fel a sötétített ablakai, illetve a B-oszloptól sötétített üvegek (Sunset), amelyekhez krómozott ablakszegélyek társulnak. A 17” col peremátmérőjű „Braga” és az extrafelszerelésként rendelhető, 18 colos „Crater” könnyűfém keréktárcsák egyaránt polírozott antracit árnyalatú felülettel készülnek. Mindezeken túl a KAMIQ SCOUTLINE már alapkivitelében teljes-LED hátsó lámpákat kap.ThermoFlux ülések és specifikus dekorbetétekA ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE utastere bőséges térkínálattal és alapkivitelben kőrisfa hatású, extra felszerelésként pedig szálcsiszolt „DarkBrushed” – dekorbetétekkel, valamint krómhatású légbefúvó nyílásokkal fogad, a pedálok pedig alumíniumdizájn betéteket kapnak. Az állítható magasságú első üléseket légáteresztő ThermoFlux szövetből és mikroszálasSuedia anyagból készült, speciális SCOUTLINE-kárpit, míg a kormánykereket, a kéziféket és a sebességváltó kart bőr borítja. A LED-technikájú hangulatvilágítás fehér, vörös vagy narancs színbe borítja a középkonzolt, az ajtók rekeszét és fogantyúját, valamint a lábteret. Az új KAMIQ SCOUTLINE emellett LED-olvasólámpákat is kínál, kívánságra pedig fekete tetőkárpit teheti teljessé a belső felszereltséget.Széles szín- és motorválasztékA ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE változathoz a modellsorozat teljes szín- és motorpalettája rendelkezésre áll. Utóbbi a 66 kW (90 LE) és a 110 kW (150 LE) közötti teljesítménytartományban három benzin- és egy dízelmotort, valamint a G-TEC földgázüzemű (CNG) erőforrást kínálja.Az új ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE a Genfi Autószalonon tartja premierjét, piaci bevezetésére 2020 júniusban kerül sor.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2019.10.01.

Az új ŠKODA OCTAVIA

Az új ŠKODA OCTAVIA – Jelentősen továbbfejlesztett technikával és dizájnnal érkezik a márka ikonja›Külső: érzelmekben gazdag dizájn, kiemelkedően kedvező aerodinamika és LED-Matrix fényszórók› Beltér: Head-up kijelző, a hátat kímélő Ergo-ülések, háromzónás Climatronic légkondicionáló berendezés, új kormánykerék, két 10 col képátlójú képernyő, Shift-by-Wire technika és még sok más› Motorok: gazdaságos benzin-, dízel- és földgázüzemű erőforrások, illetve hálózatról tölthető hibrid (Plug-inHybrid) és mild-hibrid technika› Az új OCTAVIA 2019. november 11-én, Prágában tartja világpremierjétMladáBoleslav / Budapest, 2019. november 6. –A ŠKODA márka szíve, ikonja és volumenmodellje: 60 éves jubileumához illeszkedve mutatja be megújult „bestsellerét” a cseh autógyártó. A ŠKODA OCTAVIA negyedik generációja minden méretében növekedett, így hosszabb és szélesebb elődjénél, miközben még tágasabb csomagteret kínál. A ŠKODA új formai nyelvezetének köszönhetően az OCTAVIA érzelmekben még gazdagabb hatást kelt, teljes egészében új beltér-koncepciója pedig kiemelkedő funkcionalitását és egyedülálló térkínálatát igényes anyagválasztással, illetve ötletes részletmegoldásokkal ötvözi. Mindemellett számos új connectivity-megoldás és vezetői segédrendszer jelzi a márka innovációs erejét a kompaktkategóriában. Mindezen kvalitásokat kiemelkedően kedvező ár/érték-arány és a már jól megszokott, színvonalas ŠKODA-minőség teszi teljessé.Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke hangsúlyozta: „Az OCTAVIA kiemelkedő jelentőségű a ŠKODA számára, ezért teljes egészében megújult. Az eredmény pedig minden idők legjobb OCTAVIA sorozata – amely még tágasabb, praktikusabb és biztonságosabb, mint valaha. Pontosan e modell hatvanadik születésnapján teszünk az új generációval újabb jelentős lépést előre. Az elmúlt hat évtized során az OCTAVIA nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a vállalat és a márka ilyen dinamikusan fejlődhetett, s meggyőződésem, hogy az új generáció is jelentős részt vállal