Újdonság a ŠKODA-ról
2021.04.01.

Az új ŠKODA FABIA

ŠKODAFABIA – SajtómappaTartalomBevezető                                                                                                                                          Külső megjelenés                                                                                                                          Beltér                                                                                                                                                Connectivity                                                                                                                                    Biztonság                                                                                                                                         Motorok                                                                                                                                            Simply Clever                                                                                                                                 Sikermodell                                                                                                                                      Az új ŠKODA FABIA – Nagyobb, biztonságosabb, takarékosabb·         A népszerű kisautó negyedik generációja épül első ízben a Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjának alapjaira·         Kategóriája legtágasabb térkínálata, 50 literrel nagyobb csomagtér·         Érzelmekben gazdag formavilág, a legkorszerűbb infotainment-technika és új SimplyClever ötletekMladáBoleslav/Budapest, 2021. május 4. – Huszonkét évvel a ŠKODA FABIA bemutatkozása után a cseh autógyártó immár negyedik generációjában küldi versenybe népszerű kisautóját. Az új nemzedék épül első alkalommal a Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjára és kategóriája legtágasabb térkínálatával, még színvonalasabb kényelemmel és számos új biztonsági- és vezetői segédrendszerrel érkezik. Az új FABIA sorozat tagjait a márka olyan immár hagyományos erényei avatják vérbeli ŠKODA-modellekké, mint a meggyőző ár/érték-arány, a magasfokú funkcionalitás, illetve a számos SimplyClever ötlet.Amint Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „A FABIA már több mint húsz éve modellportfóliónk alapvető tagja és szinte minden más sorozatnál jobban képviseli márkánk alapértékeit. Új generációjában minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy töretlenül folytathassa elődei sikereit: nagyobb helyet kínál vetélytársainál, emellett tökéletes connectivity-választék, új vezetői segédrendszerek és érzelemdús formavilág jellemzi, azaz mindennel szolgál, ami csak kell – és egy kicsit többel is.”Első ízben épül a ŠKODA FABIA az MQB-A0 moduláris keresztmotoros platform műszaki alapjaira, amely a Volkswagen Csoport padlóvázaként még tágasabb belteret tesz lehetővé. 4108 milliméteres hosszúságával a FABIA jóval nagyobb lett és először lépi túl a négyméteres határt. A piaci szegmens már eddig is legnagyobb, 330 literes csomagtér-térfogata most további 50 literrel 380 literre nőtt. Az új FABIA emellett ugyancsak az MQB-A0 platformnak köszönhetően számos olyan vezetői segédrendszert is kínálhat, amelyek eddig csupán a felsőbb járműkategóriákból lehettek ismerősek. Még nagyobb szilárdságú karosszériaszerkezetével kombinálva a kisautó kiváló aktív és passzív biztonságot nyújt.Érzelmekben gazdag formavilág, a kategória legjobb aerodinamikai tulajdonságai és 900 kilométer feletti hatótávAz új FABIA érzelemdús formavilágával és magabiztosságot sugárzó arányaival is vonzónak bizonyul. Dinamikus megjelenését korszerű LED-technika és kristályhatású motívumok jellemezte, éles metszésű fényszórói, illetve hátsó lámpái is erősítik. Az új tervezésű utastérben a szabadon álló központi képernyővel kiformált, szimmetrikus felépítésű műszerfal, az extrafelszerelésként rendelhető digitális műszeregység, valamint a vízszintes dekorbetétek tűnnek fel. A piaci bevezetéskor az Active, az Ambition és a Style felszereltségi szintek szerepelnek a kínálatban, a későbbiekben pedig a sportos MONTE CARLO változat is megjelenik. A