Aktuális híreink
Az új Škoda Elroq kiegészíti a Škoda teljesen elektromos modellek kínálatát. Ez az autógyártó első olyan sorozatgyártású modellje, amely az új Modern Solid formanyelv elemeit használja. Elsősorban elegáns, minimalista eleje jellemzi keskeny Matrix LED-es fényszórókkal és az egyedi, sötét króm bevonatú elemek használata. A megjelenést tekintve az Elroq kompakt SUV valóban lenyűgözhet.
Elhozzuk Önnek a Škoda márka világából származó információkat, és elviszik Önt is, hogy bekukkantson velünk a fejlesztés és az autógyártás burkolata alá. Mindezt természetesen rengeteg remek fotóval és videóval. Érdekes embereket mutatunk be, és rajtunk keresztül akár új, szép helyeket is felfedezhetsz.
A Kvasinyban található Škoda gyárban készül a sikeres Kodiaq SUV második generációja. Itt töltöttünk egy egész évet a gyártás különböző szakaszainak áttekintésével – minden egyes fontos lépést egy percben. Az alábbi áttekintésben a teljes gyártási folyamatot kevesebb mint negyed óra alatt követheti nyomon.
A Škoda Kodiaq SUV második generációja immár RS változatban is elérhető. Ez nagyobb teljesítményt, sok sportos részletet és a legmodernebb felszerelést jelent.
Tágas belső tér, három akkumulátorméret, több mint 560 km-es hatótáv és versenyképes ár. A Škoda Elroq, az új elektromos SUV új fejezetet kezd a megfizethető e-mobilitásban.
Mindössze egy perc kell, és az új Škoda Superb elnyeri a szívét. Nézze meg, milyen praktikus, tágas és elegáns ennek a hagyományos modellnek a negyedik generációja.
Az Octavia RS hatalmas fejlődést ért el négy generációja alatt. A legújabb verzióban a motorháztető alatt 265 lóerős, feltöltött, kétliteres TSI motor kapott helyet, 20 LE-vel több, mint elődje. „Nagyszerű, ha ez a hatalom a csapon van. Nem igazán kell azon gondolkodnia, hogy milyen sebességfokozatban van – csak érintse meg a gázkart gyakorlatilag bármilyen fordulatszámon, és az Octavia előrelendül. Tetszik az új kipufogó hangja is, ami fantasztikusan szól, főleg Sport módban. Ez egy megfelelő sportos hangzás, amelybe nem is kell hangszóró. A Sport mód emellett élesebb motorreakciót is kínál, aminek köszönhetően a gázkar még gyorsabban reagál” – mondja a svéd ralipilóta, hozzátéve, hogy versenytársa, a Fabia RS Rally2 is hasonló hajtáslánccal rendelkezik. Megnézheti, ahogy megosztja észrevételeit:
A Škoda Elroq ma Európa legnépszerűbb autókategóriájához, a kompakt SUV-hoz csatlakozik. „Az Elroq mérföldkő a BEV-portfóliónkban, az első a hat új, teljesen elektromos modell sorában, az Enyaq és az Enyaq Coupé sikerét követően” – hangsúlyozza Klaus Zellmer, a Škoda vezérigazgatója.
Teljesítmény és vezetési élmény A Kodiaq iV teljesítményről és hatékonyságról tett tanúbizonyságot Katalónia kanyargós tengerparti útjain és dombos terepein. „A konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc 1,5 TSI benzinmotorral és villanymotorral kombinálva zökkenőmentes és érzékeny vezetési élményt biztosít” – mondja David Voldřich, a Škoda Auto termékfejlesztője és a Kodiaq iV hajtáslánc-fejlesztéséért felelős. A 150 kW-os (204 LE) rendszerteljesítmény bőséges erőt biztosít a gyorsításokhoz és az előzésekhez, míg a több mint 100 kilométeres, teljesen elektromos hatótáv a városi ingázás és a környezettudatosabb vezetés szempontjából is előnyt jelent a festői környezetben. A sofőr a járműmenüben beállíthatja a regeneráció helyreállításának szintjét, és választhat a hibrid hajtás (az autó automatikusan kiválasztja, hogy melyik erőt használja a mozgáshoz) vagy a teljesen elektromos hajtás között. Az autó kijelzői olyan kulcsfontosságú információkat jelenítenek meg, mint az aktuális hatótáv, a vontatási akkumulátor kapacitása, valamint az aktuális üzemanyag- és áramfogyasztás. A regeneráció különösen jól működik kihívásokkal teli és kanyargós utakon, a szerpentinen átjárókban nagyon jól működik, leköti az energiát lassítás közben, és hozzájárul az autó hatékonyságához és hatótávolságához.