abban, hogy e fejlődés folytatódjon.”Az OCTAVIA 2019 januárban ünnepelte egykori gyártáskezdetének hatvanadik évfordulóját, ugyanis 1959 elején gördültek le e legendás modellsorozat első példányai a MladáBoleslav-i szerelőszalagról. A kilencvenes évek közepén az első új generációs OCTAVIA vette át a kedvelt kompaktmodell örökségét, s 1959-es megjelenése óta a cseh autógyártó vállalat összesen több mint 6,5 millió darabot gyártott e sorozat tagjaiból. Az elmúlt évek során a nagyméretű kompaktkategóriájú modell harmadik generációja – világszerte mintegy 400 ezer eladott példányával – nagyjából egyharmadát tette ki a ŠKODA teljes értékesítésének. Jelenleg az OCTAVIA Csehországban, Ausztriában, Svájcban, Finnországban, Magyarországon, Lengyelországban, Szerbiában és Fehéroroszországban egyaránt a legnagyobb példányszámban értékesített modell. E sikermutatókban az OCTAVIA COMBI is meghatározó szerepet játszik, az eladott OCTAVIA modellek csaknem kétharmadát ugyanis e karosszériaváltozat teszi ki. Az OCTAVIA Európa legnagyobb darabszámban értékesített kombija, egyben a legkedveltebb importautó Németországban. A ŠKODA AUTO ennek megfelelően először kombiváltozatában vezeti be a piacra „bestsellere” legújabb generációját, a limuzinkivitel néhány héttel később érkezik.Érzelmekben gazdag külső formavilág és megnövelt méretekA ŠKODA OCTAVIA optikai különlegességei új első lökhárítója, illetve karakteres rajzolatú, új fényszórói. A kompaktmodell megnövelt hosszúsága és szélessége magabiztos karakterét hangsúlyozza: 4689 milliméteres hosszúságával a negyedik generációs ŠKODA OCTAVIA COMBI 22 milliméterrel hosszabb elődjénél, míg szélessége 15 milliméterrel 1829 milliméterre nőtt (a limuzinváltozat hosszúsága 19 milliméterrel 4689 milliméterre, szélessége pedig 15 milliméterrel 1829 milliméterre bővült), a tengelytáv 2686 milliméter. Az új tervezésű, laposan illeszkedő tetősín szintén a megnyújtott körvonalakat hangsúlyozza, s az erőteljes fellépésről akár 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák is gondoskodhatnak.Az új OCTAVIA a világ legjobb aerodinamikájú autói közöttÚj formavilága még karakteresebbé teszi a ŠKODA OCTAVIA megjelenését és kiváló aerodinamikai tulajdonságokat tett lehetővé. A limuzinváltozat légellenállási együtthatója (cw) 0,24-tól, míg az OCTAVIA COMBI kivitelé 0,26-tól indul, ezzel az új OCTAVIA a világ legkedvezőbb légellenállási tulajdonságokkal rendelkező autói közé tartozik, ami szén-dioxid-kibocsátását és üzemanyag-fogyasztását is tovább mérsékelte.Az első OCTAVIA LED Matrix-fényszórókkalA keskenyebb fényszórók, valamint a hátsó lámpatestek egyaránt korszerű LED-technikával működnek, csúcsváltozatában pedig az OCTAVIA igazi különlegességet kínál – a LED-Matrix rendszert. E technika több egyedileg szabályozható szegmensből állítja elő fénykévéjét, a vezető így a közlekedés többi résztvevőjének vakítása nélkül is folyamatosan távolsági fénnyel autózhat. Az intelligens műszaki megoldás az első szélvédőn elhelyezett kamera segítségével érzékeli a szemből érkező és az elöl haladó járműveket, illetve a fényvisszaverő öltözetű személyeket és fényvisszaverő objektumokat. A hazavezető fény (Coming/Leaving Home) funkció különleges fényanimációval üdvözli a vezetőt, amiben a LED hátsó lámpák is részt vesznek. Utóbbiak első ízben készülnek ŠKODA OCTAVIA modellben dinamikus irányjelzővel.