Volkswagen Csoport jelenlegi EVO-motorgenerációjának öt benzinüzemű tagja a 48 kW (65 LE) és 110 kW (150 LE) közötti teljesítménytartományt öleli fel. Kategóriája legkedvezőbb aerodinamikai tulajdonságainak köszönhetően a FABIA 0,28-os légellenállási együtthatóval (cw) rendelkezik, amely az extrafelszerelésként kínált 50 literes üzemanyagtartállyal a WLTP-ciklus szerint 900 kilométer fölé növelheti a hatótávot. Az új FABIA révén öt új SimplyClever megoldás is premierjét tartja a ŠKODA AUTO választékában. Külső megjelenés – Érzelmekben gazdag formavilág és újszerű arányok·         Az új FABIA 11 centiméterrel közel 4,11 méteresre nőtt és 380 literrel kategóriája legnagyobb csomagterét kínálja·         A mindössze 0,28-os légellenállási együttható (cw) csúcsérték a kisautók szegmensében·         Ötletes hűtőzsaluzat mérsékli 120 kilométer/óránál 100 kilométerenként akár 0,2 literrel az üzemanyag-fogyasztástMladáBoleslav/Budapest, 2021. május 4. – Nagyobb, modernebb és érzelemdúsabb: negyedik generációjában megnövekedett méretek és a jelenlegi formatervezési nyelvezet jellemzi az új ŠKODA FABIA sorozatot. Atletikus arányaival, szoborszerűen plasztikus vonalvezetésével, illetve éles metszésű,LED-technikájú fényszóróival és hátsó lámpáival az új FABIA különösen dinamikus és érzelmekben gazdag hatást kelt. A Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformja alkalmazásával egyaránt növekedtek a külső méretek, illetve a belül rendelkezésre álló hely. Az olyan átgondolt részleteknek köszönhetően, mint például az aerodinamikailag optimalizált keréktárcsák és az első lökhárító alsó légbeömlő nyílásában elhelyezett, aktívan állítható hűtőzsaluzat, az új FABIA 0,28 légellenállási együtthatóval(cw) rendelkezik és ezzel a legjobb értéket nyújtja a kisautók piaci szegmensében.Oliver Stefani, a ŠKODA Design vezetője hangsúlyozta: „A FABIA negyedik generációjával megtettük a következő lépést a ŠKODA jellegzetesen érzelemdús formatervezési nyelvezetében. Új arányainak köszönhetően belépőmodellünk sokkal dinamikusabb és ’felnőttebb’ hatást kelt, miközben az új FABIA már első pillantásra a modern életstílus megtestesítője. Szándékosan nem változtattunk a FABIA lényegén: tipikus ŠKODA-modellként funkcionális és praktikus társ a mindennapokban.”Szoborszerű plasztikus vonalvezetés – például a motorházfedélen –, dinamikus arányok, valamint a ŠKODA tipikus kristályhatású struktúráival kialakított, LED-technikájú világítóegységek kölcsönöznek különösen érzelemdús megjelenést az új FABIA számára. Az első ajtók apró dizájn-különlegessége, ahogy a karosszéria vonalai a cseh zászló jellegzetes háromszögmotívumát stilizálják. Az éles metszésű, már alapkivitelben LED-technikájú fényszórók egészen a ŠKODA-hűtőrácsig nyúlnak. Teljes-LED kivitelükben még intenzívebb tompított és távolsági fényt, valamint kanyarvilágítást és kanyarodófényt kínálnak. A hátsó lámpák extrafelszerelésként szintén teljes-LED változatban is rendelhetők.Növekedésminden méretben, még tágasabb térkínálattalElső három modellgenerációjához viszonyítva a ŠKODA FABIA minden méretében növekedett, miközben tömege szinte változatlan maradt. 4108 milliméteres hosszúságával először lépi túl a négyméteres határt. Elődjéhez képest a FABIA 111 milliméterrel hosszabb és tengelytávja is jelentősen, 94 milliméterrel 2564 milliméterre nőtt. Az 1780 milliméteres szélesség 48 milliméteres növekedést jelent. Összességében a nagyobb méretek még több helyet biztosítanak a beltérben. A ŠKODA tervezői a csomagtér térfogatát is jelentősen megnövelték, amely már az elődmodellben is a szegmens legnagyobbjának számított. Az új FABIA így 380 literes csomagtartót kínál, ami 50 literrel nagyobb, mint korábban, s a hátsó ülések lehajtásával összesen 1190 literre bővíthető.Aerodinamika – 0,28 a legalacsonyabb légellenállási együttható a kategóriájábanA ŠKODA elődjéhez viszonyítva 0,32-ról 0,28-ra csökkentette az új FABIA légellenállási együtthatóját (cw), a legjobb értéket produkálva a kisautók piaci szegmensében. Az aerodinamikai fejlesztéseket a ŠKODA nagypontosságú numerikus áramlástani szimulációi (Computational Fluid Dynamics; CFD) előzték meg, a ŠKODA mérnökei több mint háromezer ilyen áramlástani szimuláció számítását végezték el nagyjából három és fél év alatt.A hűtőzsaluzat 120 kilométer/óránál 100 kilométerenként akár 0,2 literrel mérsékli az üzemanyag-fogyasztástFontos aerodinamikai megoldás az első lökhárító alsó légbeömlő nyílása mögött elhelyezett, újszerű hűtőzsaluzat, amit a ŠKODA a FABIA sorozatban alkalmaz először ebben a járműkategóriában. Csekély hűtési igény esetén az aktívan állítható lamellák záródnak, így javítva az aerodinamikai tulajdonságokat. 