Aktuális híreink
7,351 kilométert driftelve állított fel a jégen két GUINNESS-világrekordot a Škoda Enyaq RS iV› Az Enyaq RS iV és Richard Meaden autós újságíró 7,351 kilométerrel megdöntötte „A leghosszabb folyamatos járműves drift jégen” Guinness-világrekordját (GUINNESS WORLD RECORDS™)› Ugyanezzel az autóval a ŠKODA „A leghosszabb folyamatosjárműves drift jégen elektromos járművel” Guinness-világrekordjának címét is elhódította› A rekordok 2023. január 19-én, 11:05 órakor Svédországban, egy Östersund-környéki tó jegén születtekMladá Boleslav/Budapest, 2023. február 7. – Két hivatalos jégdrift-világrekordot is felállított Enyaq RS iV modelljével, azaz sportos RS-családja második tisztán elektromos, akkumulátorhajtású tagjával a ŠKODA. A GUINNESS WORLD RECORDS egyaránt megerősítette „A leghosszabb folyamatos járműves drift jégen”, illetve „A leghosszabb folyamatos járműves drift jégen elektromos járművel” rekordjait, amelyeket 2023. január 19-én, csütörtökön, Richard Meaden brit autós újságíró állított fel a svédországi Östersund melletti Stortjärnen-tó jegén kialakított 188,496 méteres körpályáján.A Škoda a Stortjärnen-tavon felállította a jégen futott leghosszabb folyamatos járműves drift rekordját. Richard Meaden a nemrég bemutatott Enyaq RS iV volánja mögött több mint 15 percnyi kontrollált drifttel tett meg összesen 7,351 kilométert, új, hivatalosan is megerősített rekordot állítva fel. Az előző, 6,231 kilométeres rekordot 2022-ben, Kínában érték el. Ezzel egyidejűleg Meaden és a Škoda Enyaq RS iV „A leghosszabb folyamatos járműves drift jégen elektromos járművel” rekordját is sikerrel állította fel.A GUINNESS WORLD RECORDS bírója, valamint David Kalas nemzetközi driftbíró felügyelete mellett a Škoda végül a negyedik napon, különböző gumiabroncs-kombinációkkal futott számos tesztet követően állította be a rekordot. Az autógyártó öt nap alatt összességében 18 órát fordított a fagyos körülmények közepette a „tökéletes drift” teljesítésére.Rekordkísérlete során az Enyaq RS iV SUV-modell nehéz körülmények között 15 perc 58 másodperc alatt 39 alkalommal járta körbe a driftpályát. Ezalatt 48,69 kilométer/óra csúcssebességet ért el, a leglassúbb ponton pedig 31,64 kilométer/órával haladt. A rekordkísérletben az Enyaq RS iV egy 20 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal szerelt, sorozatgyártású példánya szerepelt.Az első kerekek a Michelintől származó Däckproffsen 245/35-R20 méretű versenyabroncsain 600 darab ötmilliméteres, míg a hátsó tengely 255/45-R20 méretű Nokian Hakkapelitta abroncsain 300 kétmilliméteres szög gondoskodott a kellő tapadásról – ideális kominációként a 40 centiméter vastag jégrétegen.E két GUINNESS WORLD RECORDS címmel a Škoda és a friss rekorder Richard Meaden, valamint az „RS” rövidítés egyaránt visszatért a rekordok könyvébe. A brit pilóta már 2011-ben is felállított egy rekordot, amikor egy Nagy-Britanniában épített Škoda Octavia RS volánja mögött 227,080 mérföld/órás tempóval megdöntötte a 2,0 literes, feltöltött, sorozatgyártású járművek a Southern Californian Timing Association (SCTA) szerinti szárazföldi sebességrekordját. Meaden az amerikai egyesült államokbeli legendás Bonneville Salt Flats síkságán futotta meg rekordját.Richard Meaden így nyilatkozott legfrissebb sikeréről: „Valóban különleges újra egy Škoda volánja mögé ülni és újabb rekordot dönteni. Az egyesült államokbeli Bonneville Salt Flats, majd Svédország egy befagyott tava – két teljesen különböző rekord, két alapvetően eltérő járművel. Nagy büszkeséggel tölt el, hogy tizenkét év múltán újra olyan csapat tagja lehetek, akik közösen rekordokat döntenek. Ki gondolta volna, hogy egy elektromos autóban driftelünk itt a jégen? Ez is jól bizonyítja, milyen rohamosan változik az autózás világa, s milyen izgalmas ez az átalakulás.”Az Enyaq RS iV sportfutóműve elöl 15, hátul 10 milliméterrel süllyeszti alacsonyabbra a karosszériát az Enyaq iV változathoz képest. Emellett a progresszív kormányzás és a Menetprofil-választás (Drive Mode Select) technikája éppúgy még hatékonyabb vonóerő-átadási képességeket biztosít, mint az extrafelszerelésként rendelhető Adaptív futóműszabályzás (Dynamic Chassis Control). A modellspecifikus felszerelések között szerepelnek a karakteres RS-lökhárítók, a fényes fekete külső elemek, illetve az egyaránt fekete bőrrel bevont sportülések, kormánykerék és műszerfal.Az Enyaq RS iV a Škoda RS-családjának már második tisztán akkumulátoros elektromos tagja, amely 82 kWh (nettó 77 kWh) energiatároló képességű akkumulátorral készül, két elektromos motorja pedig együttesen 299 lóerőt teljesít. A dinamikus menettulajdonságokat segíti 460 newtonméter maximális forgatónyomatéka is, így álló helyzetből mindössze 6,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. A gyorstöltésre akár 135 kW teljesítménnyel is lehetőség nyílik, amely során mindössze 36 perc alatt tölthető fel az akkumulátor kapacitásának 10 százalékáról 80 százalékra.Videó a rekorddöntésről: https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/skoda-enyaq-rs-iv-sets-two-guinness-world-records-titles-with-7-351-km-ice-drift/attachment/skoda-enyaq-drift-hero-subtitles_1_a3c67417/
Vadiúj hangos mese sorozat, folyamatosan frissülő részekkel.Kövessétek a családdal Kodi izgalmas történeteit,és éljétek át együtt a kalandokat!A Kocsis család új utakra visz benneteket, amelyek mindig másfelé kanyarodnak és számtalan élményt rejtenek.Vajon melyik lesz a kedvencetek?
