Újdonság a ŠKODA-ról
2020.07.01.

Számos újítást hoz a 2021-es modellév a ŠKODA modellpalettáján

Számos újítást hoz a 2021-es modellév a ŠKODA modellpalettáján›A ŠKODA minden további modellsorozatában megjelennek az OCTAVIA családból már ismert, új kormánykerekek›A FABIA és a SUPERB közötti modellsorozatok motorválasztékának átállítása az Euro 6d kipufogógáz-szabványra›Környezetfigyelő rendszer (AreaView System) és vontatmány-asszisztens (TrailerAssist) a SUPERB és a KAROQ számára, illetve további finomítások a SCALA és a KAMIQ modellekenMladáBoleslav/Budapest, 2020. július 1. – Új kormánykerekek, még gazdaságosabb motorok és további vezetői segédrendszerek: immár a 2021-es modellévbe lép a nyáron a ŠKODA, számos újdonságot tartogatva modellpalettáján. A ŠKODA OCTAVIA sorozatból már ismert, új kezelőgombokkal és görgetőkerekekkel kialakított, új két- vagy háromküllős kormánykerekek most a ŠKODA minden további modellcsaládjában megjelennek, a FABIA és a SUPERB közötti modellsorozatok belsőégésű erőforrásai pedig az év végére már az Euro 6d kipufogógáz-szabványra állnak át, miközben néhány aggregát teljesítménye is nő. A SUPERB, a KODIAQ és a KAROQ kínálatában további vezetői segédrendszerek jelennek meg, míg a SCALA és KAMIQ kompaktmodelleket igényes részletmegoldások finomítják tovább.A legszembetűnőbb változást a 2021-es modellév ŠKODA sorozatain az átdolgozott kormánykerekek képviselik, amelyek az új ŠKODA OCTAVIA modellekben mutatkoztak be, s most a márka minden további modellcsaládjában megjelennek. Felszereltségi szinttől és extrafelszerelés-csomagtól függően kétküllős változatban vagy háromküllős sportkormány-kivitelben készülnek. DSG sebességváltó kezeléséhez pedig kapcsolóbillentyűkkel egészül ki. A multifunkciós változatokon új gombok és görgetőkerekek segítik a könnyebb kezelhetőséget.Megnövelt teljesítményű csúcsmotorok a ŠKODA SUPERB számáraA ŠKODA zászlóshajója, a SUPERB mindkét csúcsmotorja megnövelt teljesítményszinttel érkezik az új modellévre, mégpedig egyaránt kisebb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett. Az új EVO-generációhoz tartozó 2.0 TDI csúcsdízel az eddigi 190 LE (140 kW) helyett a jövőben már 200 lóerőt (147 kW) produkál, az AdBlue® adalékanyagot a két, egymás mögött elrendezett katalizátor elé célzottan befecskendező, úgynevezett Twindosing-eljárás jellemezte, továbbfejlesztett SCR kipufogógáz-utánkezelés eredményeképpen pedig akár 80 százalékkal is csökkenhet a nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátása. A 2.0 TSI csúcs-benzinmotor teljesítménye 8 lóerővel (6 kW) 280 lóerőre (206 kW) nő. Mindkét erőforrás teljesíti az Euro 6d kipufogógáz-szabvány előírásait, amelyekre a modellévváltással a többi motor is átáll. A konnektorról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű SUPERB iV után már a SUPERB összes további motorváltozatához is elérhető lesz a környezetfigyelő rendszer (Area View System), amely parkoláskor és egyéb manőverezéskor négy kamera által előállított 360 fokos képpel kínál áttekintést az autó közvetlen környezetéről. Ugyancsak újdonság lesz minden SUPERB modellválasztékában a vontatmány-asszisztens (Trailer Assist).Előretekintő adaptív sebességszabályzás a ŠKODA KODIAQ számáraA KODIAQ vezetői segédrendszereinek palettája az adaptív tempomat prediktív funkció (Predictive Cruise Control) technikájával bővül a 2021-es modellévre. Az adaptív sebességszabályzás ezen extrafelszerelésként rendelhető változata az első szélvédő mögé épített kamera képei, illetve a navigációs rendszer adatai alapján ismeri fel időben a sebességkorlátozásokat és a kanyarokat, majd automatikusan ennek megfelelően alakítja a sebességet. Az ugyancsak extrafelszerelésként kínált kulcsnélküli nyitás rendszere (KESSY) már minden ajtóra kiterjed. A KODIAQ SPORTLINE kívánságra klimatizálható sportülésekkel és meghosszabbítható ülőpárnákkal kínált bőrkárpitozással is kapható. A KODIAQ esetében 190 lóerőről (140 kW) szintén 200 lóerőre (147 kW) nő a 2.0 TDI erőforrás teljesítménye, s akárcsak ez a motor, a hétfokozatú DSG sebességváltóhoz csatlakozó, 110 kilowattos (150 LE) 2.0 TDI aggregát is megfelel az Euro 6d kipufogógáz-szabvány előírásainak. Az utóbbival megegyező teljesítményű 1.5 TSI motor szintén az Euro 6d határértékekre áll át, manuális sebességváltóval szerelt kivitelében pedig új generációs hatfokozatú váltóművel egészül ki.