A Škoda Enyaq RS Race első vázlatai: a koncepciótanulmány egyesíti az autósportból jövő örökséget a fenntarthatósággal› Az új Enyaq RS Race tanulmány kihangsúlyozza a Škoda fenntarthatóság melletti elkötelezettségét az autósport terén, és egy újabb érzelmi dimenzióval gazdagítja a márkát.› Már az első vázlatok is hűen árulkodnak arról, hogy a Škoda hogyan alkalmazza a nemzetközi élvonalbeli raliversenyzésben szerzett tapasztalatait, különösen az aerodinamika terén.› A tanulmány ideális platform lehet a jövőbeli sorozatgyártású akkumulátoros-elektromos járművek úttörő elektromos technológiáinak fejlesztéséhez és széles körű teszteléséhez.› Az Enyaq RS Race az e-motorsportegy újabb megközelítését képviseli a nemrég bemutatott Vision GT és a teljesen elektromos Škoda Fabia RE-X után.Mladá Boleslav, 2024. május 22. – Az új Enyaq RS Race tanulmánnyal a Škoda Auto új fenntarthatósági lehetőségeket tár fel az autósport terén, miközben tovább erősíti a márka érzelmi vonzerejét. Az Enyaq RS Race új szintet képvisela Škoda autósportból származó örökségében, és agresszív dizájnját egy hatalmas hátsó szárny teszi még látványosabbá. A tanulmány betekintést nyújt abba, hogyan segíthet felgyorsítani az autósport-technika a dinamikus és fenntartható autóipari jövő felé való elmozdulást. Emellett ideális platformként szolgál a jövő akkumulátoros-elektromos sorozatgyártású járművei számára a legmodernebb elektromos technológiák fejlesztéséhez és szigorú teszteléséhez.Michal Hrabánek, a Škoda Motorsport vezetője kifejtette: „A fenntarthatóság a Škoda Motorsport stratégiájának egyik sarokköve. Már 2021-ben belekóstoltunk az elektromos raliautók világába a Škoda Fabia RE-X1 modellel. Az itt szerzett felismeréseinket és tapasztalatainkat az egyedülálló, új Škoda Enyaq RS Race-ben is felhasználtuk. Ez a lenyűgöző jármű bizonyítja, hogy a Škoda DNS-ébe mélyen beágyazott autósport nemcsak a márka érzelmi hatását erősíti, hanem értékes tapasztalatokkal és technológiákkal járul hozzá a Škoda közeljövőben megjelenő közúti modelljeihez is.”Erőteljes koncepcióautó az Enyaq Coupé RS alapjánAz Enyaq RS Race a Škoda Enyaq Coupé RS alapjaira épül. Az összkerékhajtással felszerelt, új Škoda Enyaq RS Race nagyszerűen demonstrálja, hogy a Volkswagen Csoport moduláris elektromos hajtáslánca milyen széleskörű lehetőségeket kínál a teljesítmény tekintetében. Agresszív formatervével az Enyaq RS Race egyúttal igazi figyelemhívó hatással is rendelkezik, jól kihangsúlyozva a márka versenyzéshez és autósporthoz való erős kötődését. Széles útfekvése még stabilabb kezelhetőséget biztosít, míg a látványos hátsó szárny a szükséges leszorítóerőről gondoskodik. A tanulmány célja, hogy a márka gyakorlati ismeretekhez jusson a nagy teljesítményű elektromos járművek konkrét műszaki és formatervezési módosításai révén. Az így nyert tapasztalatok potenciálisan alkalmazhatók a jövőbeli sorozatgyártású modelleken.Daniel Petr, a Škoda Auto vezető tervezője hozzátette: „A Škoda Enyaq RS Race nem egy olyan dizájntanulmány, amely csak papíron létezik; valódi gépkocsi