120 kilométer/óra állandó sebességgel haladva ez akár 0,2 liter üzemanyag-megtakarítást is eredményezhet 100 kilométerenként, a FABIA szén-dioxid-kibocsátása így akár öt grammal is alacsonyabban alakulhat kilométerenként. Nagy hűtési igény vagy rövid megállások esetén a rendszer nyitja a lamellákat, hogy a lehető legtöbb levegő áramolhasson be.Optimalizált hátsó légáramlások és első ízben aerodinamikailag továbbfejlesztett kerekekAz autók teljes légellenállásának mintegy harmadát a mögöttük kialakuló turbulens légörvények okozzák. Az új ŠKODA FABIA oldalsó idomokkal (Finlet) kiegészített nagyobb méretű tetőlégterelővel alakítja kedvezőbben a far körüli légáramlásokat. Emellett a külső visszapillantó tükrök speciális alakú, kisebb házai mérséklik tovább a légellenállást, illetve irányítják az áramló levegőt célzottan a jármű hátulja felé. Elöl a lökhárító különleges nyílásai, az úgynevezett Air Curtain elemek vezetik el aerodinamikailag különösen kedvező módon a karosszériához és a kerekekhez közel, oldalirányban a levegőt. Mivel a kerekek önmagukban a légellenállás mintegy 25 százalékáért felelősek, a ŠKODA első ízben a FABIA esetében is speciális műanyagbetéteket alkalmaz a könnyűfém keréktárcsák kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságai szolgálatában. E betétek a Proxima és a Procyon keréktárcsákra illeszkednek. A jármű alatt a korábbi három helyett tizenkét burkolati elem fedi - a motortér és a felfüggesztések légellenállás szempontjából meghatározó pontjain - az autó aljának összességében már jóval nagyobb részét.Zajcsökkentés aeroakusztikai szimulációkkalA FABIA fejlesztésekor a ŠKODA először alkalmazott új aeroakusztikai szimulációs módszereket is a szélzaj mérséklésére. A CFD-szimulációk alapjain végzett számítások segítségével egyaránt megjeleníthetők a légáramlások a karosszéria mentén kialakuló turbulenciái és leválásai, valamint az oldalablakok rezgései, amelyek sivító hangokat és megemelkedett zajszintet eredményezhetnek a beltérben. A zajforrások ily módon lokalizálhatók és megszüntethetők, például a külső visszapillantó tükrök házainak megfelelő pozícionálásával.Új színek és akár 18 col peremátmérőjű kerekekAz új ŠKODA FABIA palettáján kilenc karosszériaszín sorakozik, amelyek között egyaránt új a Phoenix-narancs és a Grafitszürke metálfényezés. A Magic-fekete gyöngyház és a Grafitszürke metál kontrasztárnyalatként is rendelkezésre áll a tető, a külső visszapillantó tükrök házai és a ŠKODA-hűtőrács szegélye számára. A keréktárcsák kínálatát 14 és 15 col peremátmérőjű acéltárcsák, valamint 15 és 18 col között kilenc könnyűfém modell alkotja, a paletta csúcsán a 18 colos, polírozott Libra könnyűfém keréktárcsa áll. Beltér – Tágasabb hely, fokozott kényelem, nagyobb kijelzők·         Nagyméretű központi kijelző határozza meg a FABIA negyedik generációjának utasterét·         Még tágasabb térkínálat; kényelmi felszerelések a felsőbb járműkategóriákból, például fűthető szélvédő és kormánykerék; friss színek·         A legkorszerűbb connectivity-technikák; először rendelhető digitális műszeregység a FABIA számáraMladáBoleslav/Budapest, 2021. május 4. – Színvonalas ergonómiával ötvözi a ŠKODAaz érzelmekben gazdag dizájnt új FABIA sorozata belterében. Az első vizuális benyomást a szabadon álló, akár 9,2 col képátlójú infotainment-képernyő határozza meg. A legkorszerűbb infotainment-megoldások mellett első ízben szerepel a FABIA kínálatában 10,25 col átlójú kijelzőfelülettel működő, extrafelszerelésként rendelhető digitális műszeregység. Ugyancsak először kaphatók a felsőbb járműkategóriákból ismert olyan kényelmi felszerelések, mint például a fűthető szélvédő és