Az ENYAQ COUPÉ RS iV nemcsak formájával egyedi a ŠKODA modellek között, de összkerékhajtásával és teljesítményével a legerősebb is mind közül. Elég csak egy pillantást vetned rá, hogy a lángra lobbantsa a vezetés iránti szenvedélyed. Könnyed, de mégis dinamikus megjelenését az elegáns kupé formának és a fekete karosszériaelemek kombinációjának köszönheti. Menet közben éppúgy elcsavarja mindenki fejét, mint amikor leparkolsz vele.
A ŠKODA bemutatta a fenntartható mobilitás felé vezető útitervét2030-as célok: következetes törekvés a klímasemleges mobilitásra és 2020-hoz képest több mint 50 százalékkal csökkentett flotta-szén-dioxid-kibocsátásKözéppontban az elektromos mobilitás, a klímasemleges termelés, valamint az újrafelhasználható és újrahasznosított anyagokAz újonnan alakult Külső Fenntarthatósági Tanács szakértelmével járul hozzá a fontos döntések meghozataláhozA hosszú távú fenntarthatóság a „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” központi témái között szerepelMladá Boleslav/Budapest, 2022. szeptember 21. – Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható előállítása és üzemeltetése áll a középpontban, a kapcsolódó beszállítói láncolatokat is beleértve. Ennek megvalósítása érdekében a ŠKODA továbbra is elkötelezett például az újrahasznosítható anyagok alkalmazása, illetve az elektromos járművek nagyfeszültségű akkumulátorainak következetes újrahasznosítása mellett.A fenntarthatóság áll a „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” középpontjábanA cseh autógyártó „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója kulcsfontosságú területeként határozta meg a hosszú távú fenntarthatóság témakörét, ambiciózus célokat tűzve ki maga elé tevékenysége szén-dioxid-lábnyomának a teljes értékteremtési láncolat mentén megvalósítandó, hatékony csökkentése érdekében. A ŠKODA AUTO az elmúlt év során e területen eszközölt beruházásai – a környezetvédelem, a szociális ügyek, a vállalatirányítás és a pénzügy témaköreiben folytatott átfogó, átlátható kommunikációval együtt – nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a Volkswagen Csoport a világ első autóipari vállalataként felelhessen megaz Európai Unió Fenntartható Finanszírozási Akcióterve(European Union’s Sustainable Finance Action Plan) és az EU Taxonómiarendelet (EU Taxonomy) jelentési követelményeinek.Az elektromos mobilitás további bővítéseA ŠKODA AUTO már 2026-ig három új, tisztán elektromos modellel jelenik meg a piacon, amelyeket továbbiak követnek majd, s tervei szerint 2030-ra 70 százalék fölé kívánja emelni tisztán elektromos modelljeinek arányát európai járműértékesítésében. A ŠKODA AUTO célja, hogy az elektromos mobilitás folyamatos bővítése révén 2030-ra több mint 50 százalékkal csökkentse flotta-szén-dioxid-kibocsátásáta 2020-as szinthez viszonyítva.Karbonsemleges termelésA ŠKODA AUTO egyre inkább a megújuló forrásokból származó energiák felé fordul járművei gyártása során, jelentősen csökkentvetermelése szén-dioxid-kibocsátását. Ez nem kevesebbetjelent, mint hogy 2030-ra mindhárom csehországi üzeme nulla nettó karbonemisszió mentén működik majd, míg az indiai gyárak 2025-re teljes mértékben szén-dioxid-semlegessé válnak. Vrchlabí főegységgyára már 2020 végére teljesítette e célkitűzést. A megújuló forrásokból származó energiák használata mellett szinténaz átfogó intézkedések közé tartozik a hulladékok újrahasznosítása, erőforrás-hatékony anyagok, illetve folyamatok alkalmazása és a túlnyomórészt zöld logisztika. A ŠKODA AUTO a ŠKO-ENERGO vállalattal együttműködésben a kelet-csehországi Moravice-Melčben létesülő szélerőműpark építését is támogatja.Fenntartható anyagkörforgás és második akkumulátor-életciklusA ŠKODA AUTO mind gyakrabban választ olyan természetes, újrahasznosított és újrahasznosítható anyagokat, mint amilyeneket például ŠKODA VISION 7S koncepciómodelljéhezhasznált. A fémek és az üveg mellett már az újrahasznosított műanyagok is megjelentek a márka új modelljeiben, a ŠKODA ENYAQ iV számára például természetes gyapjúból és újrahasznosított PET-palackokból készült üléskárpit is rendelhető. A következő lépésta műanyagból és a cukorrépa vagy virágosnád (Miscanthus) rostjaiból készült kompozit anyagok jelentik, de a rizshéj, a kender, a parafa és a kókuszrostok felhasználására is folynak kutatások. Újrahasznosításukat megelőzően a ŠKODA telepített (stacioner) energiatároló rendszerekben alkalmazza az elektromos járművekből származó, használt nagyfeszültségű akkumulátorokat, ami második életciklusukként hatékonyan csökkenti az akkumulátorok szén-dioxid-lábnyomát.Az e-modellek klímasemleges üzemeA ŠKODA AUTO hosszú távú fenntarthatóság iránti holisztikus megközelítése nemcsak a szén-dioxid-semleges termelésre, hanem azelektromos autók gyakorlatilag nulla károsanyag-kibocsátású üzemére is kiterjed. A ŠKODA ENYAQ iV modelleket már szén-dioxid-semleges mérleggel szállíthatják ki az ügyfeleknek, a gyártás jelenleg még nem megelőzhető szén-dioxid-kibocsátását pedig tanúsított karbonkreditek vásárlásávalegyenlíti ki a ŠKODA AUTO. A vállalat emellett a megújuló energiaforrások európai bővülését is támogatja, s például egy új szélerőmű-park építésében is részt vesz Finnországban. Aszámítások szerinti 570 GWh éves kapacitásával azerőmű mintegy 150 ezer háztartás elektromosáram-ellátásához elegendő – vagy éppen helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül üzemelő ŠKODA elektromos járművektöltésére használható – zöldenergiát termelhet a jövőben.