készül majd belőle. Alacsonyabb, szélesebb, könnyebb és legfőképpen dinamikusabb lesz. Így már a kezdetektől fogva egyértelmű volt, hogy a formatervnek agresszívnek kell lennie, erős utalással a versenysportra. Az aerodinamikát tekintve valójábana jelenlegi Škoda Fabia RS Rally2-höz hasonlóra terveztük a formáját. Élesre formázott orr, drámaian kiszélesített sárvédők és egy hatalmas hátsó szárny jellemzi. Gyorsnak tűnik, már papíron is – ebből pedig rossz nem sülhet ki”.A Škoda a játékoktól a ralipályákig támogatja a fenntarthatóságot az autósport terénAz Enyaq RS Race a Škoda Motorsport újabb innovatív, akkumulátoros-elektromos koncepciótanulmánya, a nemrég bemutatott Škoda Vision GT után. A 2021-ben bemutatott Škoda Fabia RE-X1 a Škoda Fabia Rally2 evo padlólemezére épült, és egy 860 voltos, 260 kW csúcsteljesítményt nyújtó villanymotorral szerelték fel. Az Osztrák Motorsport Szövetség (ÖAMTC) által elvégzett homologizáció lehetővé tette, hogy a Baumschlager Rallye&Racing csapat részt vehessen az osztrák ralibajnokságban. A nemrégiben bemutatott Vision GT-nél a Škoda teljesen más megközelítést alkalmazott: A látványos, teljesen elektromos egyterű kizárólag a Gran Turismo 7 PlayStation játékhoz készült. Az 1957-es 1100 OHC Spider által inspirált koncepciótanulmánnyal a Škoda a digitális autóversenyzés világában is letette névjegyét.Mindezek a koncepciójárművek alátámasztják a Škoda elkötelezettségét, hogy az autósport terén is előmozdítsa a fenntarthatóságot. A Fabia Rally2 már 100%-ban fenntartható, fosszilis üzemanyagtól mentes üzemanyaggal fut a WRC2-ben, ideális tesztalkalmat biztosítva ahhoz, hogy szélsőséges körülmények között értékeljék a mérnökök az új elektromobilitási innovációk műszaki megvalósíthatóságát, rugalmasságát és tartósságát.További információk az Enyaq RS Race-ről a Škoda Storyboardon találhatók. Ez a videó pedig érdekes betekintést nyújt a projekt fejlődésébe.
Elektromos mobilitás – A Škoda Epiq lesz a márka belépőszintű BEV-modellje› Telve energiával az újabb felfedezésekre: a Škoda Epiq bővíti a Škoda tisztán elektromos portfólióját, amely a második az elkövetkező évek során bemutatni tervezett hat új elektromos modell közül› A dizájntanulmány a stratégiailag nagyjelentőségű szubkompakt-SUVszegmensbe érkező új modellre kínál betekintést› Megjelenés és térkínálat: erőteljes, funkcionális és autentikus Modern Solid formai nyelvezet, bőséges térkínálat és akár 490 literes csomagtér› Ár és digitális élmény: új technikák, illetve hálózatba kapcsolási funkciók és asszisztensrendszerek széles palettája – mintegy 25 ezer euróértMladá Boleslav/Budapest, 2024. április 12. – Amikor a kicsinaggyá lesz: a Škoda AUTO közzétettetisztán elektromos, akkumulátorhajtású (BEV),városi SUV-crossover modelljének nevét, valamint az újdonságra első betekintést kínáló dizájntanulmányát. A 2025-ben bemutatkozó Škoda Epiq mintegy 25 ezer euróba kerül majd, és 4,1 méteres hosszúságával tágas belteret és akár 490 literes csomagtartót kínál. Az újdonság már teljes egészében, azaz kívül és belül is az