kormánykerék. A ŠKODA FABIA kezdetben három felszereltségi szinttel áll rendelkezésre.Az új ŠKODA FABIA elődjéhez képest 94 milliméterrel hosszabb tengelytávjának köszönhetően még nagyobb helyet kínál a bennülőknek, különösen a hátul helyet foglaló utasainak. Immár 2564 milliméteres tengelytávval a kisautó a ŠKODA OCTAVIA első generációját is felülmúlja, amely 1996-ban csupán 2512 millimétert kínált. Mindemellett új belső kialakítása is tovább fokozza a FABIA eleve tágas térérzetét. Az újdonság a három jól ismert Active, Ambition és Style felszereltségi szinttel jelenik meg a piacon. A szimmetrikus felépítésű műszerfal szabadon álló központi képernyőjével és vízszintes dekorbetétjeivel – felszereltségtől függően hatféle kivitel választékával – a belső tér szélességét hangsúlyozza. A műszerfal első részét az Ambition felszereltségtől kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült szövetkárpitozás borítja, míg jobbra és balra a nagyméretű, kerek légbefúvó nyílások – az Ambition kiviteltől krómszegélyekkel –, valamint az új tervezésű, ugyancsak krómozott ajtókilincsek tűnnek fel új stílusjegyekként.Új színek, hangulatvilágítás és a felsőbb járműkategóriákból érkezett kényelmi felszerelésekRéztónusú és szürke kontrasztárnyalatú díszvarrások, illetve különböző dekorbetétek hoznak új színeket a ŠKODA FABIA utasterébe. Az új, LED-technikájú hangulatvilágításnak (a Style felszereltségi szinten széria) köszönhetően a műszerfal dekorbetétje fehér és piros színnel is megvilágítható, de a rendszer a középkonzolt és az első ajtókilincseket is fénybe burkolja, emellett első és hátsó LED-olvasólámpákat is tartalmaz. A FABIA belterét új tervezésű kormánykerekek teszik teljessé. Kívánságra bőrbevonatú, multifunkciós kormánykerék, vagy háromküllős, multifunkciós sportkormány is rendelhető, opcióként a DSG sebességváltó kacsolóbillentyűivel kiegészítve. A kormánykerék fűtése éppúgy első alkalommal szerepel a választékban, mint a biztonságot télen is zavartalan kilátással szolgáló fűthető szélvédő. Ilyen kényelmi felszerelések korábban csak felsőbb járműkategóriákban álltak rendelkezésre.Digitális műszeregység ötféle nézettelElőször rendelhető a ŠKODA FABIA 10,25 col képátlójú kijelzőfelülettel működő digitális műszeregységgel. A vezető egyénileg konfigurálhatja a kijelzőfelületet és választhat a különböző alapnézetek között. Az analóg körműszerek stílusát képviselő Classic nézet mellett a Modern, a Reduced és az Extended elrendezések, valamint az opcionális Dinamika-csomag részeként a fordulatszámmérőre összpontosító Sport nézet is rendelkezésre áll. Az úgynevezett VirtualCockpit többek között a rádióállomások logóit, a zenei albumok borítóit és a hívók eltárolt képeit is megjelenítheti, de a kereszteződés kinagyításának lehetőségét kínáló navigációs térkép is megjelenhet a kijelzőn. Alapkivitelében a FABIA analóg műszeregységgel és 3,5 colos információs kijelzővel készül.Első ízben kapható – kétzónás ClimatronicKisautója új modellgenerációjához kínál először a ŠKODA kétzónás Climatronic légkondicionáló berendezést és a középkonzol hátsó felén kialakított, a klimatizálást szolgáló légbefúvó nyílásokat. Az extrafelszerelésként rendelhető kétzónás Climatronic légkondicionáló berendezés a középkonzolon található két forgatógombjával a hőmérséklet külön-külön szabályzását teszi lehetővé az autó jobb és bal oldalán. Összesen nyolc gomb segítségével minden funkció intuitív módon vezérelhető. Connectivity – Mindig online és vezeték nélkül hálózatba kapcsolva·         Infotainment-rendszerek akár 9,2 col képátlójú képernyővel, mozdulatvezérléssel és digitális hangasszisztenssel·         A ŠKODA Connect mobil online-szolgáltatások széles kínálataMladáBoleslav/Budapest, 2021. május 4 – Akár 9,2 col képátlójú képernyővel működő infotainment-rendszereket is kínál új FABIA sorozatához a ŠKODA. Beépített eSIM-kártyájával a kisautó állandó internetkapcsolattal rendelkezhet, s az internetes rádióvételt, illetve a ŠKODA Connect széleskörű mobil online-szolgáltatások és új infotainment-alkalmazások igénybevételét is lehetővé teszi. Az okostelefonok a WirelessSmartLink technikáján keresztül vezeték nélkül csatlakoztathatók