Újonnan alapított Külső Fenntarthatósági Tanács nemzetközi szakértőkkelA ŠKODA AUTO 2021 novemberében létrehozta saját Külső Fenntarthatósági Tanácsát (External Sustainability Council). A külső, független testület öt nemzetközileg elismert szakértőből áll, akik a tervezett fenntarthatósági intézkedések végrehajtására vonatkozóan adnak tanácsot az igazgatótanácsnak, valamint új perspektívákkal, impulzusokkal és megközelítésekkel szolgálnak. Ezzel az autógyártó az egyik első olyan vállalat Csehországban, amely immár saját bizottságának szakértelmét veszi igénybe e szakterületen.Széleskörű képzés a ŠKODA márkakereskedők számára és további fenntarthatósági tevékenységekA fokozott hosszú távú fenntarthatóság felé vezető útján a ŠKODA világszerte 3200 márkakereskedőjét is szisztematikusan be kívánja vonni ezirányú erőfeszítéseibe. Egyértelmű ugyanis, hogy a mégoly apró intézkedések is hatékonyan csökkenthetik a szénlábnyomot, mint például kerékpár felajánlása cserejárműként az ügyfelek számára a szervizlátogatások alkalmával. A kiskereskedelmi szektorban alkalmazott GreenRetail koncepció mellett a GreenProduct a lehető legkörnyezetkímélőbb járművekre, míg a GreenFactory a hosszú távonfenntartható termelésre összpontosít.A vállalat hosszú távú fenntarthatósági intézkedései a Volkswagen Csoport „goTOzero” környezetvédelmi küldetésnyilatkozatára épülnek, s egyaránt felölelik az éghajlatváltozás, a természeti erőforrások, a levegőminőség és a környezetvédelmi megfelelőség témaköreit.Ennek részeként a #Project1Hour kezdeményezés arra hívja fel a Volkswagen Csoport mintegy 660 ezer munkatársát, hogy a hosszú távú fenntarthatósághoz és a klímavédelemhez nyújtott személyes hozzájárulásukat áttekintve ünnepeljék minden év április 22-én a Föld Napját. 2022-ben a ŠKODA AUTO, valamintSAVWIPL India, ŠKODA AUTO Németország és ŠKODA AUTO Szlovákia leányvállalatainak dolgozói vettek részt a kampányban.
„Gratulálunk Ati!”– sok sikert kíván Valter Attilának új csapatábana Škoda Magyarország Budapest, 2022. szeptember5. –Mint az már a magyar sajtót is bejárta: a magyar kerékpározás egyik legmeghatározóbb alakja 3 éves szerződést kötött az idén már 42 győzelemnél járó Jumbo-Visma nevű holland csapattal.A ŠKODA és a kerékpározás közös története pedig Valter Attila szenzációs átigazolását követően is tovább folytatódik. A 23 éves Valter Attila a világ egyik legerősebb csapatához szerződött azzal, hogy aláírt a Jumbo-Visma-nál, magyar versenyző szerint itt lesz a legjobb esélye tovább fejlődni. A döntéshez a versenyzőt támogató magyarországi ŠKODA csapata szívből gratulál, és további sok sikert kívánnak az olimpikonnak a kitűzött céljai eléréséhez!„A ŠKODA valaha maga is kerékpárgyártóként kezdte járműipari szereplését, e gyökereinkre pedig kiemelten büszkék vagyunk – mondta Németh János,a ŠKODA márkaigazgatója. Hozzátette, a magyarországi ŠKODA nevében kijelentheti, hogy büszkeséggel tölti el a márkát az, hogy az általa támogatott sportoló a világ élvonalába szerződhetett, és további sok sikert kívánt Valter Attilának."Örülök ennek a lehetőségnek, alig várom az elkövetkező három évet a Jumbonál. Az FDJ mellett a Jumbo is erős kötelékkel kötődik a Skodához. A Vueltán a Jumbo-Visma például jelenleg is több Skoda Enyaq-kal kíséri a csapatot, ami külön jó érzéssel tölt el, hiszen a nehezebb logisztikai szervezés ellenére is fontosnak tartják a zöld irányt." – mondta Valter Attila.Valter Attila nevét itthon már az is megismerhette, aki az országúti kerékpárversenyeketnem követi: Attila ugyanis idén harmadszor indult el a Giro d’Italia mezőnyében. A rangos országúti kerékpáros körverseny egyik szakaszán Attilaidén egy balszerencsés balkanyar miatt a dobogóról éppen lecsúszva 4. lett, 2021-ben pedig 3 napig viselhette a rózsaszín trikót. Mindezen eredményeknek köszönhetőenő lett a verseny történetének eddigi legsikeresebb magyar kerékpárosa.2020-ban Valter Attila első helyen végzett a Tour de Hongrie-n, így joggal nevezhetjük őt a hazai kerékpározás egyik legjelentősebb versenyzőjének.
A ŠKODA bemutatta a VISION 7S elsődizájnrajzaitÚjszerű orrkialakítás, különösen markáns lökhárítóvalAz oldalra kihelyezett, keskeny fényszórók és T-alakzattá bővített „négyszemű” fénygrafikaErőteljes alsó traktus nagyméretű, aerodinamikailag optimalizált kerekek és hátrafelé enyhén ereszkedő tetővonalMladá Boleslav/Budapest, 2022. augusztus 25. – VISION 7S tanulmánya első vázlatrajzaival – amelyek a koncepciómodell karosszériájáról szolgálnak előzetes benyomásokkal – a ŠKODA AUTO további részleteket mutat be új formai nyelvezetéből. A képek erőteljes SUV-modellt ábrázolnak, markáns orrkialakítással és T-alakzatban elrendezett fénygrafikával.A tisztán elektromos, akkumulátorhajtású ŠKODA VISION 7S koncepciótanulmány külső vázlatrajzain újszerű, markáns orrkialakításais látható, amelyen sötét kontrasztárnyalatban tűnik fel azárt és immár jóval szélesebb, illetve alacsonyabb ŠKODA-hűtőrács. Azegészen a karosszéria széléig oldalra kihelyezett fényszórók két sorban helyezkednek el, a nappali menetfény felettük húzódó, élesrajzolatúsávja pedig az erőteljesen domborodó sárvédőkig nyúlik – karakteres T-alakzattá bővítve a fénygrafikát.A határozott kontúrokkal kiformált motorházfedél a jól ismert ŠKODA-vonalat idézi. A markáns, teljes egészében új kialakítású lökhárítót hét függőleges állású légbeömlő nyílás határozza meg, amelyek közül a középső feltűnő narancssárga betétetkapott. A lökhárító alsó traktusa alumínium védőlemezzel egészül ki. Nagyméretű, aerodinamikailag optimalizált kerekek hangsúlyozzák a VISION 7S erőteljes fellépését, miközben letisztult felületek és hátrafelé enyhén ereszkedő tetővonal jellemzik oldalnézetét.A ŠKODA új formai nyelvezetea márka olyan jól ismert értékeit fogalmazza meg, mint a masszivitás, a funkcionalitás és a hitelesség, emelletttágas térérzet, tartós és hosszú távon fenntarthatóelőállítású anyagok, illetve aerodinamikus és gazdaságos formavilág jellemzik.