Új dízel belépőmotor a ŠKODA KAROQ palettájánA ŠKODA KAROQ a 2021-es modellévben már háromzónás Climatronic légkondicionáló berendezéssel is rendelhető lesz, s akárcsak a KODIAQ, a környezetfigyelő rendszerrel (Area View System) és a vontatmány-asszisztenssel (Trailer Assist) is felszerelhető lesz. Az eddigi 115 lóerős (85 kW) 1.6 TDI dízel belépőmotort az Euro 6d kipufogógáz-szabványra való átállás keretében az új EVO generáció ugyanilyen teljesítményű 2.0 TDI tagjával váltja fel a ŠKODA, amely SCR katalizátora éppúgy a Twindosing-eljárást alkalmazza, mint a 150 LE (110 kW) teljesítményű 2.0 TDI variáns. Ez utóbbi erőforrás továbbra is elérhető lesz összkerékhajtással és DSG sebességváltóval vagy elsőkerékhajtással és a manuális váltóval. Az 1.0 TSI benzinüzemű belépőmotor teljesítménye a jövőben 110 lóerő (81 kW) lesz.Finomítások a ŠKODA SCALA és KAMIQ modellekenA nagysikerű kompaktmodellek, a SCALA és a KAMIQ motorjait is az Euro 6d kipufogógáz-szabványra állítják át a 2021-es modellévre, emellett igényes részletmegoldásaik gondoskodnak további finomításokról. Újdonság a 17 col peremátmérőjű, ezüstszínű, extrafelszerelésként rendelhető „Propus” könnyűfém keréktárcsa és újabb „Simply Clever” megoldásként – például kabát elhelyezésére – a csomagtérroló alatti multifunkciós zseb. Az extrafelszerelésként kínált kulcsnélküli nyitás rendszerének (KESSY) rádióhullámú jelei a korábbi 15 perc helyett már öt perc után leállnak, ha a kulcs nincs mozgásban. A KAMIQ kínálata az új SCOUTLINE változattal bővül, a SCALA pedig egy új Red & Grey felszereltségi csomaggal is kapható lesz, amely az Ambition és a Style felszereltségi szinten – a SCALA G-TEC kivételével – egyebek mellett az üveg csomagtérajtó borítást is magába foglalja, valamint a hűtőrács kerete és a külső visszapillantó tükrök borítása pedig sportos feket színű lesz. A felszereltséghez járó 17 col peremátmérőjű „Propus Aero” – keréktárcsa kívánságra 18 colos „Vega Aero” vagy „Blade” – könnyűfém keréktárcsára lesz cserélhető. A Red & Grey csomag csak bizonyos külső színekkel lesz kombinálható, továbbá markáns vörös-szürke dekorfólia is jár majd hozzá. Minden SCALA és KAMIQ modell immár aktívszén-utastér-légszűrővel lesz felszerelve, amely az allergén anyagokat is eltávolítja a levegőből. A földgázüzemű, 90 lóerős (66 kW) G-TEC változatok szintén Euro 6d minősítéssel rendelkeznek. Az 1.5 TSI erőforrás teljesítménye 150 LE (110 kW), az 1.0 TSI pedig 110 LE (81 kW) teljesítményszinten áll rendelkezésre.Motoradaptáció és új keréktárcsák a ŠKODA FABIA számáraA FABIA kínálatában a 95 lóerős (70 kW) 1.0 TSI az év második felére már megfelel az Euro 6d kipufogógáz-szabványnak, s a háromhengeres, közvetlen befecskendezésű erőforrás ezután az alapkivitel ötfokozatú manuális sebességváltója mellett hétfokozatú DSG váltóművel is kapható lesz., a könnyűfém keréktárcsák választékát a 16 col peremátmérőjű, antracitárnyalatú „Vigo” és a 17 colos fekete, polírozott „Blade” egészíti ki. Akárcsak a SCALA és a KAMIQ, a FABIA család összes tagja is aktívszén-allergén utastér-légszűrővel készül és az extrafelszerelésként rendelhető, kulcsnélküli nyitás rendszer (KESSY) új változatával is szolgál, amelynek rádióhullámú jelei már öt perc után leállnak, ha a kulcs nincs mozgásban. Az infotainment területére 6,5 col képátlójú érintőképernyővel és már alapkivitelben DAB-vétellel a Swing rendszer kínál belépési lehetőséget a ŠKODA FABIA európai piacokra készült modelljeiben..
203