a jármű rendszerére a PhoneBox rekeszében pedig induktív módon tölthetők. Az Amundsen csúcs-infotainment-rendszer kezelésére mozdulatvezérlés és a Laura digitális asszisztens is rendelkezésre áll.Három infotainment-rendszer sorakozik az új ŠKODA FABIA kínálatában. A Swing rádió 6,5 col átlójú, Multi-Touch funkcióval is rendelkező, színes kijelzővel, digitális rádióvétellel (DAB) és elöl már alapfelszerelésként négy hangszóróval szolgál belépőtechnikaként. A Bolero rádió kijelzőjének átlója 8 col, emellett Bluetooth-telefonkihangosítót és a hátsó ajtókban két további hangszóróval surround-hangzást is kínál. A WirelessSmartLink és az Android Auto vagy az Apple CarPlay segítségével az okostelefon vezeték nélkül is csatlakoztatható, az extrafelszerelésként rendelhető PhoneBox pedig az induktív töltést is lehetővé teszi.Amundsen csúcs-infotainment-rendszer online-támogatású navigációs funkcióval és hangvezérlésselAz Amundsen infotainment-rendszer 9,2 col képátlójú, konfigurálható képernyővel és online-támogatású navigációs funkcióval rendelkezik, WLAN-hotspottal együtt. Csatlakoztatott okostelefonon keresztül zenei streaming-szolgáltatások is elérhetők. Az online frissíthető térképanyag 64 GB kapacitású SSD-tárolón áll rendelkezésre. Az alapkivitelhez tartozó mozdulatvezérlés mellett a 15 nyelven értő Laura hangasszisztens formájában opcióként online-támogatású hangvezérlés is rendelhető. A további mobileszközök áramellátására akár öt USB-C csatlakozó is rendelkezésre állhat, az egyik a belső visszapillantó tükörnél, például fedélzeti kamera számára. A még igényesebb hangzásvilágról további erősítővel és a csomagtartóban elhelyezett mélynyomóval az extrafelszerelésként rendelhető ŠKODA-hangrendszer gondoskodhat.Infotainment-alkalmazások az időjárás, a hírek, a naptár és a közlekedési figyelmeztetések számáraAz ügyfelek közvetlenül az Amundsen-rendszer képernyőjéről nyithatnak ŠKODA Connect fiókot, illetve vihetik át már meglévő fiókjukat a FABIA fedélzetére. Hasonlóképpen egyszerűen tölthetők le az újszerű infotainment-alkalmazások is, amelyek időjárásjelentéssel és hírekkel szolgálnak, hozzáférést kínálnak a személyes Google-naptárhoz vagy figyelmeztetnek a különböző veszélyekre. Az Amundsen-rendszer emellett a ŠKODA Connect számos mobil online-szolgáltatásának igénybevételét is lehetővé teszi. A baleset esetén automatikus segélyhívást indító eCall mellett ezek közé tartozik a Proaktív szolgáltatás (Proactive Service) (műszaki segélyhívás), valamint a MyŠKODA alkalmazáson és a ŠKODA Connect internetes portálon keresztül kínált széleskörű jármű-távelérés is. Biztonság – Új vezetői segédrendszerek és akár kilenc légzsák·         Először kínál az új FABIA Menetasszisztenst, Parkolási asszisztenst és Manőver-asszisztenst·         Kiemelkedő aktív és passzív biztonság·         ISOFIX és felső hevederes rögzítési pontok a gyermekülések optimális elhelyezéséhezMladáBoleslav/Budapest, 2021. május 4. – Akár kilenc légzsákjával az új ŠKODA FABIA a kisautók piaci szegmensének egyik legbiztonságosabb tagja. Az MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformra történt átállásnak köszönhetően egyaránt tovább növekedett az aktív és a passzív biztonság, egyebek mellett olyan vezetői segédrendszerek révén, amelyek korábban csupán a felsőbb járműkategóriák kiváltságainak számítottak. Első ízben jelenhet meg például a Menetasszisztens (TravelAssist) és a Parkolási asszisztens (Park Assist) az új FABIA fedélzetén.A cseh autógyártó következetesen kiaknázza a Volkswagen Csoport MQB-A0 Moduláris keresztmotoros platformja kínálta lehetőségeket és az aktív, illetve a passzív biztonság területén egyaránt tovább optimalizálta kisautóját. Műszaki alapként robusztus, nagy torziós merevségű karosszériaszerkezet szolgál, amelynek magasfokú merevségéről nagy és különösen nagy szilárdságú valamint speciálisan edzett, melegen alakított acélok gondoskodnak. Az MQB-A0 platform mindemellett a felsőbb járműkategóriákból átvett korszerű vezetői segédrendszerek alkalmazását is lehetővé teszi.Biztonságban az úton a Menetasszisztenssel, fokozott kényelem a Parkolási asszisztensselKívánságra a FABIA a Menetasszisztens (TravelAssist) rendszerével első ízben támogathatja automatikusan a vezetőt a jármű hossz- és oldalirányú vezetésében. Az egyetlen gombnyomással aktiválható berendezés több asszisztensrendszert is kombinál. Az Adaptív sebességszabályzás (AdaptiveCruiseControl; ACC) egészen 210 kilométer/óráig önműködően alakítja a sebességet az elöl haladó jármű tempójához. Szükség esetén a Sávtartás-asszisztens (Lane Assist) korrekciós kormányzási beavatkozással segíthet az autót az éppen igénybe vett forgalmi sávban tartani. A Menetasszisztens a Kézérzékelés (Hands-onDetect) funkciója segítségével azt is ellenőrizheti, hogy a vezető rendszeresen érinti-e a kormánykereket. További opcionális technika a továbbfejlesztett Sávváltás-asszisztens (SideAssist), amely már akár 70 méter távolságból érzékeli a hátulról közelítő vagy épp a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járműveket és figyelmezteti a vezetőt. Első ízben nyújthat a Parkolási asszisztens (Park Assist) a FABIA vezetőjének kényelmes támogatást a parkolás során. A rendszer 40 kilométer/órás sebességig figyeli a megfelelő méretű hossz- és keresztirányú parkolóhelyeket, beálláskor pedig kívánságra átveszi a kormányzás feladatát. A Manőver-asszisztens (Manoeuvre Assist) érzékelőivel parkoláskor felismeri a jármű előtt vagy mögött feltűnő, veszélyt jelentő akadályokat, s adott esetben önállóan fékez. Szintén újdonság a FABIA kínálatában a Közlekedési táblák felismerő funkciója (TrafficSignRecognition), valamint az Előretekintő gyalogos- és kerékpáros-védelemmel (PredictivePedestrian and CyclistProtection) kiegészülő Front Assist technikája.Akár kilenc légzsák óvhatja a bennülőket baleset soránAz új FABIA alapfelszerelésként vezető- és utasoldali első légzsákkal, valamint fejlégzsákokkal és első oldallégzsákokkal készül, kívánságra pedig a vezető térdlégzsákja és a hátsó oldallégzsákok növelhetik tovább a biztonságot. Hátul a külső üléshelyeken alapfelszerelés az ISOFIX és a felső hevederes (Top Tether) gyerekülés-rögzítés, kívánságra pedig az első utasüléshez is megrendelhető. Az első utasülés támlájának hátoldalán, illetve a hátul, a két külső üléshelyen rendelkezésre álló felső hevederes (Top Tether) rögzítőszemeknek köszönhetően akár három gyerekülés is biztonságosan rögzíthető a FABIA utasterében. Motorok – Mérsékelt fogyasztás, nagyobb hatótáv·         A korszerű és gazdaságos MPI- és TSI- erőforrások kielégítik az Euro 6d kipufogógázszabvány előírásait·         A ŠKODA FABIA motorpalettája a 48 kW (65 LE) és 110 kW (150 LE) közötti teljesítménytartományt öleli fel·         A kedvező üzemanyag-fogyasztásnak és az 50 literes üzemanyagtartálynak köszönhetően akár 900 kilométer feletti hatótávMladáBoleslav/Budapest, 2021. május 4. – Nagyobb választék és szélesebb teljesítményspektrum: a ŠKODA FABIA negyedik generációja hajtásrendszerek jóval szélesebb kínálatával szolgál, mint elődje. A ŠKODA a Volkswagen Csoport új EVO generációjának öt tagját is kínálja kisautójához, mindegyik aggregát megfelel az Euro 6d szigorú kipufogógázszabvány előírásainak, teljesítménypalettájuk pedig 48 kW (65 LE) és 110 kW (150 LE) között húzódik. Az öt erőforrásból négy az extrafelszerelésként rendelhető 50 literes üzemanyagtartállyal a WLTP-ciklus szerint több mint 900 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz.Johannes Neft, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Az új FABIA minden motorváltozata az EVO-motorgenerációhoz tartozik, s még gazdaságosabbak, mint elődeik. A két MPI-erőforrással, amelyeket a teljes Volkswagen Csoport számára fejlesztettünk ki és Csehországban gyártunk, az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mérséklése mellett 4 kW teljesítménynövekedést értünk el.”Mindegyik motor megfelel az Euro 6d kipufogógáz-szabvány előírásainak. Az új csúcsmotor a 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 TSI már alapkivitelben hétfokozatú DSG sebességváltóval. A 70 kW (95 LE) teljesítményig terjedő modellek ötfokozatú manuális sebességváltóval készülnek, a 81 kilowattos (110 LE) 1.0 TSI esetében pedig a hatfokozatú manuális és a hétfokozatú automata DSG sebességváltó közül választhatnak az