70 éves a ŠKODA 1200 – Teljes acélkarosszéria a szélcsatornából július 11-én az első sorozatgyártású ŠKODA 1200 Sedan a márka első teljes acélkarosszériás modelljeként gördült le a Mladá Boleslav-i szerelőszalagrólA pontonkarosszéria egyaránt tágas belteret biztosított a vezető, az utasok és csomagjaik számáraA fejlesztők Prága-Letňany szélcsatornájában optimalizálták az 1:5 és 1:10 méretarányú modellek formáját1961 őszéig összesen 67 071 ŠKODA 1200/1201 személyautó, illetve haszonjármű készült Mladá Boleslavban, Kvasinyban és VrchlabíbanMladá Boleslav/Budapest, 2022. augusztus11. – Hetven évvel ezelőtt vette kezdetét Mladá Boleslavban ateljes egészében acél karosszériával szerelt ŠKODA 1200 Sedan gyártása. Ez a jelentős technológiai fejlődés gazdaságosabb nagyüzemi termelést tett lehetővé, miközbena karosszéria a jármű tömegének csökkentése mellett kínált lehetőséget a beltér bővítésére és a passzív biztonság növelésére. A Sedan pontonkarosszériája az elsők közé tartozott Csehszlovákiában, amelynek formáját szélcsatornában optimalizálták.Az első Mladá Boleslav-i autót, amelyet egykor a mérnökVáclav Laurin csapata fejlesztett ki, már 1905-ben bemutatta a Laurin & Klement márka a nagyközönség előtt. A legendás L&K VOITURETTE A nyitott fakarosszériával készült, s nem volt szélvédője és ajtói sem. Később kézzel alakított fémlemez-alkatrészeket rögzítettek apró szegekkela favázra, ezt azeljárást még fél évszázaddal később is alkalmazták az autóiparban.július 11-én azonban jelentős változás következett a gyártástechnológiában. A fakarosszériáról fémkonstrukciókra váltottak, a karosszériák favázának készítéséért felelős asztalosok így a járműexportbanhasználatos szállítóládákra álltak át. Az új ŠKODA 1200 Sedan az első integrált sárvédőkkel kiformált, teljes egészében acélból készült pontonkarosszériával mutatkozott be, egyszerre téve lehetővé a beltér hatékonyabb kihasználását és a passzív biztonság növelését. A sima, lekerekített felületek a jármű ápolását is megkönnyítették.A ŠKODA új modelljének fejlesztése már 1948-ban megkezdődött, az első prototípus pedig egy évvel később készült el. Hamarosan további változatok követték, például lehajtható hátsó üléssel kialakított, széleskörűen variálható kombi (Station Wagon; STW), de nyitott karosszériás prototípus is készült.A ŠKODA 1200 Sedan a központi csővázra csatlakozó futóműkoncepció továbbfejlesztéseként érkezett. E konstrukció elöl villás kialakításában hordozta az OHV-szelepvezérléssel és más innovatív megoldásokkal, például nedves hengerperselyekkel készült benzinmotort, amelynégyfokozatú, szinkronizált sebességváltón keresztül hajtotta a független felfüggesztésű hátsó kerekeket. Avégsebesség105 kilométer/órára, az üzemanyag-fogyasztás pedig 100 kilométerenként 10 literre adódott.A Sedan„atyja”Akkoriban a karosszériagyártás egyik legfontosabb alakjának Josef Velebný (1906-1989) számított, aki már 1925 óta dolgozott a Mladá Boleslav-i autógyárban, 1946-tól pedig a karosszériarészleget vezette. Ebben az időszakban kezdődött az aerodinamikai optimalizálás területén isszisztematikus kutatás-fejlesztés, amelynek eredményeképpen a járművek maximális sebessége nőtt, miközben üzemanyag-fogyasztásuk csökkent, decsendesebbé is váltak és karosszériájuk is kevésbé szennyeződött menet közben. A kutatás akkoriban 1,8 méter átmérőjű szélcsatornában, 1:5 és 1:10 méretarányú famodelleken végzett méréseken alapult. Ilyen létesítménnyel ekkor még csak a Prága-Letňanyban működő Repüléskutató és -vizsgáló Intézet rendelkezett. A ŠKODA kezdetben a ŠKODA 1101/1102 Tudor modelleket tesztelte itt, a középpontbanazonban a ŠKODA 1200 modellek álltak.Új karosszériájával a jármű alacsony, mindössze 1050 kilogramm saját tömegének előnyeit is élvezhette, ami nagyjából a régebbi, jóval kisebb ŠKODA RAPID OHV modell tömegénekfeleltmeg. Az ötüléses Sedan jól hozzáférhető pótkerékkel kialakítottés az akkoriban kötelező szerszámkészlettel felszerelt, különálló csomagtartóval készült. A négy ajtó a küszöböket is takarta, hogy ne szennyezze be az utasok ruházatát a ki- és beszállás során. Az aktív biztonság növeléséhez egyebek mellett a kormányoszlopra helyezett sebességváltókar is hozzájárult, fokozatváltáskor ugyanis a vezetőnek csak egy pillanatra kellett levennie a kezét a kormánykerékről,emellett a középső alagútról áthelyezett váltókarnakköszönhetően nagyobb lábteret is élvezhetett.A teljes egészében acél karosszéria előnyei nemcsak a lépcsőshátú változatban, hanem a kishaszonjárművekben is megmutatkoztak. Gyártásukat 1952-ben Vrchlabíbankezdték meg, mígKvasiny üzemében a mentőautó-változatokkészültek, amelyekben a személyzeten kívül két ágy is helyet kapott. 1953 elején azoldalra nyíló, egyrészes csomagtérajtóval kialakított,praktikus ŠKODA 1200 STW kombi bővítette tovább a kínálatot. A lehajtható ülések egy része a nagyobb karosszériamerevség érdekében csak a jármű jobb oldaláról volt elérhető, kétüléses kivitelében pedig a kombi 1750 milliméter hosszú és 1380 milliméter – a kerékjáratok között990 milliméter – széles rakfelületet kínált.A ŠKODA 1200 Sedan folyamatosan korszerűsödött. A fejlesztések keretében optimalizálták a karosszéria szilárdságátés mérsékelték a belső zajszintet. Az újdonságok között szerepeltek a korszerű irányjelzőlámpák is, amelyek a korábbi mechanikusirányjelzőkarokat váltották fel. Az erősebb motorral szerelt, modernizált ŠKODA 1201gyártása 1956 elején indult be, teljesítménye 4200-as percenkénti fordulatszámon 45 lóerőt (33,1 kW) tett ki. Az 1200/1201-es sorozat gyártása 1961 őszén 67 071 autó elkészültévelfejeződött be, amelyek közül mintegy 27 ezer lépcsőshátú, nagyjából 15 ezer pedig kombikarosszériát kapott, míg a továbbiak haszonjármű-változatban gördültek le a szerelőszalagról.