Új beltér-koncepció és kiemelkedő térkínálatAz új ŠKODA OCTAVIA az immár megszokott, mély benyomást keltő térkínálatánál is tágasabb beltérrel szolgál, a hátul helyet foglalók például térdmagasságban még az eddigieknél is nagyobb, 78 milliméteres lábteret élvezhetnek. A járműkategória legnagyobb csomagterének térfogata a COMBI esetében 640, míg a limuzinváltozatban 600 literre bővült, s a ŠKODA mérnökei az utasteret is teljes egészében áttervezték. Az új kormánykerék kétküllős kialakítású és krómozott díszlécet hordoz, a multifunkciós változat gombjaival és új krómdizájn-görgetőkerekeivel pedig összesen tizennégy különböző funkció vezérelhető.Ugyancsak új tervezés a középkonzol, az ajtókárpitok és a műszerfal, utóbbi modulrendszerűen különböző síkokból épül fel és a szabadon álló, nagyméretű központi multifunkciós képernyő alatti, színében elkülönülő felületével a ŠKODA-hűtőrács alakját idézi. Első ízben állnak rendelkezésre a hátat kímélő Ergo-ülések, amelyek a fűtés mellett kívánságra masszázsfunkciót és hűsítő szellőztetést is kínálnak. Az extrafelszerelésként rendelhető sportüléseket különösen aktív szellőzésű ThermoFlux szövetkárpit borítja, s kívánságra háromzónás Climatronic légkondicionáló berendezés is kapható az új OCTAVIA modellekhez. Amennyiben a felszereltség a kulcsnélküli nyitás rendszerét (KESSY) is tartalmazza, az új OCTAVIA mind a négy ajtaja így nyitható.Az új OCTAVIA piaci bevezetésekor az Active, az Ambition és a Stylefelszereltségi szinteken áll rendelkezésre, a jövő év során pedig a robusztus OCTAVIA SCOUT és a sportos OCTAVIA RS is kiegészíti a kínálatot.Újdonság: Head-up kijelző és két 10-colos képernyőAz új OCTAVIA az első ŠKODA-modellként szolgál Head-up kijelzővel, amely a fontos információkat – mint például a sebesség és a navigációs útmutatások – a szélvédőre vetítve, a vezető közvetlen látóterében jeleníti meg, aki így anélkül olvashatja le az adatokat, hogy közben tekintetét le kellene vennie az útról. Az új ŠKODA OCTAVIA infotainment-rendszerei kívánságra rádiós és televíziós streaming-szolgáltatást, illetve a WirelessSmartLink+ technika segítségével teljes vezeték nélküli okostelefon-csatlakoztatást is kínálnak. A külső médiaeszközök és USB-tárolók az összesen akár öt USB-C-aljzat közül a két elsőn keresztül közvetlenül is csatlakoztathatók az infotainment-rendszerre, s kívánságra hátul egy 230 voltos elektromos csatlakozóaljzat is rendelkezésre áll. A tökéletes hangzásvilágról az akusztikailag optimalizált utastér és az extrafelszerelésként kapható Canton hangrendszer gondoskodik.Az új OCTAVIA számára a ŠKODA a VirtualCockpit technikáját is továbbfejlesztette. A digitális és egyénileg konfigurálható műszeregység legújabb generációja 10 col átlójú kijelzőfelülettel készül, kezelése pedig még inkább felhasználóbaráttá vált. A vezető négyféle alapnézet – Basic, Classic, navigáció és vezetői segédrendszerek – közül választhat, majd a multifunkciós kormánykerék kezelőgombjaival rögzítheti a kívánt tartalmakat. Újdonság annak lehetősége, hogy a navigációs térkép két különböző nagyításban (zoom) jelenjen meg a VirtualCockpitkijelzőfelületén, illetve az akár 10 col képátlójú központi képernyőn. A légkondicionáló berendezés az infotainment-rendszer képernyőjébe integrált alsó sávról kezelhető, míg az infotainment-kijelző alatti új érintőcsúszkával (Touchslider) egy ujjal a hangerő szabályozható, két ujjal pedig a navigációs térkép nagyítható, illetve kicsinyíthető (zoom).DSG sebességváltó Shift-by-Wire technikávalAz első ŠKODA-modellként alkalmaz az új OCTAVIA Shift-by-Wire technikát a DSG sebességváltó vezérlésében, amely már nem mechanikus, hanem elektronikus úton továbbítja a vezető menetfokozat-választási utasításait a váltómű felé. Az OCTAVIA középkonzolján ez esetben a jól ismert DSG-váltókar helyett egy kisméretű kapcsolóval kialakított kezelőmodul található, amelyről az R (hátrameneti), az N (üres) és a D/S (előremenet/sport) menetfokozat, illetve egy külön gombbal a P (parkoló) állás választható.Első ízben a kínálatban: innovatív vezetői segédrendszerek, például kikerülés-asszisztens és kiszállás-figyelmeztetésAz OCTAVIA negyedik generációja számos új vezetői segédrendszert kínál, amelyek közül