ügyfelek.Megnövelt teljesítménnyel a ŠKODA AUTO által kifejlesztett MPI-motorokA ŠKODA két, hengerenkéntiszívócsatorna-befecskendezésű (MPI) benzines erőforrást kínál belépőmotorként az elsőkerékhajtású FABIA számára. A két háromhengeres 1.0 MPI 48 kW (65 LE) és 59 kW (80 LE) teljesítményt produkál egy liter összlökettérfogatából, ami egyaránt 4-4 kilowattal (5 LE) több, mint az előző generáció megfelelő tagjai esetében. Mindkét motort a ŠKODA AUTO fejlesztette ki és Csehországban gyártja.Innovatív plazmabevonat mérsékli az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátástA két közvetlen befecskendezésű 1.0 TSI motorban plazma-bevonatolt hengerfalak váltották fel a forgattyúház öntöttvas hengerperselyeit, hatékonyan csökkentve a három henger belső súrlódását. Mindez mérsékli az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, az égésterekben fejlődő hő egyenletesebb eloszlásának és elvezetésének köszönhetően pedig a hőterhelést is csökkenti. A hengerfalakra felhordott porréteg vastagsága mindössze 150 mikrométer (0,15 milliméter).Új csúcsmotor aktív hengermenedzsmenttelA FABIA új csúcsmotorja a négyhengeres, 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 TSI, amelyben az Aktív hengermenedzsment (ActiveCylinderTechnology ACT) technikája csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást. A rendszer kis terhelés esetén automatikusan és a vezető számára alig érzékelhetően leállít két hengert. A ŠKODA FABIA minden TSI-motorja Otto-részecskeszűrővel készül.A kis fogyasztás nagy hatótávot tesz lehetővéAz alapkivitel 40 literes üzemanyagtartálya helyett az extrafelszerelésként rendelhető 50 literes tartállyal a háromhengeres motorok a WLTP-ciklus szerint akár 900 kilométer feletti hatótávot is elérhetnek.Az új ŠKODA FABIA motorkínálata – ÁttekintőMotorHen-gerek számaMax. teljesít-ményMax.forgató-nyomaték[Nm]Sebesség-váltóMax.sebesség* [km/h]Gyor-sulás0-100 km/h*[s] Üzemanyag-fogyasztás,kombinált*[l/100 km]Szén-dioxid-kibocsátás*[g/km] [kW][LE]1.0 MPI EVO3486593ötfokozatú,manuális17215,55,1116-1311.0 MPI EVO3598093ötfokozatú,manuális17915,15,1116-1311.0 TSI EVO37095175ötfokozatú,manuális19510,65,1113-1281.0 TSI EVO381110200hatfok.man.hét-fok.DSG2052059,79,55,05,5114-128125-1391.5 TSI EVO4110150250hétfokozatú DSG2257,95,6128-142                *Előzetes adatok·          SimplyClever – Öt új megoldás az új FABIA kínálatában·         Öt új részletmegoldás gondoskodik a beltér és a csomagtartó rendjéről·         A FABIA nyolc SimplyClever ötletet vett át más ŠKODA-modellektől·         Összesen 43 a márkára jellemző megoldás áll rendelkezésre a kisautóhoz – több mint valahaMladáBoleslav/Budapest, 2021. május 4. – Öt teljes egészében új, illetve nyolc a FABIA számára először elérhető megoldással a cseh autógyártó népszerű kisautója negyedik generációjával is folytatja a márkára jellemző SimplyClever ötletek hagyományát. Az új ŠKODA FABIA a felszereltségétől függően összesen akár 43 praktikus, a mindennapos használatot könnyítő részletmegoldást kínál, azaz többet, mint eddig valaha. A paletta az olyan „ŠKODA-klasszikusoktól”, mint a tanksapkafedélben elhelyezett és gumiabroncs-profilmélységmérővel kiegészített jégkaparó, a vezetőoldali A-oszlopon kialakított parkolójegytartó és a vezető ajtajában elhelyezett esernyő, egészen azon teljes egészében új és ötletes részletekig terjed, amelyek csupán egy kis figyelemmel is jóval nagyobb rendről gondoskodnak az utastérben és a csomagtartóban.A ŠKODA immár hosszú évek óta könnyíti ügyfelei számára az autózást mindig új és átgondolt SimplyClever ötleteivel. Az új FABIA mindjárt öt olyan új részletmegoldást is kínál, amelyek először jelennek meg ŠKODA-modellben. A középkonzol tárolórekeszben a hitelkártya vagy a parkolójegy számára kialakított, új rögzítőkapocs, illetve gumiszalag-tolltartó gondoskodik a rendről, extrafelszerelésként pedig az első ülések közötti kivehető pohártartó kínálhat még sokoldalúbb használatot. A középső alagút ugyancsak opcionális doboza a hátsó utasoknak szolgálhat az apró tárgyak ötletes tárolóhelyeként, a rekesz egyszerűen a középkonzol és a hátsó ülés közé helyezhető és önmagát rögzíti. Kívánságra a csomagtartóba