Bemutatta VISION 7S koncepciómodellje első beltér-dizájnrajzát a ŠKODAAkár hét személy számára is elegendő hely és kétféle beltér-konfigurációHaptikus és digitális kezelőelemek kiegyensúlyozott arányaInnovatív formai nyelvezet jellemzi a letisztult, egyszerű és funkcionális kialakítást, az intuitíven kezelhető digitális technikákat és a hosszú távon fenntartható módon előállított anyagokatMladá Boleslav/Budapest, 2022. július 26. – Újabb betekintést kínál megújult formai nyelvezetébe a ŠKODA AUTO, VISION 7S tanulmánymodellje első beltér-dizájnrajzán mutatja be, ahogy merőben újszerű, széleskörűen variálható utastér-architektúrájával e tágas jármű akár hét személy számára is elegendő helyet kínál. A minimalista stílusú belteret hosszú távon fenntartható módon előállított anyagok jellemzik. Az új dizájnnyelv autentikus módon kínál magasfokú funkcionalitást és intuitív kezelést a digitális világban.Tisztán elektromos hajtásrendszerű VISION 7S tanulmánya a ŠKODA első koncepciómodellje, amely immár a márka megújult formai nyelvezete jegyében született. Most a jármű utasteréről jelent meg az első dizájnrajz, amelyen a minimalista stílusú beltér – hosszú távon fenntartható előállítású anyagai mellett – három üléssorában akár hét személy számára is bőséges helyet, valamint a ŠKODA modelljeire oly jellemző Simply Clever megoldásokat kínál.Amint Oliver Stefani, a ŠKODA Design vezetője kiemelte: „Új formai nyelvezetünk minimalista stílusú, funkcionális és autentikus, amellyel továbbra is következetesen a ŠKODA olyan hagyományos erényeire összpontosítunk, mint a bőséges térkínálat, a könnyű kezelhetőség és a kiemelkedő funkcionalitás. Új dizájnnyelvünk újabb lépés előre, még jobban az ügyfélélményre (Customer Experience) összpontosítva. Formatervezőink és mérnökeink nagyfokú kreativitását variálhatóan mozgatható beltér-elemek és olyan újfejlesztésű Simply Clever megoldások jelzik, mint például az integrált gyerekülés. A tudatosan minimalista vonalvezetés révén a külső formavilága beltérben is harmonikusan folytatódik.”Új részletmegoldásokAz új VISION 7S tanulmány belső kialakítását a belteret szimmetrikusan körülölelő(wrap-around) formák határozzákmeg, amit egészen az ajtókig nyúló, így még tágasabb térérzetet keltő, széles és vízszintes műszerfal egészít ki. Az érintőképernyővel és a gyorselérési funkciók haptikus gombjaival kialakított mindenkor kényelmes kapcsolatotoptimálisan pozícionáltkéztámasz teszi lehetővé. Ugyancsak haptikus kezelőelemek sorakoznak az újtervezésű kormánykeréken is. A hangulatvilágítás kellemes fénybe burkolja az utastér különböző részeit, de a be- és kiszálláshoz is kellő fényt biztosít és egyebek mellett az akkumulátor töltöttségi szintjéről is tájékoztat. Az ajtókárpitokon szintén interaktív haptikus és vizuális kezelőelemek tűnnek fel. Az integrált gyerekülés a középen végigfutó konzol végén, vagyis az autó legbiztonságosabb részén kapott helyet. Az első ülések integrált zsákokkal kialakított háttámláin multimédiás eszközök számára készülttartók állnak a második és harmadik üléssor utasainak rendelkezésére.Innovatív, mozgatható kezelőelemek a különböző üzemmódokhozA tágas beltér kétféle konfigurációt – „Vezetés”(„Driving”) és „Pihenés”(„Relaxing”) – kínál, amelyek különböző helyzetekre szolgálnak a tér újszerű élményével. A vezetési üzemmódban minden kezelőelem ideális helyzetben, a központi érintőképernyő pedig függőlegesen áll, optimálisan jelenítve meg menet közben a vonatkozó információkat. A pihenő üzemmód töltéskor vagy más megállások alkalmával aktiválható, a kormánykerék és a műszerfal ekkor előre, míg az első és a második sor ülései hátrafelé mozdulva biztosítanak még pihentetőbb üléspozíciót,maximális helyet és kényelmet az utasoknak.A ŠKODA AUTOmárciusban, idei éves sajtókonferenciája alkalmával jelentette be új formai nyelvezetét, amely a márka olyan értékein alapul, mint a masszivitás, a funkcionalitás és a hitelesség – miközben tágas térérzet, tartós és hosszú távon fenntartható előállításúanyagok, illetve aerodinamikus, gazdaságos formavilág jellemzik.