új, erőteljes, funkcionális és autentikus Modern Solid formai nyelvezet jegyében készül majd, amit új technológiákkal és asszisztens-megoldásokkal harmonikus digitális élmény tesz teljessé.Klaus Zellmer, a Škoda AUTOvezérigazgatója így fogalmazott: „Az érkező Škoda Epiq sokat kínál majd vonzó áron, és kompakt külső méretek mellett is tágas belső térrel. Ügyfeleink választási lehetőségeket szeretnének, ezért enépszerű piaci szegmensfelé isbővítjük egyre növekvő elektromos mobilitási portfóliónkat. Remélem, már ezek az első dizájnelőzetesek is jól mutatják, hogy az Epiq modern formavilágával, mindennapos használatra kiválóan alkalmas hatótávjával és felhasználóbarát technikáival tűnik majd ki – s teszi mindezt megfizethető áron.”4,1 méteres hosszúság, több mint 400 kilométer elektromos hatótáv és akár 490 literes csomagtartóA Škoda új digitális dizájntanulmánya a jövőbeni sorozatgyártású modell legfontosabb megoldásait és jellemzőit emeli ki. 4,1 méteres hosszúságával a Škoda Epiq városi SUV-crossoveröt személy számára is bőséges helyet és akár 490 literes csomagtartót kínál, 25 ezer euró körüli alapárával pedig tökéletes választás lehet az elektromos mobilitás területére újonnan lépő ügyfelek számára. Az újdonság már teljes egészében, azaz kívül és belül is az újés erőteljes Modern Solid formai nyelvezet jegyében készül, miközben több mint 400 kilométer maximális elektromos hatótávot kínálhat.Oliver Stefani, a Škoda Design vezetőjekiemelte: „Új formatervezési nyelvezetünk,a Modern Solid a modernitás új szintjét képviseli. Az intelligens funkcionalitás és praktikum harmonikus egyensúlyt alkot a vonzó és újszerű megjelenéssel, illetve a hosszú távú fenntarthatóságiránti megközelítésünkkel. A Škoda Epiq dizájntanulmány tökéletesen testesíti meg az új formai nyelvezetminden alapvető jellemzőjét.”Modern Solid – erőteljes, funkcionális, autentikus dizájn értelmezi újra a klasszikus Škoda-tulajdonságokatAz új Modern Solid formai nyelvezet a robusztus, funkcionális és autentikus jellemzők ötvözete. A Škoda Epiq dizájntanulmány szoborszerűen plasztikus motorházfedelén már az új „Škoda” felirat látható. A fényes fekete Tech-Deck Face a jól ismert Škoda-hűtőrács modern interpretációja, és olyan elektromos berendezéseketfoglal magában, mint a távolságérzékelő radar és az első kamera. A Tech-Deck Face motívumát a nappali menetfény és az irányjelzők kettős funkciójú, T-alakú LED-alakzatai fogják közre, míg a fényszórók egy alsó, másodlagos pozícióban kaptak helyet. Utóbbiak fénymoduljait kubista ihletésű dizájnés Matrix-LED technika jellemzi. A robusztus első lökhárítónUnique-sötétkrómárnyalatú, feltűnő légterelőidom húzódik. Az oldalnézetet magasan ívelő, lendületes tornádóvonal határozza meg, amely vizuálisan az utastér üvegezett részét („üvegház”) választja el akarosszéria további részétől, határozottan kiemelve az autó erőteljes vállövét. Alatta a feltűnő burkolatú sárvédők aerodinamikailag optimalizált kerekeknek adnak helyet. Az alacsonyan ívelő, enyhén ereszkedő tetővonal az optimális aerodinamikai tulajdonságok