néhány első ízben kapható ŠKODA-modellhez. Az új kikerülés-asszisztens (CollisionAvoidanceAssist) gyalogos- illetve kerékpárosgázolás vagy más járművel ütközés veszélye esetén a kormányzási nyomaték aktív felerősítésével támogatja a vezetőt, hogy ideális esetben kontrollált kikerülési manőverrel előzhesse meg a balesetet. A kiszállás-figyelmeztetés (ExitWarning) rendszere még az ajtó kinyitása előtt jelzi, ha hátulról más jármű vagy kerékpáros közelít, de a kézérzékelés (Hands-onDetect) technikája segítségével az autó azt is ellenőrizheti, hogy a vezető rendszeresen megfogja-e a kormánykereket, vagy esetleg egészségügyi vészhelyzet miatt már nem uralja a járművet. Ilyen szükséghelyzetben a vészhelyzet-asszisztens (EmergencyAssist) egészen megállásig lefékezheti a gépkocsit.Christian Strube, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Járműveink, valamint a bennülők és a közlekedés többi résztvevőjének biztonsága a legmagasabb prioritást élvezi a ŠKODA fejlesztésében. Az OCTAVIA negyedik generációjának új biztonsági és vezetői segédrendszerei – mint például a kikerülés-asszisztens és a kiszállás-figyelmeztetés – révén immár új szintre emeljük és kategóriája egyik legbiztonságosabb tagjává tesszük OCTAVIA modellünket.”Különösen gazdaságos, korszerű motorok és a mild-hibrid technika premierjeAz új ŠKODA OCTAVIA igen gazdaságos és modern TDI- és TSI-erőforrásokkal készül, amelyek a jóval kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságokkal közösen hatékonyan mérséklik az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. A dízel- és benzinmotorok kínálatát különösen környezetkímélő földgázüzemű (CNG) hajtás, valamint hálózatról tölthető hibrid (Plug-inHybrid) változatok és ŠKODA-modellben első ízben mild-hibrid technikával kiegészített motorok teszik teljessé. Amennyiben a 81 kW (110 LE) teljesítményű, háromhengeres 1.0 TSI és a 110 kilowattos (150 LE), négyhengeres 1.5 TSI erőforrás a hétfokozatú DSG sebességváltóhoz csatlakozik, 48-voltos szíjhajtású indítógenerátorral és ugyancsak 48-voltos lítiumion-akkumulátorral egészülnek ki, így a leállított belsőégésű motor melletti szabad gördülés („vitorlázás”), a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás, illetve a belsőégésű erőforrásnak nyújtott elektromos rásegítés (boost) is lehetővé válik. Mindemellett a motor újraindítását is mérsékelt zaj- és rezgésszint jellemzi. Mindkét erőforrás hatfokozatú manuális sebességváltóval, mild-hibrid technika nélkül is választható. Az 1.5 TSI aggregáthoz csatlakozó sebességváltó magas forgatónyomatékszintekhez készült új fejlesztés, amelyet az OCTAVIA dízelmotorjaival is alkalmaznak. A 140 kW (190 LE) teljesítményű 2.0 TSI aggregát kizárólag hétfokozatú DSG váltóművel és összkerékhajtással szerepel a kínálatban. Mindegyik TSI-motor Otto-részecskeszűrővel készül.Hálózatról tölthető hibrid (Plug-inHybrid) hajtás két teljesítménylépcsőbenA hálózatról tölthető hibrid (Plug-inHybrid) hajtásrendszerrel készülő első ŠKODA, a SUPERB iV után a cseh márka az új OCTAVIA modelljét is kínálja az 1.4 TSI benzinmotor és – immár OCTAVIA iV modellként – egy elektromos motor kombinációjával, mégpedig két teljesítménylépcsőben is, a 150 kW (204 LE) rendszerteljesítményű kivitel mellett ugyanis egy 180 kilowattos (245 LE) verzió is szerepel a tervekben. Mindkét változathoz hatfokozatú DSG sebességváltó tartozik.