Közlekedik a család 2022 – Indul a területi forduló, a fődíj idén egy új FABIA modellBudapest, 2022. május9. – Idén újra sor kerül az Autós Nagykoalíció, az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottság, valamint a ŠKODA Magyarország által rendezett „Közlekedik a család” közlekedésbiztonsági vetélkedőre. A szervezők célja ezzel az, hogy minél szélesebb körben felhívják a figyelmet a körültekintő, megfontolt és példamutató közlekedési magatartás fontosságára. A verseny fődíja egy új ŠKODA FABIA modell.A családok számára újra eljött a lehetőség, hogy megmutassák, mit tudnak a biztonságos közlekedésről: területi fordulókkal veszi kezdetét a „Közlekedik a család.” Május 21. és június 18. között országszerte húsz helyszínen kerülnek megrendezésre a regionális válogatók, melyekre bármely magyarországi lakóhellyel rendelkező család benevezhet, ha legalább az egyik szülő rendelkezik érvényes „B” kategóriás vezetői engedéllyel, továbbá amennyiben hat és tizenhét év közötti gyermeket,gyermekeket nevelnek.A területi versenyeket a fővárosi és a megyei balesetmegelőzési bizottságok a lokális ŠKODA márkakereskedésekkel együttműködve bonyolítják le.A legjobban teljesítő családok az augusztus 26-28. között megrendezésre kerülő országos döntőben versenghetnek majd az első helyért, és a fődíjért, egy ŠKODA FABIA Ambition 1.0 TSI modellért. Azonban az első helyezett mellett azok is jutalmat érdemelnek, akik az élmezőnyben végeztek: a 2-20. helyezett család egy-egy belföldi hosszú hétvégére szóló üdülést nyer, míg a többi országos döntőbe jutó család is ajándékkal gazdagodhat. Mivel a szervezők célja az, hogy minél több gyermekhez és családhoz jusson el a közlekedésbiztonság fontossága, igyekszik a nevező családok gyermekeinek iskoláit is támogatni. Azok az iskolák, amelyekből a legtöbb résztvevő indul, többszázezerforint értékű iskolaszert nyerhetnek.Idén lesz tíz éve, hogy a ŠKODA csatlakozott a „Közlekedik a család” szervezőihez és elkezdte azt a munkát, ami a mai napig meghatározza hazai működését, azaz kiemelten kezeli a családok biztonságos mobilitását. „A ŠKODA filozófiája szerint egy autó akkor lesz igazán szerethető családtag, ha használható, megbízható és ott segít, ahol tud. Ezért tartjuk fontosnak azt, hogy a mindennapi autózástmegkönnyítő asszisztens rendszerek és Simply Clever megoldások mellett igyekezzünk figyelmet fordítani a közlekedésbiztonságra is, amely össztársadalmi érdek” – mondta Németh János, a ŠKODA márkaigazgatója.
A ŠKODA aktív részese a hazai kerékpáros életnek: a márka továbbra is a Tour de Hongrie és a We Love Cycling támogatójaBudapest, 2022. május3. – A ŠKODA a világ egyik legrégebbi autógyártója, az autózás mellett azonban a kétkerekű életaktív szereplője is. Ezért vannak tele modelljei bringabarát megoldásokkal és ezért építette fel biciklis közösségét, a We Love Cycling-ot világszerte. A ŠKODA emellett a rangos magyar verseny, a Tour de Hongrie támogatója is, melynek köszönhetően májusban újra a világ legjobb kerékpárosai uralják majd a hazai utakat. A mezőny felvezetőautója idén egy teljesen elektromos meghajtású ŠKODA ENYAQ iV modell lesz, mely büszkén hirdeti: a cseh márka számára nem a kerekek száma, hanem a lendület az, ami igazán fontos.A ŠKODA és a versenyszellem: a hazai „Tour”-ok megbízható partnereHosszú út áll a márka mögött azóta, hogy elromlott egyik alapítójának, Vaclav Klementnek a biciklije és nekiállt megjavítani, odáig, hogy a legrangosabb kerékpárversenyeken vezeti a világmezőnyt első teljesen elektromos modellje, az ENYAQ iV.A neves kerékpárversenyek támogatása a márka vállalati tradíciójának része, így a ŠKODA nem maradhatott ki a hazai rendezésű, nívós futam, a május 11-én induló Tour de Hongrie szervezéséből sem.A nemzetközi szinten évről évre egyre népszerűbb Tour de Hongrie-n a ŠKODAfelvezető autót és kísérőautókat biztosít, melyekben orvosok, szerelők, felszerelések, ételek és italok kapnak helyet. Mindemellett a márka magyar zöld trikó szponzora is,mellyel szintén azt fejezi ki, hogy komolyan elkötelezett a kerékpársport mellett. A Tour de Hongrie mellett a másik nagy hazai verseny, a Tour de Zalakaros támogatója is: az esemény egyik fő szponzoraként a ŠKODA felel a szervezők autóinak biztosításáért, a ŠKODA országúti maraton résztvevői pedig a verseny legnagyobb kihívásai közepette találkozhatnak a márkával.ŠKODA autók kerékpárosoknakA ŠKODA modellek minden elemükben, legyen az dizájn, okos megoldás, praktikus apróság vagy műszaki részlet, arra törekednek, hogy a lehető legjobban megkönnyítsék a kerékpárosok életét. Gondoljunk csak a tágas csomagterekre, ahova többnapos bringatúrára való felszerelés is befér, az összkerék-meghajtási opciókra, melyek segítségével biztosan eléred a túra kiindulópontját, bármilyen út is vezessen oda, vagy az olyan bringás tartozékokra, mint a kerékpártartók és a sárvédelem. Többek között ezért használ Valter Attila, a 2020-as Tour de Hongrie győztese is egy ŠKODA OCTAVIA Combi iV modellt: ezzel az autóval jár edzeni és versenyezni is. Az ő példája is azt hirdeti, nem számít, hol, mit és miért tekersz, egy ŠKODA modellel sosem akad meg a lendületed.A ŠKODA és a We Love Cycling közös története2018-ban hazánkba is megérkezett a We Love Cycling, itthon is létrejött egy olyan bringás csapat, mely tagjai azért dolgoznak, hogy minél több emberhez eljusson a kerékpározás, mint életfelfogás, mint életmód. A ŠKODA Magyarország számára azért kiemelten fontos ez a nemzetközi kezdeményezés, mert a márka történetéből adódóan pontosan tudja, mit jelent szeretni a kerékpárt. A We Love Cycling csapata igazán sokszínű: vannak köztük olyanok, akik életmód tanácsok segítségével igyekeznek egészségesek maradni, mások a sportolás közben felmerülő problémákra keresnek megoldást, de akit az élsport, a kerékpáros kultúra, a kalória-dús receptek érdekelnek, vagy inspirációt, izgalmas útvonalakat, hétköznapi hősöket keresnek, azok is megtalálják számításukat.Tekerd le te is a WLC-vel a Tour de Hongrie-t!Vagy legalábbis az egyik szakaszának távját és szintemelkedését! Válassz ki egy szimpatikus TdH-etapot és tekerd le te is úgy, ahogy a profik. Ha sikeresen teljesítesz hét nap alatt egy tetszőleges etapot, bárhol az országban (vagy azon kívül is akár), bringás ajándékcsomagot vagy két darab VIP belépőt nyerhetsz az utolsó szakaszra!Részletek a nyereményjátékkal kapcsolatban: https://www.welovecycling.com/hu/tourdehongrie2022/