jegyébentetőlégterelőben zárul. A farkialakítást szintén robusztus lökhárító, acsomagtérajtón pedig Unique-sötétkrómárnyalatú„Škoda” felirat jellemzi. A Škoda Epic dizájntanulmány minimalista megjelenését a világos tónusú matt Holdfehérmetálfényezés is hangsúlyozza. A tetősíneken és a könnyűfém keréktárcsákon, valamint az első és hátsó lökhárítónÉlénknarancs részletek alkotnak látványos kontrasztot.Minimalista, funkcionális beltér és új technikákA Škoda Epiq az első sorozatgyártású modellként készülhet majd minimalista Modern Solid stílusú belső térrel, amely a tartós, praktikus és hosszú távon fenntartható előállítású anyagokra összpontosít. A szabadon lebegő hatást keltő középkonzolban kialakított, nyitott tárolórekeszben vezeték nélküli mobiltelefon-töltő áll rendelkezésre, emellett további Simply Clever rekeszek szolgálnak még több tárolási lehetőséggel. A csomagtartóban szintén felfedezhetők a márkára jellemző Simply Clever részletek,például a szatyorakasztók, a cargo-elemek, a rögzítőszemek ésa padló alatti rejtett rekesz formájában. A kétküllős kormánykeréken az új „Škoda” felirat, valamint a legfontosabb funkciók menet közbeni vezérlésére fizikai gombok,illetve Élénknarancs jelölésű, tapintható görgetők tűnnek fel. A mobil digitális kulcs az autóval folytatott sokféle interakciót tesz lehetővé az ügyfél mobil okoseszközén keresztül, ezzel is hozzájárulva a színvonalas digitális felhasználói élményhez. A Škoda ezzel következetesen ügyfélközpontú „Mobile First” megközelítését hangsúlyozza, amely az autósok mindennapjainak könnyítését szolgálja. A Škoda Epiq a kétirányú töltést is támogatja, egyfajta „gördülő energiatárolóvá” alakítva az autót, amely az ügyfél otthoni hálózatába vagy egyéb elektromos készülékeibe táplálva bocsáthatja rendelkezésreelektromos energiáját.Találó név a Škoda történetének epikus mérföldköve számáraA Škoda Epiq mérföldkő lesz a Škoda történetében, amit jellegzetes és könnyen megjegyezhető nevével is hangsúlyoz. E név tökéletesen illeszkedik a Škoda tisztán elektromos SUV-modelljeinek nomenklatúrájába: elején az „E” betű akkumulátorhajtású Škoda modellt jelöl, míg a „Q” a végén a márka SUV-családjának tagjaként azonosítja. Az Epiq az ógörög „epos” szóból származik, amely „szót” vagy „verset”, de akár „történetet” vagy „költeményt” is jelenthet, s olyan pozitív asszociációkat ébreszt, mint a csodálatos, a nagyszerű, a rendkívüli és a figyelemreméltó. Ötletes megoldásaival és magasfokú sokoldalúságával a Škoda Epiq egyaránt kielégítheti a családközpontú és alifestyle-orientált vásárlók igényeit. A városi SUV-crossover modell Pamplonában (Spanyolország)készül majd, a Volkswagen Core márkacsoportjaképviselőinek, azaz a Škoda, a Cupra és a Volkswagen márkák közös fejlesztési és gyártási projektjeként. A Škoda AUTO elkötelezett, hogy több milliárd eurót invesztáljon az elektromos mobilitás felézajló átalakulásába az elkövetkező évek során. Az akkumulátorhajtásúŠkoda Elroq kompakt-SUV a tisztán elektromos modellek közelgő offenzívájának első tagjaként tarthatja még idén premierjét.