Új EVO-generációs dízelmotorok akár 80 százalékkal alacsonyabb nitrogén-oxid-kibocsátássalAz új OCTAVIA palettáján összesen három új dízelmotor öleli fel a 85 kW (115 LE) és a 147 kW (200 LE) közötti teljesítménytartományt. A TDI-aggregátokösszlökettérogata egyaránt 2,0 liter és az új fejlesztésű EVO-generáció tagjai, s egyszerre nyomatékgazdag, takarékos és különösen tiszta üzeműek. Dízel-részecskeszűrőjük mellett e motorok az SCR kipufogógáz-utánkezelési rendszer egy új fejlesztési fázisát kapják, amely az úgynevezett Twindosing-eljárás során célzottan, két egymás mögött elrendezett SCR-katalizátor elé fecskendezi be az AdBlue adalékanyagot. E módszer, valamint a második, kiegészítő katalizátor mintegy 80 százalékkal mérsékli a nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátását az egyes erőforrások elődgenerációjához viszonyítva, az EVO-motorok így már most biztosítják a jövőbeni Euro 6d kipufogógáz-szabvány előírásai teljesítésének műszaki feltételeit. A 110 kW (150 LE) és a 147 kW (200 LE) teljesítményváltozat kívánságra összkerékhajtással is rendelhető.A G-TEC földgázüzemű változatA ŠKODA AUTO az OCTAVIA negyedik generációját is kínálja G-TEC változatban, azaz különösen környezetkímélő, földgázüzemű hajtásrendszerrel. A szén-dioxid-kibocsátás itt további mintegy 25 százalékkal csökken a benzinüzemhez képest, miközben jóval kisebb a nitrogén-oxidok (NOx) és gyakorlatilag megszűnik a koromrészecskék emissziója. Az 1.5 TSI-motor teljesítménye ez esetben 96 kW (130 LE) és kifejezetten földgázüzemre (CNG) készül. A három CNG-tartály kapacitása összesen 17,7 kilogramm, s szükség esetére egy kilencliteres benzintank is rendelkezésre áll. Az OCTAVIA G-TEC mindkét karosszériaváltozatához hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú DSG sebességváltó rendelhető.Három futómű-opció és adaptív futóműszabályzás (DCC)Alapkivitelű futóműve mellett két további változat is választható az OCTAVIA számára: az egyik a karosszériát 15 milliméterrel mélyebbre süllyesztő sportfutómű, míg a másik a szabadmagasságot ugyancsak 15 milliméterrel megnövelő, kimondottan a gyenge minőségű utakra készült futóműkivitel. Kívánságra az adaptív futóműszabályzás (DynamicChassisControl; DCC) is rendelkezésre áll, amely folyamatosan illeszti a rugózás és a lengéscsillapítás működését, a menetprofil-választás rendszerével (DrivingModeSelect) pedig különböző üzemmódokat is kínál. A hálózatról tölthető hibrid (Plug-inHybrid) hajtásrendszerű modellek szabadmagassága a DCC esetében is változatlan marad, míg minden további modellváltozaté 10 milliméterrel csökken.„SimplyClever”: alváscsomag, AdBlue komfort-betöltőnyílás, USB-C-aljzat a tetőkonzolbanHűen a ŠKODA „SimplyClever” filozófiájához az új OCTAVIA is magasfokú funkcionalitást kínál, emellett számos, a márkára jellemző „SimplyClever” részletmegoldással könnyíti a vezető és utasai mindennapi mobilitását. Első ízben rendelhető OCTAVIA modellhez az alváscsomag, amely a hátsó ülésén két megnövelt méretű, különösen kényelmes fejtámlát és egy plédet kínál. Ugyancsak újdonság a csomagtartó kényelmesen használható, továbbfejlesztett rakodóháló-összeállítása, illetve a csomagtérrolóautomatikus kireteszelése az OCTAVIA COMBI modellben. A csomagtérborítás alatt multifunkciós zseb szolgál további rakodóhellyel. A hátsó ajtók gyerekzárja elektromosan működtethető, az első üléstámlák hátoldalán pedig az okostelefonok számára kialakított két rakodózseb áll a hátul ülők rendelkezésére. Elöl és kívánságra hátul is két-két USB-C-aljzat található, s újdonság a belső visszapillantó tükör feletti tetőkonzolba extrafelszerelésként rendelhető további USB-C-csatlakozó. A ŠKODA immár klasszikus megoldása a vezető ajtajában kialakított rekeszben elhelyezett esernyő, ahol már a ŠKODA eredeti tartozékként kapható kézikefe is elhelyezhető. Az OCTAVIA modellekben is megjelenik az ablakmosótartály betöltőnyílásába integrált tölcsér, a kívánságra rendelhető vonófej pedig a megfelelő gomb megnyomásával elektromosan a csomagtérből reteszelhető ki. Szintén újdonság az AdBlue-tartály komfort-betöltőnyílása, amely teherautó-töltőpisztollyal is lehetővé teszi az utántöltést.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2019.09.23.