A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány ellenére is világszerte 878 200 járművét szállította ki 2021-ben a ŠKODA AUTOErős első félév után a félvezetőhiány lassította a bővüléstKözel 45 ezer kiszállítással erőteljes piaci rajtot vett a tisztán elektromos ENYAQ iVA KUSHAQ révén jelentős növekedés Indiában (+108,9 százalék a megelőző évhez képest)Kilátások: 2022 második felétől fokozatosan enyhülhet a félvezetőellátási helyzetTovábbi lendület várható az új ENYAQ COUPÉ iV és a felfrissített KAROQ részérőlMladáBoleslav/Budapest, 2022. január 17. – A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ iV, új KUSHAQ sorozatának köszönhetően pedig Indiában is jelentős növekedést könyvelhetett el a vállalat. A ŠKODA jelenlegi várakozásai szerint 2022 második felétől fokozatosan enyhülhet a félvezetőellátási helyzet, miközben ENYAQ COUPÉ iV modellújdonsága és a felfrissített KAROQ részéről további lendületre is számít a cseh autógyártó.Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „2021 a ŠKODA AUTO történetének egyik legnagyobb kihívást jelentő éve volt, amely során a Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány jelentősen lassította növekedési ütemünket. A ŠKODA-csapat rugalmasságának és találékonyságának, valamint KOVO szociális partnerünkkel és beszállítóinkkal folytatott szoros együttműködésünknek köszönhetően azonban sikerrel vezettük át a vállalatot a tavalyi éven és megfelelő eredményt tudtunk elérni. Jelen várakozásaink szerint az év második felétől fokozatosan enyhülhet a félvezetőellátási helyzet. Bizakodva tekintek előre: számos olyan termékújdonságunk van készülőben, mint az ENYAQ COUPÉ iV, miközben továbbra is intenzív vásárlói keresletet tapasztalhatunk, csapatunk pedig rendkívül motivált. Mindemellett ’NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030’ koncepciójával a vállalat pozíciói hosszú távon is kellően kedvezőek ahhoz, hogy végül megerősödve zárja átalakulási folyamatát.”Amint Martin Jahn, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és marketing területeiért felelős tagja hozzátette: „A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány hosszabb kiszállítási határidőket eredményezett az elmúlt év folyamán. Külön köszönetemet szeretném kifejezni ügyfeleinknek a ŠKODA márka iránti bizalmukért, illetve márkakereskedőink felé e kihívásokkal teli időkben végzett nagyszerű és elkötelezett munkájukért. Termékeink világszerte kiváló fogadtatásra találtak, s olyan modelljeinknek köszönhetően, mint az ENYAQ iV vagy az új FABIA, a globális kereslet is töretlen. Az új évben tovább fokozzuk a tempót: KODIAQ és KAROQ SUV-bestsellereink felfrissített változata, valamint az új ENYAQ COUPÉ iV egyaránt nagyszerű termék, és meggyőződésem, hogy ügyfeleink körében is népszerűnek bizonyulnak.”Nyugat-Európában a ŠKODA AUTO 409 ezer autóját szállította ki 2021 folyamán, ami 5,9 százalékos csökkenést jelent a megelőző év azonos időszakához képest (2020. január - december: 434 500 jármű). A decemberi kiszállítási volumen 34 200 darabra adódott (2020 december: 41 700 jármű).Világszerte legnagyobb piacán, Németországban, az autógyártó 136 800 kiszállítást könyvelhetett el tavaly, 15,4 százalékkal kevesebbet, mint a megelőző évben (2020. január - december: 161 800 jármű). A decemberi kiszállítási volumen 14 700 darabot tett ki, ami 11,5 százalékkal marad el a megelőző évitől (2020. december: 16 600 jármű).Portugáliában (1800 jármű; +37,4 százalék), Norvégiában (9800 jármű; +36,9 százalék), Írországban (9100 jármű; +21,8 százalék), Hollandiában (19 300 jármű; +19,0 százalék) és Spanyolországban (24 600 jármű; +17,0 százalék) a ŠKODA AUTO egyaránt kétszámjegyű százalékos növekedést ért el.Közép-Európában a ŠKODA AUTO összesen 164 100, vagyis a megelőző évinél (2020. január - december: 181 900 jármű) 9,8 százalékkal kevesebb autóját adta át ügyfeleinek 2021. januártól december végéig. A decemberi 12 200 darabos kiszállítási volumen éves viszonylatban 16,5 százalékos csökkenésnek felel meg (2020. december: 14 600 jármű).Hazai piacán, Csehországban, 2021. januártól december végéig 4,0 százalékkal 79 900 darabra (2020. január - december: 83 200 jármű) csökkentek a gyártó kiszállításai, míg decemberben 6700 autóját adta itt át ügyfeleinek (2020. december: 7100 jármű; -5,0 százalék).Kelet-Európában (Oroszország nélkül) a ŠKODA AUTO 35 800 járművet adott át vásárlóinak (2020. január - december: 39 400 jármű; -9,2 százalék), míg decemberi kiszállításai 39,9 százalékkal 2500 darabra estek vissza (2020 december: 4200 jármű).Oroszországban a 90 400 darabos kiszállítási volumen 4,4 százalékos csökkenést jelent 2020 azonos időszakához képest (2020. január - december: 94 600 jármű), decemberben pedig a ŠKODA AUTO 7200 járművet adott át (2020. december: 9700 jármű; -25,7 százalék).Kínában a cseh autógyártó 71 200 járművet szállított ki a 2021-es évben, ami 58,8 százalékos csökkenést jelent (2020. január - december: 173 000 jármű). Decemberben a ŠKODA 7500 kiszállítást könyvelhetett itt el (2020. december: 16 500 jármű; -54,6 százalék).Indiában a kifejezetten erre a piacra kifejlesztett KUSHAQ bevezetését követően jelentős növekedést produkált 2021 folyamán a ŠKODA AUTO, összesen 22 800 járművét szállítva itt ki (2020. január - december: 10 900 jármű; +108,9 százalék). 