is rendelhető rugalmas tárolórekesz, amely helytakarékos módon az oldalfalon található és szükség esetén a csomagok rögzítéséhez ki is húzható. Ötödik újdonságként az extrafelszerelésként rendelhető panorámatetőhöz kiegészítőként kapható napellenző mutatkozik be, amely használaton kívül egyszerűen eredeti mérete harmadára hajtható össze és a csomagtérborítás alatt tárolható.Rakodózsebek okostelefon számára, USB-C-csatlakozó a belső visszapillantó tükörnélElső ízben áll rendelkezésre a FABIA számára néhány olyan SimplyClever funkció is, amelyek más ŠKODA modellekből már ismerősek lehetnek. Ilyen például a csomagtérborítás alá függeszthető multifunkciós zseb, amely egyébként többnyire kihasználatlan helyet alakít kabátok vagy dzsekik ideális tárolóhelyévé, amely 3,5 kilogrammig terhelhető. Az OCTAVIA és az ENYAQ iV kínálatából ismertek az első üléstámlákon elhelyezett, könnyen elérhető okostelefon-zsebek. Ugyancsak újdonság a FABIA sorozatban az első utasülés lehajtható támlája és az extraként rendelhető USB-C port a belső visszapillantó tükörnél. Utóbbi extrafelszerelésként kapható a Style felszereltségi szinthez és anélkül biztosíthatja például a fedélzeti kamera áramellátását, hogy függő kábellel zavarná a vezető kilátását.Új SimplyClever megoldások a FABIA kínálatában – Áttekintő:Lehajtható támlájú első utasülésKét okostelefon-zseb az első üléstámlákonMultifunkciós rakodózsebekUSB-C-csatlakozó a belső visszapillantó tükörnélKihúzható rugalmas tárolórekesz a csomagtérben*Elölről kezelhető hátsó olvasólámpaKivehető pohártartó*Két akasztó a felső hevederes (Top Tether) rendszer rögzítőszemei számára a csomagtérbenKártya- és tolltartó a sebességváltókar előtti rakodórekeszben*Kártya- és érmetartó a kesztyűtartó fedelébenRakodórekesz a középső alagúton a hátsó ülés előtt, pohártartóval*Levehető napellenző a panorámatetőhöz*Rakodóperemvédő * Minden ŠKODA-modell számára újdonság Sikermodell – 4,5 millió eladott FABIA 22 év alatt·         Több mint 4,5 millió kiszállított példányával a FABIA a ŠKODA-modellpalettájának meghatározó tagja·         Az OCTAVIA után a FABIA a második legnagyobb számban gyártott ŠKODA-modell·         Németország és Lengyelország előtt Csehország volt a legfontosabb piac 2020-banMladáBoleslav/Budapest, 2021. május 4. – A kisautók szegmensében szerzett 22 évnyi tapasztalatát kamatoztatja a ŠKODA a FABIA negyedik generációjában. 1999-es piaci bevezetése óta összesen több mint 4,5 milliót szállítottak ki a FABIA ferdehátú és COMBI változatából, amivel a cseh gyártó sikereinek egyik alappillérévé vált. Az OCTAVIA után a FABIA a második legnagyobb darabszámban gyártott ŠKODA-modell, egyben piaci szegmense egyik legnépszerűbb tagja.Amint Martin Jahn, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja kifejtette: „A ŠKODA immár 22 éves sikertörténetét írja FABIA sorozatával, amely kompakt méretei mellett nyújtott bőséges térkínálata, egyaránt színvonalas biztonsága, gazdaságossága és funkcionalitása, valamint kiváló ár/érték-aránya vonzó kombinációjának köszönhetően komoly rajongótábort alakított ki magának. A kezdő autóvezetőktől az idősebbekig, az egyedülállóktól a családokig, ügyfelek igen széles körét szólítja meg. A FABIA új, negyedik generációja érzelmekben gazdag formavilággal és még tágasabb térkínálattal egészíti ki népszerű belépőmodellünk jól bevált erényeit – így sikerrel bővíthetjük még tovább vásárlói célcsoportunkat.”1999-es megjelenése óta a ŠKODA FABIA kategóriája egyik legnagyobb darabszámban értékesített modellje. Már a 2000-ben COMBI változattal is kibővült első generációból is 1,79 millió példány készült nagyjából nyolc év alatt, a 2007-es Genfi Autószalonon bemutatott második nemzedék tagjaiból pedig 1,704 millió talált gazdára. A 2014-ben debütált harmadik generáció e sikertörténetet folytatva 2019-ben már a második legkeresettebb ŠKODA-modellnek bizonyult az OCTAVIA után, s a FABIA eddigi összesen több mint 4,5 millió darabos gyártási volumenét is csak az OCTAVIA múlja felül a cseh gyártó kínálatában. A FABIA legnagyobb piacának 2020-ban 16 280 kiszállítással Csehország számított, Németország (16 054darab) és Lengyelország (12 805 darab) előtt.
222