ŠKODA SUPERB iV: az első ŠKODA plug-in hibrid

ŠKODA SUPERB iV: az első ŠKODA plug-in hibrid› 2020-tól kezdve a ŠKODA zászlóshajója plug-in hibridként tisztán elektromos üzemben akár 56 km-t is képes megtenni a WLTP ciklus szerint.› Az elektromos motor és az 1.4TSI benzinmotor együttes teljesítménye 160 kW (218PS)› A SUPERB iV elérhető Ambition, valamint Style felszereltségi szinteken és SPORTLINE valamint L & K felszereltséggelMladá Boleslav /Frankfurt / Budapest, 2019. szeptember 10. – A 2020 elején forgalmazásba kerülő SUPERB zászlóshajó az első sorozatgyártású ŠKODA modell, amely plug-in hibridként érhető el. A ŠKODA SUPERB iV hatékony benzinmotorral és villanymotorral rendelkezik, így lehetővé teszi a különösen környezetbarát mobilitást anélkül, hogy kompromisszumot kellene hozni az erő vagy éppen a hatótávolság tekintetében. A ŠKODASUPERB iV teljes hatótávolsága 850 km, és akár 56 km-t képes lefedni a WLTP-ciklusban tisztán elektromosan, emisszió kibocsátás nélkül. A kombinált CO2-kibocsátás kevesebb, mint 35 g / km. A SUPERB iV sorozatgyártása ebben az évben kezdődik a Kvasiny üzemben, és a modell piaci bevezetése 2020-ban lesz - Ambition és Style felszereltséggel, valamint SUPERB SPORTLINE és L & K modellként.Az új SUPERB iV az első ŠKODA, amely mind a belső égésű motor - ebben az esetben egy nagy teljesítményű 1,4TSI benzin -, mind pedig az elektromos motor előnyeit kínálja. A WLTP ciklusban akár 56 km-re is képes teljesen elektromos módban megtenni minden emissziós kibocsátás nélkül. Elektromos üzemmódban az E-zaj hanggenerátor egyedülálló hangot hoz létre, amely lehetővé teszi a gyalogosok és a kerékpárosok számára, hogy időben hallják a közeledő SUPERB iV-t. Az elektromos motor teljesítménye 85 kW, míg az 1.4TSI motor 115 kW (156PS) teljesítményt nyújt. A két erőforrás együttes teljesítménye 160 kW (218PS), és együttesen kevesebb, mint 35 g / km szén-dioxid-kibocsátást eredményeznek. Az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően a vezető választhat egy teljesen elektromos E-módból, egy hibrid üzemmódból - amelyben a benzinmotor és az elektromos motor közötti kölcsönhatást elektronikusan szabályozzák - és egy SPORTmode-ról a csúcsteljesítmény érdekében. Teljesen feltöltött akkumulátorral és 50 l benzint tartalmazó teljes tartállyal a SUPERB iV megállások nélkül akár 850 km-t képes megtenni.A rekuperáció visszanyeri az energiát, lehetővé téve az úticél tisztán elektromos üzemben való elérését. Az elektromos motort modern, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor hajtja. Ez kompakt módon integrálva van a karosszéria padlólemezébe, közvetlenül a hátsó tengely elé, és 37Ah kapacitással, valamint 13kWh energiával rendelkezik. Az akkumulátort 3 óra 30 perc alatt lehet egy 3,6 kW teljesítményű fali doboz segítségével feltölteni, vagy 6 óra alatt egy standard 2,3 kW-os háztartási dugaszoló aljzat segítségével. Mozgás közben a ŠKODA SUPERB iV töltheti az akkumulátort, vagy fenntarthatja az akkumulátor töltöttségi szintjét a benzinmotorral; a rekuperációnak köszönhetően az energia fékezés közben is visszanyerhető. Ez azt jelenti, hogy mindig van elegendő energia a hosszabb utak „utolsó kilométereinek” elektromos úton történő megtételére kibocsátás nélkül - például a városi alacsony kibocsátású területeken.