2021 decemberében a kiszállítások összesen 3500 járművet tettek ki (2020. december: 1400 jármű; +156,2 százalék).A gyártó a világ többi részén is örvendetes növekedést ért el: 2021 januártól december végéig a ŠKODA AUTO 20,6 százalékkal 85 ezer darabra növelte járműkiszállításait (2020. január - december: 70 500 jármű).A ŠKODA márka kiszállításai – 2021(modellsorozatok szerint, kerekítve, darab; +/- százalék a megelőző évhez viszonyítva):ŠKODA OCTAVIA (200 800; -22,0 százalék)ŠKODA KAMIQ (120 700; -6,1 százalék)ŠKODA KAROQ (119 200; -13,2 százalék)ŠKODA FABIA (99 100; -6,0 százalék)ŠKODA KODIAQ (98 600; -25,1 százalék)ŠKODA SUPERB (66 100; -23,2 százalék)ŠKODA RAPID (63 700; -20,1 százalék)ŠKODA SCALA (48 200; -23,8 százalék)ŠKODA ENYAQ iV (44 700; – )ŠKODA KUSHAQ (12 800; – )ŠKODA CITIGOeiV (értékesítés csak Európában: 4400; -70,8 százalék)
A ŠKODA ENYAQ iV és a ŠKODA FABIA lett„A kategória legjobbja 2021-ben”az Euro NCAP tesztjein 2021-ben két ŠKODA modellt ítéltek kategóriájuk legbiztonságosabb járművének2008 óta mind a 14 vizsgált ŠKODA modell maximális, ötcsillagos eredményt ért el a biztonsági tesztekenAz ENYAQ iV és a FABIA kiemelkedő eredményekkel vizsgázott az utasvédelem tekintetében Mladá Boleslav/Budapest, 2022. január 10. – Kitűnő eredménnyel zárt a ŠKODA: az Euro NCAP (European New CarAssessmentProgramme) 2021-es tesztévének eredményei alapján a tisztán elektromos ŠKODA ENYAQ iV és a ŠKODA FABIA modell negyedik generációja kategóriájának legjobbjaként végzett.Az ENYAQ iV a legbiztonságosabb SUV modell, amelyet biztonsági és ütközési vizsgálatnak vetettek alá. Ennek során a modell a maximális pontok 86 százalékát gyűjtötte be. Az új FABIA pedig – a megszerezhető pontok 78 százalékát begyűjtve – a legjobb eredményt érte el 2021-ben a kompakt kategória járműi között. A ŠKODA az egyetlen autógyártó, amely „A kategória legjobbja 2021-ben” összesítésben két járművel is szerepel. Minden, 2008 óta bemutatott ŠKODA modell maximális, ötcsillagos értékelést ért el az Euro NCAP tesztjein.Az Euro NCAP rendszeresen összeállítja azoknak a járműveknek a listáját, akik kategóriájukban a legjobb eredményt érték el az előző évben elvégzett ütközésbiztonsági teszteken. 2021-ben a kategóriagyőztes modellek között két ŠKODA is helyet kapott : az ŠKODA ENYAQ iV az SUV kategóriában, a ŠKODA FABIA pedig a kompakt kategóriában lett a legjobb. Ezzel a ŠKODA az egyetlen autógyártó, amely két kategóriában is az élen tudott végezni 2021-ben.Az ENYAQ iV és a FABIA a tizenharmadik és tizennegyedik új ŠKODA modell sorozatban, amely 2008 óta a legmagasabb, ötcsillagos minősítést szereztea teszteken. 2014-ben a FABIA harmadik generációja szintén kategóriája legjobbjaként zárta a tesztévet. Mivel az Euro NCAP tesztkövetelményei évről évre egyre szigorodnak, a kategórián belüli összehasonlítás is csupán a 2020-as és 2021-es éveken belül lehetséges, hiszen így minden járművet ugyanazon feltételek mentén értékelnek.A ŠKODA ENYAQ iV a megszerezhető pontok 86 százalékának begyűjtésével a maximális, ötcsillagos értékelést érte el az Euro NCAP tesztjén 2021-ben. Az első ŠKODA jármű, amely a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjára (MEB) épül, kiemelkedő eredményeket ért el az Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) átfogó töréstesztjén és biztonsági próbáján, különösen az utasvédelem területén. A ŠKODA SUV modellje a felnőtt utasok védelmének vonatkozásában az elérhető pontok 94 százalékát szerezte meg, míg a gyerek utasok védelme kapcsán a maximális pontok 89 százalékát zsebelte be. Ezzel a ŠKODA ENYAQ iV új rekordot állított fel az Euro NCAP tesztek történetében, amely a 2020-as évhez képest is tovább szigorodott. Azóta ezt az eredményt mindössze egyszer múlta felül egy másik, prémium kategóriában szereplő modell.Az új ŠKODA FABIA a Volksagen Csoport moduláris keresztmotoros platformjának (MQB A0) köszönhetően még nagyobb biztonságot kínál, így – egyéb fejlesztések mellett – hét korszerű vezetéstámogató rendszer alkalmazását is lehetővé teszi. A sikermodell negyedik generációja a maximálisan elérhető pontok 78 százalékát szerezte meg és az ENYAQ iV modellhez hasonlóan kiemelkedően teljesített az utasvédelem terén, ahol a felnőttek esetében a lehetséges pontok 85 százalékát, míg a gyerek utasok védelménél a maximális pont 81 százalékát szerezte meg.Az Európai Újautó-értékelési Programot (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) 1997-ben alapította nyolc európai ország közlekedési minisztériuma, autóklubja illetve biztosítóegyesületek és kutatóintézetek. A konzorcium - amelynek székhelye a belga Leuven városa - aktuális járműmodellekkel folytat törésteszteket, aktív és passzív biztonságukat illetve mentési és a felépüléssel összefüggő biztonságot értékelve. Az elmúlt évek során a tesztek egyre szigorúbbá váltak, és napjainkra többféle ütközésmódot is tartalmaznak. Míg eleinte kizárólag a töréstesztek eredményeit értékelték, időközben az aktív biztonsági berendezések, illetve a vezetéstámogató rendszerek is nagyobb súllyal jelennek meg az összesített értékelésben.