A ŠKODA ENYAQ iV és a ŠKODA FABIA lett„A kategória legjobbja 2021-ben”az Euro NCAP tesztjein 2021-ben két ŠKODA modellt ítéltek kategóriájuk legbiztonságosabb járművének2008 óta mind a 14 vizsgált ŠKODA modell maximális, ötcsillagos eredményt ért el a biztonsági tesztekenAz ENYAQ iV és a FABIA kiemelkedő eredményekkel vizsgázott az utasvédelem tekintetében Mladá Boleslav/Budapest, 2022. január 10. – Kitűnő eredménnyel zárt a ŠKODA: az Euro NCAP (European New CarAssessmentProgramme) 2021-es tesztévének eredményei alapján a tisztán elektromos ŠKODA ENYAQ iV és a ŠKODA FABIA modell negyedik generációja kategóriájának legjobbjaként végzett.Az ENYAQ iV a legbiztonságosabb SUV modell, amelyet biztonsági és ütközési vizsgálatnak vetettek alá. Ennek során a modell a maximális pontok 86 százalékát gyűjtötte be. Az új FABIA pedig – a megszerezhető pontok 78 százalékát begyűjtve – a legjobb eredményt érte el 2021-ben a kompakt kategória járműi között. A ŠKODA az egyetlen autógyártó, amely „A kategória legjobbja 2021-ben” összesítésben két járművel is szerepel. Minden, 2008 óta bemutatott ŠKODA modell maximális, ötcsillagos értékelést ért el az Euro NCAP tesztjein.Az Euro NCAP rendszeresen összeállítja azoknak a járműveknek a listáját, akik kategóriájukban a legjobb eredményt érték el az előző évben elvégzett ütközésbiztonsági teszteken. 2021-ben a kategóriagyőztes modellek között két ŠKODA is helyet kapott : az ŠKODA ENYAQ iV az SUV kategóriában, a ŠKODA FABIA pedig a kompakt kategóriában lett a legjobb. Ezzel a ŠKODA az egyetlen autógyártó, amely két kategóriában is az élen tudott végezni 2021-ben.Az ENYAQ iV és a FABIA a tizenharmadik és tizennegyedik új ŠKODA modell sorozatban, amely 2008 óta a legmagasabb, ötcsillagos minősítést szereztea teszteken. 2014-ben a FABIA harmadik generációja szintén kategóriája legjobbjaként zárta a tesztévet. Mivel az Euro NCAP tesztkövetelményei évről évre egyre szigorodnak, a kategórián belüli összehasonlítás is csupán a 2020-as és 2021-es éveken belül lehetséges, hiszen így minden járművet ugyanazon feltételek mentén értékelnek.A ŠKODA ENYAQ iV a megszerezhető pontok 86 százalékának begyűjtésével a maximális, ötcsillagos értékelést érte el az Euro NCAP tesztjén 2021-ben. Az első ŠKODA jármű, amely a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjára (MEB) épül, kiemelkedő eredményeket ért el az Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) átfogó töréstesztjén és biztonsági próbáján, különösen az utasvédelem területén. A ŠKODA SUV modellje a felnőtt utasok védelmének vonatkozásában az elérhető pontok 94 százalékát szerezte meg, míg a gyerek utasok védelme kapcsán a maximális pontok 89 százalékát zsebelte be. Ezzel a ŠKODA ENYAQ iV új rekordot állított fel az Euro NCAP tesztek történetében, amely a 2020-as évhez képest is tovább szigorodott. Azóta ezt az eredményt mindössze egyszer múlta felül egy másik, prémium kategóriában szereplő modell.Az új ŠKODA FABIA a Volksagen Csoport moduláris keresztmotoros platformjának (MQB A0) köszönhetően még nagyobb biztonságot kínál, így – egyéb fejlesztések mellett – hét korszerű vezetéstámogató rendszer alkalmazását is lehetővé teszi. A sikermodell negyedik generációja a maximálisan elérhető pontok 78 százalékát szerezte meg és az ENYAQ iV modellhez hasonlóan kiemelkedően teljesített az utasvédelem terén, ahol a felnőttek esetében a lehetséges pontok 85 százalékát, míg a gyerek utasok védelménél a maximális pont 81 százalékát szerezte meg.Az Európai Újautó-értékelési Programot (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) 1997-ben alapította nyolc európai ország közlekedési minisztériuma, autóklubja illetve biztosítóegyesületek és kutatóintézetek. A konzorcium - amelynek székhelye a belga Leuven városa - aktuális járműmodellekkel folytat törésteszteket, aktív és passzív biztonságukat illetve mentési és a felépüléssel összefüggő biztonságot értékelve. Az elmúlt évek során a tesztek egyre szigorúbbá váltak, és napjainkra többféle ütközésmódot is tartalmaznak. Míg eleinte kizárólag a töréstesztek eredményeit értékelték, időközben az aktív biztonsági berendezések, illetve a vezetéstámogató rendszerek is nagyobb súllyal jelennek meg az összesített értékelésben.