Újratervezett első kötény méhsejt textúrávalKívülről a SUPERB plug-in hibridjét például a hátulján található iV jelzéssel lehet azonosítani; az akkumulátor töltőcsatlakozói gyors töltőhöz, vagy a szabványos dugaszoló kábelhez, el vannak rejtve a hűtőrács fedele mögött. Az új elülső kötény méhsejt textúrájú levegőbemenettel rendelkezik, ez az úgynevezett Air Curtain. A csiszolt 17 hüvelykes Stratos könnyűfém kerekek vagy az új, opcionális 19 hüvelykes Vega Aero könnyűfém kerekek hangsúlyozzák a SUPERB iV elegáns megjelenését.Rengeteg hely és különleges részletek a belső terekbenA ŠKODA SUPERB iV alapfelszereltségében többfunkciós MaxiDOT színes kijelző található, míg a 10,25 hüvelykes Virtual Cockpit opcionálisan kapható. A középső konzolban két gomb található az E-mód és a SPORT mód számára. Alapkivitelben a SUPERB dekoratív első és hátsó ajtó küszöbökkel, valamint rakományrögzítőkkel és rakodó rekeszekkel rendelkezik a tágas csomagtartóban, amelynek kapacitása 485 l, vagy 510 l a SUPERB Iv COMBI esetében. A ferdehátú külső méretei megegyeznek a többi SUPERB modell méretével: 4869 mm hosszú, 1864 mm széles és 1469 mm magas. Tengelytávja 2841 mm. A 4862 mm hosszúságú és 1 477 mm magasságú SUPERBiV COMBI 7 mm-rel rövidebb és 8 mm-rel magasabb.Mindig online a beépített eSIM-nek köszönhetőenA ŠKODA a SUPERB iV-jét a moduláris infotainment mátrix új, harmadik generációjával szerelte fel. A 8 hüvelykes képernyővel rendelkező Amundsen navigációs rendszer alapkivitelben, míg a Columbus verziója 9,2 hüvelykes képernyővel, gesztusvezérléssel és testreszabható kezdőképernyővel opcionálisan választható. Legalább négy USB-port áll rendelkezésre: az USB Type-C aljzat a középső konzolban és Type-A port a JumboBox-ban alapkivitelként; hátul két további C típusú aljzat része az opcionális hátsó csomagnak. A legújabb SmartLink technológia lehetővé teszi az okostelefon-alkalmazások vezeték nélküli elérését a jármű kijelzőjén (csak azAppleCarPlay esetén). A beépített eSIM a mellékelt adat megosztással állandó internetkapcsolatot biztosít, lehetővé téve például a valós idejű forgalmi információkat, illetve az online adatokkal támogatott gyorsabb és pontosabb útvonal-számításokat. Az olyan információs és szórakoztató alkalmazások, mint például az időjárási vagy a hírek, amelyek szintén használják az autó adatmegosztását, közvetlenül elérhetők a központi kijelzőn.A SUPERB iV különlegessége, az összes elektromos és a maximális hatótávolság, az energiaáramlás vagy a speciális ŠKODA Connect szolgáltatások megjelennek a központi kijelzőn. Ezen felül egy okostelefon felhasználható az akkumulátor állapotának megtekintésére vagy a légkondicionáló távvezérlésére. Az akkumulátor automatikusan feltölthető vagy az autó a tervezett utazás előtt lehűthető.Két exkluzív asszisztens rendszerA ŠKODA SUPERB iV két opcionális asszisztens rendszerrel rendelkezik - ezek egyedülállóak a modellválasztékban. A Trailer Assist segíti a vezetőt tolatásnál segíti, valamint az autó és a pótkocsi parkolásánál. A kijelzőn látható az autó és a pótkocsi diagramja, és a rendszer átveszi a kormányzást. Az Area View négy kamerát használ, hogy biztosítsa a sofőr számára a 360 fokos panorámaképeket, megkönnyítve a parkolást vagy a manővert keskeny utcákon vagy többszintes parkoló házakban.
Bővebben
Régebbi hírek betöltése
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.